Přejít na obsah

Odvětrávací systém s aktivním uhlím


peteres

Doporučené příspěvky

Zdravim, řešil jsem tu cvakání v motorovém prostoru před spolujezdcem, vypadalo to na volnoběžku alternátoru, ale po podrobném poslechu to cvakání jde od "odvětrávacího systému s aktivním uhlím" Dle DP je tam nějaký elektromagnetický ventil, což je to jediné, co bych tak chápal, že bude dělat takový bordel ... Cvaká to jak kdy, ale skoro pokaždé při jak studeném motoru, tak zahřátém a je to opravdu hodně slyšet!!! (jako mlácení lžicí do ešusu). Jen jsem nenašel jak toto opravit, jestli se to dá vyčistit, vyměnit jen ten ventil nebo celé ... Nevíte náhodou? U dieslů je tam filtr na odvodnění, postup by byl viz návod k použití, ale u benzínu fakt nevim ... Poraďte pls. -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To cvakání jsem lokalizoval v Odvětrávacím systému s aktivním uhlím, což je ta černá krabička mezi nádobkou na ostřikovače a nádobkou s chladící kapalinou ... Jsem z toho jelen, zvuk nepříjemný, blbej pocit, že to každou chvílí kixne a budu v řiti, opravdu nevim ... Už jednou jsem slyšel, že je to normální ale mě to rozhodně nenechává v klidu, páč u jiných oktávek jsem to nikdy nikdá neslyšel ... Nejradši bych já nevim, snad vyčistil nebo vyměnil ten elektromagnetický ventil, prostě cokoli, aby to už necvakalo, fakt se mi to nelíbí ...

post-26-1173541939.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, princip jsem pochopil, neříkám, že by to nemělo cvakat vůbec, ale štve mě, jak moc hlasitě to cvaká, je to tipuju tak 2x za vteřinu cvaknutí a přehluší jen motor ve vyšších otáčkách ... Další věc je ta, že nereaguje intenzita cvakání na otáčky motoru, opravdu se mi zdá, že se to snad zbláznilo ... (jetli třeba ta nádobka není nějak ucpaná ??? Opravdu nikdo neví?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nebo že by to byla reakce na jinou závadu?

"během jízdy, je-li aktivní lambda regulace (zahřátý motor) je elektromagnetický ventil -N80- (zvaný také regenerační ventil) taktován řídící jednotkou motoru v závislosti na zatížení a otáčkách. Doba otevření je závislá na příchozích signálech." :disgust:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Nebo že by to byla reakce na jinou závadu?

"během jízdy, je-li aktivní lambda regulace (zahřátý motor) je elektromagnetický ventil -N80- (zvaný také regenerační ventil) taktován řídící jednotkou motoru v závislosti na zatížení a otáčkách. Doba otevření je závislá na příchozích signálech." :disgust:

No to bude asi ono lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Nebo že by to byla reakce na jinou závadu?

"během jízdy, je-li aktivní lambda regulace (zahřátý motor) je elektromagnetický ventil -N80- (zvaný také regenerační ventil) taktován řídící jednotkou motoru v závislosti na zatížení a otáčkách. Doba otevření je závislá na příchozích signálech."  :disgust:

No to bude asi ono lol

Chci rici vyprdni se nato. To je asi posledni vec co bych na aute opravoval :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Me to zacne cvakat az po chvilce - ale ted jsem mel uplne jiny problem - opravit cumak auta - az pak si clovek uvedomuje ze ty zavady a prkotiny jsou proti tomu co se me povedlo udelat na aute malickosti a uz se jich nezabivam

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to neres je to v poradku az prestane cvakat tak potom uvazuj o novem stoji origo 3000,- a je to docela poznat na chodu motoru pokud je K.O. u 1.6 75kw se auto chovalo jako by ho nekdo drzel za zadek ,tupe, motor sel neochotne do tocek, neveril bych ze to muze delat takovou paseku . po prehozeni za novej uplne jiny auto.cvakani muze byt rychlejsi tim padem hlasitejsi a naopak pomalejsi a min hlasite.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to neres je to v poradku az prestane cvakat tak potom uvazuj o novem stoji origo 3000,- a je to docela poznat na chodu motoru pokud je K.O. u 1.6 75kw se auto chovalo jako by ho nekdo drzel za zadek ,tupe, motor sel neochotne do tocek, neveril bych ze to muze delat takovou paseku . po prehozeni za novej uplne jiny auto.cvakani muze byt rychlejsi tim padem hlasitejsi a naopak pomalejsi a min hlasite.

Nevím, ale podle toho co říká jak hlasitě to cvaká mi to přijde taky divný, já jsem to cvakat snad nikdy neslyšel, ale všechno funguje jak má...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

3000,-Kč??? Tak to je mazec, čekal jsem, že pujde vyměnit jen ten elmag. ventil :feve:

Při doteku v něm vibruje jak o život jak přepouští, myslel jsem, že bych ho odpojil, ale nechci aby na mě řvala RJ, že je někde chyba a já musel nechat mazat závadu v servisu. lol

Přestal jsem to řešit, autí jinak prozatim bez sebemenších problémů. Jinak jsem to nahrával na telefon, takže zvuk nic moc ... je to tady, jen musim přiznat, že je to u otevřený kapoty a telefon to moc nezvládal nahrávat, asi nejrealističtější zvuk ke konci, je tam znát intenzita klapání, kterou přehluší jen vyšší otáčky, ale myslim, že to tak valí stále ... :prc:

Ups!!! Jak sem dostanu nahrávku zvuku??? "Upload failed. You are not permitted to upload this type of file"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 3 týdny později...

mám auto rok, a i když jsem to tady četl že to má cvakat, všiml jsme si toho až asi před měsícem když jsem vyjížděl ze zahřátý garáže ven do minus teploty, tak ventil ťukal, a přesně jak se píše výše intenzita a hlučnost podobná, prostě rachot, i v autě to bylo slyšet, když jsem dojel do Trutnova asi 4 km už to bylo OK, věřím že mi ten ventil ťukal už před tím, ale nevšiml jsem si toho když jsem po tom vyloženě nepás, myslím že uživatekl výše má problém s tím že tomu věnuje moc pozornosti, pak se všechno zdá najednou divný a hlasitý:-)Viz. čím víc poslouchám vrzavý věci v autě tím víc se jich objevuje a vrzaj hlasitěji, když pak někoho vezu nic neslyší:-)))Tak asi tak

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky mi to cvaká. Je to fakt normální. Ale při koupi auta jsem se zděsil, že to je napínací kladka nebo něco takového. Je pravda, že v zimě když jsou plechy promrzlé to cvakání je slyšet víc. Neřeším to - ať si cvaká dle libosti lol

Ale podle mě je to tím, že ventil je přímo v nádobce s aktivním uhlím. Pokud máte možnost mrkněte, jak to má udělané třeba Felicia 1,3 MPi-taky nádobka, ale ventil je na hadici a uchycený v kovovém držáčku na gumovém silentbloku, takže se to cvakání nepřenáší a u Felicie jsem ho nikdy neslyšel.

Taky by mě zajímalo kolik stojí to odhlučnění kapoty. Přiznám se uvažoval jsem o tom. Teda ne kvůli ventilu,ale prostě jen tak trochu ztišit i benzíňák ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...