Jump to content
peteres

Odvětrávací systém s aktivním uhlím

    Recommended Posts

    Zdravim, řešil jsem tu cvakání v motorovém prostoru před spolujezdcem, vypadalo to na volnoběžku alternátoru, ale po podrobném poslechu to cvakání jde od "odvětrávacího systému s aktivním uhlím" Dle DP je tam nějaký elektromagnetický ventil, což je to jediné, co bych tak chápal, že bude dělat takový bordel ... Cvaká to jak kdy, ale skoro pokaždé při jak studeném motoru, tak zahřátém a je to opravdu hodně slyšet!!! (jako mlácení lžicí do ešusu). Jen jsem nenašel jak toto opravit, jestli se to dá vyčistit, vyměnit jen ten ventil nebo celé ... Nevíte náhodou? U dieslů je tam filtr na odvodnění, postup by byl viz návod k použití, ale u benzínu fakt nevim ... Poraďte pls. -_-

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Tak to cvakání je úplně normální věc a dokud cvaká tak je vše v pořádku. Až přestane cvakat bude problém. Takže buď v klidu a hlavně nic nerozebírej. Myslím že se to tu na fóru již řešilo.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    To cvakání jsem lokalizoval v Odvětrávacím systému s aktivním uhlím, což je ta černá krabička mezi nádobkou na ostřikovače a nádobkou s chladící kapalinou ... Jsem z toho jelen, zvuk nepříjemný, blbej pocit, že to každou chvílí kixne a budu v řiti, opravdu nevim ... Už jednou jsem slyšel, že je to normální ale mě to rozhodně nenechává v klidu, páč u jiných oktávek jsem to nikdy nikdá neslyšel ... Nejradši bych já nevim, snad vyčistil nebo vyměnil ten elektromagnetický ventil, prostě cokoli, aby to už necvakalo, fakt se mi to nelíbí ...

    post-26-1173541939.png

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Jo, princip jsem pochopil, neříkám, že by to nemělo cvakat vůbec, ale štve mě, jak moc hlasitě to cvaká, je to tipuju tak 2x za vteřinu cvaknutí a přehluší jen motor ve vyšších otáčkách ... Další věc je ta, že nereaguje intenzita cvakání na otáčky motoru, opravdu se mi zdá, že se to snad zbláznilo ... (jetli třeba ta nádobka není nějak ucpaná ??? Opravdu nikdo neví?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Nebo že by to byla reakce na jinou závadu?

    "během jízdy, je-li aktivní lambda regulace (zahřátý motor) je elektromagnetický ventil -N80- (zvaný také regenerační ventil) taktován řídící jednotkou motoru v závislosti na zatížení a otáčkách. Doba otevření je závislá na příchozích signálech." :disgust:

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Nebo že by to byla reakce na jinou závadu?

    "během jízdy, je-li aktivní lambda regulace (zahřátý motor) je elektromagnetický ventil -N80- (zvaný také regenerační ventil) taktován řídící jednotkou motoru v závislosti na zatížení a otáčkách. Doba otevření je závislá na příchozích signálech." :disgust:

    No to bude asi ono lol

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Nebo že by to byla reakce na jinou závadu?

    "během jízdy, je-li aktivní lambda regulace (zahřátý motor) je elektromagnetický ventil -N80- (zvaný také regenerační ventil) taktován řídící jednotkou motoru v závislosti na zatížení a otáčkách. Doba otevření je závislá na příchozích signálech."  :disgust:

    No to bude asi ono lol

    Chci rici vyprdni se nato. To je asi posledni vec co bych na aute opravoval :p

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Já si prostě myslim, že ten zvuk by tam prostě být neměl!!! Dneska to nahraju aspoň na telefon a zkusim to sem dát, abyste mohli posoudit ... :unsure:

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Me to zacne cvakat az po chvilce - ale ted jsem mel uplne jiny problem - opravit cumak auta - az pak si clovek uvedomuje ze ty zavady a prkotiny jsou proti tomu co se me povedlo udelat na aute malickosti a uz se jich nezabivam

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    to neres je to v poradku az prestane cvakat tak potom uvazuj o novem stoji origo 3000,- a je to docela poznat na chodu motoru pokud je K.O. u 1.6 75kw se auto chovalo jako by ho nekdo drzel za zadek ,tupe, motor sel neochotne do tocek, neveril bych ze to muze delat takovou paseku . po prehozeni za novej uplne jiny auto.cvakani muze byt rychlejsi tim padem hlasitejsi a naopak pomalejsi a min hlasite.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    to neres je to v poradku az prestane cvakat tak potom uvazuj o novem stoji origo 3000,- a je to docela poznat na chodu motoru pokud je K.O. u 1.6 75kw se auto chovalo jako by ho nekdo drzel za zadek ,tupe, motor sel neochotne do tocek, neveril bych ze to muze delat takovou paseku . po prehozeni za novej uplne jiny auto.cvakani muze byt rychlejsi tim padem hlasitejsi a naopak pomalejsi a min hlasite.

    Nevím, ale podle toho co říká jak hlasitě to cvaká mi to přijde taky divný, já jsem to cvakat snad nikdy neslyšel, ale všechno funguje jak má...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    3000,-Kč??? Tak to je mazec, čekal jsem, že pujde vyměnit jen ten elmag. ventil :feve:

    Při doteku v něm vibruje jak o život jak přepouští, myslel jsem, že bych ho odpojil, ale nechci aby na mě řvala RJ, že je někde chyba a já musel nechat mazat závadu v servisu. lol

    Přestal jsem to řešit, autí jinak prozatim bez sebemenších problémů. Jinak jsem to nahrával na telefon, takže zvuk nic moc ... je to tady, jen musim přiznat, že je to u otevřený kapoty a telefon to moc nezvládal nahrávat, asi nejrealističtější zvuk ke konci, je tam znát intenzita klapání, kterou přehluší jen vyšší otáčky, ale myslim, že to tak valí stále ... :prc:

    Ups!!! Jak sem dostanu nahrávku zvuku??? "Upload failed. You are not permitted to upload this type of file"

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ten ventil jde vymenit samostatne, jestli jde vycistit netusim, vzhledem k tomu, ze ta plastova trubka se zpetnym ventilem co vede k nadrzi stoji petikilo, typoval bych tak 1500,-

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    samotny ventil origo na motor 1.6-1.8 3000,- podotykam samotny origo skoda.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    no mě ještě když sedím v autě něco tak klapká sotva je to slyšet to je taky normální??

    nemyslím cvakání to je OK

    1.8 20v taky cvaká a cvaká,nějak mě to nevzrušuje a neřeším to lol

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    mám auto rok, a i když jsem to tady četl že to má cvakat, všiml jsme si toho až asi před měsícem když jsem vyjížděl ze zahřátý garáže ven do minus teploty, tak ventil ťukal, a přesně jak se píše výše intenzita a hlučnost podobná, prostě rachot, i v autě to bylo slyšet, když jsem dojel do Trutnova asi 4 km už to bylo OK, věřím že mi ten ventil ťukal už před tím, ale nevšiml jsem si toho když jsem po tom vyloženě nepás, myslím že uživatekl výše má problém s tím že tomu věnuje moc pozornosti, pak se všechno zdá najednou divný a hlasitý:-)Viz. čím víc poslouchám vrzavý věci v autě tím víc se jich objevuje a vrzaj hlasitěji, když pak někoho vezu nic neslyší:-)))Tak asi tak

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Vracim se k tematu, cca 2 měsíce zpátky jsem navštívil vrakáč a koupil tlumení na kapotu co se dává na TDi a je po starostech s ventilem a nejen s nim, to ticho je krásný, nechápu že to nedají z výroby i na benziny ... :palec2:lol

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    ja som rozmyslal ze by som si spravil na tu vec niaky obal a dal by som tam niaky tlmiaci material nech to nepocujem....dost mi to leze na nervy.....a ludia si myslia ze s motorom nieco je ked to tam cvaka a ja musim stale vysvetlovat ze to tak ma byt...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Taky mi to cvaká. Je to fakt normální. Ale při koupi auta jsem se zděsil, že to je napínací kladka nebo něco takového. Je pravda, že v zimě když jsou plechy promrzlé to cvakání je slyšet víc. Neřeším to - ať si cvaká dle libosti lol

    Ale podle mě je to tím, že ventil je přímo v nádobce s aktivním uhlím. Pokud máte možnost mrkněte, jak to má udělané třeba Felicia 1,3 MPi-taky nádobka, ale ventil je na hadici a uchycený v kovovém držáčku na gumovém silentbloku, takže se to cvakání nepřenáší a u Felicie jsem ho nikdy neslyšel.

    Taky by mě zajímalo kolik stojí to odhlučnění kapoty. Přiznám se uvažoval jsem o tom. Teda ne kvůli ventilu,ale prostě jen tak trochu ztišit i benzíňák ;)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Na vrakáči mě stál 300, chvíli jsem remcal, ale dal mi k tomu pár drobností gratis, co původně grátis být neměly a ještě náhradní packy na uchycení do kapoty, takže myslim, že by šel sehnat i levněji ... :palec2:

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×