Přejít na obsah

1.2 HTP 40KW


Radiik5

Doporučené příspěvky

Já nevím ja tomu teda nerozumím, ale mám 40kw BMD a podpálenýma ventilama jsem si také prošel.

Asi bych změnil servis, protože tlaky které píšeš nemá ani nový motor.  Duležité je rozdíl tlaku mezi jednotlivými válci a rozdíl tuším má být max. kolem 0,5bar. Nový motor má kolem 15bar, já měl při 55000km 15-14-15, kdy jsem pojal podezření že se něco děje. při nájezdu 85 000 mi začla dělat problém kontrolka EPC, jinak auto krom té kontrolky jezdilo naprosto normálně. Nechal jsem změřit tlaky a 14-10-14. Takže oprava. Všechny ventily byly načlé některé víc +se měnil rozvodový řetízek. Cena byla nějakých 13000Kč. A člověk který to dělal jen řekl, za dalších 60000km nashchle. Takže tak asi.

 

Jinak olej jsem měnil, netočil ani nepodtáčel, prostě měl jsem smůlu. Kolem podpálených ventilů je 99% mýtů stylem jedna paní povídala, zaručené info atd....výsledek, je ten že i po výměně hlav a katalyzátorů přímo škodovkou se ventily znovu podpalovaly.

 

Ber to jako daň, zase nemusíš řešit pokažené turbo, gumový rozvodový řemen ,dvojhmotu a jiné kurvítka.

Radím ti změň servis a najdi si nějakého motoráře, tyhle závady už dělá kdekdo levněji a kvalitněji.Hlavu pokud si ji neopraví dotyčný sám, tak existují firmy, které ti to výměnným způsobem opraví.

Editováno: , autor: Alma
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je možné, že jim ten měřák neměří přesně, nebo jsem to z toho papírku špatně pochopil. Je to takový malý kousek jakoby plastu a na něm křivka ve tvaru půlkruhu, kdy na jenom válci je namalována až po konec, kde je číslo 17. Třeba jim přeměřává o 1 nebo o 2, ale myslím, že problém je ve velkém rozdílu tlaků.  Jestliže někde jinde naměřím správné hodnoty a to třeba o dva méně budou tlaky 11,5: 14: 15, takže zase špatně protože ani jeden není stejný. Auto jede dobře, táhne, startuje jak má. Problém je že na volnoběh každých 20 až 30 vteřin vynechává ten samý válec, jinak nic nepozoruji.

Ale pro jistotu to dám stejně přeměřit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to můžeš mít klidně něco se zapalovací cívkou,nebo vstřikem, svíčkou, Jde to krásně odsledovat vagem a potom popřehazuješ uvedené komponenty a na vagu koukáš jestli se chyba (výpadky zapalovaní v měřených hodnotách) přesunuly jinam ,nebo ne. Kvůli tomu bych hned motor nerozebíral dokud neidentifikuješ řádně příčinu. Nicméně pokud naměřili takové hodnoty a nezdály se jim divné, tak tohle bych jim nesvěřil a poohlédl se jinam. Tohle je práce tak na max. 30minut. Pokud se chyba přestěhuje tak je to dobře, pokud zůstává pořád na tom konkrétním válci tak to je horší, tam už toho moc nevymyslíš, a bude to problém v mechanice (ventilech).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když se chyba stěhuje, je potřeba vysledovat, s čím se pohybuje - jestli se svíčkou, cívkou, vstřikovačem atd. Ale to je doufám jasný. Pokud zůstává "na fleku", nemusí to být zrovna ventily - můžou to být i kroužky (prasklej nebo vyžíhanej = změklej a netěsnící kroužek udělá podobnou prasečinu) nebo prasklina v těsnění pod hlavou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už se tu ten odkaz dával,až mne jednou potká závada zvaná podpálené ventily,tak mne ani nenapadne cpát někomu 20tis za pochybnou opravnou sadu,nechám si opravit hlavu viz odkaz a věřím,že budu jezdit bez problému dál,asi si už moc člověk nepamatuje kolikrát podpálil ventily na staré 120tce,ale byla to jedna z dost častých závad a to na to nebyly stroje jako dnes vše se zabrušovalo doma pěkně ručně,srovnání motoru 120 a HTP není zas tak moc od věci ten ve 120tce se dožil felicie kdežto HTP se vyrábí 10let a dodnes ho nedokázali vyladit tak aby se nesral,já si zatím stěžovat nemůžu mám skoro 140tis a motor funguje.Ony origo servisy už ani nic jiného neumí než vše vyměnit za nové opravovat tam už ale neumí nic.    

http://www.motorcentrum.eu/motorcentrum/?page_id=29

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak na vagu se jim žádná chyba neukázala a to mně na problém s vynechávaním válce upozorili již v létě 2013 při opravě brzd, daly nové svíčky zpřeházely cívky, nic nepomohlo. Na tlaky jsem se objednal až tento týden. Auto  jezdí pořád stejně žádnou změnu nepozoruji a to vynechávání válca jsi od té doby všímam taky a je to tak, že to fakt vynechává, startuje ihned a spotřeba nevím, neřeším protože se jezdí hlavně město. Souhlasím s Hubo 44, že největší poblém je velký rozdíl tlaků a né to že neměli zrovna zkalibrovanej přístroj. Ten vadný válec měřili dvakrát a vždy stejná hodnota.

Myslíš , že by mně chtěli fakt natáhnout a vyměnili hlavu jen tak pro legraci aby měli práci a kšeft ?

Dám to někde ještě přeměřit.

dík za ten odkaz

Editováno: , autor: palo.789
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mají dvě možnosti - buď palici vyměnit za jinou, dobrou (klidně i repasovanou) - nebo ji sami opravit a dát zpátky. Co myslíš že si vyberou, když repasovanou (a často i srovnanou a tlakově odzkoušenou) hlavu mají od specializovaný firmy za pár tisícovek a protihodnotu "nemocný" hlavy - a proti tomu stojí nutnost shánět sami komponenty jako sedla, vodítka, ventily, gufera... plus všecky montážní a měřicí přípravky a hlavně se s takovou palicí přibližně 4 až 5 hodin babrat, než ji namontujou zpátky na motor - včetně toho, že za kvalitu takový opravy musejí ručit a nemůžou odpovědnost hodit na někoho dalšího? Ta výměna bez dalších starostí je pro ně jednodušší, lacinější a rychlejší. Ve finále jim náklady na tu hlavu zaplatíš ty jako zákoš a ještě si nechají tu tvoji jako protihodnotu - na další výměnnou "opravu". 

 

A to měření - je v podstatě úplně u prdele Bílýho Tesáka, jestli tlakáč ukáže komprese 14 nebo 18 - důležitý je, aby všecky válce měly přibližně stejnou hodnotu s odchylkou ne víc jak ±5%. Vyjde to úplně na stejno, když ukáže 14-14-10 (správně nakalibrovanej měřák) nebo 18-18-12 (blbě nakalibrovanej) - podstatná negativní odchylka tlaku na třetím hrnku je evidentní a dá se podle ní něco udělat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jestli se to pořád třepe tak to musí být vidět-výpadky zapalování v měřených hodnotách (ne chybové hlašenív paměti závad) to měření je sakra přesné. Že tam nic neviděli, toť je zajímavé, právě tak jako to měření tlaku.

Hele obětuj pár kaček a nech si určit diagnozu , případně potvrdit tu první ještě někde jinde u jiného servisu,klidně u dvou, při těch tisících co budou lítat tě to už nevytrhne a budeš mít jistotu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

len otazka k meraniu tlakov - som laik-  jeden automechanik mi hovoril, ze bezne meranie tlakomerom je u motorov s hydraulickymi zdvihatkami malo smerodatne a ze ak ukazuju nizke tlaky , tak to nemusi byt este porucha netesnosti- ze u beziaceho motora, vzhladom na vyssi  tlak a teplotu oleja,moze byt vsetko OK..

ze to sposobuju prave tie natlakovane  zdvihatka .

spominal nejaku tlakovu sondu (na principe piezoefektu) montovanu miesto sviecky a meranie tlaku pri beziacom motore...

nic blizsie som sa nedozvedel. len ze to bezne autoservisy nemaju.tak neviem.

ma niekto nejake info o tom? je to blud?

 

inak k mojim podpalenym (?) ventilom. info som tu daval v r.2011 - tlaky namerane tlakomerom

Fabia 1.2/40kw trojvalec, rv.2003,najazdene 105 000km-
vysledok :
tlaky valcov
15 atm
13 atm

10 atm

 

nakoniec som rezignoval na repas-vobec som to neriesil- dnes mam 126 000km -motor pomerne pokojny, netrasie sa, nejaky badatelny pokled vykonu nevidim...tlaky som nemeral - ale pokoj nemam ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nějak se mi to nelíbí. Podle mého názoru, v hydrostavu se nemá co a jak tlakovat, jednou dírou tam olej přitéká a druhou volně odtéká. viz obrázek v příloze. A z prostoru "4" nemá olej kam odtéct, protože kanál, kterým olej přitéká je nad ním (nad prostorem 4). Jediná možnost je, že vyteče olej z hydrostavů u ventilů, které zůstaly po zastavení motoru otevřené. A to by se jednalo možná o dva ventily a motor by musel stát nějakou dobu, ne jen pár minut.

Zdvihátko 2.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fabia 1.2/40kw trojvalec, rv.2003,najazdene 105 000km-

vysledok :

tlaky valcov

15 atm

13 atm

10 atm

 

nakoniec som rezignoval na repas-vobec som to neriesil- dnes mam 126 000km -motor pomerne pokojny, netrasie sa, nejaky badatelny pokled vykonu nevidim...tlaky som nemeral - ale pokoj nemam ...

tvůj čas přijde ... jak ten 10atm tlak půjde na nějakých 6-8 budou problémy s chodem motoru daleko větší

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nějak se mi to nelíbí. Podle mého názoru, v hydrostavu se nemá co a jak tlakovat, jednou dírou tam olej přitéká a druhou volně odtéká. viz obrázek v příloze. A z prostoru "4" nemá olej kam odtéct, protože kanál, kterým olej přitéká je nad ním (nad prostorem 4). Jediná možnost je, že vyteče olej z hydrostavů u ventilů, které zůstaly po zastavení motoru otevřené. A to by se jednalo možná o dva ventily a motor by musel stát nějakou dobu, ne jen pár minut.

Naopak, v hydroštelech MUSÍ bejt tlak - aby se mezi plochama přenášejícíma tlak od vačky na vahadlo a od něj na vrchol stopky ventilu vytvořila vrstvička oleje, která se chová jako "polštářek" = eliminuje změnu dýlky tlačnejch elementů a zároveň díky svojí nestlačitelnosti dovede přenášet relativně obrovský síly. Kdyby olej v hydroštelu nebyl za běhu motoru pod tlakem, hydroštel by se smáčknul na minimální dýlku a celý vedení sil od vačky na ventily by začalo hrkat - nemluvě o tom, že by se dotykový plochy rázově potkávaly kov na kov...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ježíšikristekulovejblesku - "nateče do zdvihátka olej" - a jakpak tam asi SÁM nateče, když se to zdvihátko při obvyklejch otáčkách 2500rpm stlačí a uvolní 1250x za minutu = 20x za vteřinu? A když se zdvihátko stlačuje, tak to v něm ten olej není pod tlakem? Co si myslíš, že tam je? Vesmírná síla rytířů Jedi, Galaktickej duch nebo co?

PŘEMEJŠLEJ, ty matěji!!!!!!!!

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ekkárku, Ekkárku, na mě se nevztekej. Vyřiď si to autorem knihy Automobily Škoda Fábia panem Mário René Cedrichem. Ale zpět k věci.

 

Samozřejmě že do zdvihátka olej nateče, ale mazací soustava ve zdvihátku žádná tlak nevytvoří, pouze ho plní olejem, protože přiváděný olej vrchem zdvihátka odtéká k mazání vačky.

Když se zdvihátko zatíží, tak se olej stlačí, ale ne tlakem oleje v mazací soustavě, ale tlakem od vahadla na pístek zdvihátka.

 

Takže sečteno a podtrženo, tvoje tvrzení: "plochama přenášejícíma tlak od vačky na vahadlo a od něj na vrchol stopky ventilu vytvořila vrstvička oleje, která se chová jako "polštářek" = eliminuje změnu dýlky tlačnejch elementů a zároveň díky svojí nestlačitelnosti dovede přenášet relativně obrovský síly." je trošičku mimo, nemyslíš?

 

A pro příště viz můj status. :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vskutku, díky takovým Matějům si dovedu živě představit pocity Galilea Galileiho nebo Mikuláše Koperníka při přesvědčování církevních tmářů o reálný základní fyzice. Mám je v týhle situaci taky.

 

Stačí si jen ten hydroštel představit v dynamickým stavu, kdy se pohybuje 20x nebo ještě vícekrát za sekundu, zamyslet se nad způsobem, jak se chová za takovejch okolností viskózní kapalina v něm uzavřeným prostůrku, jaký síly a kterým směrem se tam šíří - a pak MOŽNÁ pochopíš co si myslím o tvrzení "není tam tlak".

 

Zcela zjevně ses nikdy nedoslechnul o tématu "dynamika kapalin a plynů" nebo ses nesetkal s pojmem Bernoulliova rovnice, případěn Venturiho princip. Ale z toho si nic dělat nemusíš, to jsou přeci poučky jen pro brejlatý plešouny v labáku, oblečený ve flekatým původně bílým plášti... Spi dál na růžích v domněnkách o nepřítomnosti tlaku v hydroštelu a mne si nevšímej. Já jsem totiž taky jedním z těch, který študovali fyziku dál než v sedmým ročníku "zet-dé-ešky" ... Plešatej sice nejsem, brejlatej ano - a to asi stačí k tomu, abych pro určitý lidi byl nesrozumitelnej jako bych používal nářečí Pygmejů...

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vcera som s kamosom meral kompresiu - jeho pristroj ( ocividne vadny nameral 5, 8, 10 atm) - moj merac ~10 atm na vsetkych valcoch

 

tak som dal Fabiu opat do servisu - asi 1 hodinova komplet diagnostika motora  (Bosch diagnosticky stojan )  + meranie kompresie - motor OK , tlaky ~14 atm vsetky tri valce - ( pred 3 rokmi v tom istom servise tlaky 15, 13, 10 ....)

 

naozaj neviem, co si o tom mysliet

Editováno: , autor: alexandrap
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Panove, konkretni dotaz. Nevite o nekom schopne v Olomouckem kraji, kdo by mi mohl udelat repas hlavy na Fabii 40kW. Mechose na rozborku mam, hlavu shodim, a potreboval by asi klasika ventily, voditka, sedla. Udelam kontrolni komprese, ale 112 tis km a uz se to zacina trochu trepat.... Kontrolka motoru ale zatim jeste mlci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...