Alma Vloženo 19. Březen 2014 Sdílet Vloženo 19. Březen 2014 (editace) Já nevím ja tomu teda nerozumím, ale mám 40kw BMD a podpálenýma ventilama jsem si také prošel. Asi bych změnil servis, protože tlaky které píšeš nemá ani nový motor. Duležité je rozdíl tlaku mezi jednotlivými válci a rozdíl tuším má být max. kolem 0,5bar. Nový motor má kolem 15bar, já měl při 55000km 15-14-15, kdy jsem pojal podezření že se něco děje. při nájezdu 85 000 mi začla dělat problém kontrolka EPC, jinak auto krom té kontrolky jezdilo naprosto normálně. Nechal jsem změřit tlaky a 14-10-14. Takže oprava. Všechny ventily byly načlé některé víc +se měnil rozvodový řetízek. Cena byla nějakých 13000Kč. A člověk který to dělal jen řekl, za dalších 60000km nashchle. Takže tak asi. Jinak olej jsem měnil, netočil ani nepodtáčel, prostě měl jsem smůlu. Kolem podpálených ventilů je 99% mýtů stylem jedna paní povídala, zaručené info atd....výsledek, je ten že i po výměně hlav a katalyzátorů přímo škodovkou se ventily znovu podpalovaly. Ber to jako daň, zase nemusíš řešit pokažené turbo, gumový rozvodový řemen ,dvojhmotu a jiné kurvítka. Radím ti změň servis a najdi si nějakého motoráře, tyhle závady už dělá kdekdo levněji a kvalitněji.Hlavu pokud si ji neopraví dotyčný sám, tak existují firmy, které ti to výměnným způsobem opraví. Editováno: 19. Březen 2014, autor: Alma Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 19. Březen 2014 Sdílet Vloženo 19. Březen 2014 tlaky první - 13,5, druhý - 17 a třetí - 16. skúsiť iný servis = iné meranie... 17 a 16 je veľa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
palo.789 Vloženo 19. Březen 2014 Sdílet Vloženo 19. Březen 2014 Je možné, že jim ten měřák neměří přesně, nebo jsem to z toho papírku špatně pochopil. Je to takový malý kousek jakoby plastu a na něm křivka ve tvaru půlkruhu, kdy na jenom válci je namalována až po konec, kde je číslo 17. Třeba jim přeměřává o 1 nebo o 2, ale myslím, že problém je ve velkém rozdílu tlaků. Jestliže někde jinde naměřím správné hodnoty a to třeba o dva méně budou tlaky 11,5: 14: 15, takže zase špatně protože ani jeden není stejný. Auto jede dobře, táhne, startuje jak má. Problém je že na volnoběh každých 20 až 30 vteřin vynechává ten samý válec, jinak nic nepozoruji. Ale pro jistotu to dám stejně přeměřit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alma Vloženo 19. Březen 2014 Sdílet Vloženo 19. Březen 2014 to můžeš mít klidně něco se zapalovací cívkou,nebo vstřikem, svíčkou, Jde to krásně odsledovat vagem a potom popřehazuješ uvedené komponenty a na vagu koukáš jestli se chyba (výpadky zapalovaní v měřených hodnotách) přesunuly jinam ,nebo ne. Kvůli tomu bych hned motor nerozebíral dokud neidentifikuješ řádně příčinu. Nicméně pokud naměřili takové hodnoty a nezdály se jim divné, tak tohle bych jim nesvěřil a poohlédl se jinam. Tohle je práce tak na max. 30minut. Pokud se chyba přestěhuje tak je to dobře, pokud zůstává pořád na tom konkrétním válci tak to je horší, tam už toho moc nevymyslíš, a bude to problém v mechanice (ventilech). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 19. Březen 2014 Sdílet Vloženo 19. Březen 2014 Když se chyba stěhuje, je potřeba vysledovat, s čím se pohybuje - jestli se svíčkou, cívkou, vstřikovačem atd. Ale to je doufám jasný. Pokud zůstává "na fleku", nemusí to být zrovna ventily - můžou to být i kroužky (prasklej nebo vyžíhanej = změklej a netěsnící kroužek udělá podobnou prasečinu) nebo prasklina v těsnění pod hlavou... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vlasta Vloženo 20. Březen 2014 Sdílet Vloženo 20. Březen 2014 Už se tu ten odkaz dával,až mne jednou potká závada zvaná podpálené ventily,tak mne ani nenapadne cpát někomu 20tis za pochybnou opravnou sadu,nechám si opravit hlavu viz odkaz a věřím,že budu jezdit bez problému dál,asi si už moc člověk nepamatuje kolikrát podpálil ventily na staré 120tce,ale byla to jedna z dost častých závad a to na to nebyly stroje jako dnes vše se zabrušovalo doma pěkně ručně,srovnání motoru 120 a HTP není zas tak moc od věci ten ve 120tce se dožil felicie kdežto HTP se vyrábí 10let a dodnes ho nedokázali vyladit tak aby se nesral,já si zatím stěžovat nemůžu mám skoro 140tis a motor funguje.Ony origo servisy už ani nic jiného neumí než vše vyměnit za nové opravovat tam už ale neumí nic. http://www.motorcentrum.eu/motorcentrum/?page_id=29 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
palo.789 Vloženo 20. Březen 2014 Sdílet Vloženo 20. Březen 2014 (editace) tak na vagu se jim žádná chyba neukázala a to mně na problém s vynechávaním válce upozorili již v létě 2013 při opravě brzd, daly nové svíčky zpřeházely cívky, nic nepomohlo. Na tlaky jsem se objednal až tento týden. Auto jezdí pořád stejně žádnou změnu nepozoruji a to vynechávání válca jsi od té doby všímam taky a je to tak, že to fakt vynechává, startuje ihned a spotřeba nevím, neřeším protože se jezdí hlavně město. Souhlasím s Hubo 44, že největší poblém je velký rozdíl tlaků a né to že neměli zrovna zkalibrovanej přístroj. Ten vadný válec měřili dvakrát a vždy stejná hodnota. Myslíš , že by mně chtěli fakt natáhnout a vyměnili hlavu jen tak pro legraci aby měli práci a kšeft ? Dám to někde ještě přeměřit. dík za ten odkaz Editováno: 20. Březen 2014, autor: palo.789 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 20. Březen 2014 Sdílet Vloženo 20. Březen 2014 Mají dvě možnosti - buď palici vyměnit za jinou, dobrou (klidně i repasovanou) - nebo ji sami opravit a dát zpátky. Co myslíš že si vyberou, když repasovanou (a často i srovnanou a tlakově odzkoušenou) hlavu mají od specializovaný firmy za pár tisícovek a protihodnotu "nemocný" hlavy - a proti tomu stojí nutnost shánět sami komponenty jako sedla, vodítka, ventily, gufera... plus všecky montážní a měřicí přípravky a hlavně se s takovou palicí přibližně 4 až 5 hodin babrat, než ji namontujou zpátky na motor - včetně toho, že za kvalitu takový opravy musejí ručit a nemůžou odpovědnost hodit na někoho dalšího? Ta výměna bez dalších starostí je pro ně jednodušší, lacinější a rychlejší. Ve finále jim náklady na tu hlavu zaplatíš ty jako zákoš a ještě si nechají tu tvoji jako protihodnotu - na další výměnnou "opravu". A to měření - je v podstatě úplně u prdele Bílýho Tesáka, jestli tlakáč ukáže komprese 14 nebo 18 - důležitý je, aby všecky válce měly přibližně stejnou hodnotu s odchylkou ne víc jak ±5%. Vyjde to úplně na stejno, když ukáže 14-14-10 (správně nakalibrovanej měřák) nebo 18-18-12 (blbě nakalibrovanej) - podstatná negativní odchylka tlaku na třetím hrnku je evidentní a dá se podle ní něco udělat... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
palo.789 Vloženo 20. Březen 2014 Sdílet Vloženo 20. Březen 2014 tak toto je měření značkového servisu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alma Vloženo 20. Březen 2014 Sdílet Vloženo 20. Březen 2014 jestli se to pořád třepe tak to musí být vidět-výpadky zapalování v měřených hodnotách (ne chybové hlašenív paměti závad) to měření je sakra přesné. Že tam nic neviděli, toť je zajímavé, právě tak jako to měření tlaku. Hele obětuj pár kaček a nech si určit diagnozu , případně potvrdit tu první ještě někde jinde u jiného servisu,klidně u dvou, při těch tisících co budou lítat tě to už nevytrhne a budeš mít jistotu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 20. Březen 2014 Sdílet Vloženo 20. Březen 2014 Tie rozdielne tlaky hovoria same za seba. Treba dolu hlavu a spraviť a neodkladať. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
palo.789 Vloženo 22. Březen 2014 Sdílet Vloženo 22. Březen 2014 souhlas hubo44 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
alexandrap Vloženo 11. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2014 len otazka k meraniu tlakov - som laik- jeden automechanik mi hovoril, ze bezne meranie tlakomerom je u motorov s hydraulickymi zdvihatkami malo smerodatne a ze ak ukazuju nizke tlaky , tak to nemusi byt este porucha netesnosti- ze u beziaceho motora, vzhladom na vyssi tlak a teplotu oleja,moze byt vsetko OK.. ze to sposobuju prave tie natlakovane zdvihatka . spominal nejaku tlakovu sondu (na principe piezoefektu) montovanu miesto sviecky a meranie tlaku pri beziacom motore... nic blizsie som sa nedozvedel. len ze to bezne autoservisy nemaju.tak neviem. ma niekto nejake info o tom? je to blud? inak k mojim podpalenym (?) ventilom. info som tu daval v r.2011 - tlaky namerane tlakomerom Fabia 1.2/40kw trojvalec, rv.2003,najazdene 105 000km-vysledok :tlaky valcov15 atm13 atm 10 atm nakoniec som rezignoval na repas-vobec som to neriesil- dnes mam 126 000km -motor pomerne pokojny, netrasie sa, nejaky badatelny pokled vykonu nevidim...tlaky som nemeral - ale pokoj nemam ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 11. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2014 Nějak se mi to nelíbí. Podle mého názoru, v hydrostavu se nemá co a jak tlakovat, jednou dírou tam olej přitéká a druhou volně odtéká. viz obrázek v příloze. A z prostoru "4" nemá olej kam odtéct, protože kanál, kterým olej přitéká je nad ním (nad prostorem 4). Jediná možnost je, že vyteče olej z hydrostavů u ventilů, které zůstaly po zastavení motoru otevřené. A to by se jednalo možná o dva ventily a motor by musel stát nějakou dobu, ne jen pár minut. Zdvihátko 2.pdf Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 12. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 12. Listopad 2014 Fabia 1.2/40kw trojvalec, rv.2003,najazdene 105 000km- vysledok : tlaky valcov 15 atm 13 atm 10 atm nakoniec som rezignoval na repas-vobec som to neriesil- dnes mam 126 000km -motor pomerne pokojny, netrasie sa, nejaky badatelny pokled vykonu nevidim...tlaky som nemeral - ale pokoj nemam ... tvůj čas přijde ... jak ten 10atm tlak půjde na nějakých 6-8 budou problémy s chodem motoru daleko větší Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 12. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 12. Listopad 2014 Nějak se mi to nelíbí. Podle mého názoru, v hydrostavu se nemá co a jak tlakovat, jednou dírou tam olej přitéká a druhou volně odtéká. viz obrázek v příloze. A z prostoru "4" nemá olej kam odtéct, protože kanál, kterým olej přitéká je nad ním (nad prostorem 4). Jediná možnost je, že vyteče olej z hydrostavů u ventilů, které zůstaly po zastavení motoru otevřené. A to by se jednalo možná o dva ventily a motor by musel stát nějakou dobu, ne jen pár minut. Naopak, v hydroštelech MUSÍ bejt tlak - aby se mezi plochama přenášejícíma tlak od vačky na vahadlo a od něj na vrchol stopky ventilu vytvořila vrstvička oleje, která se chová jako "polštářek" = eliminuje změnu dýlky tlačnejch elementů a zároveň díky svojí nestlačitelnosti dovede přenášet relativně obrovský síly. Kdyby olej v hydroštelu nebyl za běhu motoru pod tlakem, hydroštel by se smáčknul na minimální dýlku a celý vedení sil od vačky na ventily by začalo hrkat - nemluvě o tom, že by se dotykový plochy rázově potkávaly kov na kov... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 12. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 12. Listopad 2014 Není to tak. Viz popis funkce hydraulického zdvihátka v příloze. zdvihátko 3.pdf Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 13. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 13. Listopad 2014 (editace) Ježíšikristekulovejblesku - "nateče do zdvihátka olej" - a jakpak tam asi SÁM nateče, když se to zdvihátko při obvyklejch otáčkách 2500rpm stlačí a uvolní 1250x za minutu = 20x za vteřinu? A když se zdvihátko stlačuje, tak to v něm ten olej není pod tlakem? Co si myslíš, že tam je? Vesmírná síla rytířů Jedi, Galaktickej duch nebo co? PŘEMEJŠLEJ, ty matěji!!!!!!!! Editováno: 13. Listopad 2014, autor: Ekkar_z_Bastlírny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 13. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 13. Listopad 2014 Ekkárku, Ekkárku, na mě se nevztekej. Vyřiď si to autorem knihy Automobily Škoda Fábia panem Mário René Cedrichem. Ale zpět k věci. Samozřejmě že do zdvihátka olej nateče, ale mazací soustava ve zdvihátku žádná tlak nevytvoří, pouze ho plní olejem, protože přiváděný olej vrchem zdvihátka odtéká k mazání vačky. Když se zdvihátko zatíží, tak se olej stlačí, ale ne tlakem oleje v mazací soustavě, ale tlakem od vahadla na pístek zdvihátka. Takže sečteno a podtrženo, tvoje tvrzení: "plochama přenášejícíma tlak od vačky na vahadlo a od něj na vrchol stopky ventilu vytvořila vrstvička oleje, která se chová jako "polštářek" = eliminuje změnu dýlky tlačnejch elementů a zároveň díky svojí nestlačitelnosti dovede přenášet relativně obrovský síly." je trošičku mimo, nemyslíš? A pro příště viz můj status. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 14. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 14. Listopad 2014 (editace) Vskutku, díky takovým Matějům si dovedu živě představit pocity Galilea Galileiho nebo Mikuláše Koperníka při přesvědčování církevních tmářů o reálný základní fyzice. Mám je v týhle situaci taky. Stačí si jen ten hydroštel představit v dynamickým stavu, kdy se pohybuje 20x nebo ještě vícekrát za sekundu, zamyslet se nad způsobem, jak se chová za takovejch okolností viskózní kapalina v něm uzavřeným prostůrku, jaký síly a kterým směrem se tam šíří - a pak MOŽNÁ pochopíš co si myslím o tvrzení "není tam tlak". Zcela zjevně ses nikdy nedoslechnul o tématu "dynamika kapalin a plynů" nebo ses nesetkal s pojmem Bernoulliova rovnice, případěn Venturiho princip. Ale z toho si nic dělat nemusíš, to jsou přeci poučky jen pro brejlatý plešouny v labáku, oblečený ve flekatým původně bílým plášti... Spi dál na růžích v domněnkách o nepřítomnosti tlaku v hydroštelu a mne si nevšímej. Já jsem totiž taky jedním z těch, který študovali fyziku dál než v sedmým ročníku "zet-dé-ešky" ... Plešatej sice nejsem, brejlatej ano - a to asi stačí k tomu, abych pro určitý lidi byl nesrozumitelnej jako bych používal nářečí Pygmejů... Editováno: 14. Listopad 2014, autor: Ekkar_z_Bastlírny 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
alexandrap Vloženo 19. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 19. Listopad 2014 (editace) vcera som s kamosom meral kompresiu - jeho pristroj ( ocividne vadny nameral 5, 8, 10 atm) - moj merac ~10 atm na vsetkych valcoch tak som dal Fabiu opat do servisu - asi 1 hodinova komplet diagnostika motora (Bosch diagnosticky stojan ) + meranie kompresie - motor OK , tlaky ~14 atm vsetky tri valce - ( pred 3 rokmi v tom istom servise tlaky 15, 13, 10 ....) naozaj neviem, co si o tom mysliet Editováno: 21. Listopad 2014, autor: alexandrap Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 19. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 19. Listopad 2014 ... a pak se v tom vyznej a něčemu věř Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milanosor Vloženo 14. leden 2015 Sdílet Vloženo 14. leden 2015 Panove, konkretni dotaz. Nevite o nekom schopne v Olomouckem kraji, kdo by mi mohl udelat repas hlavy na Fabii 40kW. Mechose na rozborku mam, hlavu shodim, a potreboval by asi klasika ventily, voditka, sedla. Udelam kontrolni komprese, ale 112 tis km a uz se to zacina trochu trepat.... Kontrolka motoru ale zatim jeste mlci. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Supermarine_Spitfire Vloženo 14. leden 2015 Sdílet Vloženo 14. leden 2015 V Štěpánově je jakýsi Bittner, je to moc šikovný mechanik, ke kterýmu jezdím a možná poradí kdo další šikovný dělá hlavy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
GOLF10 Vloženo 15. leden 2015 Sdílet Vloženo 15. leden 2015 V Lužici u Šternberku dělají repase hlavy i výbrusy motoru ,kliky atd. Mohu jenom doporučit i bez dokladu je to levnější jestli ho nepotřebuješ. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.