panet Vloženo 26. Květen 2015 Sdílet Vloženo 26. Květen 2015 Jo, děda (on je je to otec, ale říkám mu děda), má 78 roků, jezdit bude 5 km do města a zpět, takže výkonově není co řešit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 26. Květen 2015 Sdílet Vloženo 26. Květen 2015 A navíc mu výkonová charakteristika toho OHV MPI bude dobře známá, i když ve fábuli má ten motor trochu jiný převody než ve felině, "uchometricky" si bude daleko líp zvykat na jeho průběh závislosti výkon/krouťák na otáčkách než by si zvykal na "šestnáctiventil" - jak jsem už napsal dřív, nejsem žádnej řidičskej greenhorn, kterýmu sotva zaschnul toner na řidičáku a v "typovým seznamu" mám nejrůznější značky i typy včetně motorek i náklaďáků - ale s 1,4 16V v roomsteru jsem se sžíval skoro půl roku a přibližně 5 000 ujetejch kilometrů ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
standavfr Vloženo 27. Květen 2015 Sdílet Vloženo 27. Květen 2015 A malá poznámka na závěr.Co nedáš za rozvody u 16V dáš u OHV za výměnu těsnění pod hlavou a její přebrus,sice ne na 100 procent,ale na 80 určitě,plus chřastící rozvody a jseš na tom stejně nebo hůř,než u 55 kW.Takže co se případných nákladů po koupi týče,je to skoro jedno. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
panet Vloženo 27. Květen 2015 Sdílet Vloženo 27. Květen 2015 ROzvody by mohly být slyšet při koupi, když budou moc chřastit, nemusím to vzít. Stran těsnění, do roku 2002 prý některá bylo nutno měnit velmi brzo (nějaká výrobní vada), ale to už předpokládám asi bude vyměněné (pokud by to byla špatná série). Dá se na hlavě zvenku poznat, že netěsní? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
standavfr Vloženo 27. Květen 2015 Sdílet Vloženo 27. Květen 2015 Jestli bude v nádobce na chladící kapalinu mastnota nebo bude neprůhledná a tmavá tak je s největší pravděpodobností těsnění v tahu.I když to někdo už udělal,tak záruku stejně nemáš,zkoušeli jsme několik druhů těsnění včetně originálu a jediné,které vydrží je reinz,jinak se problém dřív nebo později opakuje.A můžu tě ujistit,že jsme ho dělali na všech OHV co k nám jezdí,bez ohledu na rok.Ty rozvody jsou spíš estetická věc,motor to nějak neohrožuje,po výměně stejně díky "kvalitě" dílů začnou chrastit po 30-40000 znova. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
panet Vloženo 27. Květen 2015 Sdílet Vloženo 27. Květen 2015 Tak je to hotovo. Koupili jsme 1.4/44kW, 2001, koroze prakticky žádná, motoricky (dle přizvaných znalců) v pořádku, mají být vyměněné rozvody. Díky všem za napsané postřehy. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 27. Květen 2015 Sdílet Vloženo 27. Květen 2015 Tak hlavně ať "dědovi" dobře slouží. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 27. Květen 2015 Sdílet Vloženo 27. Květen 2015 Přesně tak. Já sice měl ve formanu "čipa" na 57kW, takže to bylo letadlo, ale zase když se mu povolily "vopratě", žral i trávu kolem cesty - ve 150-160kmh to bylo klidně 10-11 litrů. A když mi prasknul střední díl vejfuku ve svaru těsně u kolena na vstupní straně, tak to už vůbec - zvuk jak porsche, akcelerace nevídaná neslýchaná, ale spotřeba přes 15... akorát kvůli tomu randálu se s tím nedalo jezdit - a rozvoďák tomu řinčel jak čerti 5.prosince večer na zlobivý haranty... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martas.ts Vloženo 29. Květen 2015 Sdílet Vloženo 29. Květen 2015 Tak z vlastní zkušenosti po 3 týdnech ježdění s 1,4 MPi 50kw v EURO 4 verzi (AQW) musím říct že dynamika není úplně hrozná a se spotřebou jsem spokojen a to jí nešetřím. Není problém jezdit kolem 6 litrů (ověřeno i výpočtem). Je teda fakt, že to mám trošku v tuningu se sportovním filtrem a vejfukem, ale nevěřím tomu že zrovna to má takový vliv na spotřebu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Supermarine_Spitfire Vloženo 29. Květen 2015 Sdílet Vloženo 29. Květen 2015 Sice jezdím město nebo dálnice a nic moc mezitím není, ale i ustálenou rychlostí 110km/h po dálnici a poměrně uvolněnou jízdou se horkotěžko dostávám pod sedm litrů. Jestli jezdíš s 50kW kolem šesti litrů tak zřejmě někde kde není provoz a můžeš to brblat devadesátkou. Jinak to není ani fyzicky možné. Moje spotřeba. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martas.ts Vloženo 29. Květen 2015 Sdílet Vloženo 29. Květen 2015 Jezdím s tím denně do práce do Kaplice. Jedna cesta cca 24 km, po cestě dost kopce, kde se dá jedu i 120, z kopců se vozím se zařazenou 5kou a dlouhodobá dle PP 6,4 a vychází mi to i podle výpočtů. Natankuju za 1000 kč, naposled litr byl za 30,90 Kč, najel jsem 500km a spotřeba mi podle výpočtu vyšla kolem 6,4. Když jedu úspornějc tak mi PP doma hlásí i 5,8. Takže úsporně se s tím jezdit dá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hurec Vloženo 31. Květen 2015 Sdílet Vloženo 31. Květen 2015 (editace) 1,4 50kw , jizda vetsinou ve 2ku. Motor AQW , pp koupi spotreba 11litru. Pak praskle tesneni , vymenil jsem vyfuk , lambdu , svicky atd... nyni jizda okrska 70tkou 30km. Spotreba kolem 6litru. Mesto , okrsky spocitano cca 7litru. Spokojenost. Dalnice 110km/h se da kolem 7 , 130km/h leze jiz nad 8litru a vice nez 130km/h nejde , komfort jizdy , hluk a stabilita je jiz hrozna :-) Editováno: 31. Květen 2015, autor: Hurec Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Matheo Vloženo 25. Červen 2015 Sdílet Vloženo 25. Červen 2015 (editace) Zdravím, uvažuji nad koupí jedničkové fabie (hatchback) a přemýšlím jaký motor vybrat. Mělo by to být mé druhé auto, po felicii 1.3 MPi 50KW. Rozpočet bych se chtěl vejít do 120 000 kč, strop je 130. Rozhoduji se mezi 1.4 MPi 74kw a 1.9 TDi 74kw. V rodině máme fabii s 1.9 TDi a jede to krásně jsme s ní spokojení, problém je v tom, že ročně nenajedu tolik km. Jezdím 2-3x týdně vzdálenost 60km a téměř každý den jezdím do města 5km tam 5km zpět, tudíž se bojím že TDi by se ani neohřálo a motor by trpěl. Ročně si myslím že mohu najet tak kolem 8-10 tisíc km. Jsem student takže nerad aby mě auto sežralo za živa spotřeba tak kolem 7l/100km je pro mě strop, jezdím spíše pohodově ale rád bych aby auto mělo i trochu výkon na svižnější jízdu (čas od času). Předem díky za vaše názory . Editováno: 25. Červen 2015, autor: Matheo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 25. Červen 2015 Sdílet Vloženo 25. Červen 2015 F1 už bych nebral, v drtivý většině už jsou to moc olítaný kusy. Podívej se semhle, tazatelka vybírala taky auto do města a na cukačky do 120 kKč - a ve finále zvolila FII 1,4 63kW: http://forum.skodahome.cz/topic/132041-ojetina-fi-nebo-ii/ A výsledek: http://forum.skodahome.cz/topic/132877-jančina-modrá-ojetina/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
one-z Vloženo 25. Červen 2015 Sdílet Vloženo 25. Červen 2015 Zdravím, uvažuji nad koupí jedničkové fabie (hatchback) a přemýšlím jaký motor vybrat. Mělo by to být mé druhé auto, po felicii 1.3 MPi 50KW. Rozpočet bych se chtěl vejít do 120 000 kč, strop je 130. Rozhoduji se mezi 1.4 MPi 74kw a 1.9 TDi 74kw. V rodině máme fabii s 1.9 TDi a jede to krásně jsme s ní spokojení, problém je v tom, že ročně nenajedu tolik km. Jezdím 2-3x týdně vzdálenost 60km a téměř každý den jezdím do města 5km tam 5km zpět, tudíž se bojím že TDi by se ani neohřálo a motor by trpěl. Ročně si myslím že mohu najet tak kolem 8-10 tisíc km. Jsem student takže nerad aby mě auto sežralo za živa spotřeba tak kolem 7l/100km je pro mě strop, jezdím spíše pohodově ale rád bych aby auto mělo i trochu výkon na svižnější jízdu (čas od času). Předem díky za vaše názory . Není 74kW jako 74kW, ty motory jsou každý z úplné jiného konce, pozor na to Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Matheo Vloženo 26. Červen 2015 Sdílet Vloženo 26. Červen 2015 Díky za názory. Vím že fabie I už je stará ale raději bych si koupil jedničkovou 05/06, než jednu z prvních dvojkových. Druhá generace se mi nelíbí a ani jsem nad ní neuvažoval, když fabie tak to bude první generace. Zajímalo by mě, jestli ten turbodiesel nebude trpět při těch kratších cestách když se ani neohřeje. Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 26. Červen 2015 Sdílet Vloženo 26. Červen 2015 Není 74kW jako 74kW, ty motory jsou každý z úplné jiného konce, pozor na to Tak, přesně, ty motory jsou diametrálně odlišné. U té benzínové 74 kW to pořádně jede až ve vysokých otáčkách. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
deco Vloženo 26. Červen 2015 Sdílet Vloženo 26. Červen 2015 Matheo-mám fabii combi 1.9tdi kupovanou v roce 2009, měla najeto skutečných 114000km a rok výr. konec r.2004.V současné době mám najeto 203000km .Za celou dobu jsem neměl s motorem sebemenší problém a přitom je ježděna převážně krátké trasy.Do práce 11km a o víkendu cca140km a nějaké nákupy 3-10km.Takže motor se pořádně ohřeje jen o víkendu.O motor se snažím starat,výměny oleje 10-12000km,včasné výměny filtru a zbytečně nevytáčet za studena.V zimě samozřejmě počítám s tím,že než topit, jsem už v práci a proto topení ani nezapínám,ale vyjíždím z garáže.Pokud by jsi měl ještě nějaké dotazy,klidně napiš do sz. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 26. Červen 2015 Sdílet Vloženo 26. Červen 2015 Matheo já jsem pro 1.4-16V-55Kw. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Voice Vloženo 26. Červen 2015 Sdílet Vloženo 26. Červen 2015 já pro to TDI Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 26. Červen 2015 Sdílet Vloženo 26. Červen 2015 TDI je dobrý, akorát už jich je většina dost utahaných Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 26. Červen 2015 Sdílet Vloženo 26. Červen 2015 (editace) No právě sehnat nestočené TDI 74Kw s km do cca 170tis je skoro nemožné . Editováno: 26. Červen 2015, autor: Mirek 835 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Matheo Vloženo 26. Červen 2015 Sdílet Vloženo 26. Červen 2015 Ok děkuji za ohlasy, na výběr auta mám čas, kupovat ho budu až za 3 měsíce, takže si to vše nechám projít hlavou a ještě načtu nějaké články a pak se uvidí, ale zatím se tedy také spíše přikláním k TDi. Ještě jednou díky 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Perf.Turbo Fabia Vloženo 27. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2016 smiestno mi z niektorych komentov ..urcite co by som neodpoucal ako poniektory 1.2htp a 1.4tdi 3 valcove kazive prditka ...najlepsi motor ktory ma fabia je 1.9tdi pd tam ani nieje co riesit z benzinovych motorov je 2.0mpi 1.4mpi a 1.4 16v ale skor ta slabsia verzia kde 74kw mala problemi s olejom koli velmi lacnym a nkevalitnym priestnym kruzkam .. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 27. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2016 Já bych zase tobě doporučoval doučit se interpunkci a gramatiku. To je fakt síla, číst tvoje texty. 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.