Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Pro Jay kay:Jo,to je v pohodě,stačí vlastně každý kabel rozdvojit,můžeš tam dát klaksony klidně z O1 nebo O2,prostě z jakýhokoli koncernovýho vozidla,který má dvouton.klakson.Pojistku měnit nemusíš,je to spínaný přes relé,takže to nic nemůže udělat.Ptal jsem se na to kluků ve škodovce-elektrikářů.Akorát si asi budeš muset vyrobit držák na ty klaksony,nejlépe z nerez.plechu,nebo koupit originál. ;)

Super! A jeste jeden dotaz musim pouzit klakson OII OI.Nestacil by treba muj puvodni+dalsi? Nebo je rozdil v naladeni toho klaksonu?? Ptal jsem se na vrakaci chtej za nej 2ks 500kc? Zrucnej jsem dost,takze drzacek nebude problem... :palec2:

Upraveno od Jay Kay

Stačilo by když se podíváš,jaký klakson máš na autě a koupíš k tomu ten druhý.To znamená:na autech,co mají dvouton.klakson,tak jsou dva typy 1.Vysoký ton 500hz,nebo hluboký ton 400hz.musíš se podívat,jaký máš na autě a koupit k tomu ten opačný.Mělo by to tam být napsaný budˇ400nebo500hz.Já měl tuším původní klakson vysoký a koupil k tomu hluboký.A hlavně si to kup i s konektorem s kabeláží.

Jestli chcou za dva klaksony 500kč,tak bych to asi neřešil a koupil dva z jednoho auta,atˇto má pěkný zvuk.Je možný že F,R oproti O1,O2 ty klaksony má jinak naladěný.Za ty peníze bych koupil oba dva a máš klid. :) Nebo bys musel koupit origo na F/R jako já,ale ten klakson stál kolem 1000kč.Plus kabely,konektory......

Jj. Diky moc. :palec2:

  • 2 měsíce později...

Tak uz ho mam!!!! A podarilo se mi primo origo... a vsel jen na 400kc. :)

post-18950-1278432466,7345_thumb.jpg

post-18950-1278432553,8933_thumb.jpg

post-18950-1278432585,0595_thumb.jpg

  • 2 týdny později...

Jen bych chtěl podotknout, že krásný zvuk měl klakson Wartburga. Sice teď nevím, jestli to půjde namontovat, ale myslím si, že tedy rozhodně na Wartburgovi to nebylo nijak složitě zapojené. Kdysi jsem si to přidělával na Škodu 100 :)

nechcem vyzerat akonejaky trt..mam vo vybave ze dvojtonyvy klakson....a truby to tak smiesne ze sa az hambim zatrubit....co to znamnea dvojtonovy..kde je ten druhy ton???..mam F2 po fcl...elegance

Podle platného zákona musí klakson vyluzovat stálý harmonický tón nebo akord harmonických tónů - tedy žádné melodie, postupně se měnící tóny nebo střídání síly či výšek tónu. Dvojtónová houkačka znamená, že máš dva klaksony, které jsou sladěné tak, aby jejich zvuk byl ve vzájemném souzvuku = AKORDU. Někde tady na fóru jsou i kmitočty, na které se tyhle klaksony ladí...

Je to 500 a 400Hz Co jsem videl na vrakaci tak to vetsinou maji na dvou stranach pod mrizkama jak jsou mlhovky.

  • 9 měsíců později...

Zdar chlapi,mám problém s klaksonem. Má dodělaný dvoutonový fanfáry jsou z Octy viz obr.výše (pravděpodobně) a stále mi odchází jedna fanfára... už mám druhou a chvíli šla a ted už zase jede jen jedna. Poprvé mi prdla pojistka (troubil jsem na svatbě :palec2: ) Koupil jsem druhou a zase nejde???? Může někdo poradit? Díky.

Koupit další, pokud možno NOVOU - a předem ji ochránit proti vodě. Přetřít povrch hlavně kolem spár a i konektory Rezistinem, ústí zvukovodu (té trumpetky) otočit směrem dolů, aby všecka voda měla možnost vytéct a nehromadila se uvnitř. Sice se píše, že mají být odolný proti odstřiku, ale umístění těsně před kolo i když kryté podběhem mi nepřijde nijak excelentní. Moje houkačka zatím sice funguje, ale uvažuju o náhradě - a o přemístění někam dovnitř do motorového prostoru, kde nebude vystavená takovému náporu vody ze silnice. Už jsem i přemýšlel o jejím vysazení před chladič za mřížku - byla by cca o 30cm výš než ve stávajícím místě u levé mlhovky a rozhodně by asi nedostávala takový "příděl" vody jako tam dole... Stačí pár kapek nebo zkondenzovaná vlhkost uvnitř a koroze vykoná svoje - opálí se kontakty přerušovače, rzí se slepí další pohyblivé díly nebo se přeruší vinutí cívek - a je vymalováno.

Díky. taky jsem přemýšlel že bych to dal někam jinam,ale mám strach zase dál nastavovat-prodlužovat káblíky. Myslim že origo F II má ty klaksony zvlášť? Na každé straně jeden.... ? Ale díky moc za radu,budu to muset nějak překopat,nebudu pořád kupovat klaksony jak TRUBKA.

Je to 500 a 400Hz Co jsem videl na vrakaci tak to vetsinou maji na dvou stranach pod mrizkama jak jsou mlhovky.

Jsou to dva šneky v jednom tělese. Tuším od MR2009 to mají od verze Ambiente/Style všechny FII/R. Do té doby neměly ani nejvyšší výbavy. Obdobně nemá dvoutonovou např. ani Yeti ve verzi Active, Octavia Tour a Octavia Prima apod.

Nezní to tak dobře jako třeba ve starém Touru nebo Superbu, ale není to oproti jednotonové vůbec nic směšnýho. Spíš na tu jednotonovou to chce "toleranci"...

Upraveno od bojler

No mně by se líbila taková co mají vlaky.... :smich:

Tam je jedinej "problémek" - nárok na sekundový průtok a tlak stlačeného vzduchu. Potřebný kompresor s dostatečným výkonem by musel mít pohon přímo od kliky a jímku přes půl kufru, aby to mělo skutečně význam... Taky už jsem se nad tímhle zamýšlel, bohužel takový "basbombardón" si na své frčáčky nenamontujem, to se dá tak na nějaký kamión, který má už tlakovzduch "v základu"... lollollol

Ani náklaďáky klakson z lokomotivy nedávaj.

Měli zme je doma. Jednu větší a druhou menší. U nás to v devadesátejch letech zkoušeli na Trambusa (LIAZ Š 706) a 2x zatroubils a bylo po tlaku.

Jo, tohle video znám - přesně tohle jsem měl na mysli, troubu jak mlhová siréna z Titanicu - schovat to pod auto a HÚÚÚÚÚÚÚÚÚ..... a kolemjdoucí i kolemjedoucí jsou zralý tak akorát na výměnu prádla :smich::smich::smich::smich::smich::smich:

Ani náklaďáky klakson z lokomotivy nedávaj.

Měli zme je doma. Jednu větší a druhou menší. U nás to v devadesátejch letech zkoušeli na Trambusa (LIAZ Š 706) a 2x zatroubils a bylo po tlaku.

Ale dávají,třeba z T679 sergeja asi 80cm na délku-musíš tu membránu přetěsnit,protože to těsnění je vždy rozpadený od tych vybrací.vyleštit membránu a trubku a potom troubením strkat auta do příkop :palec2: Ta dírka v té membráně nemá ani půl mm.To píštala má velkej odběr vzduchu.

poznam pacienta co ma vo felde zvonek z elektricky (tramvaje) a je celkom sranda ked s tym zvoni po meste a hlavne tam kde ani nie je elektrickova trat :smich:

Upraveno od Nautilus

... Už jsem viděl/slyšel i auto se zvoncem z tramvaje - neumíte si představit tu paniku na chodníku, když TO řidič zmáčknul v Pardubicích před nádražím - odkud normálně jezdí jen auto- a trolejbusy... :smich::smich::smich::smich:

Já jsem se i zamýšlel nad tím, jestli by se to s tím zvoncem dalo udělat - a nebyl by to zase takový neřešitelný problém, dokonce by to ani nemuselo brát tolik proudu jako elmag. houkačka. Akorát to (kvůli dostatečné hlasitosti) vychází moc veliký... :smich::smich::smich:

  • 4 týdny později...

Ahojte, chcem dat klakson so vstavanym kompresorom. Treba zapojit cez rele, alebo priamo na kable z povodnej? Dik.

Původní kabeláž by to MĚLA utáhnout - ten kompresorek ale odebírá kolem 20A, při rozběhu ještě víc (protože se rozbíhá pod zatížením - a je to stejnosměrný elektromotorek), takže netuším, jak by se k tomuhle odběru stavěly pojistky. Doporučím koupit za pár pětek obyčejné autorelé (stojí podle provedení asi tak 50-70Kč), k němu pojistkové pouzdro a pojistku na 30A a pár metrů kabelu "automotive" - Cu licna (lanko) průřez 2,5mm čtverečních, izolace PVC. Cívku relátka napojíš na původní vodiče k houkačce, přívod ke kompresorku uděláš přímo od kladného pólu baterie - a vložíš do něj pojistku 30A a spínací kontakt toho relátka. Kompresorek druhým pólem nezapomeň ukostřit. Potom zmáčknutím středu volantu elektronika v autě sepne pouze to přidané relé (bude daleko míň zatížená) a to svými kontakty spojí novou cestu napájející výhradně komresor - houkačka začne řvát... :smich::smich::smich:

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.