Přejít na obsah

odklon předního kola


RLP

Doporučené příspěvky

Když jsem měnil letní kola, všiml jsem si, že mám více sjetý vnitřek levého předního kola. Tak jsem jel na geometrii , kde mi zjistili kromě rozbíhavosti kol také větší odklon l.předního kola. Sbíhavost seřídili a s odklonem prý nejde nic udělat.

Ještě napíšu přesné hodnoty: vlevo počáteční odklon - 2 st. 12 min konečný odklon - 2 st.

vpravo počáteční odklon - 30 min konečný odklon - 54 min

Požadované hodnoty jsou prý do - 1 st.

Děkuji všem za radu

Editováno: , autor: RLP
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to vlastně vím jenom náhodu, protože jak jsem psal v jiném threadu, tak mi kamarád měnil tlumiče a u pravého předního kola, kde vadila poloosa, tak šel místo cestou povolení poloosy cestou povolení nápravy a když jí dotahoval zpět, tak ho hodně zarazilo, že nemá přesné dosedací body, resp, že má před dotažením poměrně velké vůle, kdy lze hýbat do všech stran a ovlivnit tím odklony i záklony kol. :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to vlastně vím jenom náhodu, protože jak jsem psal v jiném threadu, tak mi kamarád měnil tlumiče a u pravého předního kola, kde vadila poloosa, tak šel místo cestou povolení poloosy cestou povolení nápravy a když jí dotahoval zpět, tak ho hodně zarazilo, že nemá přesné dosedací body, resp, že má před dotažením poměrně velké vůle, kdy lze hýbat do všech stran a ovlivnit tím odklony i záklony kol. :help:

To máš sice pravdu..ale rozhodíš tím zase druhou stranu.... :smich: Nápravnice má být vystředěná!!!!! ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jakou má tvoje auto minulost...?nebylo bořený na předek...?nech si přeměřit přední část karoserie...klempíři mají přesný rozměry kolik od kud kam má být..

pokud to máš někde ustřelený už to nebude sedět.

Souhlasím, nech to přeměřit. Na přední nápravě se dá seřizovat jen sbíhavost, ostatní parametry jsou již dané a nedají se nijak nastavit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozbíhavé jsem měl jen pravé kolo, to také seřizovali a větší odklon má jak jsem psal levé kolo. Při jízdě s tím nemám žadné problémy, jen je víc sjetý vnitřech levého letního kola. Nevím, jestli mám podnikat nějakou opravu, třeba výměnu tlumiče,

když vlastně nevím, jestli se to tím vyřeší???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozbíhavé jsem měl jen pravé kolo, to také seřizovali a větší odklon má jak jsem psal levé kolo. Při jízdě s tím nemám žadné problémy, jen je víc sjetý vnitřech levého letního kola. Nevím, jestli mám podnikat nějakou opravu, třeba výměnu tlumiče,

když vlastně nevím, jestli se to tím vyřeší???

A už sis nechal přeměřit tu kastli...?Přední část-motorový prostor,kde jsou hlavně klobouky... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kde se provádí to přeměření karoserie? Já bych ten jeden stupeň taky moc neřešil, ale nechce se mi příliš brzy měnit pneu. Uvidím na jaře, jestli se to nezlepší srovnáním té rozbíhavosti.

Díky

kastli ti přeměří klempíř... ;) O sbíhavost ani tak nejde,ta se dá doladit jde spíš o odklon/záklon kola...Kámoš měl lehce bouranou F byla na stolici,srovnáno,ustrojeno(vše sedělo perfektně) pak na geometrii zjistily odklon na pedním levém kole...návrat ke klempířoj,přeměřen předek a zjistilo se že klobouk byl o 0,5cm posunutej...ještě si s tím klempíř trochu pohrál a pak na geometrii vše v normě.... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za radu, ale pořád nevím, který klempíř je schopen tu kastli přeměřit. Myslíš, že každý klempíř co pracuje s plechem??

Nikdy jsem neslyšel, že by klempíři toto dělali a ještě byli schopni to nějak upravit???

Mám na mysli autoklempíře..... ;) A jak rovnají,vytahují nosníky,kastle...??jsou daný rozměry výrobcem a ty musejí mít,aby mohli dát auto do puvodního stavu..

nejlíp,když se stavíš ve škodovce...tam je mít 100% budou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Môže to ešte byť spôsobené zlou výmenou "hlavy guľového gĺbu" (tak to mali nazvané v obchode). Je to taký kĺbik na konci ramena uchytený na ramene nápravy 3 skrutkami a druhou stranou drží celý náboj kolesa. To bol aj môj prípad. Fabču som kúpil už opravenú po "ľahkej" búračke a 2 roky som v pohode jazdil, lenže keď som za tie 2 rôčky zodral celú sadu gúm (najmä vnútorné strany) a geometria bola v poriadku okrem odklonu ľavého predného kolesa, tak som to celé rozobral a s hrôzou som zistil, že ten kĺb je určený pre pravú stranu. Vymenil som ho za nový, zbehol na geometriu a už som vysmiaty :)

Inak, mali by to byť schopný zmerať a vyhodnotiť aj v servise pri meraní geometrie a rozmerov vozidla. Veď sú na to "majstri" ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj.K tomuhle se taky přidám.Vletěl jsem do díry a odnesla to guma, trochu odřený elektron, ale hlavně ohlé rameno.Už je všechno opravené, ale na geometriii mi zjistili odklon na levém kole 1 stupeň a na pravém 1stupeň 53min.Je to moc?Vím kolik je požadováno,jsem mimo o 0,5 a 1 stupeň ale zajímá mě z praxe jestli má smysl to řešit.Auto se chová normálně.Jestli se nějaká strana sjíždí víc zatím nepoznám.Ale výměna tlumiče(ů), v pravo i stěhlicí je dalších pár tisíc v háji. :feve:

Editováno: , autor: diddi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...