Přejít na obsah

DSG, nebo 4x4 ??


Deny.Kr

Doporučené příspěvky

Ahoj lidi! -_-

Ačkoli budu nové auto pořizovat až za necelý rok, řeším dilema,které stojí za delší zamýšlení a rozhodování...

Nyní vlastním Octavii combi 4x4 1,9 TDI, chipnutou cca. na 150 koní..proto vím,že je 4x4 k nezaplacení,zatím jsem snad neobjevil místo,kam bych se s ní nedostal..ale.....

.....přišel jsem na to,že za verzi 2,0TDI manuál Elegance, 1,9TDI DSG Elegance a 4x4 Elegance 1,9 TDI manuál, zaplatím stejně....kdyby to šlo,vzal bych si 4x4 v automatu..jenže-automat se ve čtyřkolce nedělá :(

..když to vezmu postupně-i když je 2,0 novější,než 1,9,vyspělejší rozhodně není,tišší také ne...a poněvadž mám tuto octavii chipnutou na cca. 150 koní,těch 140 v 2,0 je i tak málo..čili 2,0 bych vyřadil,je mi prakticky k ničemu,navíc jsem na něj slyšel jen negativní názory...

A teď to dilema,které docela dost řeším- 4x4 Elegance 1,9 TDI manuál, nebo Elegance 1,9 TDI DSG, kam bych zřejmě dal paket pro špatné cesty?..z jednoho úhlu pohledu-opravdu je to supr,4x4 se dostane všude..prostě nemám s tím autem strach...zato s automatem jsem nejednou jel a vím,že je to skvělá věc,především v dieselu s vyšším výkonem(zase bych to chipl na hodnotu kolem těch 150koní), kde je to auto podstatně rychlejší a požitek z jízdy lepší..navíc s tím paketem pro špatné cesty bych měl krytý podvozek a vyšší světlou výšku-ale jen přední pohon,kdežto u 4x4 zase jistotu v každé cestě...

sdělte mi prosím své zkušenosti a názory,mám na to sice ještě skoro rok,ale docela mi to vrtá hlavou... :)

Editováno: , autor: Deny.Kr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A teď to dilema,které docela dost řeším- 4x4 Elegance 1,9 TDI manuál, nebo Elegance 1,9 TDI DSG, kam bych zřejmě dal paket pro špatné cesty?..z jednoho úhlu pohledu-opravdu je to supr,4x4 se dostane všude..prostě nemám s tím autem strach...zato s automatem jsem nejednou jel a vím,že je to skvělá věc,především v dieselu s vyšším výkonem(zase bych to chipl na hodnotu kolem těch 150koní), kde je to auto podstatně rychlejší a požitek z jízdy lepší..navíc s tím paketem pro špatné cesty bych měl krytý podvozek a vyšší světlou výšku-ale jen přední pohon,kdežto u 4x4 zase jistotu v každé cestě...

sdělte mi prosím své zkušenosti a názory,mám na to sice ještě skoro rok,ale docela mi to vrtá hlavou... :)

Pokud jezdíš dlouhé úmorné cesty je DGS opravdu dobrým pomocníkem a s paketem na špatné cesty dokážeš projet ledacos.Není to sice čtyřkolka ale jde to.Větší problém je čip motoru v kombinaci s automatem. Při čipování motoru se musí upravit i řadicí program automatické převodovky jinak se to hádá a je to problém.Záludnost je ,že musíš najít firmu, která umí upravit i řadicí program automatu. Např. jinak perfektní firma Cimbu toto neumí a nevím kdo to přesně dělá.Ale poradím ti alespoň kde to konzultovat. V Pardubicích prodejce Škoda spolupracuje s nějakou firmou, která umí čipovat i automaty.Třeba někdo z fóra s tím má zkušenosti a ozve se.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A teď to dilema,které docela dost řeším- 4x4 Elegance 1,9 TDI manuál, nebo Elegance 1,9 TDI DSG, kam bych zřejmě dal paket pro špatné cesty?..z jednoho úhlu pohledu-opravdu je to supr,4x4 se dostane všude..prostě nemám s tím autem strach...zato s automatem jsem nejednou jel a vím,že je to skvělá věc,především v dieselu s vyšším výkonem(zase bych to chipl na hodnotu kolem těch 150koní), kde je to auto podstatně rychlejší a požitek z jízdy lepší..navíc s tím paketem pro špatné cesty bych měl krytý podvozek a vyšší světlou výšku-ale jen přední pohon,kdežto u 4x4 zase jistotu v každé cestě...

sdělte mi prosím své zkušenosti a názory,mám na to sice ještě skoro rok,ale docela mi to vrtá hlavou... :)

Pokud jezdíš dlouhé úmorné cesty je DGS opravdu dobrým pomocníkem a s paketem na špatné cesty dokážeš projet ledacos.Není to sice čtyřkolka ale jde to.Větší problém je čip motoru v kombinaci s automatem. Při čipování motoru se musí upravit i řadicí program automatické převodovky jinak se to hádá a je to problém.Záludnost je ,že musíš najít firmu, která umí upravit i řadicí program automatu. Např. jinak perfektní firma Cimbu toto neumí a nevím kdo to přesně dělá.Ale poradím ti alespoň kde to konzultovat. V Pardubicích prodejce Škoda spolupracuje s nějakou firmou, která umí čipovat i automaty.Třeba někdo z fóra s tím má zkušenosti a ozve se.

tak ono je zatím dostatek času že...najezdím s tím autem ročně kolem 80 000km a mám spousty známých a zákazníků nejen ve škodovkách,čili poptat se není problém..ale rpavdou je,že jsem nad tím také přemýšlel-doufám,že by to nebyl až tak velký problém,rozhodl-li bych se pro DSG :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takže tě poupravím.4ipneš li DSG,nic s DSG dělat nemusíš.Upravovat se musí Tiptronic,né DSG.

Osobně mám 4×4 moc rád,ale narovinu,jak často to užiješ??Zatím jsem se i s předohrabem dostal všude.Celý rok tě bude potom,jako mě,srát,ž to celé taháš a věř,je to znát.Ideal.combinace je DSG+4×4,takže VW

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takže tě poupravím.4ipneš li DSG,nic s DSG dělat nemusíš.Upravovat se musí Tiptronic,né DSG.

Osobně mám 4×4 moc rád,ale narovinu,jak často to užiješ??Zatím jsem se i s předohrabem dostal všude.Celý rok tě bude potom,jako mě,srát,ž to celé taháš a věř,je to znát.Ideal.combinace je DSG+4×4,takže VW

jo?..tak to je fajn,že se to DSG upravovat nemusí-to mi dělalo vrásky.. :) předokolka "projede"..4x4 si hraje...ale zato DSG jede,jak z praku tiše a kultivovaně,zato 4x4 na cestě s manuálem není až tak příjemná....chjo...to je fakt k zamýšlení... :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud bych vybíral ze škodovek,tak 2,0 TDi DSG

tak 2,0 jednak nechci a jednak firma 2,0 nenabízí..původně ani DSG v nabídce není,ale poněvadž to cenově vyjde stejně,jako ta 4x4 elegance,kolega si to pořídil a já přemýšlím...ta chipnutá 1,9 dělá divy,2,0 se nechytají-je jasné,že pořídil-li bych si 2,0,dá se to chipnout ještě víc,ale to je jedno,2,0 prostě mít nemůžu.. ;) to je to-lidé se 4x4 neznají DSG a proto by nikdy enměnili,navíc vědí,co to auto fakt umí(bez problému projela i dráhu,kde se testovaly nová Pajera v údajně "extrémních" podmínkách) a naopak-lidé s DSG vědí,co je to zač a nevědí,co je 4x4,čili by také neměnili..otázkou je-risknout to na ty cca. 3 roky,nebo ne?..může too být lepší a supr volba,ale může to být také horší a 3 roky jezdit s něčím,co nevyhovuje..DSG je odskoušeno,jede to pěkně(sekvenční řazení je ale k ničemu)..ale jak by to mi to vyhovovalo při běžném provozu oproti 4x4,to je otázkou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po cca 5 mesicich (cca 20t km) drandeni s octou v automatu bych nechel manual ani zadarmo... Takze ja jednoznacne automat.

btw je rozdil kdyz se s automatem jen svezes nebo s nim jezdis alespon mesic.

právě no..díky za názor,rozhodně se hodí!... :)

PS: tak mě napadá-měl jsi před tím 4x4,či klasického předohraba?..

Editováno: , autor: Deny.Kr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

osobně bych teda automat do auta s míň jak 200koňma nechtěl...

taky názor no..dle mých zkušeností to není problém a je to supr i v autě se 105koňmi,natožtak s chipnutými 150..čili v tom problém nevidím..vidím problém stále v tom,jestli 4x4,nebo DSG...ideální by bylo,kdyby tady přispěl někdo,kdo měl DSG a má 4x4,nebo měl 4x4 a má DSG..ten by mi toho asi pověděl nejvíce.. :(:palec2:

Editováno: , autor: Deny.Kr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem 4 roky služební MB C 220CDi (W203) s automatem a :palec2: Teď mám rok a 2 měsíce OII Combi 1.9TDi DSG a taky :palec2:

Nicméně:

1) 1.9TDi není tišší ani víc technicky na výši oproti 2.0TDi

2) 1.9TDi s DSG bez čipu je komfortnější a mrštnější než 1.9TDi s manuálem, nicméně v Combi a obsazení 2+ osob je to mrtvola, na dálnici přes 150km/h velice neochotně a dneska bych si auto už takhle nevybral (bylo by to asi, jak píše cosby, 2.0TDi DSG s oemzením výbavy)

3) Automat je pozitivum hlavně do města, kde odpadá stálá práce s řazením, ne na dálky, jak tvrdí Rosťa!!! Na dálnici jede každý auto na 5., nebo 6.

3) Stejně si vždycky rád zahejbu klasickým fofrklackem :)

Ještě podotknu, že i s tím Medvědem jsem nikdy neměl problém se kamkoli (jezdím každý týden pracovně na hory) dostat. A to šlo o zadokolku + automat, sice se všema dostupnejma asistentama, ale fyzika je fyzika ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem 4 roky služební MB C 220CDi (W203) s automatem a :palec2: Teď mám rok a 2 měsíce OII Combi 1.9TDi DSG a taky :palec2:

Nicméně:

1) 1.9TDi není tišší ani víc technicky na výši oproti 2.0TDi

2) 1.9TDi s DSG bez čipu je komfortnější a mrštnější než 1.9TDi s manuálem, nicméně v Combi a obsazení 2+ osob je to mrtvola, na dálnici přes 150km/h velice neochotně a dneska bych si auto už takhle nevybral (bylo by to asi, jak píše cosby, 2.0TDi DSG s oemzením výbavy)

3) Automat je pozitivum hlavně do města, kde odpadá stálá práce s řazením, ne na dálky, jak tvrdí Rosťa!!! Na dálnici jede každý auto na 5., nebo 6.

3) Stejně si vždycky rád zahejbu klasickým fofrklackem :)

Ještě podotknu, že i s tím Medvědem jsem nikdy neměl problém se kamkoli (jezdím každý týden pracovně na hory) dostat. A to šlo o zadokolku + automat, sice se všema dostupnejma asistentama, ale fyzika je fyzika ;)

Na jaky hory co to placas ? Tady hory nejsou zadnej snih apod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem 4 roky služební MB C 220CDi (W203) s automatem a :palec2: Teď mám rok a 2 měsíce OII Combi 1.9TDi DSG a taky :palec2:

Nicméně:

1) 1.9TDi není tišší ani víc technicky na výši oproti 2.0TDi

2) 1.9TDi s DSG bez čipu je komfortnější a mrštnější než 1.9TDi s manuálem, nicméně v Combi a obsazení 2+ osob je to mrtvola, na dálnici přes 150km/h velice neochotně a dneska bych si auto už takhle nevybral (bylo by to asi, jak píše cosby, 2.0TDi DSG s oemzením výbavy)

3) Automat je pozitivum hlavně do města, kde odpadá stálá práce s řazením, ne na dálky, jak tvrdí Rosťa!!! Na dálnici jede každý auto na 5., nebo 6.

3) Stejně si vždycky rád zahejbu klasickým fofrklackem :)

Ještě podotknu, že i s tím Medvědem jsem nikdy neměl problém se kamkoli (jezdím každý týden pracovně na hory) dostat. A to šlo o zadokolku + automat, sice se všema dostupnejma asistentama, ale fyzika je fyzika ;)

já mít 2,0 ani s omezením výbavy nemůžu nic-méně i kdybych mohl,nepořídil bych si to..netvrdím,že je 1,9 tišší,ale po tom chipu je to výkonnější,než 2,0 bez chipu-čili tam není co řešit.. ;) ..k terréním schopnostem-měl bych tam ESP včetně ABS+EBV+MSR+ASR+EDS+HBA+DSR = vše,co se dá sehnat...a kromě navigace(mám vlastní,výklopnou,viz. téma octavia/interiér), kůže a možná bez samostmívacích zrcátek(to mi není k ničemu)..jinak bych tam měl vše,včetně sound systému(jako v této octě)...s tím městem jsem nad tím také přemýšlel-můj region je moravskoslezský=nejdále se dostanu do okolí olomouce,či jeseníků,jen málokdy někam dál(když neberu služební cesty do prahy apod.)..čili se většinou pohybuji po těch rychlostních komunikacích,popř. když je potřeba,beru to přes pole...v zimě do těch Jeseníků se ta 4x4 hodí,nic-méně pokud bych neblbnul a navíc když má DSG trošku lepší vlastnosti v terénu,než předohrab,nevidím v tom až tak velký problém(když neberu to,že kromě této octavie a předchozí octave jsem měl samé předohraby...+ navíc bmw v rodině)...čili je to asi vážně pouhá věc zvyku,projet by to asi vše projelo,jen bych si nemohl tolik hrát-a to je ta otázka,kterou řeším: STOJÍ DSG ZA TOLIK,ŽE SE S NÍM DÁ HRÁT?.. jsem choten obětovat hraní se 4x4 jen v případě,že se dá hrát na cestě s DSG..(a to i mimo město)..pokud se však s DSG nedá moc vyhrát a pokud je mi vážně mimo město naprosto k ničemu(což je fakt,že jezdívám především na 6),asi není co řešit a pokusím se "pochybným krokem" :D prosadit 4x4 2,0TDI,kterou si chipnu tak na RS-sáckých 170 koní a budu za vodou... :)

Editováno: , autor: Deny.Kr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, 1.9ka chiplá na 150koní je samozřejmě živější než sériová 2.0TDI, ale to už bude ta 1.9ka víc náchylná k poruchám jak ten dvoulitr, zvlášť, jestli se s ní jezdí hodně km.

btw, tomuhle nerozumim: "když má DSG trošku lepší vlastnosti v terénu,než předohrab,nevidím v tom až tak velký problém" jakej vliv má automat na jízdní vlastnosti v terénu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, 1.9ka chiplá na 150koní je samozřejmě živější než sériová 2.0TDI, ale to už bude ta 1.9ka víc náchylná k poruchám jak ten dvoulitr, zvlášť, jestli se s ní jezdí hodně km.

btw, tomuhle nerozumim: "když má DSG trošku lepší vlastnosti v terénu,než předohrab,nevidím v tom až tak velký problém" jakej vliv má automat na jízdní vlastnosti v terénu?

viz. dřívě-nulová prodleva při převodu,díky dvoujspojkovému,tříhřídelovému systému..=když už autu docházejí síly,ale ještě jede,dhcípne ti v okamžiku řazení-u DSG výkon neztrácí,kola se nepřestávají točit=jede dál.. ;) ..jinak k čipu-auto mám cca. 1,5 roku,najeto kolem 80 000km a zatím nebylo ani jednou v servise s motorem,nemá jedinou vadu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chtěl bych DSG z těchto důvodů-v dieselu větší legrace a požitek z jízdy(zvláště u chipu),lepší vzhled a hlavně-řadím rychleji,než co stíhá převodovka,čili se k ní nechovám zrovna nejpěkněji-a pravidelně mi odchází 3-ka..jde postupně přes zuby,až nejde skoro vůbec...což snižuje hodnotu auta,rychlost a jízdní požitek... :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já najezdil se 150konma v 1.9tce cca 20tis km a odešla spojka. 80tis km není tak moc a pokud auta měníš okolo takovýhle malých km, tak je to potom asi vcelku jedno. navíc teda nerozumim tomu, proč ti firma (aspon to tak chápu, že si vybíráš služebáka) nekoupí rovnou 2.0 a uvolí se k tomu, nechat tě tu 1.9ku chipovat.

některým tvým větám stále nerozumim :"=když už autu docházejí síly,ale ještě jede,dhcípne ti v okamžiku řazení-u DSG výkon neztrácí,kola se nepřestávají točit=jede dál."

osobně když už se dostanu někam do terénu, tak tam kopnu dvojku a jedu, ropákovi moc síla nedojde, když je to na dvojku moc rychle, tak řadím jedničku a nebo pracuju se spojkou, nechápu, jak by mi mohlo auto chcípnout, když mu docházejí síly, ale ještě jede v okamžiku řazení? jako jedu na dvojku, auto se začne dusit, přeřadim na jedničku a auto chcípne? to pak řeší spojka, ale je fakt, že do žádnýho brutálního terénu nejezdim.

DSG a lepší vzhled? máš na mysli řadící páku?

Editováno: , autor: Luke288
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já najezdil se 150konma v 1.9tce cca 20tis km a odešla spojka. 80tis km není tak moc a pokud auta měníš okolo takovýhle malých km, tak je to potom asi vcelku jedno. navíc teda nerozumim tomu, proč ti firma (aspon to tak chápu, že si vybíráš služebáka) nekoupí rovnou 2.0 a uvolí se k tomu, nechat tě tu 1.9ku chipovat.

některým tvým větám stále nerozumim :"=když už autu docházejí síly,ale ještě jede,dhcípne ti v okamžiku řazení-u DSG výkon neztrácí,kola se nepřestávají točit=jede dál."

osobně když už se dostanu někam do terénu, tak tam kopnu dvojku a jedu, ropákovi moc síla nedojde, když je to na dvojku moc rychle, tak řadím jedničku a nebo pracuju se spojkou, nechápu, jak by mi mohlo auto chcípnout, když mu docházejí síly, ale ještě jede v okamžiku řazení? jako jedu na dvojku, auto se začne dusit, přeřadim na jedničku a auto chcípne? to pak řeší spojka, ale je fakt, že do žádnýho brutálního terénu nejezdim.

DSG a lepší vzhled? máš na mysli řadící páku?

no,je vidět,že do terénu nejezdíš-mít DSG ve 4x4,tak si pískám-je to supr..když tam z té 2 kopneš tu 1,kola se na okamžik přestanou točit a auto se skoro zastaví...ty zvedneš náhle výkon ve strachu,abys nezastavil a auto chcípne..a pokud nechcípne,sklouzne ti dolů(beru kopec)..lepší vzhled-ano,myslím řadící páku ;) ..a k firmě a chipování-ehm-myslíš,že mi firma platí novou,ručně dělanou masku za 10 tisíc,lakované plasty v interiéru a pod.?..toto všechno dělám na vlastní náklady,prakticky to není ani firmou povoleno..nic-méně auto odkupuji,čili se nic neděje.. ;)

Editováno: , autor: Deny.Kr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak situace kterou popisuješ v terénu je čistě o práci se spojkou a tuhle práci ti v podstatě ušetří jakejkoliv automat, ale ano, oktávku nemam na offroad řádění, takže v terénu nejezdím.

ad 10tis za masku...to je vcelku pakatel v porovnání, když se něco vysere v motoru a měl bys to platit ze svýho...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak situace kterou popisuješ v terénu je čistě o práci se spojkou a tuhle práci ti v podstatě ušetří jakejkoliv automat, ale ano, oktávku nemam na offroad řádění, takže v terénu nejezdím.

ad 10tis za masku...to je vcelku pakatel v porovnání, když se něco vysere v motoru a měl bys to platit ze svýho...

to už je má věc..jednak-to,že se říká,že se sere po chipu motor je jedna věc-realita je věc druhá..myslím,že 80 000 "tvrdé" jízdy je dost,nešetřím jia to ať už v terénu,tak na cestě..(perlí tam i tam :) )..a zkazí-li se něco a bylo-li by to chipem,firma se nezajímá o to,co to způsobilo...zjistilo-li by se,že to způsobil chip a chtěla-li by to firma zaplatit,zaplatím to..služební vůz má oproti vlastnímu tolik výhod(zvláště mé verze v prakticky plné výbavě),že to už je věc,která mi nedělá takový problém ;) ..každopádně nepořídil-li bych si DSG,pořídím si s největší pravděpodobností 2,0 TDI 4x4 Elegance a to i tak chipnu=chip za každou cenu! ;) a ta tvá "práce se spojkou"..jedeš-li po rozbahněném podkladu,kde ti klouže a hrabe se i 4x4,v momentě přeřazení se auto na chvíli zpomalí,čímž může překročit spodní hranici,kdy se ještě může hnát kupředu=začne klouzat dolů a už se z místa nerozjedeš..to by DSG eliminovalo,kdyby bylo v nabídce,což není :(

Editováno: , autor: Deny.Kr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jasně, služební má spoustu výhod, kromě tý, že si nemůžeš vybrat auto, který chceš, pokud teda nejseš šéf...

ad chip, moje auto je realita, ale to už jsme uplně mimo...

nevím..nejvyšší šéf vyloženě nejsem,jsem obchodní manažer...výběr mám poměrně široký-pravdou je,mít větší výběr,octavii si asi nepořídím(když můžu mít levněi např. Mazdu CX-7 i s kůží a to je SUV / 4x4...ale jinak z verzí octavie mám firmou předepsanou určitou výbavu(až na rádio super=všechny stab. systémy,xenony,malý kožený paket atd..,atd...+ si do toho auta dám zbytek přes známosti a doplatím,nebo si to nechám povolit a doplatím ze svého...další auto si např. hodlám poiřídit s předepsaným rádiem symphony a z této současné octavie,kterou odkoupím vzít sound system i rádio audience a přehodit to...atd..čili prakticky je pro mě služebák skvělá věc,neměnil bych,barvu mám,jakou chci,výbavu prakticky také,nepolepené,k soukromému použití-jakž,takž procháí i ty úpravy..čili jsem vele-spokojen :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...