Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj.

Mate uz niekto vo svojom aute kontrolu tlaku v pneumatikach?

Ako to funguje? Ste s tym spokojny?

D

Ivo

Ahoj...mam to a spokojnost tazko povedat...este som to nepotreboval...teda ziaden defekt ci podhusteni pneu. Takze zatial tak. :) Funguje to na principe snimaca otacok z ABS. Sleduje rozdiel otacania kolies oproti ostatnym a ak sa odchyli, tak za zapne kontrolka.

No ak to funguje tak, ako v OII, tak sa nie je čomu tešiť - viacerí sa sťažovali, že TPM ani nepíplo, a guma prázdna...

Nestras Igor...utekam si skontrolovat pneu... :laugh.gif:t

V manualu píšou pokud prorazíš pneu a rychle ujde vzduch tak se to neaktivuje. Mělo by to fungovat jen pokud mírně uchází. :palec2:

TPM není stavěné na proražení pneu. snímá to dlouhodobě otáčky a pokud jsou jiné než nastravené, tak to pípne. Takže je to spíš funkce "Chci dohustit kolo" a ne píchl jsi.

Když jsem přehodil z letních na zimní, tak jsem zapomněl zklaibrovat a píplo to až po sedmdesáti kilometrech. Takže to funguje, ale opravdu ne na defekt

  • 8 měsíců později...

Na TMP si nemohu stěžovat, při šroubu v kolu mě to cca po 3 Km upozornilo a při výměně letní / zimní to taky píplo po cca 4-5 Km.

Mne TPM ani nepiplo. Na letnich sem mel tlak pro maximalni zatizeni (rozdil predek zadek 2,3 ku 3,2 tusim), na zimnich bylo od vyvazovani cca 2,3 na vsech. A nic...

Upraveno od bojler

Síce sme v FII/R, no TPM patrí medzi jedny z najčastejšie reklamovaných vecí na OII - vraj nefunguje. Všetko je ok, funguje, ale len v prípadoch X, Y a Z. Pokiaľ dobre viem, dokonca sa upravoval vyhodnocovací algoritmus, no že by to niečomu pomohlo... Nepoznám jediného človeka, ktorému by TPM niekedy niečo zahlásilo...

To je fakt...mne tiez nic nehlasilo...ale ani zatial nemalo dovod. Lebo aj ked ti ubuda tlak v pneu po urcitej dobe, je to zhruba rovnako na vsetkych kolesach a tym padom neregistruje rozdiel v rychlosti otacania jednotlivych kolies...alebo to potom nefunguje...a cas na vyskusanie ze by som jedno koleso podhustil a behal s nim po ulici som este nemal...

  • 2 týdny později...

Tak dnes odpoledne proběhla výměna na zimní, zkušební jízda a po asi 3-4km hlasi kontrolka TPM změnu. A jednou jsem prorazil pneu, a asi po 100 metrech uz se kontrolka ozvala (z toho jsem asi 50 metrů doufal, že pneumatika to přežila, dalších 50 metrů jsem si byl už skoro jistý, že je v pytli). Takže to asi funguje OK (aspon teda me) :palec2: Vyroba 2/08

  • 2 týdny později...
Mne TPM ani nepiplo. Na letnich sem mel tlak pro maximalni zatizeni (rozdil predek zadek 2,3 ku 3,2 tusim), na zimnich bylo od vyvazovani cca 2,3 na vsech. A nic...

No, myslim, ze v tomhle pripade ani nemelo duvod pipat.

Pokud mas 2,3 predek a 3,2 zadek, mas porad nahustene pneu na "spravnou hodnotu" - jinak receno, prumer, resp. obvod a tim i otacky pneu se nemeni.

Stejne tak pri prezuti na zimni s tlakem vsech kol 2,3 (za predpokladu, zes pouzil stejny rozmer, ale to uz nema nic spolecneho s tlakem).

Az kdyz ti klesne tlak do te miry, ze se pneu zacne deformovat, pak TPM zjisti rozdilne otacky postizeneho kola a ozve se.

No zaujimalo by ma ako to otestovat bez toho aby som znicil pneu. lebo mne to tiez zatial ani raz nepiplo...ale nikdy nebol problem. Ani ked som preszul na zimne. Zaujimalo by ma ci by nepomohlo ked mam vsetky na 2,1 nahustene, jednu vypustit na 1.5? Je to dost vypustene? A po kolko metroch by sa to malo ozvat? Mate niekdo skusenost? Rad by som sa presvedcil ze to naozaj funguje skor nez mi vyprsi zaruka na auto. :D

Nie je 2,1 trochu malo ?

No, myslim, ze v tomhle pripade ani nemelo duvod pipat.

Pokud mas 2,3 predek a 3,2 zadek, mas porad nahustene pneu na "spravnou hodnotu" - jinak receno, prumer, resp. obvod a tim i otacky pneu se nemeni.

Stejne tak pri prezuti na zimni s tlakem vsech kol 2,3 (za predpokladu, zes pouzil stejny rozmer, ale to uz nema nic spolecneho s tlakem).

Az kdyz ti klesne tlak do te miry, ze se pneu zacne deformovat, pak TPM zjisti rozdilne otacky postizeneho kola a ozve se.

přesně tak, snímá se obvodová rychlost a ne skutečný tlak a pokud je pneu prázdné, tak se vyhodnotí jako s rozdílem obvodové rychlosti proti původní a začne pípat

No ja mam motor 1.4 a tam mam pri ciastocnom zatazeni odporucane predne 2.2 a zadne 2.1. Pre plne zatazenie je predok 2.3 a zadok 3.2.

Takze asi som ok, nie?

No uz teraz mas o 0,1 v predu menej. A aj v manualy je napisane ze zimne sa maju hustit +0,2 takze 2,4. Uz 10% podhustenie vie likvidovat pneu a spotrebu.

JJ, prave som sa o tom docital. Tak hned zajtra dofukam. :):palec:

  • 4 týdny později...

Ahoj,

tak s kontrolou tlaku v pneu mám taky jeden dotaz. Pročítal jsem si velký techničák (viz foto) a jelikož je zde uvedeno u rozměru pneu 165/70 R14, že "pouze pro vozidla bez kontroly tlaku v pneu", znamená to, že pokud bych chtěl tenhle rozměr jako zimní obutí vozu, tak to nejde?? Mám FII kombi ve výbavě Sport, která mám právě kontrolu tlaku v pneu.

Můžu tedy použít i přes toto v techničáku ten rozměr 165/70 R14, pokud mám ten TPM snímač tlaku??

post-12494-1229329566_thumb.jpg

  • 3 týdny později...

Tak podle TP nemuzes. Neni mi uplne jasny duvod, ale pokud chces mit vsechno v poradku, pouzij disk 6Jx14 ET38 s pneu 185/60 R14 nebo vetsi.

  • 1 měsíc později...

Mě to zase dnes začlo signalizovat a tlak mám v pořádku. Kde bude chyba? R 1,9TDI comfort

Upraveno od dudusk

Nejels trochu jako prasatko? To prej pak muze blbnout.

No jel jsem (mám 153HP :palec2: ) a hlavně si nepřečetl návod, já to resetoval za jízdy. Co se týče tlaku, měl jsem na předním kole o 0,3míň a píplo to v zatáčce při zatížení tohoto kola.

Upraveno od dudusk

  • 1 rok později...

Ahoj,

tak s kontrolou tlaku v pneu mám taky jeden dotaz. Pročítal jsem si velký techničák (viz foto) a jelikož je zde uvedeno u rozměru pneu 165/70 R14, že "pouze pro vozidla bez kontroly tlaku v pneu", znamená to, že pokud bych chtěl tenhle rozměr jako zimní obutí vozu, tak to nejde?? Mám FII kombi ve výbavě Sport, která mám právě kontrolu tlaku v pneu.

Můžu tedy použít i přes toto v techničáku ten rozměr 165/70 R14, pokud mám ten TPM snímač tlaku??

Mám ten stejný problém, ale s tím rozdílem, že mi rozměr zimáků zakázaný v techničáku prodali spolu s autem. Zjistil jsem to až po několika týdnech. Auto jsem kupoval na druhém konci ČR než bydlím, takže reklamovat nebudu. Navíc levá zadní má špatný ventilek a uchází cca za 10 - 12 dnů z 2.9 na 1.5. TMP to vždy zahlásí na poloviční hodnotě. Jsem línej jet do servisu a za chvilku budu stejně přezouvat na hliníky - ventilek měním až před další sezónou. Funkčnost TMP je spolehlivá a hlásí až skutečný problém. Mám MR2009.

Má někdo info proč nemůžou být ty 165/70 R14? Já si myslím, že výrobce při testech možná zjistil, že tato funkce nefunguje optimálně a tak to raději zakázal.

Ten vysoký a (úzký) 70% profil pneumatiky je již velmi citlivý na nerovnoměrné zatížení vozu => velmi mnoho planých varování.

Řešil jsem to také a nakonec koupil R14 185/60.

Upraveno od Blacky
pravidla rikaji - necituj posledni prispevek!

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.