Přejít na obsah

Jak rozšířit zadní nápravu


Losky83

Doporučené příspěvky

Ahoj Losky, já mám pod koly klasické podložky (předek a zadek) 15mm. Ty máš namysli asi ty "statické podložky" od X1. Jinak co se týká pružin, tak já mám Eibach Pro Kit (označení E10-79-001-01-22), ale mám 1,4Mpi, ale dělaj i na ropáky.

tohle mě zajímalo, jestli s tím má někdo zkušenosti s těmi statickými. Jinak vím, že se dělají pružiny i na ropáky, ale přemýšlím nad tím, jestli bych tam spíš nedal z benzínu, teoreticky by to mělo nepatrně jít níž se stejnou tuhostí. A proto mě i zajímá, jestli tam pasují i z hatchbacku, koupil bych klidně starší. Nemám teď peníze nazbyt:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já když jsem hledal tady na fóru info o podložkách, tak jsem nenarazil na nikoho, kdo by vozil ty "statické". Klasika mi přijde jednodužší i pro připadné sundání, např. STK.

Akorát dbát na to, aby měly vystřeďovací osazení a byly z kvalitního materiálu a kvalitně - přesně vyrobeny jo a použít kvalitní dlouhé šrouby. Pro podložky šíře 15mm jsem dal šrouby 42mm dlouhé včetně bezpečáků. Ta délka je přesně o 15 mm delší oproti standartním šroubům. Já jsem šel do klasickejch podložek. No a co se týká pružin, tak jsem koukal do technického listu od Eibachu (TUV homologace), co byl v přibalu a rozdíl jsem pro Hatch vs Combi a benzin vs nafta defacto nenašel žádný - pouze rozdíl vah na nápravu (rozsah 875 - 900Kg). Když budeš měnit pružiny a je jedno od jakého výrobce, je dobrý na předku vyměnit axiální ložiska (dle stavu auta - kolik má najeto a v jakém jsou stavu, stejně musej dolu při demontáži montáži pružin).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já když jsem hledal tady na fóru info o podložkách, tak jsem nenarazil na nikoho, kdo by vozil ty "statické". Klasika mi přijde jednodužší i pro připadné sundání, např. STK.

Akorát dbát na to, aby měly vystřeďovací osazení a byly z kvalitního materiálu a kvalitně - přesně vyrobeny jo a použít kvalitní dlouhé šrouby. Pro podložky šíře 15mm jsem dal šrouby 42mm dlouhé včetně bezpečáků. Ta délka je přesně o 15 mm delší oproti standartním šroubům. Já jsem šel do klasickejch podložek. No a co se týká pružin, tak jsem koukal do technického listu od Eibachu (TUV homologace), co byl v přibalu a rozdíl jsem pro Hatch vs Combi a benzin vs nafta defacto nenašel žádný - pouze rozdíl vah na nápravu (rozsah 875 - 900Kg). Když budeš měnit pružiny a je jedno od jakého výrobce, je dobrý na předku vyměnit axiální ložiska (dle stavu auta - kolik má najeto a v jakém jsou stavu, stejně musej dolu při demontáži montáži pružin).

taky mi připadá, že je jedno, jestli pružiny na hatch či combi, ale těžko říct. Budu muset pátrat dál:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemáte někdo nějaký levný a spolehlivý nápad na rozšíření zadní nápravy na bubnové zadní nápravě? Tak 2 cm

Když už chceš rozšiřovat podložkama, tak to udělej na obou nápravách, brácha to udělal jen na zadní a pak v každé koleji na cestě plaval.

Já osobně jsem rozšiřil tím, že jsem použil ráfky s menším ET (myslím 33), poldové nic neřeknou, STK neřeším a vypadá to dobře :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jo, budu muset jít do všech podložek. Mám 7x17 ET41 a snad 2cm podložkama nic nezkazím. Rád bych to měl akorát s blatníky nebo třeba nepatrně víc, ale tak max 0.5 cm. Jen zkusím od někoho sehnat starší. Teď na inzerátu jsem viděl za litr všechny 4 i se šroubama, bohužel hned byly fuč:( Nemáte někdo možnost je vyrobit?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dávej si ale bacha na podložky pod zadní kola, někteří vírobci je prý dělají jiné pro bubny a koutouče. Náhodou jsem byl jednou v tuning-shopu kde to jeden zákazník řešil s prodejcem.Jedná se o středovou díru, kterou mel na podložce o pár mm menší a pak ji nemohl nasadit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dávej si ale bacha na podložky pod zadní kola, někteří vírobci je prý dělají jiné pro bubny a koutouče. Náhodou jsem byl jednou v tuning-shopu kde to jeden zákazník řešil s prodejcem.Jedná se o středovou díru, kterou mel na podložce o pár mm menší a pak ji nemohl nasadit

díky za radu, když je budu objednávat, určitě se o tom nezapomenu zmínit. Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dávej si ale bacha na podložky pod zadní kola, někteří vírobci je prý dělají jiné pro bubny a koutouče. Náhodou jsem byl jednou v tuning-shopu kde to jeden zákazník řešil s prodejcem.Jedná se o středovou díru, kterou mel na podložce o pár mm menší a pak ji nemohl nasadit

jestli to náhodou nebylo tím že tam měl mraky rezu... to pak nezbejvá nic jinýho než to smirkem doslova vyleštit a pak to sedne jak prdel na hrnec (moje zkušenost) :)

btw. to by se ani nedaly přehodit kola z předku na zadek když by byl na každé nápravě jiný rozměr středící díry ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...