Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

To právě není originální díl. Je to nejspíš Sachs. Originální spojka je také Sachs, ale je v tom rozdíl - osobní zkušenost (viz např. i toto téma). Možná to bude OK, ale je už několik případů, kdy tato spojka u HTP způsobovala klepání převodovky na neutrálu. Zní to divně, ale jestli chceš ušetřit, tak ber origo díl.

Četl jsem co jsi psal o té spojce, věřím ti to. Ale jak poznáš která spojka je opravdu originální? Podle nějakého obj. čísla? Jestli podle obj. čísla, tak ty čísla co jsi psal sedí. Nemůžeš přece posuzovat spojku podle ceny. A když jedna spojka Sachs je dobrá a druhá spojka Sachs ne, to je fakt divný. Neměl jsi chybu v montáži? Nebo nenarazil jsi pouze na vadný kus?

Upraveno od Fajfy

Myslel jsem si také něco takového. Ale pak se objevil stejný případ tady:

Navíc obě ty lamely měly stejné číslo dílů, ale na pohled tam byly rozdíly. U přítlačáku byly také rozdíly, ale tam už byl u origo vyšší index u čísla dílu. V montáži bych problém nehledal. Dělal mi to kamarád mechanik a byl jsem u toho.

Na vlákno kam odkazuješ, ten uživatel nenapsal, zda to bylo způsobeno špatnou sadou. Nejlepší by bylo, kdyby jsi mohl popsat jaké jsou viditelné rozdíly mezi oběmi verzemi.

Lamela Sachs má na pohled silnější pružiny tlumiče rázů (viz foto) než lamela origo. Tím podle mě hůře filtruje vibrace motoru na volnoběh a způsobuje klepání v převodovce.

Samozřejmě, že se to od té doby, co jsem Sachs kupoval (duben 2010), mohlo změnit a bude to OK. Já bych ale už neriskoval a připlatil si, není to zase tak moc. Je s tím navíc dost práce.

Dále jsem měl problém, že spojka začala v zimě "kopat" při záběru. To zase mohlo být způsobeno tím, že Sach přítlačák měl o něco slabší pera (viz další foto). Ale tam byl rozdíl i v čísle dílu. Sachs - 03D141025A, origo - 03D141025C. To se mohlo postupem času u Sachsu třeba také změnit.

Obrázky spojky Sachs:

post-1042-0-89030900-1340302834_thumb.jp

post-1042-0-68345000-1340302844_thumb.jp

Ještě jsem našel fotky origo přítlačáku (foceno mobilem). Lamelu vyfocenou bohužel nemám.

post-1042-0-60984200-1340303046_thumb.jp

  • 1 měsíc později...

Zdravým, mám problém, když se začnu rozjíždět, nebo když podřazuji, hlavně z 3 na 2 tak se ozývá podivné rachtání, chrastění, drnčení. Zní to jako kdyby bylo něco povolený. Kontroloval jsem už dotažení homokinetických kloubů a ty sou v pohodě. Hlavně to dělá když jsou nižší otáčky ( 1200-2500ot/min). Nevý někdo co by to mohlo dělat?

máš ten velký plastový kryt motoru? Pokud ano prověř zda nemáš vyklepaný ten stříbrný kryt s označením motorizace a počtem ventilů, popř. jestli nemáš v háji některý ze silentbloků na tom velkém černém krytu

Kryt motoru nemám, připadá mi jako by byla chyba ve spojce. Je možný že by lamela byla šišatá nebo tak něco?

Upraveno od Jandax

a dělá to při akceleraci nebo deceleraci, nebo snad při obojím?

Dělá to jenom při samotný manipulaci se spojkou ( při jejím záběru) a to jak při akceleraci tak i deceleraci. Jinak pedál spojky se nijak zvláštně neprojevuje, žádné vybrování ani nic podobného. Jen při tom samotném rozjezdu jsou cítit vybrace.

a spojka je ještě origo, nebo jsi ji teď třeba nedávno měnil?

Je původní.

tak máš dvě možnosti, počkat až to klekne, nebo spojku vyměnit a doufat, že to bylo tím

A kolko máš vlastne nabehaných km?

Mám nejakých 108000km, ale takhle to chrastí snad ta od zhruba 75000km. Spojka neklouže a ložisko je taky OK.

Výměna spojkové sady v autorizovaném servise:

pokud je u čísla dílu na konci X jedná se o repasovaný díl, takže na autě máte nové ložisko a zrepasovanou lamelu a přítl. talíř, že? :kol-47:

K tomu X mi říkali, že to je díl, který se dává výměnou za starý, takže to je asi možné.

  • 3 měsíce později...

Zdravim vas mam taky problem na mojej fabii sedan 2004 ze ked zosliapnem spojku ozve sa skrypot robi to aj ked je nastartovane ten skrypot mi dost vady . Inak spojka funguje normalne ziadne problemy viete mi povedat co to je ? preco to skrype? a dalej ma trapy buchotanie v casti prevodovky na soferovej strane ako keby buchotala retaz ale retaz to neni ked zosliapnem spojku to buchotanie prestame robi mi to len ked je motor zohriaty co to moze byt ???prosim vas poradte Dakujem

Ten škrypot je počuť pri naštatovanom motore ked je spojka stlačena alebo iba kym stlačiš spojku.

Iba ked stlacim spojku to pocut ako to zaskrype

me spojka pri seslapnuti rachtala pak do me nacoupal jeden blb a je klid:-D

Tak pozri pracovny valec.

Mam podobný problém, 1,4 16 v 55KW ,217 tis.najeto. Tak jsem hledal v Jak na to pro GIV a našel jsem tohle viz příloha. Drnčí mi něco ve spojce už i při zahřátým motoru, ale není to tolik slyšet, drnčení kolísá, drnčí to na neutrál i při jízdě, ale přestane to se sešlápnutím spojky. Hodlám měnit spojku.

Potřebuji při výměně spojky aretační přípravek setrvačníku a středící trn pro hnací kotouč(lamelu) nebo to jde něčím nahradit?

Ještě jsem se dočetl, nebylo to teda konkretizovaný u jakého motoru, ale že jde vyměnit přítlačné ložisko , :mellow: aniž by se demontovala spojka. Nemáte někdo zkušenosti.

Díky za radu.

Nový objekt - Dokument aplikace Microsoft Word (2) (3).doc

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.