Přejít na obsah

Máte problémy s řízením? Nefunguje servo?


Martin 3500

Doporučené příspěvky

Obávam se, že s tím budeš mít víc problémů než užitku. Mimojiné bych očekval problémy na STK nebo pojišťovně v případě nějakého problému a zjištění neautorizovaného zásahu do řízení. To ale určitě víš,že.

 

Tak bych pohledal učební pomůcky od těchto dvou typů řízení. Z toho by se dalo odvodit jestli to vůbec půjde. Ta složitá elektronická regulace tam je z nějakého důvodu a je odladěná na typ (zuby-převod hřebenu). Tak se osobně domnívm, že by jsi musel použít v podstatě i celou jinou mechaniku. Ale myslet znamen hovno vědět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže hydraulické řízení pracuje s tlaky cca 70-90bar podle typu motoru (zřejmě korekce hmotností benzínu a nafty)

elektrohydraulické řízení používá tlak cca 100bar

Regulace bude složitá z dúvodu používání snímače rychlosti a natočení volantu, protože se mění v závislosti na rychlosti a natočení posilovací účinek, tedy zřejmě otáčky čerpadla nebo nějaký hydraulický obtokový ventil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To já vím, já čerpadla měnit nechci. Jen mne to téma zaujalo. Ono teoreticky by to mohlo nějak fungovat. Ale s jakou učínností,životností,konfortem, těžko říct. To nepočítám náklady a vybavení. Já osoně bych nad tím ani neuvažoval.

To spíš bych zkusil tu elektrickou jednotku zprovoznit normálně bez regulace, ale nejspíš by to rozhodilo celou elektriku. Ono to servo nenní Led žárovka do kufru, to si trochu těch ampéru cucne. (známé problémy s úhlem natočení a zhasínání světel atd.)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... V tom je právě výhoda el.hydraulickýho. Má menší spotřebu energie.

Asi to myslíš dobře, ale říkáš to blbě.

 

Elektrohydraulika nemá menší spotřebu energie, naopak bych řekl že má o dost vyšší spotřebu - ale má výhodnější "průběh" tý spotřeby, protože díky elektronický regulaci odebírá jen tehdy, když je ten posilovací účinek potřeba = při zatáčení v malý nebo žádný dopředný rychlosti - a naopak ve vyšší rychlosti, kdy je lepší "cítit kola ve volantu" se posilovací účinek omezuje. Tím klesá i vliv na výkon motoru tehdy, kdy je ho nejvíc potřeba = ve vysoký rychlosti.

 

V porovnání dob silnýho a slabýho posilovacího účinku = velký a malý spotřeby pak má elektrohydraulika CELKOVĚ menší spotřebu - s tím se pak dá bez problému souhlasit. U čistě hydraulickýho řešení (pohon řemenem od motoru) se toho dá docílit taky, ale regulace by byla mnohem složitější a hlavně technicky náročnější, než jen "přiškrcovat tlak čerpadla" omezením napájecího proudu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

elektrohydraulické co do komfortu a účinnosti jednoznačně +, ale je ohodně složitější a tímto taky náchylnější na poruchy. Většinou co vím shnije elektronika vzhledem ke špatnému umístění a vniknutí vlhkosti.

na hydraulice se v podstatě nemá co pokazit.

Jak moc velký je rozdíl v úspoře paliva nemám tušení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nebude pracovny tlak elektrohydraulickeho zavisly od regulacie? Teda by riadeniu nemalo vadit ked tam bude staly tlak od hydraulickeho riadenia.

Vsak octavie stym kludne mozu jazdit tak preco by mali jej "nevyhody" nejako extra vadit pri fabii.

Elektroniku tam netreba vobec riesit kedze robili auta bez posilnovaca (juniorka). Staci ju len vypnut kodovanim,

 

bol som zato ze elektrohydraulicke servo davali koli slabsim motorom aby neplytvali zbytocne vykonom ked tam aj tak ziadny nebol :D, ale ked mam v aute 2.0i tak sa mi to stale javi ako jednoduchsie riesenie hlavne financne a na poruchovosť

 

co sa tyka legislativy mi to moze byt uplne jedno kedze v papieroch mam iny motor ako v skutocnosti

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

 

měl bych tyto závady:

 

Číslo dílu řídícího modulu: 6Q0 423 156 F 

  Komponent a/nebo - verze: Lenkhilfe           0003

        Kódodvání softwaru: 00110

               Kód opravny: WSC 00000

5 Nalezeny chyby:

01309 - rid.jedn. servorizeni (J500)

        37-00 - Defekt

00566 - Provoz servorizeni

        27-00 - nesmyslny signal

01288 - sv.30 servorizeni

        07-00 - signal prilis nizky

00817 - Teplotni ochrana servorizeni

        35-00 -  -

01290 - Referencni napeti servorizeni

 

Auto (fabia TDI 74kw, ATD 2000, TRW řízení, 210 000km) fungovalo úplně normálně a teď jak začalo mrznout, tak se po ranním nastartování rozsvítila kontrolka řízení a servo nefunguje. Ve Vagu je vidět teplota řízení 200C a píše, že je vypnuté. 

Kabelový svazek pod baterkou byl rozmotaný, kabely jsem prohlédl a zdají se být OK.

 

Díky za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

 

měl bych tyto závady:

 

Číslo dílu řídícího modulu: 6Q0 423 156 F 

  Komponent a/nebo - verze: Lenkhilfe           0003

        Kódodvání softwaru: 00110

               Kód opravny: WSC 00000

5 Nalezeny chyby:

01309 - rid.jedn. servorizeni (J500)

        37-00 - Defekt

00566 - Provoz servorizeni

        27-00 - nesmyslny signal

01288 - sv.30 servorizeni

        07-00 - signal prilis nizky

00817 - Teplotni ochrana servorizeni

        35-00 -  -

01290 - Referencni napeti servorizeni

 

Auto (fabia TDI 74kw, ATD 2000, TRW řízení, 210 000km) fungovalo úplně normálně a teď jak začalo mrznout, tak se po ranním nastartování rozsvítila kontrolka řízení a servo nefunguje. Ve Vagu je vidět teplota řízení 200C a píše, že je vypnuté. 

Kabelový svazek pod baterkou byl rozmotaný, kabely jsem prohlédl a zdají se být OK.

 

Díky za rady.

Nechcem ťa strašiť ale ked som mal zavadu J500 defekt tak sa nedalo nikdy rozchodiť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ak nevadi opytam sa tu: v servo nadrzke je olej pod minimom cize idem dolievat len ma napadlo ze ten stary vytiahnut striekackou a dat novy ale je tu otazka nezavzdusnim tym servo? Dakujem za info

 

stačí dolít, protože to asi bude jen dočasné řešení. Bylo by dobré zjistit, proč ten olej zmizel...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fabie rok 2001,nefunguje posilovač TRW,Vag píše chybu 1288-napětí na svorce 30 příliš malé.Na konektoru u serva naměřím 12,6V ,ale ve Vagu v měřených hodnotách mi to ukazuje 7,5V. Altík normálně dobíjí,kabeláž v pořádku,obě pojistky taktéž,baterka vyměněná za novou.Takže asi problém přímo v servu,shánět nové? Vše se stalo po odpojení baterky při jejím nabíjení.Díky za každou radu. :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

fajla bojím se,že v tomhle má hubo44 naprostou pravdu.Taky jsem měl to samé. Chyba uvnitř na elektronické desce. Jestli to rozchodíš bude zázrak.

 

To jste mi nepotěšili, zkusil jsem odpojit ten kabel od snímače natočení volantu - žádná změna, konektory prostříknout kontaktolem - taky beze změny, takže asi jdu shánět nové servo čerpadlo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fabie rok 2001,nefunguje posilovač TRW,Vag píše chybu 1288-napětí na svorce 30 příliš malé.Na konektoru u serva naměřím 12,6V ,ale ve Vagu v měřených hodnotách mi to ukazuje 7,5V. Altík normálně dobíjí,kabeláž v pořádku,obě pojistky taktéž,baterka vyměněná za novou.Takže asi problém přímo v servu,shánět nové? Vše se stalo po odpojení baterky při jejím nabíjení.Díky za každou radu. :kol-47:

 

tých 12,6v meriaš multimetrom na konektore? ak áno tak to meriaš zle, je to napätie naprázdno, ty potrebuješ poznať napätie pri záťaži... ak je tam 7,5V tak je chyba buď v prívodných kábloch, pozri aj ukostrenie alebo potom v konektore na kábli... priípadne aj v konektore na čerpadle, dá sa to rozobrať a preletovať...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

minulý týden se rozsvítila kontrolka servořízení, chyběly asi dvě deci oleje, které jsem dolil, ale servo stále nejede, řízení je sice tužší, ale v poho se s tím dá jezdit a dnes po napíchnutí na VAG zjištěno následující:

 

Řídící jednotka: 6Q0 423 156 R
Komponent: LenkhilfeKYO V913
Kódování: 10140
Opravna #: WSC 13765
2 Nalezeny chyby:
00566 - Provoz servorizeni
                            27-00 - nesmyslny signal
01314 - rid.jedn. motoru
                            49-10 - bez komunikace - Sporadicky

 

 

Můžete mi říci zda je servo v háji, nebo je zakopaný pes jinde,ať nemusím zbytečně vyhazovat peníze za servis, který bych si udělal sám? Dík

 

PS: hrozí nějaké poškození řízení, nebo něčeho jiného, když jezdím i s tou rozsvícenou kontrolkou?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...