Přejít na obsah

Máte problémy s řízením? Nefunguje servo?


Martin 3500

Doporučené příspěvky

Rok jsem s tím jezdil, že to chvíli šlo a chvíli nešlo - co to přesně psalo v tomto stadiu už bohužel nevím - mám ale pocit, že když to zrovna šlo, tak to bylo úplně bez závad, včetně sporadických. Pak servo vypálilo pojistku na akumulátoru a to se s jednotkou už spojit nedalo, ostatní jednotky hlásily servo bez komunikace + klasické problikávání kontrolek (zarušená komunikace přes CAN).

 

Tipuju, že většina těch serv se dá za pár desetikorun opravit, ale nikde jsem nenašel dlouhodobější zkušenosti. Mně to po pár hodinách zdechlo, ale neměl jsme správné součástky a dost možná, už byla načatá i další elektronika, když to před tím vypálilo hlavní pojistku. Kdysi se to řešilo na nějakém ruském foru a také si nevybavuji, že by tam někdo popsal zkušenost po roce provozu.

 

Takže bude fajn, pokud se to někdo pokusí zprovoznit a napíše, jak dopadl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Wittmann napsal:

Rok jsem s tím jezdil, že to chvíli šlo a chvíli nešlo - co to přesně psalo v tomto stadiu už bohužel nevím - mám ale pocit, že když to zrovna šlo, tak to bylo úplně bez závad, včetně sporadických. Pak servo vypálilo pojistku na akumulátoru a to se s jednotkou už spojit nedalo, ostatní jednotky hlásily servo bez komunikace + klasické problikávání kontrolek (zarušená komunikace přes CAN).

 

Tipuju, že většina těch serv se dá za pár desetikorun opravit, ale nikde jsem nenašel dlouhodobější zkušenosti. Mně to po pár hodinách zdechlo, ale neměl jsme správné součástky a dost možná, už byla načatá i další elektronika, když to před tím vypálilo hlavní pojistku. Kdysi se to řešilo na nějakém ruském foru a také si nevybavuji, že by tam někdo popsal zkušenost po roce provozu.

 

Takže bude fajn, pokud se to někdo pokusí zprovoznit a napíše, jak dopadl.

takže nakonec jsi měnil servo ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdravím po rovnej ceste mi zničoho nič vyplo servo + rozsvietila sa kontrolka ... Predtym nebol so sertvom ziany problem odstavil som auto vypol a zapol motor a už bolo vsetko ok + presiel som nejakych 50 km a nic.. Cim by to mohlo byt ? mal by som sa pripravit na vymenu serva/snimaca ? kedze doteraz som nič nespozoroval najazdene 153000 km a ide o riadenie TRW vdaka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak bol som na vagu a vypisalo mi tieto chyby čo by to mohlo byť?

 

Address 44: Steering Assist        Labels: 6Q0-423-156.lbl
   Part No: 6Q0 423 156 H
   Component: LenkhilfeTRW        V200  
   Coding: 00110
   Shop #: WSC 00000  

2 Faults Found:
00566 - Steering Assistance Operation  
            27-10 - Implausible Signal - Intermittent
01288 - Terminal 30; Steering Assist 
            07-10 - Signal too Low - Intermittent
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Téma jsem pročetl, byly tu i podobné problémy, ale definitivní řešení jsem tu neobjevil - a servo se mi měnit nechce :D 

 

Můj problém: Občas se mi teď v létě začlo stávat, že po nastartování mi nenaběhne servo a rozsvítí se kontrolka. Po chcípnutí a znovunastartování motoru se většinou chytí. Servo nikdy nepřestalo jet během provozu, vždy jen bezprostředně po nastartování, vždy pouze u teplého motoru. Navíc mám takový pocit, že se to stává vždycky jen když jede při startu navíc nějaký spotřebič s vělkým odběrem (ventilátor, ventilátor chladiče kvůli puštěné klimatizaci, potkávací světla). Diagnostika vždycky napíše ty dvě ty samé chyby - "řídící jednotka servořízení - bez komunikace" a "napětí akumulátoru vozidla - signál příliš nízký". 

Otázka zní, zda je možné, aby za to mohla stará, např. zasulfátovaná autobaterie, netuším jak je stará, auto jsem s ní už koupil a nepodařilo se mi zjistit datum výroby. Baterka dává při vypnutém motoru zhruba 12,4 V. Kabelový svazek je řekl bych v pořádku, vyvěšený, v dobrém stavu. Pojistka na baterce je v pořádku. 

Mám pocit, že jde "nenaběhnutí" serva eliminovat tím, že nastartuju ihned po otočení klíčkem (takže např. dřív než se stihne rozjet ten ventilátor chladiče apod.).

 

pozn.: Další pozorování - navíc se to stává jen v horku, typicky po krátkém chcípnutí (např. na benzínce nebo u supermarketu) při následném startování servo nenaběhne. Může se špatná baterie více projevovat pokud je jí "horko"?

Editováno: , autor: Honza K.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravím,

 

měl bych dotaz na "nouzový režim serva". Před 14ti dny mi asi dvakrát vynechalo servo, předevčírem už vypnulo úplně. Pojistka č.7 OK, pojistka na baterce taktéž OK, olej mezi ryskami. Chtěl jsem to vyzkoušet přes nouzový režim (po odpojeném čidle úhlu otáčení volantu), ale servo se ani nerozběhlo. Do hlavního napájecího konektoru serva jde z baterie nějakých 13V i při vypnutém autě (klíčku ze spínačky). Takže aby jelo v nouzovém režimu jen při nastartovaném autě, musí ho spínat ještě nějaký jiný signál z toho pravého konektoru (tam co jsou ty oranžové kabely+žluto-černý)??? Na co se zaměřit a lze v amatérských podmínkách otestovat funkčnost samotného serva??? (Fabia Kombi 1.2HTP, rok 2006)

 

Děkuji za případné rady... p4vel

IMG_20170627_193656.jpg

IMG_20170627_193704.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...