Přejít na obsah

Máte problémy s řízením? Nefunguje servo?


Martin 3500

Doporučené příspěvky

V 18. 10. 2016 at 23:10, Jirka_CZE napsal:

@jindramarinc Tak mě napadlo jak to tady čtu jestli máš ten "nový" upravený senzor TRW. Já měl ve Fabii MR 2001 ten starý a blbnul přesně tak jak to tady popisuješ. Ten nový senzor je v naší fabce už 7 let a od té doby je klid.

Po nějakých testech se zjistilo,že vyměné čidlo bylo starší konstrukce a nahodile nefungovalo.Namontovali mi novější verzi čidla a mělo by to být v pořádku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jestli to stále vyhazuje chybu o nedostatečném napětí, tak je z logiky věci závada opravdu úplně někde jinde, než na samotném řízení. Možná by fakt stálo za pokus začít tou podivně nakódovanou jednotkou BSG. Může to pukazovat na to, že auto prošlo nějakým nestandardním bastlením. A servis už jsi změnil?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Servis jsem změnil, za týden tam jedu zase.Řeknu jim ať zkontrolujou to kódování BSG.

Chyby:

(nová) 00566 - Elektrohydraulické zařízení;neproveditelná činnost

                nesprávný signál,přerušovaná

01288 - +30,posilovač řízení

               signál příliš nízký,přerušovaný

 

a teď ty dvě divný, který nejdou mazat

00778 - snímač řídícího úhlu,žádna komunikace,trvale

01324 - řídící jednotka pohonu čtyř kol,žádná komunikace,trvale

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

BSG hledá v autě něco, co tam není. Vzhledem k tomu, že Fabia nikdy 4kolka nebyla, tak si myslím, že ta jednotka pochází z úplně jiného koncernového vozu (a po ní jí zůstalo kódování) - no a teď je otázka, proč to někdo udělal a kolik dalších obdobných vyfikundací s tím spojil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

to se jako drbali s přelejváním? Hlavně, to servo je na velký odběr dělaný - ve špičkách jím protékají desítky ampér, kdyby byl přesto odběr vyšší, tak se vypálí pojistka na akuboxu. Mně z toho čím dál více vychází, nakopnuté dobíjení nebo přívod k servu (i to může zvýšit klidový odběr proudu). A jak se do toho hrábne, tak se to nějak lépe poskládá a pak to funguje. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jestli to dobře chápu, tak ta závada je velmi sporadická. To znamená na živo prakticky nezjistitelná...

 

Závada může být jak v kabelech k servu, tak mezi alternátorem a baterií + veškeré související kostřící body. Akorát, že kdyby ty silový kabely byly poškozený, tak by to muselo být kvůli velkému proudu na první pohled patrné (byly by ohořelý)

 

A co třeba budící dráty k alternátoru? A teď se přiznám, že nevím, jak je to mezi spínací skříňkou a alternátorem propojené, ale skoro bych řekl, že informaci, že má dojít k buzení vinutí alternátoru dává centrální ŘJ, tedy BSG. Takže možná je problém opravdu v ní. A buď přímo v ní nebo v kabeláži - což prakticky nemáš šanci kvůli sporadičnosti závady zkontrolovat (vedení kabina - motorová stěna - alternátor). A ono je možné, že ten výpadek postihne celou palubní síť, jen na tom servu se to pozná (jakmile jednou zdechne, tak se kvůli nějaké ochraně už nerozjede a je potřeba nové nastartování).

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zkus ji nechat nejdřív správně nakódovat (práce na dvě minuty). Pokud v ní správný kód je, tak tam vraž (nech vrazit) ten samý - tím se resetuje. V BSG se kóduje jen výbava, můžeš ji tedy prohodit z jiného auta.

 

Tohle by fakt chtělo nějakou hlubší diagnostiku - napíchnout auto a chvíli s ním jezdit a udělat log, hlavně by bylo dobré zaznamenat stabilitu palubního napětí a proud, který protéká servem. A až se něco zjistí, tak udělat paralelní vedení, jestli to pomůže.

 

Víme, že do serva přestává téct napětí (pokud to VAG píše, tak to bude pravda) a buď najednou nemá kudy, nebo požadované napětí z nějakého důvodu v danou chvíli neexistuje.

 

A ještě mě napadá jestli to není fabiácká klasika - vyhnilý kabelový svazek pod ŘJ motoru, když to dáš do vyhledávání, tak se dozvíš více.  Projevy jsou sice většinou jiné, ale je možné, že už to někdo opravoval a tohle jaksi nedotáhl.

 

A to čerpadlo máš tedy nové? Samo o sobě bude v pořádku, ale uvnitř mohou být studené spoje na napájecí svorkovnici.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím kódováním nevím za kým jít, ale zkusím zjistit.Svazek zkusím zkontrolovat.Čerpadlo je nové, ale na průběhu chyb to nemělo vůbec žádnej vliv.Log bych mohl zajistit, kamárád má diagnostiku, která to umožňuje jen necím jestli umí to kódování.Pojistka na batery boxu je vyměněná.Je pravda, že ta původní sice držela, ale byla jakoby nalomená (z vrchu to nebylo vidět, až po demontáži).

 

@Wittmann: odkud jsi?Nechtěl bys na to mrknout sám?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte..Mam Fabiu 1,9 tdi AXr r.v 2006 .

Auto som kupil v roku 2010 všetko šlapalo ako  ma pri napichnuti bola vždy chyba na serve ze snimac uhlu natočenia nekomunikuje ale servo išlo normalne a nic nesvietilo.

Dnes o 6 rokov neskor už na tom jazdi žena a zrazu jej sem tam vypne servo v zakrute ale ze uplne ..Od začiatku odkedy to auto mam  každy rok dolievam servo olej lebo vždy chyba .

Servo išlo doteraz normalne aspon si teda myslim .Len nerad by som aby sa mi žena niekde zabila tak to musim riesit.Nedavno jej to spravilo dost často tak som dolial olej prestalo ale sem tam sa to ešte stane že jej pocas jazdy vypne a ihned zase naskoci .Ked nejde svieti aj kontrolka.Myslite že mam vymenit to čidlo ?Co nie je problem len doteraz stym problem nebol tak som to neriesil ale teraz musim.Musim pozriet na čidlo ake tam je fyzicky lebo cez Etku to nevedia na 100% ale mne sa zda že tam je to gulate..Je možne že by predosli majitel iba odpojil to čidlo a jazdil by to bez problemu a bez vysvietenej kontrolky serva?Da sa to pozriet cez ten otvor na hmlovky na lavej strane auta ci je vobec zapojene aj na Fabii po Facelifte ?Ak kupim snimac iba vymenim a netreba nic kalibrovat atd?Ten stary snimac môže byt iba zasrany ked nekomunikuje aleo je asi K.O len zaujimave že nevyhodilo hlasku na pristrojovke za tie roky co tam ta chyba je..Mate niekto s tymto skusenost?Dakujem za každu radu.

 

Samozrejme presnu hlašku zo serva sem dam večer..A musim kuknut to cidlo fyzicky kua len vonku je zima da sa to aj z vrchu endoskopom nejako alebo treba zospodu ?

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podotykam že ked som to kupil dal som auto chipovat do cimbu kde mi menili riadiacu jednotku ako pri kazdej uprave a neviem ci to tam neostalo z predosleho auta. K chipu sa vyjadrovat nebudem to som reklamoval rok až mi vratli peniaze lebo to nic nerobilo ale to je na inu temu..už nikdy v živote..Tak neviem či to stym može nieco mat lebo ako som pisal ta chyba tam aj stale odvtedy a servo išlo normalne ako inak viem zistit že je cidlo K.O?Meranim odberu?Kolko ma byt a v akom bloku to kukat?

Editováno: , autor: Fabia353ZR
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ešte sa mi žena stažuje že jej to auto ako keby plavalo a že ten volant tak divne reaguje.Tažko povedať budem to musiet pojazdit torchu ja asi kua a pomerat to cez VCDS keby aspon zima nebola kua nemam ani garaz nic kde by som mohol a bohužial ani casu neni a bez auta sme vybaveny každy robime na opacnom konci BA :) Tak dufam že nato pridem kuknem poistky atd a uvidime lebo už fakt neviem kua :( Može byt aj baterka od nova tak divne startuje a menil som nedavno aj na ocku na baterku kde sa stahuje to T-cko lebo bol zodraty zavit na nom tak to dobre nestahovalo..Ja neviem toto je choroba fabii kurnik..Skusim odpojit to cidlo..Mozne je ze ta riadacka bola s riadenim TRW a supli to mne kde je tusim Koyo a nejde len vymazat chyba..Inu chybu to nepiše iba cisdlo uhlu natočenia žiadna komunikacia..Vecer dam presne hlasku a prebehnem to VCDS..Kolko to ma mat odber pri točeni na mieste a v klude ked sa volantom netoči?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no buď uvidíš, že to teče jinudy, pokud ne, tak manžetu odchlípni šroubovákem - ten olej někde být musí a zpravidla není daleko. Snímač zajišťuje, že servo přidá, pokud je potřeba výkon, význam to má hlavně při točení na místě, kdy servo přidává více (s rychlosí ta síla klesá). Pokud to úplně zatuhne, tak je to divné - a nerve řízení náhodou úplně na doraz? Při tom se to totiž občas kouše a hlavně se to nesmí dělat (protože se to pak kouše ještě víc:-).

Chybu o snímači vyhodí diagnostika, v bloku hodnot pak lze pozorovat narůstání proudu (přidání serva) při točení volantem - je to ale spíše orientační, že to funguje ty hodnoty se mění příliš rychle. Prostě, když kvrdláš volantem, tak se to musí rozhýbat.

Jinak pokud to plave, tak to pojistkama určitě nebude :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...