Přejít na obsah

Motor 1.4 16V 63 kW


biliv

Doporučené příspěvky

Nějak se mně to nezdá.

1) proč by to dělali, z důvodů vedení by stačilo by, aby končila 10 mm nad případným maximem. Řekl bych, že končí zároveň s blokem motoru.

tady je ta měrka s trubičkou, podle mě to od toho kroužku (pod číslem 10) vede do motoru, ale ve skutečnosti jsem to neviděl, to musí potvrdit někdo kdo to viděl naživo :)

http://www.partsbase.org/skoda/roomster-ro-eu-2013-11530-oil-pump-oil-filter-oil-dipstick/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ona ta trubička vedoucí měrku oleje končí pod hladinou oleje??? :kol-32:  To snad ne?

 

Já k tomu jen doplním, že když zasuneš do otvoru pro měrku odsávačku oleje (osobně používám k výměně oleje), tak odsaješ veškerou náplň (víc než vypouštěním). Tak jestli to správně chápu, musí vést pod hladinu oleje. Jinak by ta pružná hadička odsávačky někde na konci vybočila a neodsála by všechnu náplň - tak jak se mi to stává u favorita... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobře, trubka nekončí na úrovni bloku motoru, ale někde níž, pravděpodobně z důvodu svislého vedení olejové měrky. Ale proč by vedla až pod hladinu? K tomu mně žádný rozumný důvod nenapadá. Napadají mně jen nevýhody - např. tlak plynů pronikajících do karteru bude trubkou vytlačovat olej z motoru.

 

Ke stlačení hladiny v trubce, (o žádné jako foukání do brčka nejde): v trubce je (stlačitelný) vzduch, ne (nestlačitelná látka) takže když zatlačíš na dráze cca 10 mm "píst" do trubky dlouhé cca 500 mm, vzduch v trubce se stlačí, ale rozhodně ne tak aby tlak  zatlačil hladinu o 5 mm, (možná o 1 mm).

 

Při vytahování by to nevadilo, o kolik by se vytáhla měrka, o tolik vy se nadzvedla hladina.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapomínáte oba dva, že nad olejem je sice prostor, do kterýho můžou pronikat spálený plyny z válců (kolem pístů a kroužků), ale že taky tenhle prostor je přes odtokový kanály oleje mazajícího rozvod a ventily (ty jsou větší než je přívodní kanál, olej jima teče samospádem, takže je v nich dostatek vzduchu) a přes air-box podtlakově odvětrávanej - ta hadice co vede do air-boxu odsává veškerou olejovou mlhu a čmoud z oleje spálenýho na stěnách válců "zespod pod pístama" právě přes prostor kolem vaček a ventilovejch pér. Za chodu motoru tak je všude s výjimkou spalovacích prostorů podtlak... Proto taky když přelejete motor olejem, tak se ten rozstříknutej  nasaje do air-boxu a může buď sežrat papírovou filtrační vložku, nebo i zalepit podtlakový čidlo v sání a tím zblbnout řízení bohatosti směsi a pod. Kudypak jinudy by se zpod pístů do toho sání asi dostal?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, dělá to ten plast na konci měrky (držátko) - prostě ji ucpe a když prudce zastrčíš, tlačíš před ním sloupec vzduchu kterej nestačil vybublat ... řešení je poměrně jednoduchý - než měrku po vytažení, otření a "měřicím zastrčení" znovu vytáhneš, minutu nebo dvě počkej (stojící auto, motor v klidu) - ten vymáčknutej olej vsákne zpátky do trubičky podél měrky a zastaví se na skutečný hladině ...

Tak jsem to zkusil jak popisuješ a začínám z toho mít vrásky na čele :wallbash:  Když nechám minutu nebo dvě měrku v klidu než jí vytáhnu, tak mám olej na max (auto přes noc v klidu, olej studený). Ale pozor, když to nechám takhle cca 20 minut tak mám najednou skoro cm nad max. Neměřil jsem to tak záměrně, ale zakecal jsem se u toho měření s kamarádem a zapoměl jsem měrku vytáhnout, no a po nějaké době jsem jí vytáhnul a olej byl najednou pěkně vysoko. Tak jsem to změřil znova, ale teď už normálně jako vždy bez nějakého laborování a olej byl mezi ryskama jako vždy. Tak fakt už nevim :kol-32: připadám si jak blondýna v autoškole :kol-44:

Editováno: , autor: mkaba
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně, to je řešení, zjistím jestli je vše OK a bude klid, stejně plánuju, že olej asi nechám vyměnit dřív...ale proč je to měření u 1,4 takhle výrazně odlišný, přece nebudu každej měsíc vypouštět olej, jenom proto, že je ta měrka a trubička divně řešená a člověk vlastně neví :kol-134:

 

...nebo jsem prostě nemehlo a neumím to změřit :kol-48: takže najde se někdo kdo mě zaučí, ale pozor, aby jste pak na tom nebyli jako já  :kol-28: 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je zajímavé. Nejlepšší by bylo sundat vanu a podívat se. Tohle není normální. Když už by konstruktér z jakéhokoliv důvodu dělal trubičku až pod hladinu, tak na odstranění těchto problémů by stačilo, aby v trubičce byla vyvrtaná dirka (někde v místě které je spolehlivě nad hladinou).

 

Zkus tam strčit něco, co nahoře trubku neutěsní, aby nedošlo ke stlačení hladiny. Na tom odměř metrem hladinu a porovnej s origo měrkou.

 

P.S.: Vana by se sundavat nemusela, stačilo by vymontovat trubku. ;-)

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radši tam nic strkat nebudu, jak se znám, tak při mé smůle by mě to tam ještě spadlo nebo uvízlo :D Asi nechám vyměnit olej, stejně mám už od novoty 7tis. a motoru by to jedině prospělo...a v servisu se jich schválně zeptám, ať mě ukážou jak správně změřit olej, když mám pokaždý hladinu jinak a buď budu za kokota nebo mě řeknou čeho se držet :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Jasně, to je řešení, zjistím jestli je vše OK a bude klid, stejně plánuju, že olej asi nechám vyměnit dřív...ale proč je to měření u 1,4 takhle výrazně odlišný, přece nebudu každej měsíc vypouštět olej, jenom proto, že je ta měrka a trubička divně řešená a člověk vlastně neví :kol-134:

 

...nebo jsem prostě nemehlo a neumím to změřit :kol-48: takže najde se někdo kdo mě zaučí, ale pozor, aby jste pak na tom nebyli jako já  :kol-28:

Měl jsis koupit TSI :kol-28:  tam není potřeba olej měřit. Vždy je ho tam víc než dost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Ahoj, chceme s manželkou kupovat Roomstera 1,4 a máme teď jednoho vybraného v Plzni v bazaru. Kvůli práci se tam můžu dostat až k večeru a to už jsou většinou servisy zavřený, bazar má do 19.00.  

Byl by tady na fóru nějaký člen s diagnostikou z Plzně a okolí který by byl ochotný, samozřejmě za úplatu :) se nám na to auto mrknout..  

Dík za odpověď i za jakékoliv doporučení 

Honza 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

nejspis nebudu sam s timhle problemem , takze se zeptam jestli nekdo resil az vyresil

 

startovani za tepleho pocasi ? rano nastartuju bez problemu, pojezdim co potrebuju, 5km nebo 30km to je jedno - auto jezdi bez problemu, kdyz nekde delam zastavky tak startuje normalne, pak auto odstavim, venku teplo, slunicko, prijdu k autu treba za 5 hodin a je problem nastartovat, prvni toceni nic, druhe vetsinou taky nic, az na potreti chytne a je treba proslapnout plyn aby se motor rozesel normalne , vyresil tohle nekdo ? diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdravím vospolok, 

 

keďže som nenašiel nič podobnejšie tak to skúsim tu. V poslednej dobe som si všimol takú mne nepríjemnú vec. Na mojej fabuly (F2 FL 2011 BA/LPG - 156tis km) pri stáni napríklad na semafóroch beží motor na voľnobeh v pohode, ale jakmile zapnem smerovku (nepodstatné do ktorej strany či výstražné) motor začne pulzovať. NIe je to vidieť na otáčkomery ale to nikde zásadne neni poznať ale keď držím volant cítim ako nejde motor konštantne ale sinusoidne (ničo ako keby ste zapínaly a vypínaly klímu a motor doladoval odber). Čím by to mohlo byť ? Kde mám hladať závadu alebo čo vyčistiť ? 

 

Díky za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj, prosím o radu. Mám FII vyrobenu v 10/2014, najeto 25 tisíc km, rozvody původní.

Auto poslední necelé 2 roky je garazovane.

Od včerejška auto stálo venku (po dlouhé době nebylo přes noc v garáži), po nastartování několik sekund něco klapalo v motoru (na to jsem zvyklý), ale při přidávání plynu se ozýval výrazný klapavý zvuk, trvalo to cca 1 kilometr, pak už nikoliv.

Když vyjíždím z velkokapacitních podzemních garáží, kde standardně parkuji, tak tohoto zvuku jsem si nevšiml.

Díky za rady.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokusím se to nahrát, vypadá to na zvuk hydrostelu, ale nevím, proč se to tak zhoršilo.

Dnes jsem to zkoušel v garážích jen při nastartovaném autě a ten klapavý zvuk při přidávání plynu a zmizel do cca 90 vteřin.

Mogul racing 5w40 je tam od loňského září a je na něm najeto 3 tisíce km, nebo jestli by to nechtělo protáhnout ve vyšších otáčkách, ted jezdím hodně okresky...

Editováno: , autor: Pandora
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...