Přejít na obsah

Octavia III


gigi

Doporučené příspěvky

Nemyslim, u liftbacku (nic jiného jsem na mysli nemel) to nemá duvod vyrazet zuby, několikrát jsem to u Pasika zkousel, nevim jak jsi na to prisel. U O3 není moznost, aby se me viko 5.dveri jakkoliv dotklo...

A ze by to do O3 nepatrilo? Nevidim v tom nejak extra prémiovou vybavu, je to ryze prakticka pomucka, daleko méně premiovejsi nez nektere pseudoasistanty, které do O3 pujdou objednat... Presne jak napsal vyse kolega "mike_k", v jinych vozech pozicovanych nize se objevuji daleko premiovejsi věci, nez je otevreni kufru na senzor pohybu nohy...

Ale chápu, ze marketing koncernu to asi nedovoli...

Nemůžeš porovnávat Passata (limuzína) s Octavií (liftback). Když se podíváš do statistik prodejů, tak tuhle kravinku si objednává 0,00x% zákazníků. Ty vámi haněné asistenty se prodávají mnohem lépe a mají větší smysl pro bezpečnost posádky. Každý se zde ohání bezpečným autem, ochranou posádky atp. Málokdo však k tomu udává, že existují dva druhy bezpečnosti - pasivní a aktivní; jinak řečeno: jak je to auto stavěný, a jak je to auto podpořený, aby k nehodě nedošlo, příp. se eliminovala rizika zranění/úmrtí posádky.

První skupinu nemůžu já, jako zákazník, ovlivnit. Tu ovlivňuje výrobce konstrukcí auta, resp. použitými (či nepoužitými) materiály.

Druhou skupinu však ovlivnit mohu. Já osobně např. zastávám názor, že je pro mě bezpečnost vozu/posádky důležitější, než suprtrupr rádio s dvacetisedmi reproduktory a podobné zhovadilosti.

Ano, jsem člověk, který se téměř denně s těmito systémy v autě z pracovních důvodů veze, tudíž jim musím důvěřovat. Ty systémy v autě nejsou od toho, aby přebíraly řízení vozu (mimochodem to je v Evropě nad 30km/h zakázáno, jedná se o tzv. autonomní řízení vozidla), ale jen a pouze doplňují řidiče v jeho reakcích, příp. ho částečně zastupují ve chvílích, kdy on ztratil kontrolu nad situací. Např. adaptivní tempomat s funkcí antikolizní ochrany (u VW kombinace systémů ACC a Front Assist, které se prodávají POUZE SPOLU!) dokáží v případě nouze auto zbrzdit natolik, že minimují riziko těžkých úrazů, příp. smrti posádky až o 60%! Když ti začne systém Front Assist automaticky brzdit (poté, co tě už 2x varoval - jednou akusticky, podruhé ti kopne do brzdového pedálu), tak už je zpravidla na zabránění kolize pozdě. Jde jen o maximální možné snížení rychlosti nárazu - je totiž rozdíl, jestli se o někoho zastavíš ve 100 km/h, anebo jestli ten systém tuto rychlost snížil na 40 km/h. Auta budou tak jako tak zničená, ale ty a tvoje posádka mají šanci střet přežít.

A to, že někdo nabízí elektricky vyhřívaný volant např. ve zmiňované Astře, tak to pro mě není argument. Protože to auto musí být v určitém výbavovém stupni a výsledná suma už leze do vyšší třídy :kol-28:

A myslím, že marketing koncernu je v tomto ohledu dokonce jeden z nejvstřícnějších. Někteří konkurenti sice nabízejí některé "vychytávky", ale nenabízejí zase jiné věci, které jsou u konkurence např. v základu. Takže to je prašť jako uhoď a u každého výrobce se dá najít něco jiného ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Honza9007 - celkem souhlas, ja mel na mysli konkretne to udelatko, které udajne hlida kondici ridice, a to jen z chovani volantu a mozna dalších parametru. To nemuze moc fungovat... V této souvislosti me to otevirani prijde mnohem praktictejsi, ale je to skutecne věc nazoru.

Jinak ty ostatní, skutecne funkcni bezp. asistenty docela vitam, je se obavam, ze do mnou pozadovane nejvyšší vybavy (opet LK) se jich moc nedostane, a při prioobjednavani to bude pekna darda jiz k tomu, co do toho opet budu chtit (min. to co mam dnes) :-(

Nikde zadna zminka o nezavislem topeni, ale doufam, ze to jiz Skoda bere jako standard, tak snad bez obav, s tim bych se velmi nerad (a hlavne manželka :-) ) loucil...

K te 1.8Tsi - tento motor mam, ve spojeni s DSG (viz podpis) a ve spojeni se SunSafe skly je ma O2 FL tak ticha, ze zadna jina O2 tak ticha není. V kazdem pripade vyrazne, vyrazne tissi, nez je v tom videu. O motoru obvykle není vedet do cca 4500-5000ot/m, prip. na nejakych 160 km/h zacne aerodynamicky hluk, a je slyset hluk pneu. Tady to ale není hluk motoru - podobny ramus (ale to byl jen hlucny motor) jsem zazil, kdy jsem mel ze Strediska analyzy zavad v MB na pocatku zapůjčeného legendarniho kanára, tj. zlute kombi RS s 2litrem TSi. To byl strasne hlucny kostitras, dost nechapu, jak si to někdo muze poridit jako sve hlavni auto. Ale na zážitky bezvadne. Ale o tom jsem jiz psal kdysi.

Ještě jednou jsem to poslouchal, a mam takovy pocit, ze v testovanem aute meli pootevrene nejake okno, je tam dobře slyset hluk zvenci, v mem aute i při rychlostech přes 200 km/h toto v zadnem pripade slyset není. To piskani je divne, zda se ze je zavisle na otáčkách, takze to vypada jako turbo, a ne na nejaky problém s nahranym zvukem...

Editováno: , autor: omicron
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A to, že někdo nabízí elektricky vyhřívaný volant např. ve zmiňované Astře, tak to pro mě není argument. Protože to auto musí být v určitém výbavovém stupni a výsledná suma už leze do vyšší třídy :kol-28:

To je mozne, ale pro nekoho je treba lepsi maximalne vybavene mensi auto nez za stejnou cenu nejaka holota z vyssi tridy. Ta je dobra tak na frajereni pred sousedem, ale ne na jezdeni. Ostatne to tu psal i bojler, se kterym se jinak neshodnu asi v nicem :), ze auta z ruznych trid se cenove prekryvaji podle vybavy a je to normalni vec.

Editováno: , autor: mike_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Částečně s Honzou souhlasím, rovněž se domnívám, že je bezpečnost na 1. místě, no trošku mi uniká podstata. Octavia má v základu vesměs takové bezpečnostní prvky, které předepisuje EU. Zvlášť bude nabízet možná pouze rozpoznání únavy řidiče, které pracuje na poměrně primitivní bázi (žádné senzory, jen se to po určité době jízdy zkrátka rozsvítí). Dle mého však Škodovka nedělá vše pro tu bezpečnost, které by /doufejme/ dala přednost většina lidí, neboť takové systémy nabízí nehorázně draho - právě kvůli těm jejich balíčkům. Nevím, zda je Columbus nevyhnutelně nutný pro funkčnost těchto systémů, dle mého se jedná jen o zhovadilost, jak ze zákazníků vytáhnout další peníze, no ovšem mýlím-li se, vzhledem k zajisté minimálním výrobním nákladům by mohli tento balíček nabídnout za lidovější cenu. Navíc předpokládám, že bude balíček dostupný pouze pro Eleganci. Ať už to bude tak, či onak, ačkoli jsem zastáncem dobře vybavených, bezpečných aut, při ceně kolem 500 tis. Kč mi přijde příplatek ve výši nějakých 65 tis. Kč jako velmi mastná položka, za kterou bych v případě Octavie rozhodně peníze nevyhazoval (stejně, jako myslím 90% zákazníků). Tento přístup mi evokuje "ano, máme to ve výbavě, jsme prémiová, pokroková značka!", ale jestli jim v autě zbytečně umře 10, nebo 100 lidí, to je jim jedno. Myslím, že k přístupu "snažíme se skutečně eliminovat riziko nehody" mají s touto cenou daleko.

Navíc, ačkoli oceňuji konečně rozumnou volbu v podobě odděleného systému navigačního systému od obrazovky s ovládacími prvky, domnívám se, že Columbus bude zloděje stále velmi lákat. Ať už v podobě pozdějšího zjištění, kde se jednotka ve voze nachází (čímž poničí interiér ještě více), nebo třeba v podobě krádeží samotných čelních panelů, které budou časem na trhu určitě také žádané. Bydlet například v Praze a mít těch 65 tisíc za bezpečnost posádky, stejně tento doplněk nekoupím, vážně bych totiž neměl náladu neustále nacházet vykotlané, poničené auto na parkovišti, v důsledku krádeže Columbuse nějakým zfetovaným blbečkem...

Editováno: , autor: _Denis_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Honza9007 - celkem souhlas, ja mel na mysli konkretne to udelatko, které udajne hlida kondici ridice, a to jen z chovani volantu a mozna dalších parametru. To nemuze moc fungovat... V této souvislosti me to otevirani prijde mnohem praktictejsi, ale je to skutecne věc nazoru.

Jinak ty ostatní, skutecne funkcni bezp. asistenty docela vitam, je se obavam, ze do mnou pozadovane nejvyšší vybavy (opet LK) se jich moc nedostane, a při prioobjednavani to bude pekna darda jiz k tomu, co do toho opet budu chtit (min. to co mam dnes) :-(

:kol-47:

Systém rozpoznání únavy řidiče je takový mezistupeň mezi dalším vývojem. A zatím to je teda takový systém, jehož funkci jsem také nepochopil. Při školení prodejců v ČR se mi stalo, že jsem jel CCčkem a ve vyjetých kolejích mě systém (jak já říkám) "pozval na digitální kafe" :kol-28: jen proto, že auto plavalo a pohyby volantu systém vyhodnotil jako unavené reakce řidiče :kol-44: Pak to samozřejmě otravuje.

mike_k: sis na mě zasedl, ne? všechno co napíšu, tak o tom polemizuješ :kol-28: ne vtip, beru to. Sto lidí, sto chutí a názorů. A tak to má být. :kol-47:

Ale nedá mi to a musím ti na to taky zareagovat :kol-31: => mně by třeba zase přišla ta tebou zmiňovaná astra v plné palbě (nebo i jiné menší auto v plné výbavě) jako prostředek ke chvástání se před sousedem, než auto vyšší třídy s běžnou či rozšířenou základní výbavou. Ale zřejmě je to o pohledu každého z náš ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ostatne to tu psal i bojler, se kterym se jinak neshodnu asi v nicem :), ze auta z ruznych trid se cenove prekryvaji podle vybavy a je to normalni vec.

Ja se obavam, ze to Honza9007 myslel tak, že některé prvky jsou často dostupné jenom v nejvyšším stupni výbavy nebo jako součást nějakého velkého paketu, což se u nás prakticky rovná "nedodává se". Příkladem např. Hojandé I30, kde si xenony (ne)koupíte jenom v paketu za 105 000Kč. Nebo zrovna ten volant u Picanta - pouze v nejvyšší výbavě, jinak se ani dokoupit nedá. U té Astry zrovna konkrétně volant není tenhle případ.

Jinak ano - preferuju "o třídu menší vybavené než větší holotu".

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Může mít - dle kvality provedení. Podložka je obecně vystavována velkým silám a to především ve vyšších rychlostech při zatáčení.

Navíc jsem dosud neviděl oficiálně homologovanou podložku, což může mít v extrémních případech v případě nehody negativní vliv na postoj pojišťovny.

Editováno: , autor: _Denis_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Částečně s Honzou souhlasím, rovněž se domnívám, že je bezpečnost na 1. místě, no trošku mi uniká podstata. Octavia má v základu vesměs takové bezpečnostní prvky, které předepisuje EU. Zvlášť bude nabízet možná pouze rozpoznání únavy řidiče, které pracuje na poměrně primitivní bázi (žádné senzory, jen se to po určité době jízdy zkrátka rozsvítí). Dle mého však Škodovka nedělá vše pro tu bezpečnost, které by /doufejme/ dala přednost většina lidí, neboť takové systémy nabízí nehorázně draho - právě kvůli těm jejich balíčkům. Nevím, zda je Columbus nevyhnutelně nutný pro funkčnost těchto systémů, dle mého se jedná jen o zhovadilost, jak ze zákazníků vytáhnout další peníze, no ovšem mýlím-li se, vzhledem k zajisté minimálním výrobním nákladům by mohli tento balíček nabídnout za lidovější cenu. Navíc předpokládám, že bude balíček dostupný pouze pro Eleganci. Ať už to bude tak, či onak, ačkoli jsem zastáncem dobře vybavených, bezpečných aut, při ceně kolem 500 tis. Kč mi přijde příplatek ve výši nějakých 65 tis. Kč jako velmi mastná položka, za kterou bych v případě Octavie rozhodně peníze nevyhazoval (stejně, jako myslím 90% zákazníků). Tento přístup mi evokuje "ano, máme to ve výbavě, jsme prémiová, pokroková značka!", ale jestli jim v autě zbytečně umře 10, nebo 100 lidí, to je jim jedno. Myslím, že k přístupu "snažíme se skutečně eliminovat riziko nehody" mají s touto cenou daleko.

Navíc, ačkoli oceňuji konečně rozumnou volbu v podobě odděleného systému navigačního systému od obrazovky s ovládacími prvky, domnívám se, že Columbus bude zloděje stále velmi lákat. Ať už v podobě pozdějšího zjištění, kde se jednotka ve voze nachází (čímž poničí interiér ještě více), nebo třeba v podobě krádeží samotných čelních panelů, které budou časem na trhu určitě také žádané. Bydlet například v Praze a mít těch 65 tisíc za bezpečnost posádky, stejně tento doplněk nekoupím, vážně bych totiž neměl náladu neustále nacházet vykotlané, poničené auto na parkovišti, v důsledku krádeže Columbuse nějakým zfetovaným blbečkem...

já bych to tak nedramatizoval, pokud se dobře dívám do ceníku, tak s Columbem si člověk musí přikoupit akorát rozpoznání dopravních značek, jinak třeba Intelligent Light Assistant nebo Lane Assistant si můžeš připlatit zvlášt
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jeste nejaky cas holt tyhle bezpecnostni featury budou jen v 0.5% autech ci jeste mene. Neni to nic prekvapiveho ani noveho. ABS ci ESP zacinalo uplne stejne (kolik kdo z Vas za zivot videl Felicii s ABS) a nebyt EU tak by na tom ani dnes nebylo tak ruzove. Nevidim na tom ani nic spatneho. Je na kazdem, na kolik si ceni svou bezpecnost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmmm, tak jsem si zkousel spocitat 1.2TSI/77 Ambiente + vse co mam ve sve 3mesice stare 1.4TSI/90 OIIFL a vysla ma o 95.000 draze (objednaval jsem na konci cervence, takze tam byla Champion sleva).

No, nakonej jsem rad ze jsem nepockal, protoze 95.000 uz by bylo nad limit a k tomu ta zadni naprava.

Octavky mam 9 let, ale kdybych se dneska rozhodoval co koupit, tak misto O3 radeji G7

Mam stejny nazor, hlavne s 2.0TDI .. novinari kritizovali v portugalsku tu zadni napravu uz i u lehci 1,6TDI (oproti 1,2TSI)..jak to asi bude s tezkym 2.0TDI

Nejlevnejsi nafta s aspon nakou vybavou Octavia 3 Ambition: 480 000,-

(pro srovnatelnou vybavu s Golfem + ambition plus 10 000,-tempomat,maly koz.paket,hliniky, vyhrev sedacek vpredu + rezerva 1400,- kontrola tlaku v pneu 1800,-rozpoznani unavy 1500,-,stopstart 2000,-el. okna vzad + 5000,- +climatronic 18 000,- + 4repro vzadu + 3000,- .... a jsem na castce 522 700,- !!! a budu mit navic akorat vyhrvany pr. sedacky a 16"alu a mlhovky..)

vs. Golf7 Comfortline 449 000,- ..a to ma Golf navic 15"hliniky, tempomat,kozeny volant a radicku,rezervu,dvouzonovou climu,stopstart,el okna vzadu,8repro,loketku vzadu vcetne pruvlaku,sistem rozpoznani unavy ridice,kontrola tlaku v pneu, a je o 31 000 levnejsi .. pri obdobne vybave je octavia3 dokonce o 73 700,- drazssi .... to se ve skodovce zblaznili ???? To bych musel byt blazen abych si koupil Octavku, i kdyz se me zamlouva vetsi kufr Octavky a mam radsi Skodovky...

Editováno: , autor: JasteR
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...