Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravim. Koukal jsem za EGR ventil do saciho potrubi na motoru a zhrozil jsem se, ze je prurez vlivem usazeneho karbonu s olejem zmensen na jednu tretinu. Motor mi jede tak, ze pri cca 3000ot ztraci tlak vlivem zvyseneho tlaku do techto otacek (meril jsem VAGem). Myslim, ze by to tomu pricpanemu sani mohl problem odpovidat, ale k veci. Chystam se sundat to saci sberne potrubi, ale predpokladam, ze bude problem to mechanicky vycistit, protoze se do vsech tech zahybu mechanicky nedostanu. Neporadite jak na to? Da se ten karbon ktery se mi mechanicky nepodari odstranit nejak relativne rychle rozpustit, nebo co by jste poradili kdo s tim uz delal? Pripominam, ze to budu mit sundane z motoru. Diky moc

Ahoj, myslím že když do namočíš do petroleje a vydrbež štětkou na lahve pude to, vždycky jsem vše čistil petrákem a spokojenost.

Taky jsem se na to chystal ale zkolabovakl jsem na povolení šroubů parohů z hlavy (je jich 6) a nešlo ani za boha. Bál jsem se že je strhnu tak sem se na to vyprdnul.

Nepomohlo ani WD, prostě to zalehlo jak sviňa ... tak hodně štěstí

  • Autor
Ahoj, myslím že když do namočíš do petroleje a vydrbež štětkou na lahve pude to, vždycky jsem vše čistil petrákem a spokojenost.

Taky jsem se na to chystal ale zkolabovakl jsem na povolení šroubů parohů z hlavy (je jich 6) a nešlo ani za boha. Bál jsem se že je strhnu tak sem se na to vyprdnul.

Nepomohlo ani WD, prostě to zalehlo jak sviňa ... tak hodně štěstí

taky jsem zvedavy jestli to pujde povolit na hlave:-( zatim mam sundany a vycisteny jen EGR ventil a na zbytek se chystam dnes. Uvidime. diky za radu

Kamarád vymontoval, začal čistit, ale protože to šlo fakt hnusně, tak to prostě nechal vyhořet ;) Co mi říkal, hořelo to plamínkem několik hodin, zatímco byl na obědě.

  • Autor

no jo, to by taky vlastne mohlo jit vypalit. tak jsme vlastne kdysi cistili vyfuky na pionyrech:-) (karbon slepeny olejem, stejny pripad).Taky moznost. Nevite kolik cca stoji tesneni pod to potrubi? Predpokladam, ze po sundani bude nutnost vymenit.

Vypalit nebo vytryskat.

s tím vyhořením nevím jestli to bude fungovat a hlavně pozor na oschlé odpadávající kusy co by napadali do válců, nemám ze své hlavy ale prý jdou písty těsně pod hlavu a je nebzpečí ohnutí ojnice. Asi to bude chtít dokonale vysát.

Já jsem to měl jen slabě potažené olejem se sazema, max 1mm a myslím že když jsem zaslepil EGR tak se to postupně samo odplaví ...

ale přemýšlel jsem také nad tím jak to vyčistit za chodu motoru že by bordel vyhořel a vylítal sám (asi ideálně sundat KAT) někde jsem viděl i jak borci na benzínovém motoru čistí vnitřnosti vstřikováním vody!!! do sání, normálka sundat sání a stříkali přímo na škrtící klapku. Z výfuku lítalo kupa marastu .

Ten poslední odstavec bych nezkoušel ani ,kdy bych chtěl ten motor zabít.

Dávej pozor co tu píšeš, nebo někdo veme zahradní hadici ,vapku a zabije si motor.

Nepsal jsem ať to někdo dělá, jen že jsme viděl video. Já osobně bych na to neměl odvahu a ani nevěřím že to funguje.

Navíc ale nějak podobně tu pár lidí psalo na Fabii foru že si čistí škrtící klapky. Vstřikování čistícího prostředku přímo na klapku motoru v chodu.

ma to zmysel vycistit, ked mam "len" softwerovo obmedzeny EGR? /made by TDIfun/

ci sa to aj tak znovu zasere?

Z8leží jestli ho máš pouze omezený nebo v softu vypnutý

s tím vyhořením nevím jestli to bude fungovat a hlavně pozor na oschlé odpadávající kusy co by napadali do válců, nemám ze své hlavy ale prý jdou písty těsně pod hlavu a je nebzpečí ohnutí ojnice. Asi to bude chtít dokonale vysát.

Jako nejsem blázen abych to nechal hořet v autě, sání ven a pak zapálit ;)

Já to nepsal ve zlém.

Jinak by jste se divili co lidi dokážou :doh , když špatně vyhodnotí informaci :wacko: .

já to pročistil benzinem, pak to vypláchl vodou a vyfoukal...

  • Autor

ctu od vas nekterych ze ten EGR zaslepujete a jajimalo by me jak se vam ten motor pak chove? To prece musi teoreticky davat spatnou smes, kdyz je RJ zblbnuta tim, ze ocekava mensi prisun cerstveho vzduchu a pritom je dodavano vetsi mnozstvi tim, ze je bloknuta primes vyfukovych plynu? Nemam s tim osobni zkusenosti, jen me to zajima, protoze o tom take castecne premyslim. Jinak kazdy pise, ze to zaslepoval....neni jednodussi od toho EGR jen odpojit podtlakovou hadicku, zaslepit ji (at se neztraci podtlak) na strane elektromagn. ventilu a tim padem bude ten EGR samovolne porad zavreny? Premyslejte o tom:-)

Jinak dnes jsem sundal to potrubi, mechanicky procistil kde se dalo. Ted jsem to zalil petrolejem aby se zbyvajici usazeniny snad trochu odmocily a za den dva to zkusim docistit kulatou stetkou na vrtacce:-) Jsem zvedavy jestli bude nejaka zmena az to slozim!

Jako nejsem blázen abych to nechal hořet v autě, sání ven a pak zapálit ;)

jaj sem si něvšiml že to vymontoval a pochopil jsem že to pálil na autě ... páč jsme tu probírali že asi bude problém sundat to vůbec z hlavy.

Tak to je pak OK, takhle nějak myslím dělají olympijské pochodně :D

ctu od vas nekterych ze ten EGR zaslepujete a jajimalo by me jak se vam ten motor pak chove? To prece musi teoreticky davat spatnou smes, kdyz je RJ zblbnuta tim, ze ocekava mensi prisun cerstveho vzduchu a pritom je dodavano vetsi mnozstvi tim, ze je bloknuta primes vyfukovych plynu? Nemam s tim osobni zkusenosti, jen me to zajima, protoze o tom take castecne premyslim. Jinak kazdy pise, ze to zaslepoval....neni jednodussi od toho EGR jen odpojit podtlakovou hadicku, zaslepit ji (at se neztraci podtlak) na strane elektromagn. ventilu a tim padem bude ten EGR samovolne porad zavreny? Premyslejte o tom:-)

Jinak dnes jsem sundal to potrubi, mechanicky procistil kde se dalo. Ted jsem to zalil petrolejem aby se zbyvajici usazeniny snad trochu odmocily a za den dva to zkusim docistit kulatou stetkou na vrtacce:-) Jsem zvedavy jestli bude nejaka zmena az to slozim!

myslis ze nepremyslal este nad tym nikto???

das do tej hadicky gulku z loziska a nasadis spat ;) ... a nie ja som prisiel na to

zaslepuju preto, lebo ten ventil nemusi na 100% fungovat

Já to tady čtu.A je tedy lepší zaslepit hadičku,nebo přívod těch spalin?A dát záslepku na turbo,nebo nahoře pod sání?Jsem z toho jelen... :help:

Zkuste si pořídit na čištění sprej od WYNNSu na čištění sání karburátoru,mají to vedené pod číslem 541, strčíš to do sání, musíš mít alesoň 4000 otáček a stíkáš, pěkně se to dusí, proto ty otáčky, ale sání a karburátory to perfektně vyčistí, používám to na všechno a funguje to, cena cca 250 Kč..

a zase je to o zaslepeni EGR a nie cim vycistit saci potrubi?

keby ste skusili hladat na chipforum.cz alebo diselpower.cz tak by ste nasli o EGR tolko, ze by ste mali co citat cely tyzden

  • 5 měsíců později...

Jen dotaz, po kolik km dojde k zaneseni potrubí v takové míře, že je potřeba nechat to vyčistit ???

Není to podle km, ale podle režimu v kterém jezdíš.

Plná kláda více km, couračky málo km.

co je horší tedy ??? na jaře bych chtěl u Funa čip, ale asi by to chtělo před tím vyčistit ne ?

zalezi ktery jaro myslis :p se podivej a uvidis co tam mas

snad toto jaro, love neseru ;) ... můžete mi někdo pls hodit foto nebo popisek kam mám přesně kouknout na to sání jak je to zasraný ? děkuji moc :rolleyes: ...

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.