Přejít na obsah

vnútorná cirkulácia vzduchu


lars

Doporučené příspěvky

Viem, že u auta s klímou sa pri zaradení spiatočky automaticky prepne klapka na vnúrorný obeh vzduchu. Šlo by túto vlastnosť nejako zrušiť VAG-om, aby to proste neprepínalo. Bojím sa totiž že sa skorej pokazí to servo klapky /V154/. Dosť často totiž cúvam.Díki.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Tak jsem se dneska na to koukl mam to rozebrany.a jak je to ozubené kolečkotak na konci to je ulomený.slepit to možná pujde ale asi to nebude držet je to moc malinkatý kousek....Tak si to objednam ve Škodě....Snad to nebude nějak drahý. Mam to i nafocený jak je to rozebraný , ale neumim sem vložit obrázky. Tak se nemůžu o to svmáma podělit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jojo přesně... Teď jsem byl v Porshe v Plzni a jako náhradní díl se to neprodává jedině celý a to je kolem 4000,- zkusim ještě jestli to tu někdo neprodává z bouračky a nebo to zkusim slepit ale nevim nevim jestli to bude držet.A nebo tu vrakárnu .... post-7340-1220081523_thumb.jpg

Editováno: , autor: giuseppep
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Tiež som mal problém s tým servom V154. Rozobral som ho, vyčistil potenciometer a ide omnoho lepšie. Mám len otázku či je potrebné znovunastavenie cez VAG, alebo nie. Zatvára a otvára klapky v pohode. V koncových polohách sa mi však zdá, že servo zastaví až keď je zablokované dorazom toho velkého kolesa na serve. Má to tak byť, alebo je to chyba? Díki.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže už aj moje servo V154 blblo a tak som ho rozobral prestriekal trimer , nastavil Vagom a šlape ako hodiny.

Ja som tam mal asi inú kombináciu tých ozubených kolies, lebo nešlo rozobrať to velké koleso čo natáča klapky, a navyše bolo biele a nie čierne ako vyššie popisované.

Stále sa nenašiel žiaden koumák, čo by vymyslel aby to pri spiatočke furt netočilo, životnosť serva ide tým rapídne dole.

tu je moje foto :

post-10764-1227025951_thumb.jpg

post-10764-1227026053_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Vymyslel som ako by sa dalo deaktivovať neustále prepínanie klapky vzduchu po zaradení spiatočky.

Treba odpojt kontakt na riadiacej jednotke XP1 kontakt T6o/2, alebo proste prerušiť vodič ktorý vedie od bodu B182 do riadiacej jednotky. Ten vlastne napojený na spínač spiatočky a potom riad.jednotka dá povel V154 aby preplo klapku vzduchu na vnútornú cirkuláciu.

Overil so zatial funčnosť tak, že som vytiahol poistku pre svetlá spiatočky a funguje to, klapka sa nepohla po zaradení spiatočky.

Vyjadrite sa prosím, je toto riešenie možné a správne ? Nebude toto riešenie hádzať chyby.

post-10764-1233310779_thumb.jpg post-10764-1233310793_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stále sa nenašiel žiaden koumák, čo by vymyslel aby to pri spiatočke furt netočilo, životnosť serva ide tým rapídne dole.

Já si naopak myslím, že tímhle se to servo jakžtakž udržuje při životě. Problémem je přece zoxidování dráhy potenciometru a ne v opotřebení mechanismu. Pokud to servo bude dlouhodobě stát, tak se to podle mého přesvědčení posere o poznání dřív. Konec konců servo na směšovací klapce studeného a teplého vzduchu je vlastně permanentně v pohybu a podle tvé teorie by pak nevydrželo ani měsíc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

moja teória vychádzala z toho, že u fabii bez klími to servo pri spiatočke nechodí a vydrží dlhšie. Neviem, či je problém v oxidácii, ale možné je aj to, že odporová dráha serva sa odiera od bežca trimra a vzniká tam nečistota, ktorá mení celkovo odpor dráhy trimry a elektronike aj menšie odchylky odporu vadia. Podla mňa ide teda nie o problém oxidácie, ale opotrebenia odporovej dráhy, a tá bude výrazne menšia keď to servo nebude furt cvičiť pri spiatočke.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kdyby byla opotřebovaná dráha, tak nepomůže prostříknutí kontaktolem. Na fabiích bez klimy ta servy odcházejí také, akorát, že když ti nefunguje vnitřní cirkulace, tak si toho v podstatě nevšimneš - většina lidí ji nepoužívá. A hlavně, jak říkám, to cvičení při zpátečce je úplný prd oproti, tomu co dělá servo směšovací klapky. Mimo jiné smysl této funkce je, že pokud zaparkuješ - zařadíš zpátečku, tak se ti nedostává bordel do klimy z venku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

post-10764-1233403408_thumb.jpg

Je to tá modrá vec v serve vnútri. V schéme pre fabie bez klímy ten potenciometer nie je zapojený, možno preto existuje pre tieto autá aj verzia serva bez toho potenciometra.

post-10764-1233404121_thumb.jpg

a verzia s klímou :

post-10764-1233407255_thumb.jpg

Editováno: , autor: lars
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pri fabii s klímou je tam potenciometer a pri fabii bez klími je tam bowden priomo na klapku.

Doplnil som môj príspevok vyššie o schému aj pre fabiu s klímou, a je z toho asi zrejmé, že bez klími sa potenciometer v serve nevyužíva a polohu motora elektronika vlastne nesleduje. Motorček sa zastaví na konci dráhy a elektronika ho vypne pri zvýšení odberu prúdu keď je motor v koncovej polohe.

Načo je však riadiacej jednotke potrebné vedieť polohu klapky pri autách s klímou, to nechápem. Vie to tu niekto ?

Chápem, že pri klapke serva V64 je treba sledovať jej aktuálnu polohu, ale načo je to pri serve V154 ? veď sa tam využívajú iba jej krajné polohy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi jsem se špatně zeptal...o tohle mně nešlo to vím. Zajímalo mě, zda je taky trimr "za" knoflíkem nastavování teploty, nebo třeba což, pochybuji optika...

Asi je jednodušší dát stejný serva, neděkat dva typy...

"Načo je však riadiacej jednotke potrebné vedieť polohu klapky pri autách s klímou, to nechápem. Vie to tu niekto ?

Chápem, že pri klapke serva V64 je treba sledovať jej aktuálnu polohu,"

Jelikož určitý odpor reprezentuje určité stupně úhel otevření tak to důležité je...

ale načo je to pri serve V154 ? veď sa tam využívajú iba jej krajné polohy.

Aby se dalo diagnostikovat (jednotka věděla) v které poloze klapka zrovna skončila...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...