Přejít na obsah

Dovoz nové Škodovky z Dánska aneb „UROB SI SÁM“


singlir01

Doporučené příspěvky

Poblém byl hlavně na začátku se zorientovat, pak už jsem přesně věděl co hledám. Jelikož jsi dovoz N1 řešil tady na fóru na jaře 2007, měl bys už v tom mít jasno jak a jestli vůbec to jde. Pokud ještě ne, tak doporučuju zajít tam, kde tomu rozumí (technik na registru, Dekra,...) a od nich zjistit, který předpisy přesně danou problematiku řeší, pořádně si je přečíst a pak se ptát už na konkrétní věci osoby, s kterou případnou registraci/přestavbu budeš řešit. Vždycky se mi tenhle postup vyplatil (trochu si to nastudovat dopředu), protože pak se s tebou úředníci ochotněji baví, protože vidí, že už víš vocogo. Víc asi nepomůžu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poblém byl hlavně na začátku se zorientovat, pak už jsem přesně věděl co hledám. Jelikož jsi dovoz N1 řešil tady na fóru na jaře 2007, měl bys už v tom mít jasno jak a jestli vůbec to jde. Pokud ještě ne, tak doporučuju zajít tam, kde tomu rozumí (technik na registru, Dekra,...) a od nich zjistit, který předpisy přesně danou problematiku řeší, pořádně si je přečíst a pak se ptát už na konkrétní věci osoby, s kterou případnou registraci/přestavbu budeš řešit. Vždycky se mi tenhle postup vyplatil (trochu si to nastudovat dopředu), protože pak se s tebou úředníci ochotněji baví, protože vidí, že už víš vocogo. Víc asi nepomůžu.

Koukám, že nejenom rád píšeš, ale i hodně čteš a to oceňuju. ;) Jenže ... To, co se mi vloni zdálo jako definitivní, mi pak zase někdo vyvracel. Takže jasno v tom bohužel už zase nemám. Ale s tou Dekrou to má myšlenku. Díky za typ.

Mimochodem, myslíš, že ty německý reexporty s sebou nesou nějaký rizika ?

Editováno: , autor: jirkaK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Německým reexportem máš na mysli, že to někde po Evropě poscháněj a pak nabízej dál? Pokud to není ofic. prodejce daný značky, uvažoval bych jedině o zavedených firmách (určitou dobu fungujou, reference,zkusit je kontaktovat jak komunikujou,...) a spíš bych bral jejich skladovky než dát zálohu a čekat, jak to dopadne... Třeba mobile.de zveřejňuje, odkdy přes ně auta prodávaj. Ale osobní zkušenost žádnou nemám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klidne mu napis, ze mas blog a ze mu delas dobrou reklamu(kdyz jsi si s tyim dal tolik prace) at to vi a at to s nim trochu pohne...

Však jsem mu jasně naznačil, že bych mu mohl dohodit nějaké vážné zájemce odtud. Ke slevě mi to teda nepomohlo :( , ale už komunikuje, i když bídně...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Německým reexportem máš na mysli, že to někde po Evropě poscháněj a pak nabízej dál? Pokud to není ofic. prodejce daný značky, uvažoval bych jedině o zavedených firmách (určitou dobu fungujou, reference,zkusit je kontaktovat jak komunikujou,...) a spíš bych bral jejich skladovky než dát zálohu a čekat, jak to dopadne... Třeba mobile.de zveřejňuje, odkdy přes ně auta prodávaj. Ale osobní zkušenost žádnou nemám.

Mám nejspíš na mysli totéž, o čem jsi psal hned ve svým prvním příspěvku. Jsou to obvykle ty podezřele nízký ceny z mobile.de , kde se mnohdy vyskytuje dlouhá řada inzerátů od jednoho prodejce. Jsou tam třeba i vyfocený auta v řadě, což působí tak, že dotyčnej prodejce jich má hafo přímo ihned k dispozici. To ale může být pochopitelně jen trik. Já měl ale na mysli hlavně to, jestli to není nějaká past.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já odborník na Německo nejsem, jen jsem celkem krátce hledal na mobile.de a porovnával s Dánskem. Pokud je daná firma zavedená, osobně bych se toho nebál, jen bych bral ty skladovky, než dávat zálohu. Pokud si dobře pamatuju, tak často měly jen pár aut na ukázku ihned k odběru a ostatní co inzerovaly na objednávku. Nejprofláknutější (v dobrém ) je myslím FLANZE , už se to tady na jaře probíralo včetně jejich podmínek ;) .

Editováno: , autor: singlir01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Porovnání Superb Comfort 1,4 TSI

CZ: 570 tis. Kč, ostatní státy srovnávám výbavou se standardem pro CZ.

Ostatní srovnání je dle kurzů k 25.11.2008, v závorkách uvádím ČNB střed pro rychlý přepočet v případě, že to budete číst později, ve výpočtu pak započítán rozdíl daní.

PL: 505 tis. Kč (6,645) - výbava navíc: parkovací senzory vzadu.

LV: 512 tis. Kč (25,45) - navíc: alarm, mínus: koleni airbag řidiče (ceny v LV se uvádí v EUR, cena je za motor 1,9 TDi 77kW).

EE: 485 tis. Kč (1,627) - mínus: koleni airbag řidiče

FI: 535 tis. Kč (25,45) - navíc: climatronic (dvouzónová), Maxidot, Tempomat, vyhřívání př. sedadel, detekce deště

DK: 450 tis. Kč (3,414) - mínus: schránka na brýle, navíc: vyhřívání př. sedadel

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Bagrovic: dobrá práce! Na takovýhle důkladný mezinárodní srovnání bych už sílu neměl. Těší mě, že DK z toho vyšlo nejlíp ;)

to jirkaK: taky jsem na to takhle nahlížel... člověk má obecně obavy z neznámého... ale jak jednou úspěšně dovezeš :)

A co tvé dilema s DPH, N1, ... vyřešit výhodným dovozem auta z venku a vys... se na odpočet DPH? Ve výsledku zaplatíš cca stejně jako tady s uplatněním odpočtu a budeš mít M1 bez mříží a bez obav z finančáku ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to jirkaK: taky jsem na to takhle nahlížel... člověk má obecně obavy z neznámého... ale jak jednou úspěšně dovezeš :)

A co tvé dilema s DPH, N1, ... vyřešit výhodným dovozem auta z venku a vys... se na odpočet DPH? Ve výsledku zaplatíš cca stejně jako tady s uplatněním odpočtu a budeš mít M1 bez mříží a bez obav z finančáku ;)

no to víš, že o tom i takhle přemýšlím, ale já po těch hořkých zkušenostech s OII už o týhle značce nějak neuvažuju. A co se DPH týče, tak to stejně nelze považovat za úsporu absolutní, protože při prodeji auta ho zase z tý prodejní ceny odvedeš zpátky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jasný, ale prodejní cena auta bývá obvykle výrazně menší... konec OT

Vlákno jsem sice nazval "Dovoz nové Škodovky z Dánska ..." , ale je to návod veskrze univerzální !!! Takže nemusíš kupovat OII, dokonce ani jiný výrobek SA. Já bych si dovolil odvážně tvrdit, že by to šlo použít dokonce... dokonce i na TOTO ;)

Editováno: , autor: singlir01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no když jsou mi u nás schopni prodat za 800 t. auto s nadstandardem za 100 t., tak to v tom DK už zase taková extra šupa není. To je rozdíl tak 30 t. a nepočítám ty starosti a cestování. To je o ničem. Ta nabídka, kterou jsem dostal je víc, než lákavá. Nemít ještě ten leasing a manželku, tak mě dostali.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Začátek prodeje FL OII v DK není ještě stanoven, ale Dánův kvalifikovaný odhad zní: březen/duben.

Jinak Škodovka je v DK docela populární. V období 01-09/2008 je jako výrobce v prodejnosti osmá (skoro 10 tisíc aut), u modelů je Oktavka kolem 20.místa a Fabia dokonce nejprodávanější auto v DK! Ale prvenství už dlouho neudrží, Toyota Aygo jí s přehledem převálcuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Celkem zajímavá cenová politika v rámci koncernu VW v různých zemích. V Dánsku cenový rozdíl není nijak velký. Beru v úvahu jen katalogové ceny, jakou výši slev lze zde u jednotlivých značek získat, netuším. Audi tady nejspíš hřeší na nálepku luxusního auta...

VW Passat Variant Comfortline 1,8TSI (118KW), výbava v obou zemích stejná

DK/ČR: 22600 / 28300 EUR (kurz 25,80CZK/EUR, kurz DKK/EUR je dlouhodobě fixován kolem 7,45)

Audi A4 Avant 1.8TFSI (118KW), převedeno na úroveň dánské výbavy ( tzn. výb. ČR + světelný a dešťový senzor, radio Concert, boční airbagy vzadu)

DK/ČR: 24600 / 33500 EUR

Editováno: , autor: singlir01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Záruka

V Dánsku poskytujou pouze základní t.j. 2 letou záruku. Příplatek za delší (zatím) nenabízejí.

Záruční opravy dovezenýho auta:

Kdysi jsem četl, že některý český servisy nechtěj moc dělat záručních opravy dovezených aut. Takže jsem obvolal asi 5 servisů a všude NO PROBLEM, není ani třeba český duplikát servisek, potvrzujou do zahraničních.

Editováno: , autor: singlir01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

první osobní zkušenost se záruční opravou Oktávky z Denmarku ( kontrolka výf.plynů): žádné otázky, technik dánskou servisku jen zběžně prolistoval :)

ještě OT: ptal jsem se v servisu na platnost 2leté zák. záruky při prodeji auta další osobě. Prý záruka padá, lze to vyřešit nějakým papírem,ale Škodovka to zatím v rámci dobrých vztahů pořád uznává i bez toho lejstra a podobný kecy.

Odpověď mě vůbec neuspokojila, takže jsem si to raději našel sám. A je to docela zajímavé čtení:

1. zákonná záruka (obč.zák) platí jen pro SPOTŘEBITELE, pokud je kupujícím podnikatel, nic takového neexistuje, jen to co je uvedeno ve smlouvě o koupi

2. zákonná záruka platí jen pro 1. kupujícího, na další lze převést pouze CESÍ - tzn. postoupením pohledávky vůči prodávajícímu

Editováno: , autor: singlir01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ad zaruka

- existuje směrnice EU - OCHRANA SPOTŘEBITELE, jenž uvádí minimum pro všech 27 státu

Nejzajímavější věci

- vztahuje se jen na občana (viz. např. předchozí citace)

- minimální délka záruky je 2 roky (nevztahuje se na věci určené ke spotřebě tj. např. baterky a na potraviny, ale od trenek a bot, přes auta až po baráky na vše) - mj. jen vstup do EU nám zajistil 2-letou záruku ze zákona na vše, předtím bylo v zákoně 6 měsíců a tak na auto byl nadstandartní 1 rok a na stejné v DE zákonné 2 roky

- pokud firma podniká ve více státech EU nesmí odmítnout řešení záruky v jakémkoliv státě kde působí, bez ohledu na to kde si jej spotřebitel-občan koupil (tedy záruku na škodovku uplatníte kdekoliv, protože škoda prodává ve všech státech)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poblém byl hlavně na začátku se zorientovat, pak už jsem přesně věděl co hledám. Jelikož jsi dovoz N1 řešil tady na fóru na jaře 2007, měl bys už v tom mít jasno jak a jestli vůbec to jde. Pokud ještě ne, tak doporučuju zajít tam, kde tomu rozumí (technik na registru, Dekra,...) a od nich zjistit, který předpisy přesně danou problematiku řeší, pořádně si je přečíst a pak se ptát už na konkrétní věci osoby, s kterou případnou registraci/přestavbu budeš řešit. Vždycky se mi tenhle postup vyplatil (trochu si to nastudovat dopředu), protože pak se s tebou úředníci ochotněji baví, protože vidí, že už víš vocogo. Víc asi nepomůžu.

Pro přestavbu dovozu na N1 mohu doporučit společnost Investment Consulting Ostrava - 774 421 666 (vím, netypický název :) ). Provádí nám často přestavby na dovezená vozidla (obvykle však z Rakouska), umí je i např. na octavii hatchback (což škodovka obvyjle neprovádí).

Zajímal by mě kontakt na obchodníka, u kterého se podařilo daný vůz koupit. Můžete mi na něj zaslat telefon nebo email?

Děkuji

Editováno: , autor: Taren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Super téma, klobouk dolů ;)

Je postřeh, s tou N1kou bych vydržel, během příštího roku bude možné DPH odečíst i z obyč. auta a nemusí být N1, takže kdo hodláte do podnikání něco pořídit, vyčkejte spolu se mnou ;)

Halvně aby bylo za co to auto koupit (krize). :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
Tak si myslím, že jsou mezi námi tací, co by si rádi koupili Škodovku v Dánsku, ale nechtějí to celé absolvovat sami nebo neumějí anglicky jako já. Pokud by měl někdo zájem vyrazit společně za společné náklady napište mi na email, nikoliv sem do konference. Osobně si také myslím, že pokud přijede k prodejci skupina 4 zájemců o koupi škodovky bude snadnější pozice o vyjednání slevy.

http://www.dsoft.cz/skodadk/default.aspx

Ahoj Velice mě to zaujalo

měl bych zájem koupit benzínovou fábii, ale bohužel neumím anglicky .Myslíš že by s tím byl problém a že úspora na fabii bude zajímavá ? Dík Pepa mail :houzevec@centrum.cz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...