Publikováno Listopad 2, 200816 r Zdravím motoristy. Jelikož jsem si pořídil novou Fabii/2007/ a jsem nováček, nemám skušenosti, chtěl bych přezout na zimní pneu ale nevím jak se k tomu postavit. Je několik možností: 1. Objednat si na netu kompletní kola /zimní gumy již na disku/ cca.1700,- kus /Polaris/ a pak si je montovat na zimu sám. 2. Nechat přehodit v servisu původní letní gumy na zimní /které bych tam koupil/ na pův.disky a na jaře opakovat. 3. Nechat celou transakci na servisu - koupit tam gumy i ráfky a nechat si to přehazovat. Snad je ještě nějaká možnost tak bych rád podiskutoval o možnostech. Dík za rady.
Listopad 2, 200816 r Tak co se týče mě,určitě pořídit plecháče a na nich mít zimáky. Jednak to přezuješ kdy chceš,nevyhazuješ peníze za pneuservis tj 2 ročně min 800 kč a to nemluvím o tom,že přezouvání pneumatikám neprospívá. Další věc je ,zkus jet teď necham někam přezout gumy,někde se objednává až týden -14 dní,takže ještě ty nervy s tím..... Já mám plechy v garáži a čekám až budou teploty tak okolo 5st....pak si to za chvilku v klidu přezuju sám
Listopad 2, 200816 r zdar, ja som to tiesil takto : - objednal som si pneumatiky aj disky cez internet (kedze neboli komplety .. ale mozno ked dobre pokukas po nete komplety budu .. prip. v skoda servies mavaju komplety ) - nasledne dal do pneuservisu nahodit gumy na disky a vyvazit ... - kolesa -- prehodil som sam ... robim to tak preto lebo aspon mam pocit ze na aute obcas neco sam urobim ... :-) inak by som mozno nechal prehodit v servise summa sumarum . cez net objednas lacnejsie ... a jednoznacne odporucam mat komplety a menit tie .. nie prezuvat ... Upraveno Listopad 2, 200816 r od LUKY-007
Listopad 2, 200816 r Tiez mam zimne na plechoch a letne na alu. A prezuvam sam v garazi. Ale co vy na to, ako casto by bolo dobre ich dat na vyvazenie?
Listopad 2, 200816 r No nechat vyvážit by jsi je měl dát vždycky před přezutím na auto..jistota je jistota...tak to radí v každém servise i pneu servise....Co se týká zimních/letních gum, je lepší mít na zimu i léto vždy komplet sadu-disk+pneu---léto AL zima plech...
Listopad 2, 200816 r tak tak vyvazit pred kazdym prezutim .. ja tak sice robim raz za 2 roky :-) alebo ked prehodim zadne s prednymi :-)
Listopad 2, 200816 r nejlepší jsou komplety a přehodit si je sám, aspoň si člověk zkoukne, jak to za koly vypadá, zkontroluje... Vyvážit- podle počtu najetých km. Mě to myslím bohatě stačí á 2 roky
Listopad 2, 200816 r Autor nejlepší jsou komplety a přehodit si je sám, aspoň si člověk zkoukne, jak to za koly vypadá, zkontroluje...Vyvážit- podle počtu najetých km. Mě to myslím bohatě stačí á 2 roky Souhlasím, také jsem radši když si to prohlédnu sám. Předešlé auto jsem měl ještě za minul.režimu - tedy před 20ti léty a když jsem si koupil teď Fabku přesto při kontaktu s machaniky ve mně přetrvává jakási nedůvěra i když jsem si po revoluci myslel o budoucnosti něco jiného.
Listopad 2, 200816 r Pokud máte dobrej servis kde můžete být u auta tak se nemusíte s tím "dřít"...jinak na nutnost vyvážení nemá vliv počet ujetých km, ale to zda-li byla kola sundána z auta či nikoliv.....
Listopad 2, 200816 r zdar,ja som to tiesil takto : - objednal som si pneumatiky aj disky cez internet (kedze neboli komplety .. ale mozno ked dobre pokukas po nete komplety budu .. prip. v skoda servies mavaju komplety ) - nasledne dal do pneuservisu nahodit gumy na disky a vyvazit ... - kolesa -- prehodil som sam ... robim to tak preto lebo aspon mam pocit ze na aute obcas neco sam urobim ... :-) inak by som mozno nechal prehodit v servise summa sumarum . cez net objednas lacnejsie ... a jednoznacne odporucam mat komplety a menit tie .. nie prezuvat ... na netu jsem objednal komplet i s vyvazenim...jen jsem je prehodil misto letnich.....
Listopad 2, 200816 r Tak mam taktez 2 sady - letni/zimni Vzdy s diskem... Obvykle jezdim na vyvazovani i behem sezony, nejen pred
Listopad 2, 200816 r Přátelé, mám rád svoje ložiska, proto doporučuji a ne jen já... vždy před přezutím kola vyvážit. Bo, když ty kola nechám před sezónou vyvážit, tak je to vždycky rozvážené. A ještě - nikdy nevíš, jestli během ježdění nestratíš závaží a to potom ty ložiska jdou do kopru a nemusí to být ani cítit na volantu. PS: nejsem mechanik pneuservisu
Listopad 2, 200816 r Souhlas. cely kompelty a vyvazit. Nejde jen o "upadnuti " zavazi, ale kolikrat trefis diru, za pul roku soi to nepamatujes a disk muze byt lehce cvaklej.
Listopad 3, 200816 r Taky mám celý sady. Přehodím a je to rychlá práce. A na sundanou sadu mám v garáži stojan, takže je neválím na sobě ani je nevěším na hřebík na zeď. Sada pěkně uložená, pod plachtou a nezabírá moc místa.
Listopad 3, 200816 r Takisto pod plachtou na stojane v rohu garaze. Ale som chcel vediet ako to s tym vyvazenim. Tak diky za rady.
Listopad 4, 200816 r Autor Tak mne napadlo, když budu nasazovat nová kola, jak má být situován vzorek - neboli, musí se kola lišit na pravá a levá - nebo zda je to nějak označeno na gumě ?
Listopad 4, 200816 r Na gumě označení pravá levá nenajdeš, ale je lepší je dávat vždy na stejné místo, při přezutí by ti je měli snad automaticky a všude označit bílým fixem. Rovněž mám dvě sady, liťáky koupené jako komplet přes E-shop. Vyvažuji klasicky před obutím, a třeba v sezoně před dlouhou cestou na dovolenou, prostě jak mě napadne. Ale ještě se mně nestalo, že by na mé kola musel v průběhu sezony mechanik přidávat olůvka, ale jistota je jistota a těch pár korun nikoho nezabije za vědomí, že neničíš ložiska, pneu a kdoví co ještě.
Listopad 5, 200816 r Jen poznámka: gumy se nedávají na stejné m ísto, ale přehazují se přední za zadní, kvůli rovnoměrnému sjetí vzorku..pokud je budeš nechávat na stejným místě, tak na předku budeš mít vzorek např. 4mm a v zadu "třeba" 6 mm - auto s náhonem vepředu :-)...proto se takhle přehazují....jinak většina zimních kol mám na boku označem směr otáčení
Listopad 5, 200816 r Presne tak. Zimaky maji oznaceni smeru (sipka, nebo podobne znaceni). Nektery letni maji oznacene vnitrni a vnejsi strany. Prehazovani prednich za zadni se samozrejmosti. V pripade novych, nebo stejne sjetych davam na hnanou napravu ty s co nejmensima zavazickama.
Listopad 5, 200816 r No poslední dobou se mně zdá, že současné moderní pneumatiky se již sjíždějí poměrně rovnoměrně, takže nutnost měnit kola z předku na zadek mně přijde už zbytečné. Možná záleží i na více okolnostech - styl jízdy atd. Na zimákoch je samozřejmě šipka - zažil jsem, že mně pneuservis jednou obul dvě kola opačně! Ovšem nedalo se s tím jezdit, tak šup z5 do servisu a tam se divili, jak to mohli tak blbě obout. Mimochodem - co používáte za pneu? Já jsem před třemi lety podlehl značce Dunlop a od té doby nic jiného. Na zimu mám Dunlop SP Winter Sport 3D a na léto Dunlop SP Sport 01 a jsem moc spokojen.
Listopad 5, 200816 r Na mojí čtyřkolce se sjíždí zadek víc než předek. Takže mám opačný problém než všichni ostatní - také měním předek za zadek
Listopad 5, 200816 r No poslední dobou se mně zdá, že současné moderní pneumatiky se již sjíždějí poměrně rovnoměrně, takže nutnost měnit kola z předku na zadek mně přijde už zbytečné. Možná záleží i na více okolnostech - styl jízdy atd. Na zimákoch je samozřejmě šipka - zažil jsem, že mně pneuservis jednou obul dvě kola opačně! Ovšem nedalo se s tím jezdit, tak šup z5 do servisu a tam se divili, jak to mohli tak blbě obout. Mimochodem - co používáte za pneu? Já jsem před třemi lety podlehl značce Dunlop a od té doby nic jiného. Na zimu mám Dunlop SP Winter Sport 3D a na léto Dunlop SP Sport 01 a jsem moc spokojen. No gumy se Ti rovnoměrně nesjíždějí ani náhodou....rozdíl je samo v hnací a hnaný nápravě, ale i ve stylu jízdy to jo....
Listopad 5, 200816 r hihii jedine, ze by mel 4x4 a stejne jezdil dopredu i dozadu. Tj. mel rizeni na obou napravach. Takovy oboustrany auto.
Listopad 5, 200816 r No komu sa zjazdia gumy rovnako tak je ukrutne kludny sofer Ja som sice znamy tym, ze jazdim predpisovo, ale gumy co kolegovia zlykviduju za 40kkm som ja zlykvidoval za 20kkm. A to len preto, ze "prasacky" jazdim zakruty. A predne dostanu poriadne do tela. Minule som isel cez kopec a bola tam asi nehoda a boli stopy obtiahnute oranzovou kriedou. Dost som bol na vetvy, ked som videl ze mam tu kriedu na boku pneu. Takze som ju skoro vyzul, sakra .
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.