Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím,

dnes jsem absolvoval výměnu "napínače řetězu" v jednom nejmenovanem autorizovaném servisu v Brně, vyšlo mě to na 6000kč včetně výměny oleje atd.!

Ovšem teď, když zastavím a nechám motor na volnoběh uvnitř kabiny slyším občasné cvakání chvíli z místa spolujezdce a chvíli z místa řidiče?

Opravdu nevím co by to mohlo být?

Nevíte někdo co by to mohlo být??

Nebylo by možná od věci napsat typ motoru, rok výroby...

  • Autor
Nebylo by možná od věci napsat typ motoru, rok výroby...

Omlouvám se-jedná se o 2.0 FSI (BLR),r.v. 09/2005

2.0 FSI ma retez? ja mel zato ze ma remen a retez ma pouze 1.2 HTP, 1.6 FSI a 1.8 TSI

2.0FSI má řemen s intervalem výměny po 180.000km.......Tak asi bylo myšleno Napínač řemenu (tzv.napínací kladka rozvoďáku)..

  • Autor
2.0FSI má řemen s intervalem výměny po 180.000km.......Tak asi bylo myšleno Napínač řemenu (tzv.napínací kladka rozvoďáku)..

ten řetěz tam je-na straně řidiče a řemen je na straně spolujezdce....

Řetěz včetně napínáku je tam u olejového čerpadla a u vačkových hřídelí, předpokládám, že se hrabalo do toho druhého případu. Kolik to má nalítáno a co to mělo za problém?

  • 2 týdny později...

Ahoj kluci, chci se zeptat jestli máte také klapavý (celkem hlasitý) zvuk vašeho miláčka.

Když je studený, tak si jen vrní a když se zahřeje na provoz. teplotu, tak je jak traktor.

Má to najeto 140000 km a ten motor neznám, tak se ptám...

Díky

Thomas

P.S. snažil jsem se to tu pročíst a nic moc jsem nenašel, tak mi zase hned nedávejte varování....

Je to řetěz mezi vačkama (rozvoďák pohání pouze jednu vačku a na druhé straně je to spojeno řetězem).

Je tam i hydraulický štelovák časování (ovládá ho ř.j. v závislosti na provoz. podmínkách motoru).

Není to nic nového má to třeba OI RS.

T.

Co oil? Máš dost?

Vše je jak má být.....

Tipnul bych to na hydroštely ventilů,ale fakt jen tipuju.......Podobný problém totiž měl kdysi brácha na OI 1.6 55kw....za studena si motor jen vrněl a jak se zahřál tak začal poklapávat a byl dost hlučnej..tenkrát se s tim taky natrápil....až to zavezl tehdy známýmu co jsem mu doporučil a ten bez váhání po poslechu řekl že to dělaj hydroštely ventilů....Vyměnil je a bylo po problému.

Akorát to teda neni nic levnýho..kór u více ventil.motorů...Jeden ten hydroštel stojí +- 1000kč(orig.) a práce je na tom taky mraky....rozdělat rozvody,sundat vačky atd...prostě u takového 16V to vyjde podle mě na min.20.000kč a to fakt.min.spíš víc.

Teď trochu mimo téma, pardon.

Ale mají ty hydroštely vliv na samotnou funkci motoru, respektive co se stane když je nechám tak jak jsou, může dojít k havárii motoru?

Tady je více možností,nejlépe navštiv servis.

Může být zrovna problém s nastavovačem vačky,ventilem pro přestavování,něco s tlakem oleje,ucpaný kanál,atd...

Teď trochu mimo téma, pardon.

Ale mají ty hydroštely vliv na samotnou funkci motoru, respektive co se stane když je nechám tak jak jsou, může dojít k havárii motoru?

Já si myslím, že ne. Našim klapou na Astře od doby co autorizák rozdělával motor (dva roky) a známý mechanik říkal, že to ničemu nevadí, jen ten zvukový projev.

Tak jsem byl v servise a jednoznačně se schodli, na tom že je to napínák řetězu....

Nemáte kluci někdo tento motor na ETCE ? zajímalo bymě, jak to tam je udělaný a jaké je číslo toho dílu.

DĚKUJI

T.

vorlajz teraz niečo podobné menil...

  • 1 rok později...

Ahoj, mám combi 2.0 FSI rok 2005 typ motoru BLR najeto 115000km, a mám dotaz po nastartování z motoru jde takový silný chrastivý zvuk cca 2 sekundy jak diesel, potom se to stiší ale není to co bývalo před tím když jsem vůz koupil, pěkně tiché vozidlo, vyměnil jsem hydroštely a chrastí dále......díky Michal

Co napínák řetězu vaček.

Pokud nedopíná dostatečně, tak je to jak TDI.

Už se tu řešilo.

T.

díky za odpověď hledal jsem v tomto foru a nic jsem nenašel ohledně napínaku vaček ( asi jsem špatný hledač )
zítra to pořeším v servise a uvidíme
hlavně aby to bylo to správné
hydroštely jsem měnil zbytečně..... ale co už!

  • 1 měsíc později...

Taky mě to zajímá, mám ten sám problém.

Tak konečně opraveno byl to napínák rozvodového řetězu ( je tam pár plastových částí a ty se nějakým způsobem opetřebovaly ) motor šlape jako dřív prostě ticho tak jak to má být!!!!

Jinak pro orientaci cena materiálu (řetěz + napínak za 4400Kč) + ještě práce. Ta cena materiálu je rozdílná záleží na typu motoru......

Máš prosím čísla dílu? :)

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.