Přejít na obsah

Zašlapané projekty š720


tommys

Doporučené příspěvky

Díky. Paráda. Podíval jsem se na to a super. Š720 jsem viděl v muzeu v Boleslavi a vypadá na tehdejší dobu vážně dobře. Škoda, že to dopadlo jak to dopadlo. Věřím, že kdyby se škoda tehdy vydala tímto směrem, vypadala by současná nabídky modelů jinak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nevim nevim, s 120 byl sice trosku ustrnuti ve vyvoji,ale kdo mel rapida nebo gardecko ,tak ty auta byly supr, posleze nastup favorita,ktere si myslim byl naprosto supovni auto a srovnejte si ho v te dobe s fiestou nebo oplem sve tridy, kouknete kolik aut z te doby jezdi dnes a kolik u nas jezdi facek, podle me skoda 1000mb, s 100,s110r , rapid,garde, favorit byly naprosto supovni auta ktere i ve svete meli zvuk, proste kazda automobilka nekdy vyrobila modely za ktere se musela stydet , tim byly u skody modely 105 - 120

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nerealizovaných škodovek je dost. Někde je tu na to velmi zajímavý thread, kde je spousta fotek. Dost jich je k vidění taky v muzeu Škody v MB. Kdo nebyl, vřele doporučuju. A není třeba chodit daleko do historie. Stačí si vzpomenout na koncept Tudor, ten ale tuším v muzeu k vidění zatím není.

Nemyslím si, že by zrovna Favorit nebo třeba Felicia byla taková výhra. Ne nadarmo byla Škoda na západě značnou dobu všem pro smích a napravily to až modely od Octavie dál.

Editováno: , autor: marcush
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

creck: tiez mam rad stare skodovky,ale ta 720 znamenala koniec aj vo vyvoji motorov.Nezabudaj, ze favoritovy motor je "de facto" vyvojovy motor pre skodu 1000MB z roku1964. Ak by doslo k realizaci 720-ky tak tvoj oblubeny Rapid by nemal v serii 43kw ,ale mozno 80KW.

Kdyby jen Favorit, vždyť ten motor byl ještě ve Fabiích, 44 kW :feve:

ALe zas drží a šlape bez problémů :palec:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2Marek: V jedný chvíli se v tom pořadu objevily úplně původní návrhy karoserie od českého konstruktéra, a to vypadalo podivně. Ale návrhy od studia ItalDesign mi přijdou velmi zajímavé. Na tehdejší dobu muselo auta vypadat skvěle.

Jinak motor 1.4 MPI 40/44kW v FI byl a je super. Najezdil jsem s těmito motory cca 250 tisíc km a spokojenost. Sice to není žádný drak, ale držák a hlavně bezproblémový a nenáročný na údržbu. Rád na něj vzpomínám. Oproti HTP, se kterým jsem jezdil potom měl i příjemný zvuk.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne nadarmo byla Škoda na západě značnou dobu všem pro smích a napravily to až modely od Octavie dál.

no az tak jasne bych to nerekl a pro smich ? kdyz srovnam favorita s tehdejsim zdorbem co se prodavalo (fiesta,kadet,punto atd..) tak favorit bych rekl patril ke spici za ty prachy

felicie je dneska nejpouzivanejsi model v nasi republice, i kdyz rekl bych ze to neni nic jineho nez facelift favoritu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2creck: Myslím si, že Jeremy Clarkson je dostatečně vypovídající osoba...

Upřímně, to, že Felicie je "dneska nejpoužívanjěší model v naší republice" nemá podle mě žádnou vypovídající hodnotu o kvalitách tohoto vozu. Stačí se podívat na úroveň patriotismu vůči Škoda Auto v tomhle státě a dále na ekonomickou situaci v době kdy se Felicia prodávala jako nová. Nic ve zlém, ale Felicia je dle mého názoru rezivějící vrak a soudobá konkurence byla na podstatně vyšší úrovni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neříkám, že Felda je špatný auto. Je to držák, který zvládne náročnou službu u svého majitele. Ale má spoustu much a konkurence byla o několik let dále. A zvlášť u nás bych ji nebral jako měřítko kvality, spíš obliby a loajality ke značce, nebo lépe jako měřítko ekonomické situace státu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík moc! Nestihl jsem to v televizi, tak jsem to prohlídnul teď.

No myslím, že si tímto soudruzi nakakali na vlastní hlavu a do celé státní pokladny. Ale bylo to jasné-spolupráce s Itálií-se západem? Nedejbože! A vývoz do zahraničí-na západ?....

Škoda přeškoda. V Automotorevue byl jednou šot o škodě 720 - jeden exemplář totiž dodnes legálně jezdí v soukromém vlastnictví. Červený sedan s motorem 1,5 ;)

Jestli Štrougal ještě nechcípnul, tak mu (a ostatním soudruhům co za konec 720 mohli) přeju, aby umírali podstatně déle a bolestivěji než toto krásné auto! :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík moc! Nestihl jsem to v televizi, tak jsem to prohlídnul teď.

No myslím, že si tímto soudruzi nakakali na vlastní hlavu a do celé státní pokladny. Ale bylo to jasné-spolupráce s Itálií-se západem? Nedejbože! A vývoz do zahraničí-na západ?....

Škoda přeškoda. V Automotorevue byl jednou šot o škodě 720 - jeden exemplář totiž dodnes legálně jezdí v soukromém vlastnictví. Červený sedan s motorem 1,5 ;)

Jestli Štrougal ještě nechcípnul, tak mu (a ostatním soudruhům co za konec 720 mohli) přeju, aby umírali podstatně déle a bolestivěji než toto krásné auto! :palec2:

Jo bylo to v auto moto revue, tam ji měli na testování, jizdní vlastnosti nebyli nic moc, ale na tu dobu asi dostatečný, tam šlo spíš o tu revoluci předního náhodu a uplatnění nových prvků ve výrobě, plánovalo se dokonce ABS, luxusní verze v elektrice a ták. Jednu 720 sedan jsem kdysy viděl v inzerátu na prodej taky v tý červený barvě, ale rozkuchanou a nedodělanou

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

madcore: tak to je přesně to video z Automotorevue co jsem měl na mysli. Tam je 720 pěkně naživo a na silnici. :palec2: :palec2:

Je to jasný: nesměla se vyrábět. Konkurovala by "BA3" 1500. A to velmi festovně. Pak už by si toho licenčního Fiata nikdo nekoupil. Škodovka by položila Ladu na lopatky.

Proto směla škodovka dělat jen překonané(ale pravda celkem vychytané) tříložisko OHV v objemech 1,05-1,2 a 1,3l. Větší objem ani Ň! A to mohlo být toto OHC pro 720 i jako 2,0 a předělat časem hlavu na DOHC by byla jistě pro konstruktéry maličkost.

Každopádně škodovka tímto zaostala za světem dost.

Rozdíl jakš takš vyrovnala podle mého názoru v roce 1996 až Octavia. Ale v té době už bylo asi zbytečné pracovat na vývoji a modernizaci(zabudování MPi) původního motoru pro 720. V té době už by vyvíjeli vyvinuté(1,6 55Kw a hlavně 1,6 74Kw...ty jsou prakticky totožné s tehdy zamýšlenou 1,5).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo bylo to v auto moto revue, tam ji měli na testování, jizdní vlastnosti nebyli nic moc, ale na tu dobu asi dostatečný, tam šlo spíš o tu revoluci předního náhodu a uplatnění nových prvků ve výrobě, plánovalo se dokonce ABS, luxusní verze v elektrice a ták. Jednu 720 sedan jsem kdysy viděl v inzerátu na prodej taky v tý červený barvě, ale rozkuchanou a nedodělanou

ABS se nejen planovalo ale bylo i par primitivnich funkcnich kusu, stejne tak nulte serie s klimou a oknama v el. ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pánové tuhletu škodovku jsem viděl na vlastní oči někdy před 20 ti lety. Potkal jsem ji v Brně a po prvním zběžném prohlédnutí k ní přišel pan majitel a ukázel mně ji důkladně a já nestačil valit oči a to jsem v té době vlastnil Škoda 120 LS ve vývozní výbavě. Honza.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo bylo to v auto moto revue, tam ji měli na testování, jizdní vlastnosti nebyli nic moc, ale na tu dobu asi dostatečný, tam šlo spíš o tu revoluci předního náhodu a uplatnění nových prvků ve výrobě, plánovalo se dokonce ABS, luxusní verze v elektrice a ták.

720 nemá přední pohon, má klasickou koncepci, motor vpředu podélně a pohon zadních kol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...