Přejít na obsah

Brzdy


cultiver

Doporučené příspěvky

Zdravím Vás všechny, nerad bych do někoho naboural, proto potřebuji radu. Mám 1,9 TDi 66 KW 2004, najeto 95 tis.

Brzdový pedál zabere až tak v půlce před podlahou. V předu mám vrtané kotouče a vzdu klasické bubny. Při sešlápnutí pedálu slyším, že brzdy se spínají (přední i zadní), ale opravdu účinné jsou až v polovině před podlahou - kdy auto bez problémů zastaví. Svezl jsem se v octavii 81 KW a brzdy byly o poznání účinější - pěkně ostré. Kde může být problém? Dá se nějak zkrátit chod pedálu, aby už zabíral dříve?

Brzdovku mi měnili, spojka je dost jedovatá a zabírá v 1/3. Pomohlo by dát dozadu kotouče? Při vypnutém motoru brzda ztvrdne, ale pedál jde pořád do 2/3 nad podlahou a pak teprve nejde ušlápnout. Rád bych totiž ťuknul na pedál a cítil prudké zpomalení - je to nevýhoda při plně naloženém autě.

Díky Cultiver Vašek

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

u dieslu je brzdny ucinek vytvareny vakuovou pumpou, nekdo tady o tom psal myslim ze cosby. Skontroloval bych vakuovou pumpu, hadicky k ni, hadicky u brzd a pak jeste jestli nemas zavzdusneny brzdny system.

Ahoj, to zavzdušnení je možné, ale s tou pumpou nevím, to by se mi ten pedál při vypnutém motoru propadal čím dál víc, kdybych na něj šlapal, ne? On jde pořád o svou 1/3 dolů a víc ani o píď, prostě níž prošlápnout nejde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, to zavzdušnení je možné, ale s tou pumpou nevím, to by se mi ten pedál při vypnutém motoru propadal čím dál víc, kdybych na něj šlapal, ne? On jde pořád o svou 1/3 dolů a víc ani o píď, prostě níž prošlápnout nejde.

to je uplne normalni ze pedal pri vypnutem motoru ztvrdne. Dela to i me a brzdy mam v poradku. Pumpa dela podtlak a pokud je maly tak auto moc nebrzdi, nebo zatvrdle pistky v brzdovem trmenu.

Editováno: , autor: sajfa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rekl bych dalsi stejny problem jako u me...mame stejne priznaky. nekdo na foru mi tu poradil ze je to tim jak se vymeni brzd. kapalina,tak vleti biínec ze stare do brzdoveho valce -> vzmena brzdoveho valce.

Ja se na to teprve chystam,ale dela mi to to same, dlouho nezabira a pak zacne ale docela hodne ,je to takove necitlive. pedal je gumovy kdyz stojim na miste a mam nastartovany motor a po pedalu skacu nohou je takovy gumovy...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rekl bych dalsi stejny problem jako u me...mame stejne priznaky. nekdo na foru mi tu poradil ze je to tim jak se vymeni brzd. kapalina,tak vleti biínec ze stare do brzdoveho valce -> vzmena brzdoveho valce.

Ja se na to teprve chystam,ale dela mi to to same, dlouho nezabira a pak zacne ale docela hodne ,je to takove necitlive. pedal je gumovy kdyz stojim na miste a mam nastartovany motor a po pedalu skacu nohou je takovy gumovy...

Tak to dej určitě vědět jak jsi dopadnul, momentálně na to nemám čas to vyzkoušet a rád bych šel na jisto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to je uplne normalni ze pedal pri vypnutem motoru ztvrdne. Dela to i me a brzdy mam v poradku. Pumpa dela podtlak a pokud je maly tak auto moc nebrzdi, nebo zatvrdle pistky v brzdovem trmenu.

Ahoj, to vím že je to normální, asi jsem to špatně popsal. Jedná se mi o to, že i při vypnutém motoru pokud to našlapu a pedál ztvrdne, tak než dupnu na to tvrdé tak ten pedál stejně prošlápnu o 1/3 až polovinu - to se taky nemění (na jinejch autech je to prošlápnutí kratší a nebo žádné a jsem hned na tvrdém), stejně jako při brždění, auto plně zabrzdí až při sešlápnutí pedálu v 1/3 až 1/2 a to se taky nemění. Takže mi to,aspoň podle toho tlak nikde nepropuští nebo se to z toho nedá usoudit?

Pístky se pokusím rozhýbat a odvzdušním to, snad to pomůže, to se dá za odpoledne stihnout. Na válec si zatím netroufnu a dovolenou si kvůli tomu brát nechci. Nevíte jak odvzdušnit spojku a zda to má význam? Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

podle me spojka ma na 90% samostatne oddeleni v nadrzce, zkus povytahnout rucni brzdu nadoraz, pak ji o dva zuby povol a s takto na 3/4 vytazenou rucni brzdou se projed a parkrat zabrzd, pokud to bude lepsi mas zrejme v zadu zasrane nebo nefukcni samostavy, sundat bubny ocistit , a prostrikat sprejem na brzdy (koukni jestli ti netece nejaky valecek , zasiralo by se to pak porad dokola)

http://www.kmobchod.cz/autodoplnky/1681/11...00-ml-sprej.htm

Editováno: , autor: creck
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záleží na autě.

u O1 2.0 85kw 2001 to je zezačátku taky takový vlažný a skoro to nebrzdí, musí se víc přišlápnout

ale na druhou stranu u mojí O1 1.8T RS 2001 jsou brzdy zase tak, že stačí ťuknout a už to člověk cítí celkem znatelně, tam jsou agresivní dost...a popravdě mi to vyhovuje

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

podle me spojka ma na 90% samostatne oddeleni v nadrzce, zkus povytahnout rucni brzdu nadoraz, pak ji o dva zuby povol a s takto na 3/4 vytazenou rucni brzdou se projed a parkrat zabrzd, pokud to bude lepsi mas zrejme v zadu zasrane nebo nefukcni samostavy, sundat bubny ocistit , a prostrikat sprejem na brzdy (koukni jestli ti netece nejaky valecek , zasiralo by se to pak porad dokola)

http://www.kmobchod.cz/autodoplnky/1681/11...00-ml-sprej.htm

Díky, zítra to zkusím a dám vědět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záleží na autě.

u O1 2.0 85kw 2001 to je zezačátku taky takový vlažný a skoro to nebrzdí, musí se víc přišlápnout

ale na druhou stranu u mojí O1 1.8T RS 2001 jsou brzdy zase tak, že stačí ťuknout a už to člověk cítí celkem znatelně, tam jsou agresivní dost...a popravdě mi to vyhovuje

To by vystihovalo můj případ, jenže já mám 66 KW. Nevíš v čem se tyhle brzdová soustava u těch aut liší, protože já to mám přesně tak jak u tý O1 2.0 85kw 2001?!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel se přidám.

Mám úplně ten samej problém a mám TDI 81kw m.r.03.kotouče i vzadu, a pedál zabírá tak v polovině dráhy,a pak brzdí v pohodě.Dnes sem to zkusil s tou přitaženou ručkou,a světe div se,ono to brzdilo jako ze začátku hned nahoře.A to sem v loni měnil kapalinu,vyměnil i hlavní brzdovej válec a pořád to samé.Tak mi nebo nám všem někdo prosím poraďte co s tím,a jak to opravit.Moc díky za všechny zde postižené.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no mohl by tady hodit nejaky skoda mechanik frknout nejakou fintu, rek bych ze kdyz je to uz postarsi a ma to neco najeto ,tak se ty pruzinky a hejblatka unavi, nepomuze nic, krome trosku ostrejsiho serizeni rucni brzdy, tak na 6-7 zubu

No to by bylo fajn a nebo jestli se tenhle problém poved někomu vyřešit, tak to popsat, já zkusím vyměnit pakny protože mají stejně 95 tis a desky mají kolem 35 tis. Kotouče jsou ok, ale nevím zda měnit i bubny?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak s těma bubnama pozor, koupil jsem nový pakny včetně všech těch pružinek k tomu, rozdělal bubny a po 120tis mají obložení tak o 1mm míň než nový, spíš jak nový, fakt nevim, jestli předchozí majitel měnil, ale troufám si říct, že ne ... moná vyměnit ty pružiny, ale do toho se mi nechtělo, tak jsem to vyčistil, nasadil a z vysoka na to ... Třeba by ta výměna pružin pomohla ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak s těma bubnama pozor, koupil jsem nový pakny včetně všech těch pružinek k tomu, rozdělal bubny a po 120tis mají obložení tak o 1mm míň než nový, spíš jak nový, fakt nevim, jestli předchozí majitel měnil, ale troufám si říct, že ne ... moná vyměnit ty pružiny, ale do toho se mi nechtělo, tak jsem to vyčistil, nasadil a z vysoka na to ... Třeba by ta výměna pružin pomohla ...

Díky za radu, tak já napřed ty bubny otevřu a kouknu na to, jak vypadají, změřím je a pak buď koupím nový a nebo jen prohodím pružinky a vyčistím to. Ještě jednou dík

P.S.: Jak ti to s bubnama brzdí, jak citlivý pedál? Máš oktávku 1,6, tak by ta účinnost měla být podobná?! Proč jsi chtěl ty to obložení měnit?

Editováno: , autor: cultiver
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mě se zdálo, že je obložení v háji, protože to holt v zimě dělá bordel, ale letos zvlášť - asi zvláštní vlhkost či co, a ještě jsem si myslel, že 120 nemůže vydržet a ono jo ... po vyčištění bez problému.

Co se týče bzdění, nevim jak nastavit, jestli u ručky nebo pružiny, ale spíš obojí, zkontrolovat zdvih ručky a pak výměna pružin, přestože by měly vydržet životnost čelistí, jsou to jen pružiny a ty se opotřebují ... Zatim brzdí dobře, holt renault to nebude nikdy ... :prc:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...