Přejít na obsah

1.6 TDI CR (77KW)


jarda109283

Doporučené příspěvky

Je tedy už firma ,která dokáže filtr úplně vymontovat ? Je přece potřeba zásah do ŘJ a to u 1.6 tdi cr nějak moc nejde ne ?

Díyk za odpověd

Jo tak jsou firmy které to nabízejí, už sem na to narazil. Si myslím že to oblafnout jde. Je to jen software. PC mu nabulíkují, že je vše ok jako po výměně a jede to dál. Co já mám info od známých z servisů, tak se dají různé fígle. Už sem se toho taky přestal bát, že to bude stát mnoho peněz. Stačí zabrouzdat na netu a je to za pák korun vyřešené.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

DPF filtry u TDi CR uz zdaleka nejsou tak citlive jako to bylo v pripade TDi PD a navic se umi regenerovat i kdyz auto stoji na miste a bezi na volnobeh.

Zdar, hele tu informaci, že se filtr vypaluje i na volnoběh máš odkud? Ptám se, protože jsem před časem řešil, podivné chování auta při volnoběhu. Motor běžel na vyšší otáčky, větrák na chladiči makal jak o život a lehce bylo cítit jakýsi smrad, jako když vypaluješ kovovou trubku o d kamen.

Přitom teplota motoru ok(dokonce neměl a ni 90C) a ani žádná indikace na palubce. První co mě napadlo, byla právě reciklace.

Konzultoval jsem to se dvou ma servisákama a oba se shodli, že vypalování na volnoběh je nesmysl. Tak teda nevím!

Fak je, že když jezdím hodně město, tak se mi to děje poměrně pravidleně stále.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Svítící kontrolky DPF, netěsnosti vstřikovačů, závady vysokotlakého čerpadla, chvění motoru, špatné starty, problémy s udržením provozní teploty motoru a stím spojené vytápění auta, závady na turbodmychadlech, závady ventilu AGR. To všechno jsem postupně vyslechl a taky se dočet. Něco na tom asi bude....

Jinak to jezdí dobře...když se to nesere...Snad se to Boleslavi dokáže vychytat, je to nový motor a bude dobrý...Možná by byla zajímavá nějaká statistika poruchovosti jednotlivých motorů...

Editováno: , autor: DIAGNOSTIK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Svítící kontrolky DPF, netěsnosti vstřikovačů, závady vysokotlakého čerpadla, chvění motoru, špatné starty, problémy s udržením provozní teploty motoru a stím spojené vytápění auta, závady na turbodmychadlech, závady ventilu AGR. To všechno jsem postupně vyslechl a taky se dočet. Něco na tom asi bude....

Jinak to jezdí dobře...když se to nesere...Snad se to Boleslavi dokáže vychytat, je to nový motor a bude dobrý...Možná by byla zajímavá nějaká statistika poruchovosti jednotlivých motorů...

tohle všechno jsem četl i o motorech TDI PD, bez té statistiky bych si ale netroufnul říct, že je to nejporuchovější koncernový diesel

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

První Pd do roku 2006 Oct II se taky potýkaly s problémy.Souviselo to s náběhem výroby.Od roku 2006 došlo k inovacím, kdy se zamezilo většině problémů. Až provoz ukázal, co je třeba vylepšit. Zkušebna je hezká věc, ale všechno nedokáže nasimulovat. Ta statistika by byla jen tak pro zajimavost. Ten, kdo se pohybuje okolo škodovek v opravárenství, nemyslím tím řidiče a majitele auta, tak má určitě vypozorováno, jaké se objevují nejčastějši závady na různých typech motorů. A doposud se nejvíce mluvilo o zminovaných 1.6. Takže to chce zase jenom čas, než se to vše dostane tam, kam má. V dnešní době není automobilky, která by neměla problémy. Všechny značky jsou na tom podobně. A troufám si tvrdit, že koncernové motory jsou vtomto nadprůměrně dobře....

Editováno: , autor: DIAGNOSTIK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Servisáci to vědí dobře. Při volnoběhu nedochází k regeneraci DPF. Je to kravina. Může akorát nastat stav , kdy při spuštěné regeneraci dojde ke stavu volnoběh a regenerace se přeruší, ale ještě musí dojít k dochlazení turbodmychadla a DPF. Při regeneraci je v něm teplota nad 400C. Taky dochází k snížení dávkování paliva do vstřikování. Tyto motory s DPF-suchá cesta- mají vyšší spotřebu paliva. Proto ten ventilátor a vyšší otáčky motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Servisáci to vědí dobře. Při volnoběhu nedochází k regeneraci DPF. Je to kravina. Může akorát nastat stav , kdy při spuštěné regeneraci dojde ke stavu volnoběh a regenerace se přeruší, ale ještě musí dojít k dochlazení turbodmychadla a DPF. Při regeneraci je v něm teplota nad 400C. Taky dochází k snížení dávkování paliva do vstřikování. Tyto motory s DPF-suchá cesta- mají vyšší spotřebu paliva. Proto ten ventilátor a vyšší otáčky motoru.

Přesně tak. regenerace na volnoběh je nesmysl

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

,ABT v německu má akci od 24.3 do 4.4 (20 procent) slevu na všechny úpravy. Pro nás čecháčky jsou to stejně pořád palby ale přece jen lepší už to asi nebude. Přemýšlel jsem že bych to možná využil a ty peníze do moji nový 1.6tdi ještě vrazil . Myslím že tenhle motor prostě v nebližších letech nikdo nebude umět upravit neboť je opravdu dobře zabezpečen proti změně softu. Nedělá to ani ABT (přidává jednotku) ale zase od nich nepadá na auto záruka a výkon bude myslím optimální vůči spojce atd. Kdyby se našel někdo kdo by měl zájem vyrazit do Kemptenu rád se s někým domluvím. Přece jenon německy neumím takže i někdo trochu znalý němčiny by mohl pomoct ,ale dalo by se určitě domluvit i lehce anglicky.

V auto-porche smíchov to vyjde asi o 7000 dráž takže určitě se vyplatí do německa. Kdyžtak piště

Editováno: , autor: memory2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tenhle motor hodně dobrej co se týče hluku, oproti PD generaci je úplně jinde. Jeho charakteristika mi přijde trochu elektromotorová, žádná velká špička, kopanec, prostě takovej lineárnější zátah. Výkonu nemá na rozdávání ale na běžné ježdění naprosto v klidu. Spotřeba neni špatná, ale v porovnání 2.0TDI je při velkém zatěžování obou klidně i vyšší u 1.6TDI...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky se přidávám ke gratulacím. Přeju mnoho šťastných km. Tuto motorizaci taktéž vlastním, akorát v combi a né nové (5/2010 a 15500km). Přesedlal jsem z VW Golf III 1,9 TDi 66kW 3dvéř.

Takže pár postřehů:

motor je celkově línější, zátah přichází až v oněco vyšších otáčkách, ale pokud je třeba předjíždět, stačí adekvátě podřadit a jede to pěkně. Dle mého velké plus je hlučnost - spíše tedy tichost a kultivovanost. Vím, že motor v Golfu byl starý(320000km) odhlučnění spíš žádné, ale měl jsem služebního Peugeota 1,6HDi r.v.2011 a Octa je nesrovnatelně tižší. Celkově z tohoto motoru mám výborný pocit - nekupoval jsem si auto na závodění, ale občas se také rád svezu a zatím spokojenost. Když je třeba, dá se s tím celkem svižne chvátat. Zatím jsem s tím jel max. tachometrových 205km/h. Jezdím převážně po městě a spotřeba se točí kolem 5,5l/100km. Ale celkem v klidu(předpisovou jízdou po okreskách do 120km/h) občas nějaká vesnička, či město, pár předjetí kamionů a na trase dlouhé 125 km mi PC ukazovalo 4,3l/100km.

Nechci zde tento motor nějak moc vychvalovat, mám ho zatím krátce, tudíž je to můj pocit, který nikomu nenutím, ale dle mého je to dostačující motor pro rodiné auto.

Dále se zeptám zda se někdo nesetkal s tím, že se občas volnoběh drží těsně pod hranicí 1000ot/min. Většinu času ho mám zhruba kolem 750-800ot/min, ale občas, když zastavím, tak je na 1000. Díky za reakce

Edit: jak je to s jízdou s vyřazeným kvaltem? Co katalyzátor? Vždy mi všude všichni říkali, že u aut s katalyzátorem se na neutrál jezdit nemá????

Editováno: , autor: Peťa1191
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pár mechaniků mi říkalo, že při jízdě na neutrál nedochází ke správnému spalování paliva, katalozátor má menší teplotu a zanáší se. Ovšem co na tom je pravdy nevím, proto se ptám... Kdyby to byla pravda, tak co na to filtr pevných částic? Ale toto patří asi do jiné diskuze.

Teď k 1.6 TDi CR:

Takže dnes jsem byl ve Škodovce zeptat se na ten volnoběh - odpověď:

Dali mi přečíst z portálu Škoda Auto interní předpis, kde se píše, že volnoběh, pokud je potřeba si sama zvyšuje řídící jednotka v několika případech.

1.případ - pokud při zastavení nebo před zastavením probíhá recyklace DPF, jednotka udržuje volnoběh okolo 980ot/min, prý kvůli teploťe. Ovšem už mi nedokázali říci, zda se může motor chcípnout.

2.případ - ten byl pouze pro majitele přídavného el. příhřevu, kde při zapnutí může být volnoběh až 1040ot/min.

3.případ - pokud RJ vyhodnotí zatížení alternátoru na výšší stupeň, mohou být otáčky až do 980ot/min.

4.případ - pokud jedete a sešlápnete spojku, tak než zastavíte, tak RJ udržuje 980ot/min.

Pak tam byl zrovna na recepci pán, celkem nešťastnej, když slyšel, že mám 1,6 TDi CR, tak se se mnou dal do řeči a hned začal, že to má taky a že má najeto 60 000 km a že už mu měnily vstřiky, čerpadlo, RJ, teď to prý vypadá na turbo. Vše na záruku, ale prý je víc v servise než na cestách... Co vy na to????

Editováno: , autor: Peťa1191
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Peťa1191: že pán buď narazil na extrémně špatný kousek, nebo je věčný stěžovatel, což možná ve spojitosti s neschopností servisu vede k tomu, že má půlku auta už vyměněnou. Protože měnit vstřiky, čerpadlo, RJ (to fakt nevím proč), a teď nakonec turbo..to se mi nezdá..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

DPF filtry u TDi CR uz zdaleka nejsou tak citlive jako to bylo v pripade TDi PD a navic se umi regenerovat i kdyz auto stoji na miste a bezi na volnobeh.

Od kud máš informaci o regeneraci na volnoběh?

Měl bych dotaz, zde ve vlákně, ani ve vlákně DPF jsem to nenašel.

Jediná stopa byla zde:

Chtěl jsem se tedy zeptat zde, neboť předpokládám, že je zde dost lidí s1.6 TDi CR a u jiných motorizací se to nemusí projevovat. Mám úplně stejný "problém" někdy, když zastavím před domem a vystoupím, sekne mě přes nos zápach pálíci se gumy. Jde to od LZ kola. Je to pouze chvilková záležitost - za 5-10s už není nic cítit, je pouze slyšet, jak někde pod autem něco chladne - takové to popraskávání. Ale stane se to i při jízdě po městě, třeba dnes po 7km s toho 4 po městě a 3 po dálnici. Může to být opravdu smrad z regenerace DPF??? Pokud se to někde řešilo, tak se omlouvám, nenašel jsem to. Díky za reakce

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...