Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

DPF filtry u TDi CR uz zdaleka nejsou tak citlive jako to bylo v pripade TDi PD a navic se umi regenerovat i kdyz auto stoji na miste a bezi na volnobeh.

To je stejně taková všivárna tyhle filtry, pitomá ekologie. Přitom prosviští jedna tatrovka a vypustí co oktávka za 3 roky provozu :)

Souhlas, taky bych to zrusil.

Je tedy už firma ,která dokáže filtr úplně vymontovat ? Je přece potřeba zásah do ŘJ a to u 1.6 tdi cr nějak moc nejde ne ?

Díyk za odpověd

Copak ono se to možná oblafnout dá, jenže co pak na emisích?

Je tedy už firma ,která dokáže filtr úplně vymontovat ? Je přece potřeba zásah do ŘJ a to u 1.6 tdi cr nějak moc nejde ne ?

Díyk za odpověd

Jo tak jsou firmy které to nabízejí, už sem na to narazil. Si myslím že to oblafnout jde. Je to jen software. PC mu nabulíkují, že je vše ok jako po výměně a jede to dál. Co já mám info od známých z servisů, tak se dají různé fígle. Už sem se toho taky přestal bát, že to bude stát mnoho peněz. Stačí zabrouzdat na netu a je to za pák korun vyřešené.

Takže s otáčkama je to tak ,že na 5° při 130km/h točí motor 2350-2400ot/min. Při 3000ot/min je rychlost dle tachometru 165. Na 4° při 130km/h točí motor 3100ot/min

DPF filtry u TDi CR uz zdaleka nejsou tak citlive jako to bylo v pripade TDi PD a navic se umi regenerovat i kdyz auto stoji na miste a bezi na volnobeh.

Zdar, hele tu informaci, že se filtr vypaluje i na volnoběh máš odkud? Ptám se, protože jsem před časem řešil, podivné chování auta při volnoběhu. Motor běžel na vyšší otáčky, větrák na chladiči makal jak o život a lehce bylo cítit jakýsi smrad, jako když vypaluješ kovovou trubku o d kamen.

Přitom teplota motoru ok(dokonce neměl a ni 90C) a ani žádná indikace na palubce. První co mě napadlo, byla právě reciklace.

Konzultoval jsem to se dvou ma servisákama a oba se shodli, že vypalování na volnoběh je nesmysl. Tak teda nevím!

Fak je, že když jezdím hodně město, tak se mi to děje poměrně pravidleně stále.

Svítící kontrolky DPF, netěsnosti vstřikovačů, závady vysokotlakého čerpadla, chvění motoru, špatné starty, problémy s udržením provozní teploty motoru a stím spojené vytápění auta, závady na turbodmychadlech, závady ventilu AGR. To všechno jsem postupně vyslechl a taky se dočet. Něco na tom asi bude....

Jinak to jezdí dobře...když se to nesere...Snad se to Boleslavi dokáže vychytat, je to nový motor a bude dobrý...Možná by byla zajímavá nějaká statistika poruchovosti jednotlivých motorů...

Upraveno od DIAGNOSTIK

Svítící kontrolky DPF, netěsnosti vstřikovačů, závady vysokotlakého čerpadla, chvění motoru, špatné starty, problémy s udržením provozní teploty motoru a stím spojené vytápění auta, závady na turbodmychadlech, závady ventilu AGR. To všechno jsem postupně vyslechl a taky se dočet. Něco na tom asi bude....

Jinak to jezdí dobře...když se to nesere...Snad se to Boleslavi dokáže vychytat, je to nový motor a bude dobrý...Možná by byla zajímavá nějaká statistika poruchovosti jednotlivých motorů...

tohle všechno jsem četl i o motorech TDI PD, bez té statistiky bych si ale netroufnul říct, že je to nejporuchovější koncernový diesel

První Pd do roku 2006 Oct II se taky potýkaly s problémy.Souviselo to s náběhem výroby.Od roku 2006 došlo k inovacím, kdy se zamezilo většině problémů. Až provoz ukázal, co je třeba vylepšit. Zkušebna je hezká věc, ale všechno nedokáže nasimulovat. Ta statistika by byla jen tak pro zajimavost. Ten, kdo se pohybuje okolo škodovek v opravárenství, nemyslím tím řidiče a majitele auta, tak má určitě vypozorováno, jaké se objevují nejčastějši závady na různých typech motorů. A doposud se nejvíce mluvilo o zminovaných 1.6. Takže to chce zase jenom čas, než se to vše dostane tam, kam má. V dnešní době není automobilky, která by neměla problémy. Všechny značky jsou na tom podobně. A troufám si tvrdit, že koncernové motory jsou vtomto nadprůměrně dobře....

Upraveno od DIAGNOSTIK

Ono vybrat dnes rozumnej motor je sázka do loterie...na prvním místě je ekologie a na posledním životnost...(je to spotřební zboží, výrobce nepotřebuje, aby to extrémně vydrželo)

Konzultoval jsem to se dvou ma servisákama a oba se shodli, že vypalování na volnoběh je nesmysl. Tak teda nevím!

To je smutny, kdyz servisaci prd vědí... :kol-32:

Servisáci to vědí dobře. Při volnoběhu nedochází k regeneraci DPF. Je to kravina. Může akorát nastat stav , kdy při spuštěné regeneraci dojde ke stavu volnoběh a regenerace se přeruší, ale ještě musí dojít k dochlazení turbodmychadla a DPF. Při regeneraci je v něm teplota nad 400C. Taky dochází k snížení dávkování paliva do vstřikování. Tyto motory s DPF-suchá cesta- mají vyšší spotřebu paliva. Proto ten ventilátor a vyšší otáčky motoru.

Servisáci to vědí dobře. Při volnoběhu nedochází k regeneraci DPF. Je to kravina. Může akorát nastat stav , kdy při spuštěné regeneraci dojde ke stavu volnoběh a regenerace se přeruší, ale ještě musí dojít k dochlazení turbodmychadla a DPF. Při regeneraci je v něm teplota nad 400C. Taky dochází k snížení dávkování paliva do vstřikování. Tyto motory s DPF-suchá cesta- mají vyšší spotřebu paliva. Proto ten ventilátor a vyšší otáčky motoru.

Přesně tak. regenerace na volnoběh je nesmysl

  • 2 týdny později...

,ABT v německu má akci od 24.3 do 4.4 (20 procent) slevu na všechny úpravy. Pro nás čecháčky jsou to stejně pořád palby ale přece jen lepší už to asi nebude. Přemýšlel jsem že bych to možná využil a ty peníze do moji nový 1.6tdi ještě vrazil . Myslím že tenhle motor prostě v nebližších letech nikdo nebude umět upravit neboť je opravdu dobře zabezpečen proti změně softu. Nedělá to ani ABT (přidává jednotku) ale zase od nich nepadá na auto záruka a výkon bude myslím optimální vůči spojce atd. Kdyby se našel někdo kdo by měl zájem vyrazit do Kemptenu rád se s někým domluvím. Přece jenon německy neumím takže i někdo trochu znalý němčiny by mohl pomoct ,ale dalo by se určitě domluvit i lehce anglicky.

V auto-porche smíchov to vyjde asi o 7000 dráž takže určitě se vyplatí do německa. Kdyžtak piště

Upraveno od memory2

  • 2 týdny později...

Tenhle motor hodně dobrej co se týče hluku, oproti PD generaci je úplně jinde. Jeho charakteristika mi přijde trochu elektromotorová, žádná velká špička, kopanec, prostě takovej lineárnější zátah. Výkonu nemá na rozdávání ale na běžné ježdění naprosto v klidu. Spotřeba neni špatná, ale v porovnání 2.0TDI je při velkém zatěžování obou klidně i vyšší u 1.6TDI...

Taky se přidávám ke gratulacím. Přeju mnoho šťastných km. Tuto motorizaci taktéž vlastním, akorát v combi a né nové (5/2010 a 15500km). Přesedlal jsem z VW Golf III 1,9 TDi 66kW 3dvéř.

Takže pár postřehů:

motor je celkově línější, zátah přichází až v oněco vyšších otáčkách, ale pokud je třeba předjíždět, stačí adekvátě podřadit a jede to pěkně. Dle mého velké plus je hlučnost - spíše tedy tichost a kultivovanost. Vím, že motor v Golfu byl starý(320000km) odhlučnění spíš žádné, ale měl jsem služebního Peugeota 1,6HDi r.v.2011 a Octa je nesrovnatelně tižší. Celkově z tohoto motoru mám výborný pocit - nekupoval jsem si auto na závodění, ale občas se také rád svezu a zatím spokojenost. Když je třeba, dá se s tím celkem svižne chvátat. Zatím jsem s tím jel max. tachometrových 205km/h. Jezdím převážně po městě a spotřeba se točí kolem 5,5l/100km. Ale celkem v klidu(předpisovou jízdou po okreskách do 120km/h) občas nějaká vesnička, či město, pár předjetí kamionů a na trase dlouhé 125 km mi PC ukazovalo 4,3l/100km.

Nechci zde tento motor nějak moc vychvalovat, mám ho zatím krátce, tudíž je to můj pocit, který nikomu nenutím, ale dle mého je to dostačující motor pro rodiné auto.

Dále se zeptám zda se někdo nesetkal s tím, že se občas volnoběh drží těsně pod hranicí 1000ot/min. Většinu času ho mám zhruba kolem 750-800ot/min, ale občas, když zastavím, tak je na 1000. Díky za reakce

Edit: jak je to s jízdou s vyřazeným kvaltem? Co katalyzátor? Vždy mi všude všichni říkali, že u aut s katalyzátorem se na neutrál jezdit nemá????

Upraveno od Peťa1191

Kde a kdo to říkal? Proč by se nemělo jezdit na N?

Pár mechaniků mi říkalo, že při jízdě na neutrál nedochází ke správnému spalování paliva, katalozátor má menší teplotu a zanáší se. Ovšem co na tom je pravdy nevím, proto se ptám... Kdyby to byla pravda, tak co na to filtr pevných částic? Ale toto patří asi do jiné diskuze.

Teď k 1.6 TDi CR:

Takže dnes jsem byl ve Škodovce zeptat se na ten volnoběh - odpověď:

Dali mi přečíst z portálu Škoda Auto interní předpis, kde se píše, že volnoběh, pokud je potřeba si sama zvyšuje řídící jednotka v několika případech.

1.případ - pokud při zastavení nebo před zastavením probíhá recyklace DPF, jednotka udržuje volnoběh okolo 980ot/min, prý kvůli teploťe. Ovšem už mi nedokázali říci, zda se může motor chcípnout.

2.případ - ten byl pouze pro majitele přídavného el. příhřevu, kde při zapnutí může být volnoběh až 1040ot/min.

3.případ - pokud RJ vyhodnotí zatížení alternátoru na výšší stupeň, mohou být otáčky až do 980ot/min.

4.případ - pokud jedete a sešlápnete spojku, tak než zastavíte, tak RJ udržuje 980ot/min.

Pak tam byl zrovna na recepci pán, celkem nešťastnej, když slyšel, že mám 1,6 TDi CR, tak se se mnou dal do řeči a hned začal, že to má taky a že má najeto 60 000 km a že už mu měnily vstřiky, čerpadlo, RJ, teď to prý vypadá na turbo. Vše na záruku, ale prý je víc v servise než na cestách... Co vy na to????

Upraveno od Peťa1191

Co na to já? 65 tis km poměrně nešetřivým přístupem, a klepy klep na tehle dubovej stůl, ani sebemenší problém s ničím. Já to vidím, že mi teď prvního dubna skončí záruka a vše se po..... . Ne opravdu si nemůžu stěžovat, maká dobře

Peťa1191: že pán buď narazil na extrémně špatný kousek, nebo je věčný stěžovatel, což možná ve spojitosti s neschopností servisu vede k tomu, že má půlku auta už vyměněnou. Protože měnit vstřiky, čerpadlo, RJ (to fakt nevím proč), a teď nakonec turbo..to se mi nezdá..

Jayd: Mě se to taky nezdá, navíc auto bylo služební, takže kdo ví, jak s ním zacházel. Ale byl z Brna a zdechlo mu to tady v Jihlavě - dokonce mi říkal i jak se jmenuje ten servis, kam v Brně jezdí, ale už si to nepamatuju...

DPF filtry u TDi CR uz zdaleka nejsou tak citlive jako to bylo v pripade TDi PD a navic se umi regenerovat i kdyz auto stoji na miste a bezi na volnobeh.

Od kud máš informaci o regeneraci na volnoběh?

Měl bych dotaz, zde ve vlákně, ani ve vlákně DPF jsem to nenašel.

Jediná stopa byla zde:

Chtěl jsem se tedy zeptat zde, neboť předpokládám, že je zde dost lidí s1.6 TDi CR a u jiných motorizací se to nemusí projevovat. Mám úplně stejný "problém" někdy, když zastavím před domem a vystoupím, sekne mě přes nos zápach pálíci se gumy. Jde to od LZ kola. Je to pouze chvilková záležitost - za 5-10s už není nic cítit, je pouze slyšet, jak někde pod autem něco chladne - takové to popraskávání. Ale stane se to i při jízdě po městě, třeba dnes po 7km s toho 4 po městě a 3 po dálnici. Může to být opravdu smrad z regenerace DPF??? Pokud se to někde řešilo, tak se omlouvám, nenašel jsem to. Díky za reakce

To praskání může být klasicky chladnutí výfuku...dělá mi to také, normálka.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.