Rosta1.8 Vloženo 10. Listopad 2007 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2007 Moje zkušenost se slabší 1,6 v zimě byla taková, že okna zamrzala zevnitř tak či tak. Takže bych to jako slabost u TDI neviděl.Co se týká zahřátí motoru při volnoběhu - myslím, že přijít k autu, nastartovat, nechat motor běžet a pak začít škrábat není ideální ani pro benzín. Pokud se mýlím, tak mě opravte . Čistě z technického hlediska máš pravdu ale spíše z ekologického hlediska, benzínu chod na místě nevadí.Samozřejmě ve známém prostředí si můžeš dovolit rozjet se i s ne úplně dobrým výhledem a urychlíš tím ohřátí motoru.Nemůžeš si to ale dovolit po tmě, na úzké zatáčkovité horské silnici po které jsi jel ráno poprvé a teď se po ní máš vrátit zpět a pořádně nevíš jak vlastně vypadala-tady jdou ohledy na motor stranou, dobrý výhled přes přední sklo je základní předpoklad bezpečné jízdy.Benzín ohřeješ na místě a dobře topí, kdežto diesel ne.Překvapuje mě, že i 1.6 netopí, já mám zkušenosti s 55 kW a 74 kW a topily obě dobře. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gaza01 Vloženo 10. Listopad 2007 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2007 Jo já taky v zimě nadávám, než zahřeju auto na volnoběh tak si ještě stačím ohřát kafé. Mám silnější 1.6tku a myslím že je to jedno jestli diesel nebo benzín. Když diesel tak bych volil verzi 66kW, ta se mi hodně líbila hlavně odspodu táhne dobře na rozdíl od 81kW se kterým jsem se pořádně nemohl rozjet Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomci Vloženo 10. Listopad 2007 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2007 55kW topila dobře, stačilo ujet 2 km a už to bylo cítit. Ale 10 min. na místě a pořád studený vzduch. Jinak pokud je námraza i zevnitř, je asi nejlepší v neznámém prostředí použít chemii - rozmrazovač a je to dole během chvilky. Pak se hold okno musí ale vyleštit . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rosta1.8 Vloženo 10. Listopad 2007 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2007 55kW topila dobře, stačilo ujet 2 km a už to bylo cítit. Ale 10 min. na místě a pořád studený vzduch.Jinak pokud je námraza i zevnitř, je asi nejlepší v neznámém prostředí použít chemii - rozmrazovač a je to dole během chvilky. Pak se hold okno musí ale vyleštit . OK, s tím lze souhlasit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viewer Vloženo 10. Listopad 2007 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2007 (editace) 1,6 75kw spokojenost... to konny: naprostý souhlas Editováno: 10. Listopad 2007, autor: viewer Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
R_CZf Vloženo 10. Listopad 2007 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2007 Jaky motor? Tuto otazku jsem ted resil taky. O svou 1,9 TDI PD 74 jsem prisel a uvaha znela jestli koupit to same nebo 1,8 T 110 KW Nakonec vyhral benzin vzhledem k mozne prestavbe na LPG. Nicmene celkem znacne sklamani jelikoz to na predesle TDi nema ani nahodou. Cekal jsem od toho teda podstatne vic. Nicmene vazne uvazuji o chipu od sportmotoru takze uvidim jestli se to pak puvodnimu mazlikovi alespon vyrovna Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tesna Vloženo 10. Listopad 2007 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2007 Jaky motor? Tuto otazku jsem ted resil taky. O svou 1,9 TDI PD 74 jsem prisel a uvaha znela jestli koupit to same nebo 1,8 T 110 KW Nakonec vyhral benzin vzhledem k mozne prestavbe na LPG. Nicmene celkem znacne sklamani jelikoz to na predesle TDi nema ani nahodou. Cekal jsem od toho teda podstatne vic. Nicmene vazne uvazuji o chipu od sportmotoru takze uvidim jestli se to pak puvodnimu mazlikovi alespon vyrovna Předpokládám, že jsi se upsal, a chtěl jsi říct, že předešlé TDi (jakékoliv) nemá na turbobenzín ani náhodou. Nebo vážně chceš srovnávat TDi 74kW a "základní" 1.8T? Zrychelní 0-100 - 8,4 vs. 11.8? Ano, pokud se jedná o spotřebu, tak jo, tam nafta vede ... Ale k tématu: Pokud se jedná o benál, vybíral bych podle financí mezi 1.6 75kW a 1.8T, a pak možná dvoulitr (jednoduchý, spolehlivý). A u nafty bych řešil jen 81kW. 66kW je slabá a 96 je přece jen trochu poruchovější (a hlavně ne tak četná). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Vloženo 10. Listopad 2007 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2007 (editace) Nafta je draha. Oni to srovnaji s cenou benzinu a pak nafta poleze vyse - naftaky min zerou tak cena poleze vice nahoru a hotovo Editováno: 10. Listopad 2007, autor: Návštěvník Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
R_CZf Vloženo 11. Listopad 2007 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2007 Jaky motor? Tuto otazku jsem ted resil taky. O svou 1,9 TDI PD 74 jsem prisel a uvaha znela jestli koupit to same nebo 1,8 T 110 KW Nakonec vyhral benzin vzhledem k mozne prestavbe na LPG. Nicmene celkem znacne sklamani jelikoz to na predesle TDi nema ani nahodou. Cekal jsem od toho teda podstatne vic. Nicmene vazne uvazuji o chipu od sportmotoru takze uvidim jestli se to pak puvodnimu mazlikovi alespon vyrovna Předpokládám, že jsi se upsal, a chtěl jsi říct, že předešlé TDi (jakékoliv) nemá na turbobenzín ani náhodou. Nebo vážně chceš srovnávat TDi 74kW a "základní" 1.8T? Zrychelní 0-100 - 8,4 vs. 11.8? Ano, pokud se jedná o spotřebu, tak jo, tam nafta vede ... Ale k tématu: Pokud se jedná o benál, vybíral bych podle financí mezi 1.6 75kW a 1.8T, a pak možná dvoulitr (jednoduchý, spolehlivý). A u nafty bych řešil jen 81kW. 66kW je slabá a 96 je přece jen trochu poruchovější (a hlavně ne tak četná). No bohuzel neupsal Puvodni 1,9 TDI PD 74 Po chipu od cimbu takze +- 100KW sestikvalt soucasna 1,8 T 110KW petikvalt . To jsem koupil az treti auto nez jsem konecne pochopil ze to neni vybehanym motorem ale ze skratka ten motor s seriove uprave vic neumi Ten zatah od spoda tam neni ani nahodou a ani to zrychleni pri predjizdeni. Mozna ma trochu vetsi maximalku ale pri rychlostech nad 220 jizda tohoto vozu uz pomalu prekracuje moznosti podvozku tak to jako moc velke + zase neberu. Nicmene sportmotor udava upravu chipem na 150KW s krouticim momentem +- 300 Nm takze to by uz mohlo byt teoreticky srovnatelne. No pujdu do toho a pak muzu dat vedet. Stale si muzu obcas vyjimecne vypujciit i puvodni auto takze mam stale moznost srovnani. Ke spotrebe u TDI jsem mel dlouhodobou spotrebu +-7,2. Bylo to i stylem me jizdy jekiloz jak rikam kdyz chci aby auto jelo nemuzu chtit at je o hladu . U benzinu je tam dlouhodoba spotreba za poslednich 1600 km 9,0 l/100km. Nenajel jsem to sice ja tak teprve uvidim. Pri soucasnych cenach benzinu a nafty respektive LPG a RO a jejich vyvoji jsem uz radeji zvolil zazehovy motor. Jednim s poslednich aspektu pri vyberu motoru je jeho zivotnost. Pak ze pry je jednoduche si vybrat motor. Nicmene kdyby se montoval do O1 4x4 to 96KW TDI tak vim urcite ze by to byl muj favorit ale ten davali pouze do golfu . Nasel jsem sice v nemecku jednu O1 s 1.8T 165KW (motor dodavany do audi TT) ale nemel jsem dost odvahy to tady privezt kvuli obavy s problemu pri prihlaseni do provozu . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
silarm Vloženo 12. Listopad 2007 Sdílet Vloženo 12. Listopad 2007 No zjevne Ti chybi to bouchnuti sazi kolem 2 tis u TDi. No i kdyz bys postavil tu tvoji 100kW vedle seriove 1.8 T ver, ze 1.8T bude vyrazne rychlejsi. Mozna malinko odskocis pri tech 2 tis jinak dostanes jasne na frak. Se zvysujici rychlosti to bude vic a vic znatelne. Jak rikam 1.8T se zda mdla, protoze tahne porad stejne. Zadne kopance zadna vykonova spicka. ale koukni se obcas na tachometr kolik jedes a uvidis ze to neni zle... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tesna Vloženo 12. Listopad 2007 Sdílet Vloženo 12. Listopad 2007 Přesto trvám na tom, co jsem napsal. 74kW ani s čipem (tzn. výkony lehce nad TDi 96kW) obecně na sériovou 1.8T nemá, i když se ti zdá, že to netáhne a nejede, což je dáno charakteristikou motoru, tj. plochou křivkou krouťáku. Pokud jsi zvyklý na naftu, tak prostě ten kopanec tam není. A zátah od spodu? Spolehlivě to šlape od 1800 ot. a zrychluje to naprosto plynule do 6000. Tenhle motor totiž vcelku klame - plynulý zátah a k tomu ještě velmi tichý chod. Takže kolikrát až pohled na tacho ti ukáže, jak to jede. Podobný problém se subjektivními pocity najdeš i v reakcích na nové RS TDi, kde se právě zmiňuje ten brutální zátah a naproti tomu vlažnost a nevýraznost TFSI, ale reálné výkony jsou jednoznačné (a jen na okraj teprve tohle nové RS v naftě je dle udávaných parametrů srovnatelné s klasickým 1.8T!!!) Čip na 150kW/300Nm je pak úplně o něčem jiném. Ne teoreticky srovnatelné, ale prakticky o třídu jinde proti tvému minulému TDi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tesna Vloženo 12. Listopad 2007 Sdílet Vloženo 12. Listopad 2007 No zjevne Ti chybi to bouchnuti sazi kolem 2 tis u TDi. No i kdyz bys postavil tu tvoji 100kW vedle seriove 1.8 T ver, ze 1.8T bude vyrazne rychlejsi. Mozna malinko odskocis pri tech 2 tis jinak dostanes jasne na frak. Se zvysujici rychlosti to bude vic a vic znatelne. Jak rikam 1.8T se zda mdla, protoze tahne porad stejne. Zadne kopance zadna vykonova spicka. ale koukni se obcas na tachometr kolik jedes a uvidis ze to neni zle... No zrovna jsem to napsal taky .... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
silarm Vloženo 12. Listopad 2007 Sdílet Vloženo 12. Listopad 2007 No zjevne Ti chybi to bouchnuti sazi kolem 2 tis u TDi. No i kdyz bys postavil tu tvoji 100kW vedle seriove 1.8 T ver, ze 1.8T bude vyrazne rychlejsi. Mozna malinko odskocis pri tech 2 tis jinak dostanes jasne na frak. Se zvysujici rychlosti to bude vic a vic znatelne. Jak rikam 1.8T se zda mdla, protoze tahne porad stejne. Zadne kopance zadna vykonova spicka. ale koukni se obcas na tachometr kolik jedes a uvidis ze to neni zle... No zrovna jsem to napsal taky .... koukam ze si rozumime:)... jinak kdyz uz jsi zacal o srovnani RS TDi a RS TFSi, tak je ted hodne dobre video na autoweb.cz..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Vloženo 12. Listopad 2007 Sdílet Vloženo 12. Listopad 2007 Nafta je draha. Oni to srovnaji s cenou benzinu a pak nafta poleze vyse - naftaky min zerou tak cena poleze vice nahoru a hotovo Uz je to tady http://www.novinky.cz/ekonomika/nafta-prud...6609_vuer4.html Benzin predelat na plyn a hotovo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rosta1.8 Vloženo 12. Listopad 2007 Sdílet Vloženo 12. Listopad 2007 Jaky motor? Tuto otazku jsem ted resil taky. O svou 1,9 TDI PD 74 jsem prisel a uvaha znela jestli koupit to same nebo 1,8 T 110 KW Nakonec vyhral benzin vzhledem k mozne prestavbe na LPG. Nicmene celkem znacne sklamani jelikoz to na predesle TDi nema ani nahodou. Cekal jsem od toho teda podstatne vic. :. Dost jsi mě překvapil, 1.8T 110kW je určitě lepší motor než 1.9 TDI 74 kW, když je motor i vůz dobrém technickém stavu je to určitě lepší auto na svezení po všech stránkách (mimo spotřeby, která je ale také přijatelná). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
R_CZf Vloženo 12. Listopad 2007 Sdílet Vloženo 12. Listopad 2007 Asi mate pravdu ze je to hodne o mem ( a nejen mem ) subjektivnim pocitu. To nakopnuti tam bylo uz od 1500 otacek a v kombinaci s tim sestikvaltem s kratkymi rychlostmi to spis davalo pocit te dravejsi jizdy. Ta 1,8T je takova klidnejsi s uplne jinym rozsahem otacek a tak v kombinaci s tim petikvattem mi to pripada takove nevyrazne. No nicmene urcite vemu obe auta a odskousim si to v praxi jeste nez pojedu do sportmotoru na chip Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lukash Vloženo 12. Listopad 2007 Sdílet Vloženo 12. Listopad 2007 Asi mate pravdu ze je to hodne o mem ( a nejen mem ) subjektivnim pocitu. To nakopnuti tam bylo uz od 1500 otacek a v kombinaci s tim sestikvaltem s kratkymi rychlostmi to spis davalo pocit te dravejsi jizdy. Ta 1,8T je takova klidnejsi s uplne jinym rozsahem otacek a tak v kombinaci s tim petikvattem mi to pripada takove nevyrazne. No nicmene urcite vemu obe auta a odskousim si to v praxi jeste nez pojedu do sportmotoru na chip Je to opravdu jen o zvyku. U benzínu není tolik znatelný ten zaběr turba, ale zase ti neskončí při 3.5t ot jako diesel... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
xkali Vloženo 12. Listopad 2007 Sdílet Vloženo 12. Listopad 2007 Máme doma dvě O1, jak benzín (1.8T- 110kW) tak naftu (81kW). Je pravda, že u ropáka je ten turbo kopanec docela brutální - obě auta jsou čipnutý. U benzínu mám takovej pocit jako, že se celkem nic neděje, ale jen do doby, než se koukneš na tacho - je to celkem raketa, ropák mi přijde spíš takovej klap-klap pro pantátu s kloboukem. Skoušeli jsem v práci s kolegou letmé zrychlení (1.8T - čip 136kW) on TDI (core81kW - čip+trysky 97kW) během chvíle jsem se na něj koukal v zrcátku (a za ním už jen černá clona). Mě osobně prostě více sedl benzín než nafta a to ty auta střídám týdně několikrát takže možnost srovnání mám. Když bych se dnes rozhodoval co dál tak bych asi vzal 1.8T a dal tam LPG. Dá se s tím jezdit do 8l/100km a je s tím autem větší sranda. Je pravda, že TDIčko prostě v zimě ohřát trvá dost dlouho, 1.8T topí skoro hned. Když bylo venku asi -2 tak jsem měl u TDI namrzlou kapotu ještě po 60km - to u 1.8T neznám. Do TDI PD motorů bych měl strach jít - už nejsou tak úsporné jak 66-81kW a je s nimi dost problémů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SPSP Vloženo 12. Listopad 2007 Sdílet Vloženo 12. Listopad 2007 (editace) Každopádně, bacha na to, že Octavia je jedno z nejkradenějších aut v ČR. Octavia RS vede v počtu kradených aut na celé čáře, auta se vybírají tak, že na tip sídlištního tipaře (nebo případně sami jednou za řidičem, aby zjistili parkování) zastaví na parkovišti auto a borci z něj si na lístek napíšou barvu, výbavu ap. Pak si pro něj zajedou (na GSM alarm mají dokonce kufírek se silnou BTS, které mobil alarmu nemůže odolat). Kousek po Octavii RS (myslím, že bez garáže je šance jen tak pár týdnů užívání) je Octavia s 1.8T motorem... a až pak ty další. Octavie RS (případně též dobře vybavená 1.8T) je mým snem , ale nechci mít zbytečné starosti... Já mám 1.6 75kw 2003 a s rodinou nám to stačí. Rozhodně manželka i já v zimě nedáme dopustit na vyhřívaná sedadla (než se vytopí auto, tak jsem dávno v teple - obzvláště, když jedu v noci spocený ze sportu). Jinak kvůli dětem oceňuji i zadní stavování oken v elektrice (lze bloknout, takže to pak stahuji jen vypínačem zepředu). Dále si děcka vyhrají se sklápěcí zadní područkou a mít ji i vepředu je též na dlouhé trati nutnost. 8 reprobeden a CD je dobré, ale nezbytné je mít ASR. ESP nechci, protože bych se s ním přetahoval při smyku v zatáčce a kdybych ho vypnul, tak bych bohužel vypl i ASR, které mi do zatáčení nemluví - pouze drži každé ze čtyř kol individuálně bez prokluzu - jedu pak tam kam zatočím sám volantem a při průjezdu smykem jej mohu řídit. Takže doporučuji nekoukat jen na motor, ale i na další věci. S Octou jsme doma velmi spokojeni... Jo a maximálka - dálnice 210, jinak běžně lze 180 - 190 (není to ale akcelerace jak RS). Spotřeba - město 7.5 až 8.7. Editováno: 13. Listopad 2007, autor: SPSP Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Draajea Vloženo 10. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 10. Prosinec 2007 zdravim...chtel bych si sundat moje bocni listy, nalakovat je a pak je zase nalepit, je to mozne, nebudou ty listy po demontazi znicene? A cim bych je potom mohl co nejlepe prilepit? Dekuji Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Draajea Vloženo 10. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 10. Prosinec 2007 zdravim...chtel bych si sundat moje bocni listy, nalakovat je a pak je zase nalepit, je to mozne, nebudou ty listy po demontazi znicene? A cim bych je potom mohl co nejlepe prilepit? Dekuji Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kindlik Vloženo 10. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 10. Prosinec 2007 tak já lišty na autě už měl , koupil jsem nové a dal do laku , i když mám tmavou bravu tak barva jim sluší více bez lišt ani náhodou . Jak psali ostatní , to jak ostatní vylejzaj z auta a dveřma se zastaví až o moje , tak je jenodiší zaštětečkovat max odlouplou barvu na liště ( i když ani to zatím nebylo potřeba ) než mít důlek ve dveřích . Jinak pro ty kteří ty lišty sháněj , tak mám možná jednu sadu doma - novou , ale nevím to na 100% tak bych jí rád i někomu přenechal za rozumný peníze , když je najdu Sundání lišt : u mě dost velkej problém , nechtěl jsem poničit lak na dveřích tak jsem zkoušel sturnu , ta se do lišty krásně zařízla , tak že už by se asi stejně nedali použít . Po odříznutí tak 5cm jsem to už trhal ručně - neskutečně to drželo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Peťan* Vloženo 13. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 13. Prosinec 2007 Zdravím všechny.. tak jsem se taky pustil do sundávání bočních lišt, sundat to šlo celkem v pohodě, ale to lepidlo co tam zůstlalo fakt nešlo vůbec dolů, dělal jsem to asi hodinu a půl na jedný straně, ale nakonec se podařilo.. vypadá to líp bez nich než s nima.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Carlo Vloženo 19. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 19. Prosinec 2007 Ale vraťme se k meritu věci, pokud jsou lišty originál škodovácké, tak není problém objednat jednotlivou lištu. Měl jsem promáčklé dveře a tu lištu jsem z nich sundal, s tím, že ji po výměně dveří nalepím a oni mi tam zatím v servisu nalepili novou a ve faktuře byla naúčtovaná skutečně jen ta jedna. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
francoa Vloženo 19. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 19. Prosinec 2007 Taky bych chtěl sundat lišty. Už jsem to taky zkoušel, ale když jsem odlepil levé přední dveře tak pod lištou byl starý lak. Auto bylo túklé Mám to jen na těch dveřích ostatní jsou ok. Takže budu to muset dát do barvy a znovu přilepit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.