Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

S tím dusíkem je to jen reklamní trik. Rozebírali to na Impulsu s odborníkem a potvrdil co už tady někdo napsal. Před huštěním je pneumatika plná vzduchu, dusík jen zvýší tlak. Taky jsem naletěl a nechal si to dusíkem fouknout, konkrétně přední kola na 2,1.Pak jsem párkrát kontroloval tlak jedním tlakoměrem při různých teplotách před jízdou a rozdíl v tlaku byl mezi 1,9 do 2,3, takže s tou stálostí tlaku to není nijak slavný. Největší "výhoda" pak je, že když potřebuješ přifouknout kola před cestou s větším zatížením, musíš navštívit svého gumaře, abys "neznehodnotil" náplň.

Vloženo

Toto je je velice zajímavá diskuse, zvlášť když uvážíme, že vzduch se skládá téměř ze 79% z dusíku a skoro na každé čerpací stanici je možnost dohuštění pneumatik zadarmo. To jak někdo napsal, že dusík nezvyšuje při zvyšování teploty při konstantním objemu tlak, tak to už je úplný nesmysl a dotyčný by si měl zopakovat fyziku, protože to je základní vlastnost každého plynu a na základě této vlastnosti fungují spalovací motory.

Vloženo

mozno by bolo dobre urobit anketu kolko vydrzi spravne nafukana pneumatika ak mame v poriadku disk, plast aj ventil. tlak v kolach kontrolujem velmi sporadicky a naozaj mi nerobi ziadny problem prifuknut raz za par tyzdnov alebo skor mesiacov. v aute nosim maly tycinkovy manometer PAL :) a ak sa mi nezda niektore kolo hned ho skontrolujem a porovnam s ostatnymi. dusik v kolach je ako shell vpower - pre lepsi pocit.

Vloženo

jo inak spat k teme - tlak: predne kola vacsinou davam na predpisany tlak plus nejaka desatina ako rezerva. zadne kola fukam nieco medzi odporucanym tlakom pre plne a prazdne auto.

jazdim absolutnu vacsinu casu sam alebo vo dvoch a pre pripad plneho zatazenia to na kratku vzdialenost postaci. ak by som vozil cement na stokilometrove streky tak samozrejme pristupim k dofukaniu, inak si s tym hlavu nelamem.

dovod vyssieho tlaku vzadu ako vpredu je aj ten ze pri prefukanych prednych kolach trpim ako ja tak aj naprava ale na zadku to je viacmenej jedno. zatial som nikdy nemal rozhasenu zadnu napravu, len predok. predpokladam ze to prezije aj tankodrom.

Vloženo

Alois:no samozřejmě,a tak pro jistotu dodávám:

že dusík se při zahřátí roztahuje mnohem méně než normální stlačený vzduch.Psal jsem to v obecném hledisku

Vloženo

Roztažitelnost a to ať již nenší či větší oproti stlačenému vzduchu není jediná výhoda dusíku.Každopádně dusík neobsahuje příměsi jako stlačený vzduch a to zejména nečistoty,vlhkost a olejové nečistoty ani jedno pneumatice nesvědčí.Dusík plněný z tlakové lahve tyto nežádoucí příměsi neobsahuje.Proto těch pár desetikorun nešetřím a plním dusíkem.

  • o 3 týdny později...
Vloženo

Už jsem taky asi měsíc dusíkatej...a vpohodě...rozdíl asi nepoznám, ale alespoň by to mělo držet stálej tlak bez nutnosti to tak často kontrolovat.

jinak to vyjde na 24 kč na kolo v barumu...takže pohoda -_-

Vloženo

Klidně si ušetři peníze. Nic nepoznáš. Mluvím z vlastní zkušenosti. Nejlepší pak je, když potřebuješ přifouknout pneu např. před cestou na dovolenou a musíš zase zajet do pneuservisu.

Vloženo

Já považuju foukání pneu dusíkem nebo tzv. pneumixem jen za další metodu pro pneuservisy jak přijít k penězům. Je zajímavé, že dosud se foukalo výhradně vzduchem a nikomu a ničemu to nevadilo, teď si někdo vymyslí pneumix a najednou je foukání vzduchem strašně škodlivé jak pro pneumatiky tak pro disky. :disgust:

Vloženo
Já považuju foukání pneu dusíkem nebo tzv. pneumixem jen za další metodu pro pneuservisy jak přijít k penězům. Je zajímavé, že dosud se foukalo výhradně vzduchem a nikomu a ničemu to nevadilo, teď si někdo vymyslí pneumix a najednou je foukání vzduchem strašně škodlivé jak pro pneumatiky tak pro disky. :disgust:

pre bezneho spotrebitela, je to vyhadzovanie penazi.

pre sportovych jazdcov je to nutnost (dovody nechcem rozpisovat).

tolko co stihne agresivne posobenie vzduchu (O2 a N2) napachat na pneumatike a disku sa podiela asi tak 0,5% znizenim jej zivotnosti :t (tj na hranici meratenosti)

daleko viacej skodi pneu nespravne zabehnutie, pretazovanie, agresivna sol a UV ziarenie.

Fukanie pneu dusikom ma pozitivny vplyv (to bez diskusie), ale negativa CENA ho uplne degraduju

Vloženo

uz to tady sice bylo, ale stejne se tomu vratim, ohledne tlaku a ne smesi kterou se plni.

predepsany tlaky dle vyrobce vozidla jsou me jasny, kazdopadne me prijde, ze kdyz to fouknu na predepsanej tlak, pneumatiky vypadajii celkem podhusteny, mam jenom takovej pocit? nebo v tom nejsem sam?

osobne tam davam vic nez je predepsano (proste si nemuzu pomoct)

<_<

Host Guest_bastien
Vloženo
uz to tady sice bylo, ale stejne se tomu vratim, ohledne tlaku a ne smesi kterou se plni.

predepsany tlaky dle vyrobce vozidla jsou me jasny, kazdopadne me prijde, ze kdyz to fouknu na predepsanej tlak, pneumatiky vypadajii celkem podhusteny, mam jenom takovej pocit? nebo v tom nejsem sam?

osobne tam davam vic nez je predepsano (proste si nemuzu pomoct)

<_<

Máš jen ten pocit, ale nezapomeň, že ten výrobcem vozidla předepsaný tlak je myšlený za studena - tedy na autě, které stojí mimo slunce a min. 3 hodiny nejelo. Jinak je třeba si k tlaku přičíst u teplé gumy cca 0,2 atm. Po jízdě na dálnici 0,3 atm oproti studené pneu.

Vloženo

uz to mam rok dusikem a nic nedofukuji. Jinak na obycejnych rafkach - doporucuji - zevnitr nerezati, neni tam zadna vlhkost, pak mensi roztazitelnost - kdyz beru v uvahu ze pres leto nekdy pneu po jizde a hodne slunicka dela div - 90C pneu to ujde pak jen rici ze pocit stejny jako vzduch, snda jen ze se najede vice Km diky stabylnejsimu tlaku vzduchu a vysledkama to dopadlo az o nekolik 1000 km. Takze moje Michelin pouze dusickem a to výrobce jen doporucuje

  • o 2 týdny později...
Vloženo
Přesně, jak píšeš, krom toho vyvažování. Vypustí vzduch, napustí dusík z tlakové nádoby a dají červené čepičky na ventilky a na dveře nálepku s tlakem a datumem kontroly tlaku. Jedno kolo stojí kole 40-50 Kč. Nesmíš doplňovat vzduchem, jedno doplnění ti zničí celou náplň.

No já nevím jak je to s těma barvama. Včera jsem dával nové pneu, aniž by se mě ptali nafoukli to směsí PNEUMIX, dali žluté čepičky a žádnou nálepku. Kolo stálo 30 a na můj dotaz tvrdili, že případně můžu doplnit tlak čím chci.

Vloženo
Přesně, jak píšeš, krom toho vyvažování. Vypustí vzduch, napustí dusík z tlakové nádoby a dají červené čepičky na ventilky a na dveře nálepku s tlakem a datumem kontroly tlaku. Jedno kolo stojí kole 40-50 Kč. Nesmíš doplňovat vzduchem, jedno doplnění ti zničí celou náplň.

No já nevím jak je to s těma barvama. Včera jsem dával nové pneu, aniž by se mě ptali nafoukli to směsí PNEUMIX, dali žluté čepičky a žádnou nálepku. Kolo stálo 30 a na můj dotaz tvrdili, že případně můžu doplnit tlak čím chci.

Čepičky jsou různé, už jsem viděl i zelené, podle čeho se to řídí to opravdu netuším. Nálepku dávají jen dobré servisy, je to dobré, protože je tam uvedené datum plnění a datum doporučené kontroly, což je myslím dobré, ostatní je dobře popsané výše.

Vloženo
inak velmi dobre vlastnosti ma aj argon, kolesa Vam odlahci takze budete mierne lepsie akcelerovat brzdit a pod

:p

Hm, a nebo hélium, ale pozor aby jste nedopadli jako Hindenburg. :smich:

Vloženo
inak velmi dobre vlastnosti ma aj argon, kolesa Vam odlahci takze budete mierne lepsie akcelerovat brzdit a pod

:p

Jen tak pro úplnost PNEUMIX je směs plynů dusík + argon. Ale jestli to má cenu Bůch ví..... :wub:

Host Guest_fabka2004
Vloženo
inak velmi dobre vlastnosti ma aj argon, kolesa Vam odlahci takze budete mierne lepsie akcelerovat brzdit a pod

:p

Jen tak pro úplnost PNEUMIX je směs plynů dusík + argon. Ale jestli to má cenu Bůch ví..... :wub:

cenu to nema

Vloženo
inak velmi dobre vlastnosti ma aj argon, kolesa Vam odlahci takze budete mierne lepsie akcelerovat brzdit a pod

:p

Jen tak pro úplnost PNEUMIX je směs plynů dusík + argon. Ale jestli to má cenu Bůch ví..... :wub:

Bůch niesom B)

Vloženo
inak velmi dobre vlastnosti ma aj argon, kolesa Vam odlahci takze budete mierne lepsie akcelerovat brzdit a pod

:p

Hm, a nebo hélium, ale pozor aby jste nedopadli jako Hindenburg. :smich:

V Hindenburgu byl vodík, s héliem by tak nedopadl, protože hélium je nehořlavé, ale musel by být ještě větší, protože hélium má větší měrnou specifickou hmotnost než vodík.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...