xman Vloženo 10. Duben 2006 Sdílet Vloženo 10. Duben 2006 Martinoslav: lakymu nafukli dusikom aj ine veci ako pneu takze jeho vlastnosti uz nemozeme s nasim vzduchom dohnat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jaspur Vloženo 12. Duben 2006 Sdílet Vloženo 12. Duben 2006 S tím dusíkem je to jen reklamní trik. Rozebírali to na Impulsu s odborníkem a potvrdil co už tady někdo napsal. Před huštěním je pneumatika plná vzduchu, dusík jen zvýší tlak. Taky jsem naletěl a nechal si to dusíkem fouknout, konkrétně přední kola na 2,1.Pak jsem párkrát kontroloval tlak jedním tlakoměrem při různých teplotách před jízdou a rozdíl v tlaku byl mezi 1,9 do 2,3, takže s tou stálostí tlaku to není nijak slavný. Největší "výhoda" pak je, že když potřebuješ přifouknout kola před cestou s větším zatížením, musíš navštívit svého gumaře, abys "neznehodnotil" náplň. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Host Alois Vloženo 12. Duben 2006 Sdílet Vloženo 12. Duben 2006 Toto je je velice zajímavá diskuse, zvlášť když uvážíme, že vzduch se skládá téměř ze 79% z dusíku a skoro na každé čerpací stanici je možnost dohuštění pneumatik zadarmo. To jak někdo napsal, že dusík nezvyšuje při zvyšování teploty při konstantním objemu tlak, tak to už je úplný nesmysl a dotyčný by si měl zopakovat fyziku, protože to je základní vlastnost každého plynu a na základě této vlastnosti fungují spalovací motory. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
xman Vloženo 12. Duben 2006 Sdílet Vloženo 12. Duben 2006 mozno by bolo dobre urobit anketu kolko vydrzi spravne nafukana pneumatika ak mame v poriadku disk, plast aj ventil. tlak v kolach kontrolujem velmi sporadicky a naozaj mi nerobi ziadny problem prifuknut raz za par tyzdnov alebo skor mesiacov. v aute nosim maly tycinkovy manometer PAL a ak sa mi nezda niektore kolo hned ho skontrolujem a porovnam s ostatnymi. dusik v kolach je ako shell vpower - pre lepsi pocit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
xman Vloženo 12. Duben 2006 Sdílet Vloženo 12. Duben 2006 jo inak spat k teme - tlak: predne kola vacsinou davam na predpisany tlak plus nejaka desatina ako rezerva. zadne kola fukam nieco medzi odporucanym tlakom pre plne a prazdne auto. jazdim absolutnu vacsinu casu sam alebo vo dvoch a pre pripad plneho zatazenia to na kratku vzdialenost postaci. ak by som vozil cement na stokilometrove streky tak samozrejme pristupim k dofukaniu, inak si s tym hlavu nelamem. dovod vyssieho tlaku vzadu ako vpredu je aj ten ze pri prefukanych prednych kolach trpim ako ja tak aj naprava ale na zadku to je viacmenej jedno. zatial som nikdy nemal rozhasenu zadnu napravu, len predok. predpokladam ze to prezije aj tankodrom. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mefisto Vloženo 12. Duben 2006 Sdílet Vloženo 12. Duben 2006 Teda myslim kombik s tema RS kolama.... Nemas to nejaky vysoky? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SiTo Vloženo 12. Duben 2006 Sdílet Vloženo 12. Duben 2006 Alois:no samozřejmě,a tak pro jistotu dodávám: že dusík se při zahřátí roztahuje mnohem méně než normální stlačený vzduch.Psal jsem to v obecném hledisku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mikl Vloženo 12. Duben 2006 Sdílet Vloženo 12. Duben 2006 Roztažitelnost a to ať již nenší či větší oproti stlačenému vzduchu není jediná výhoda dusíku.Každopádně dusík neobsahuje příměsi jako stlačený vzduch a to zejména nečistoty,vlhkost a olejové nečistoty ani jedno pneumatice nesvědčí.Dusík plněný z tlakové lahve tyto nežádoucí příměsi neobsahuje.Proto těch pár desetikorun nešetřím a plním dusíkem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milos Vloženo 28. Duben 2006 Sdílet Vloženo 28. Duben 2006 Už jsem taky asi měsíc dusíkatej...a vpohodě...rozdíl asi nepoznám, ale alespoň by to mělo držet stálej tlak bez nutnosti to tak často kontrolovat. jinak to vyjde na 24 kč na kolo v barumu...takže pohoda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jaspur Vloženo 28. Duben 2006 Sdílet Vloženo 28. Duben 2006 Klidně si ušetři peníze. Nic nepoznáš. Mluvím z vlastní zkušenosti. Nejlepší pak je, když potřebuješ přifouknout pneu např. před cestou na dovolenou a musíš zase zajet do pneuservisu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FUGAS Vloženo 28. Duben 2006 Sdílet Vloženo 28. Duben 2006 Já považuju foukání pneu dusíkem nebo tzv. pneumixem jen za další metodu pro pneuservisy jak přijít k penězům. Je zajímavé, že dosud se foukalo výhradně vzduchem a nikomu a ničemu to nevadilo, teď si někdo vymyslí pneumix a najednou je foukání vzduchem strašně škodlivé jak pro pneumatiky tak pro disky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fabka2004 Vloženo 28. Duben 2006 Sdílet Vloženo 28. Duben 2006 Já považuju foukání pneu dusíkem nebo tzv. pneumixem jen za další metodu pro pneuservisy jak přijít k penězům. Je zajímavé, že dosud se foukalo výhradně vzduchem a nikomu a ničemu to nevadilo, teď si někdo vymyslí pneumix a najednou je foukání vzduchem strašně škodlivé jak pro pneumatiky tak pro disky. pre bezneho spotrebitela, je to vyhadzovanie penazi. pre sportovych jazdcov je to nutnost (dovody nechcem rozpisovat). tolko co stihne agresivne posobenie vzduchu (O2 a N2) napachat na pneumatike a disku sa podiela asi tak 0,5% znizenim jej zivotnosti (tj na hranici meratenosti) daleko viacej skodi pneu nespravne zabehnutie, pretazovanie, agresivna sol a UV ziarenie. Fukanie pneu dusikom ma pozitivny vplyv (to bez diskusie), ale negativa CENA ho uplne degraduju Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vevodap Vloženo 29. Duben 2006 Sdílet Vloženo 29. Duben 2006 uz to tady sice bylo, ale stejne se tomu vratim, ohledne tlaku a ne smesi kterou se plni. predepsany tlaky dle vyrobce vozidla jsou me jasny, kazdopadne me prijde, ze kdyz to fouknu na predepsanej tlak, pneumatiky vypadajii celkem podhusteny, mam jenom takovej pocit? nebo v tom nejsem sam? osobne tam davam vic nez je predepsano (proste si nemuzu pomoct) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Host Guest_bastien Vloženo 29. Duben 2006 Sdílet Vloženo 29. Duben 2006 uz to tady sice bylo, ale stejne se tomu vratim, ohledne tlaku a ne smesi kterou se plni.predepsany tlaky dle vyrobce vozidla jsou me jasny, kazdopadne me prijde, ze kdyz to fouknu na predepsanej tlak, pneumatiky vypadajii celkem podhusteny, mam jenom takovej pocit? nebo v tom nejsem sam? osobne tam davam vic nez je predepsano (proste si nemuzu pomoct) Máš jen ten pocit, ale nezapomeň, že ten výrobcem vozidla předepsaný tlak je myšlený za studena - tedy na autě, které stojí mimo slunce a min. 3 hodiny nejelo. Jinak je třeba si k tlaku přičíst u teplé gumy cca 0,2 atm. Po jízdě na dálnici 0,3 atm oproti studené pneu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bobayz Vloženo 29. Duben 2006 Sdílet Vloženo 29. Duben 2006 laky: mno,tak nevím.... viz http://motozurnal.centrum.cz/clanek.phtml?id=4089 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Host Guest Vloženo 29. Duben 2006 Sdílet Vloženo 29. Duben 2006 uz to mam rok dusikem a nic nedofukuji. Jinak na obycejnych rafkach - doporucuji - zevnitr nerezati, neni tam zadna vlhkost, pak mensi roztazitelnost - kdyz beru v uvahu ze pres leto nekdy pneu po jizde a hodne slunicka dela div - 90C pneu to ujde pak jen rici ze pocit stejny jako vzduch, snda jen ze se najede vice Km diky stabylnejsimu tlaku vzduchu a vysledkama to dopadlo az o nekolik 1000 km. Takze moje Michelin pouze dusickem a to výrobce jen doporucuje Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fabka2004 Vloženo 29. Duben 2006 Sdílet Vloženo 29. Duben 2006 inak velmi dobre vlastnosti ma aj argon, kolesa Vam odlahci takze budete mierne lepsie akcelerovat brzdit a pod Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fabka2004 Vloženo 29. Duben 2006 Sdílet Vloženo 29. Duben 2006 laky: mno,tak nevím....viz http://motozurnal.centrum.cz/clanek.phtml?id=4089 so zavermi a konstatovanim chemika suhlasim, jelikos sam som chemik len by som jeho tvrdenia povedal tak ako som to povedal v mojom prispevku o par riadkov vyssie Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pako Vloženo 10. Květen 2006 Sdílet Vloženo 10. Květen 2006 Přesně, jak píšeš, krom toho vyvažování. Vypustí vzduch, napustí dusík z tlakové nádoby a dají červené čepičky na ventilky a na dveře nálepku s tlakem a datumem kontroly tlaku. Jedno kolo stojí kole 40-50 Kč. Nesmíš doplňovat vzduchem, jedno doplnění ti zničí celou náplň. No já nevím jak je to s těma barvama. Včera jsem dával nové pneu, aniž by se mě ptali nafoukli to směsí PNEUMIX, dali žluté čepičky a žádnou nálepku. Kolo stálo 30 a na můj dotaz tvrdili, že případně můžu doplnit tlak čím chci. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pava Vloženo 10. Květen 2006 Sdílet Vloženo 10. Květen 2006 Přesně, jak píšeš, krom toho vyvažování. Vypustí vzduch, napustí dusík z tlakové nádoby a dají červené čepičky na ventilky a na dveře nálepku s tlakem a datumem kontroly tlaku. Jedno kolo stojí kole 40-50 Kč. Nesmíš doplňovat vzduchem, jedno doplnění ti zničí celou náplň. No já nevím jak je to s těma barvama. Včera jsem dával nové pneu, aniž by se mě ptali nafoukli to směsí PNEUMIX, dali žluté čepičky a žádnou nálepku. Kolo stálo 30 a na můj dotaz tvrdili, že případně můžu doplnit tlak čím chci. Čepičky jsou různé, už jsem viděl i zelené, podle čeho se to řídí to opravdu netuším. Nálepku dávají jen dobré servisy, je to dobré, protože je tam uvedené datum plnění a datum doporučené kontroly, což je myslím dobré, ostatní je dobře popsané výše. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FUGAS Vloženo 10. Květen 2006 Sdílet Vloženo 10. Květen 2006 inak velmi dobre vlastnosti ma aj argon, kolesa Vam odlahci takze budete mierne lepsie akcelerovat brzdit a pod Hm, a nebo hélium, ale pozor aby jste nedopadli jako Hindenburg. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pako Vloženo 10. Květen 2006 Sdílet Vloženo 10. Květen 2006 inak velmi dobre vlastnosti ma aj argon, kolesa Vam odlahci takze budete mierne lepsie akcelerovat brzdit a pod Jen tak pro úplnost PNEUMIX je směs plynů dusík + argon. Ale jestli to má cenu Bůch ví..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Host Guest_fabka2004 Vloženo 10. Květen 2006 Sdílet Vloženo 10. Květen 2006 inak velmi dobre vlastnosti ma aj argon, kolesa Vam odlahci takze budete mierne lepsie akcelerovat brzdit a pod Jen tak pro úplnost PNEUMIX je směs plynů dusík + argon. Ale jestli to má cenu Bůch ví..... cenu to nema Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fabka2004 Vloženo 10. Květen 2006 Sdílet Vloženo 10. Květen 2006 inak velmi dobre vlastnosti ma aj argon, kolesa Vam odlahci takze budete mierne lepsie akcelerovat brzdit a pod Jen tak pro úplnost PNEUMIX je směs plynů dusík + argon. Ale jestli to má cenu Bůch ví..... Bůch niesom Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Host Alois Vloženo 10. Květen 2006 Sdílet Vloženo 10. Květen 2006 inak velmi dobre vlastnosti ma aj argon, kolesa Vam odlahci takze budete mierne lepsie akcelerovat brzdit a pod Hm, a nebo hélium, ale pozor aby jste nedopadli jako Hindenburg. V Hindenburgu byl vodík, s héliem by tak nedopadl, protože hélium je nehořlavé, ale musel by být ještě větší, protože hélium má větší měrnou specifickou hmotnost než vodík. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.