Jump to content

4x4 spinani zadnich kol pri zataceni


georgijv
 Share

Recommended Posts

Temer pravidelne pri parkovani nebo pri otaceni se na parkovisti spina pohon vsech ctyr kol. Auto potom skace jak divokej mustang. Na diagnostice mi vymenili senzory otaceni obou prednich kol ale bez vysledku. Jine chyby se nehlasi. Potrebujeme poradit. Mame s kolegou stejny problem a autorizovany servis si s nim nevi rady. Mame octavii 1 rv 2003 74kw TDIpd.

Link to comment
Share on other sites

Tak to mi něco připomíná. Jak na místě točím příklad: při parkování, tak mi vzadní časti něco chroupne a auto poposkočí jako by přeskočilo kolo cihlu. Dá se to nazvat skákání jako divoký mustang ??? Rád bych se taky dozvěděl o co jde. Při zatáčení ... je jedno na jakou stranu cítí napětí ve skeletu auta jako nějaký odpor a najednou rána a auto škubne. Nechápu co se děje. Při výměně oleje v haldexu jsem nic neviděl. Olej byl čistý a mechanický věci, které jsou vidět nikde závadu nenacházím. Že by něco v diferáku, nebo poloosy... Co to může dělat ???

Link to comment
Share on other sites

Presne tak. Mame skutecne stejny problem. Zatim jsem pouze zjistil ze vymena senzoru prednich kol ABS nepomaha. Diagnostika u autorizovanyho servisu taky negativni ( jezdil jsem z technikem po parkovisti s pripojenym pocitacem a zadne zavady). Uz me tostalo docela slusnou sumu a porad beze zmeny. Docela se tesim na snih pak to neni vubec znat. Kdybych neco zjistil tak to sem napisu a prosim vas o to same.

Link to comment
Share on other sites

Ahoj, tady je každá rada určitě drahá... Docela se bojím,že by mě něco takového taky potkalo... Ale, co já bych zkusil,tak kontakty připojení čidel ABS na zadních kolech. Je možné,že jsou trošku zoxidované a pak chybí čas od času impulsy od zadních kol.Pak si řídící jednotka haldexu myslí,že přední kola prokluzují a zadní stojí a připne zadní nápravu... Další věc je překontrolovat čidlo podélného zrychlení na A-sloupku u kastlíku spolujezdce. Zdali je OK nebo ne. Nebylo by od věci sehnat jiné a zkusit prohodit. Určitě se dá na čas VAGem vyřadit, ale nevím, jestli pak haldex není vyřazen taky. Pokud ne, tak by po vyřazení čidla se mohla udělat zkušební jízda, zdali to dělá stále... Další věc je prověřit, jestli chodí bezvadně komunikace mezi jednotkou ABS a haldexem. Opět projet konektory a prostříkat kontaktolem. To by mohlo být taky ono, ale myslím, že to by bylo v paměti závad. Jsou to všechno jen nápady, nic konkrétního. Zkuste se ještě mrknout na fórum dieselpoweru, tak kdosi blbnoucí haldex taky z kraje tohoto roku řešil, tak zkusit hodit dotaz na něj, zdali a jak to vyřešil. Na každý pád, jestli na něco přijdete, tak to sem napište, ať to tu máme. Podle mého názoru to bude taková nějaká blbost jako špatný kontakt... Přeju hodně štěstí při hledání závady...

Jo, ještě není na závadu napsat, zdali máte ESP nebo jen ABS/EDS...

Edited by Řehoř
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Temer pravidelne pri parkovani nebo pri otaceni se na parkovisti spina pohon vsech ctyr kol. Auto potom skace jak divokej mustang. Na diagnostice mi vymenili senzory otaceni obou prednich kol ale bez vysledku. Jine chyby se nehlasi. Potrebujeme poradit. Mame s kolegou stejny problem a autorizovany servis si s nim nevi rady. Mame octavii 1 rv 2003 74kw TDIpd.

Zdravím všechny...mate pravděpodobně závadu v řj haldexu.Jelikož jsem se stim setkal už 3x protože pracuji v autorizovanem servisu Škoda stačí vyměnit řj haldexu!Stojí 19500kč v autorizovaném servisu.Diagnostikovat to nijak nejde,ikdyž se do pameti závad dostanete nehlasí to žádnou závadu!!Nejjednodušší je rozpojit svorkovnici na zadní převodovce,svorkovnice je dobře vidět když si kleknete za autem a podívate se na převodovku.Po rozpojení nebude fungovat 4x4 ale také přestane vrzání,skřípání atd.to je nejrychlejší detekce závady.

Link to comment
Share on other sites

@marek v.

a neni tahle diagnostika nahodou blbost? Kdyz bude vadne cidlo, ktere ma co docineni s touhle jednotkou bude se to chovat stejne, protoze jednotka nesepne. Clovek pak vyhodi 20k za novou jednotku a ono se to chova stejne. Navic pokud je tohle smejd od vyroby, ma to vzit skodovka na sebe. Je videt ze jste opravdu z autorizaku. Nic osobniho, reaguji jenom na tuhletu vasi radu.

Spravne byste meli mit v servisu kompletni elektroniku auta alespon v jednom kuse na sklade, at se to da na miste vymenit a v pripade uspechu teprve prodat.

Mi neco podobneho, ale bez rany, delalo pri plnem rejdu a rozjezdu, treba pri odbocovani. Bylo to neprijemne, bylo citit jak priply zadek tlaci auto dopredu, navzdory tomu ze kola byly otoceny a nic neprokluzovalo. Vzal jsem si volny patek a za patek a vikend jsem prosel vsechny konektory cidel. Kontakty jsem oskrabal a potom nastrikal silikonovym olejem. Od te doby mi to uz takhle nespina a haldex funguje tak jak by mel.

Link to comment
Share on other sites

Nic osobního jen odpovím na Váš članek

Ja jsem reagoval na to,že jim nepiše diagnostika žádnou závadu ani čidlo abs..."nepsal" jsem ať si koupi tu jednotku haldex,ale aby si selskym rozumem sami zjistili zavadu nebo ať to poradi v servisu...Vy píšete že jednotka nesepne kdyby bylo vadne čidlo abs jenomže jim ta jednotka spíná při otáčení atd.

Samozřejmě když je auto v zaruce tak neni problém ji vyreklamovat...ale zase když to auto ma najeto např.120000km a víc a je třeba staré 5 let tak proč by to měla škodovka platit je to švédsky vyrobek a má taky 2 roky zaruku jako každé jiné zboží...v jednotce je rozdělovací pist,snímač teploty oleje haldex a elektronika tohle všechno pracuje v oleji a když se zadře ten pist z nějakého důvodu tak se jedna o mechnickou závadu a ne šmejd!!když si koupite televizi např.za 45000kč a po 3,5 roce se pokazí tak vam jí taky nevyreklamujou a koupite si novou!!!

Ano když v servisu zjístím že ta jednotka je vadná tak se domluvím se zákazníkem a objednám ji...nikdy jsem nikomu neprodal jednotku aniž by to bylo 100% ní.na skladě držet jednotku za 19000kč jestliže odešla jenom 3x je zbytečne navyšovat cenu skladu..Před 3 lety ta řj haldex stála 40000kč teď stojí 19000kč...psal jsem jenom orientačně kolik stojí v servisu nová ale samozřejmě na netu ji seženete starší od 3000kč ...taky jsem jí scháněl brachovi na audi a3 qattro,která je řízena taky haldexem a taky mu to dělalo to samé co tady píšou ostatní...

Samozřejmě že to muže být cokoli počínaje jednotkou,snímače,přidavné čerpadlo,olej,prodřená kabeláž a spoustu dalších faktoru,které ovlivňuji funkci haldexu.

Na té zadní převodovce jsou nahoře 2 odvětrácí kanálky s hadičkama a ty hadičky jdou do podběhu někdy se stalo,že ty hadičky z převodovky spadly a dostala se tam vlhkost a z vlhkosti voda,haldex je vícelamelová spojka a právě ty lamely se pak slepi a dělá to neplechu... pak jestliže zjistíme že pří vyměně oleje v haldexu teče prvni voda pak olej nebo ten olej je špinavy tak je potřeba ten olej vyměnit min. 4x a vice dokud nebude čistý s týdenním intervalem..

Chtěl bych vidět ty mechaniky v servisu o kterých píšete že si s tím neví rady to musí byt nějací amateří nebo se s tím ještě nesetkali timto nechci urazit kolegy v autorizovaných servisech nechci se chlubit,ale kdo jiný než autorizovaný servis vám to ma vyřešit,ja auto ze servisu nemužu pustit pokud není opravena závada!...take řeči že nevim co s tím je blbost!!!Zajeď te si do jiného servisu tam vám ten problém vyřeší!!!

Tímto všechny zdravím a přeji hodně úspěchu s odstraněním závady!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...