Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím,

chtěl jsem se zeptat, mám O 1, 2002, 66. Je tam klasický příhřev vody třemi žhavícími svíčkami.

Svíčky mám dobré, odpor cca. 1.5 Ohmu, ale napětí mi na ně nejde ...

Kdy se tam má oběvit ? Je to přes nějakou pojistku ?

Potřebuji ověřit funkčnost, zima začíná :-)

díky

Funkcnost overis cez Vag kontrola akcnich clenov.

Spinacie rele su pod kapotou,2 ,na kazdy obvod jedno.

A klasicky predhrev to neni,je to zvlastna vybava.

Upraveno od mysko

Funguje to tak, že jak je teplota kapaliny při startu nižší jak tuším 5°C začne vyhřívat, dokud nedosáhne 60°C a nebo nedojde buď k poklesu napětí v síti, nebo nadměrné zátěži alternátoru. Jestli vyhřívá jedna, dvě, nebo tři je podle teploty, hodnoty ale přesně nevím. Funguje to celkem dobře, když to v těchto ranních teplotách ráno nechám 5min brčet, tak je vevnitř příjemný teplo.

já jsem si to udělal na manuální provoz přes dvojtý páčkový vypínač s mezipolohou, který mi rozpojuje původní mínus napojení do ŘJ a dva relátka se spínacím kontaktem, kterým se přes vypínač sepne mínus od karoserie, samozřejmě přes diody, aby to nešlo zpátky do ŘJ, odběr proudu je znát, ale také mám vyzkoušené, že doba ohřevu se krátí o cca polovinu, spotřeba ale také samozřejmě roste. Plus je veden přímo. Dva relátka tam jsou z důvodů spínání jedné a dvou žhavičů každé zvlášť, na jeden okruh jsem si to netroufnul dát, samozřejmě je třeba pak hlídat teplotu, protože se to musí vypnout, jen by mne zajímalo jak dlouho ty žhaviče tuto metodu vydrží

máte foto kde ty svíce najdu ?

Fire: Ten predohrev kvapaliny nema kazdy TDI a SDI motor. Je tom podla miesta urcenia vozidla. Zhavice na vodu su medzi motorom a filtrom. :)

Upraveno od PROCHY603

A v te divne vykousle krabicce nad filtrem jsou dve relatka, ktere je spinaji...

Taky sem si to udělal na manualní ovládání, ale že by to nějak pomáhalo sem si nevšiml. :disgust:

No ja som zistil ze tie spiraly tam mam aj ja ale nefunguju. Ani ked je ,,kurenie,, na plne. Ako sa daju zmerat tie spiraly? Maju mat neaky odpor? Dakujem za odpoved

S topenim to nema nic spolecneho, ohriva to vodu, pri velkych mrazech se jen motor ohreje o par minut driv.

Fire: Ten predohrev kvapaliny nema kazdy TDI a SDI motor. Je tom podla miesta urcenia vozidla. Zhavice na vodu su medzi motorom a filtrom. :)

tak toto na PDčku nemám a nebo to je někde jinde trošku..lze to dodělat ???

no to by me taky zajimalo, jestli to jde na PD dodelat..

No nasiel som el. schemu aj na SDI 50 kW tak zrejme teda maju aj sdicka toto.

Ci to ide dorobit?

Podla etky asi hej,treba zohnat diely 7 a 8 z pril. foto. A zhavice.

Kontrola ? Najprv skus len ziarovkovu skusacku na + pol bterky a vrch zhavica,ked zazne tak je dobry. Potom ked tak vymontuj a pozri ako zhavi. lebo moze zhavit na 2 cm alebo len spicka. Kludne vyber,voda nevytecie... teda pri vychladenom aute.

Kontrola podla schemy.

rele J 359 a 360 kontakty 2,15 su trvale pod prudom. Na rele je to kontakt 30. To ide na zhavice po zopnuti rele. Kontakty 8 a 17 idu k zhavicom, po zopnuti rele kuria.

Kontakty 4 a 13 su pod prudom pri zapnuti zapalovania. to je ovladacie napajanie relatiek. Z druhej strany idu vyvody 6,15 do RJ. Tato vlastne pripaja minus k tym rele na zopnutie,preto je tam + pol namerany uz pri zapnutom zapalovani.

Zatial som este nenasiel stav kedy zapina RJ kurenie,lebo darmo mam vonk. teplotu cca 0-1 st. ked zrejme meria teplotu vody,ktora moze byt vyssia.

Nebolo by zle dotiahnut 2 signaly na palubovku na nejake diody ktore by zasvietili ak je zapnute rele. Ked len to hodit dole k diagn. zasuvke. Potom po zime kludne zrusit alebo poriesit po svojom,kam s tym. Dole k noham by kludne mohli 2 diody v pripade ze to zopne svietit.

post-18780-1257266862_thumb.jpg

post-18780-1257516784_thumb.jpg

EDIT...dal som sem novu schemu s vyssim rozlisenim. Uz som na to dosiel kde sa to nastavuje ...

Upraveno od mysko

MYSKO: :palec2::smich: Ved par riadkou HORE som pisal ze aj SDI motory ten predohrev chlad.kvapaliny mozu mat aj nemusia. Plati to aj o TDI. ;):)

Upraveno od PROCHY603

  • Autor
No ja som zistil ze tie spiraly tam mam aj ja ale nefunguju. Ani ked je ,,kurenie,, na plne. Ako sa daju zmerat tie spiraly? Maju mat neaky odpor? Dakujem za odpoved

Měřil jsem žhaviče, jde to sice horko těžko sundat, ale podepřením páčením vyskočí :-) Mají odpor pod 1 ohm, při

připojiná 12V přímo z ACCU jedním teče proud až 16A, tzn. že když jedou všechny, pomáhají motoru cca. 500W,

což něco pomůže. vyvedl jsem i sig. diodu, ohřev funguje, jak bylo výše napsáno jen za jízdy, asi nad 5-10 km/h a cca. do 60°C. Paxe vypne.

Mám jen jednu diody, nezjišťoval jsem jak se připínají relátka, zavedl jsem i ruční provoz, ten se tak může hodit, pokud stojíte

nebo na 60°C, pokud má někdo zájem.

To je zaujimave zistenie ze len pokial auto jazdi ,takze to nedokazem nabudit napr odpojenim cidla teploty ako som chcel skusit ci to ide namieste.

Mne ide uz len o to ci to vlastne aj funguje teda ako sa k tomu sprava samotna RJ.

Takze najlepsie by bolo zrejme teda k pinom 8 a 17 napojit nejaku diodku a slahnut to do kabiny na kostru. A v zime urcite lepsie rucne ovladanie,lebo napr si viem predstavit ze dojdem k autu ,nastartujem, a kym ocistim od snehu alebo ladu tak by pekne zacalo varit vodu a nie az ked sa pohnem...

A zaujimalo by ma teda ako si poriesil to rucne ovadanie,ci na kazde rele a prip,suciastky,teda urcite nejake diody na zamedzenie spetnych vedeni do RJ.

Lebo je mi jasne ze treba dotiahnut dalsie paralelne draty z pinov 6,15 a pomocou spinacov to napajat ku kostre. V kombinacii s tymi ledkami by to bolo aj opticky signalizovane ci to ide aj automat aj rucne.

Upraveno od mysko

  • Autor

No vzhledem k tomu, že ŘJ spíná zem, není třeba žádné ochrany případně zavedené zemně do ŘJ. Dají se i natvrdo spojit ovládací vodiče od obou relátek dohromady a přes přepínač je spínat na zem, to ovšem omezí funkci ŘJ rozdělit výkon na 1 nebo 2 relé, pojedou vždy z ŘJ oba. Osobně to má napojená stylem, že z každého ovl. drátu vede jedna dioda. Diody se následně spojí katodama k sobě a přes spínač do kabiny. Plánuji to spíš na časovač, kr. uložím do krabice k relátkám, např. na 5 min. a ovládat jej nějakým stylem tak, abych nemusel do kabiny nic tahat ani používat spínač, např. (jen hypotweticky) při zapnutí předních mlhovek, jen např. na 1 s, se aktivuje časák, a bude hřát 5 min. a pak vypne. Samo že určitě vymyslím i jinou aktivaci, která bude jedinečná ...
Co se týče účinnosti, nezbývá než změřit na volnoběh když má motor ráno stejnou poč. teplotu a např. do 60°C, a měřit čas. Na volnoběh má totiž motor velmi nízký výkon, takže mu 0.5 kw pomůže, ale za jízdy, když má 30-30 taxe 0.5 ztratí jak nic ...
O případných naměřených výsledcích něco napíšu ...

No nasiel som el. schemu aj na SDI 50 kW tak zrejme teda maju aj sdicka toto.

Ci to ide dorobit?

Podla etky asi hej,treba zohnat diely 7 a 8 z pril. foto. A zhavice.

Kontrola ? Najprv skus len ziarovkovu skusacku na + pol bterky a vrch zhavica,ked zazne tak je dobry. Potom ked tak vymontuj a pozri ako zhavi. lebo moze zhavit na 2 cm alebo len spicka. Kludne vyber,voda nevytecie... teda pri vychladenom aute.

Kontrola podla schemy.

rele J 359 a 360 kontakty 2,15 su trvale pod prudom. Na rele je to kontakt 30. To ide na zhavice po zopnuti rele. Kontakty 8 a 17 idu k zhavicom, po zopnuti rele kuria.

Kontakty 4 a 13 su pod prudom pri zapnuti zapalovania. to je ovladacie napajanie relatiek. Z druhej strany idu vyvody 6,15 do RJ. Tato vlastne pripaja minus k tym rele na zopnutie,preto je tam + pol namerany uz pri zapnutom zapalovani.

Zatial som este nenasiel stav kedy zapina RJ kurenie,lebo darmo mam vonk. teplotu cca 0-1 st. ked zrejme meria teplotu vody,ktora moze byt vyssia.

Nebolo by zle dotiahnut 2 signaly na palubovku na nejake diody ktore by zasvietili ak je zapnute rele. Ked len to hodit dole k diagn. zasuvke. Potom po zime kludne zrusit alebo poriesit po svojom,kam s tym. Dole k noham by kludne mohli 2 diody v pripade ze to zopne svietit.

otázkou je, na kolik to vyjde a jestli se to vyplatí no...

Pripadne vrakac a diely odtialto z bazara.

super, díkec za odkazy, ale teď mi řekněte, když se do toho pustím, investice bude cca do 3tis., opravdu se to vyplatí a to ohřátí motoru bude znát ? já jen, aby to nebylo jen taková symbolika.... a oktávy toto měly za příplatek nebo sériově ?

je to opravdu znát, nedávalo se to do aut, které byly vyvážené na jih ;)

tzn. všechny které byly např. pro CZ tak to mají ?

Já ju mám z německa a mám to tam. Jen by mě zajímalo o kolik je to rychlejší to ohřátí.

koli tomuto rozmyslam nad tou led signalizaciou tych obvodov,ked to zapne aby som o tom vedel. Potom sa to da ako tak odsledovat co to dokaze. Momentalne teplota vonku cca 5 stupnov, start,odchod pre zenu do roboty,jazda cca nech netrepem mozno 3-4 km,ale po pusteni ventilatora uz citit mierne teplejsi vzduch,rucicka cca 2-3 mm od nuly budiku. Ale neviem ci to je zapnute.

Teraz polozme si otazku.

Chcem to kurenie koli tomu aby sa ten motor skor zohrial alebo radsej mi ide viac o to ze skor mam teplo v aute. Lebo pokial si dam ANO na druhu otazku tak som rozmyslal uz aj nad tym dorobit elektricku spiralu niekde k vyfuku ventilatora.

Upraveno od mysko

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.