Únor 24, 20169 r Ještě jedna otázka. Pokud bych po autě vedl jen PLUS samostatným vypínatelným kabelem na místo tam kam potřebuju a tam až se chytil MÍNUSU za kostru? To by mi dost ulehčilo výrobu tý redukce společně se zbožným přáním aby byl plusovej pol v zásuvce ta středová část a mínus ten plech okolo. Sice do 12V zásuvky co je ve plastovým tunelu vedle ruční brzdy vedou dva kabely. Ale u nich je nutnost vést oba protože neni právě kde se chytit kostry. Prostě když bych měl PLUS v kabelu a mínus bral z kostry, nemůžu nějak řídící jednotky zblbnout? Jestli si nějaký jiný čidla v autě "neposílaj" po kostře nějaký signály a ta moje mínusová vývodka by je zmátla? Jde nějak na konektoru co se připojuje do tý 12V zásuvky ve středovým tunelu bezpečně zjistit jakej kabel je plusovej a jakej mínusovej? Možná sem pro vás trochu elektricky přiblblej, ale z mechanickýho hlediska to budu mít zmáknutý. Jinak už s výrobou redukce na rozbočení originálního konektoru sem už skoro u cíle. Ještě tak měsíc a bude to hotový. Upraveno Únor 24, 20169 r od Mr.Pavka
Únor 24, 20169 r Mínus pól je veden po kostře (karoserii), takže připojit ho lze prakticky kamkoliv, ale nejlépe na svařenou část, ne na něco co je přišroubované. Original kostřící bod je vpředu na tunelu pod středovým panelem. Polaritu změříš jakýmkoliv multimetrem, když ho správně přepneš na stejnosměrné napětí. Ale pozná se to taky tak, že mínus bývá hnědý, nebo hnědý s nějakým proužkem.
Únor 24, 20169 r Kostřících bodů je na autě několik, uzavřená matice M6 v barvě auta v černém plastovém domečku. Plusový vodič svorka 30 stálý proud je většinou červený, mínusový vodič je hnědý.
Únor 24, 20169 r Ještě jedna otázka. ... To by mi dost ulehčilo výrobu tý redukce společně se zbožným přáním aby byl plusovej pol v zásuvce ta středová část a mínus ten plech okolo. Sice do 12V zásuvky co je ve plastovým tunelu vedle ruční brzdy vedou dva kabely. Ale u nich je nutnost vést oba protože neni právě kde se chytit kostry. ... Norma definující zapojení konektorů do auta to říká jasně - na tom středovým kontaktu ZÁSUVKY je +12V buď přímo od baterky jen přes příslušnou pojistku, nebo v některejch případech i přes spínač. Ty boční pérka zástrčky, co se po zasunutí do ZÁSUVKY napojí na obvodovou část, jsou VŽDYCKY KOSTRA = ZÁPORNEJ PÓL. U některejch zástrček je jako zápornej kontakt využitý jen jedno pérko z těch dvou (elektricky - mechanicky udržujou polohu uvnitř zásuvky obě, ale elektricky napojený je jen jedno). A platí to i když je zásuvka upevněná v plastovým panelu, jen se taková zásuvka bez dalšího obložení nesmí použít pro zapalovač (kvůli teplu - na zapalovač je určená zásuvka s keramickou nebo sklo-osinkovou vložkou). A když nelze kostru = zápornej pól připojit přímo z plechovýho držáku, musí se DOPROPOJIT kabelem - právě k nejbližšímu kostřicímu bodu.
Únor 25, 20169 r Stred stale plus, obal je minus... Trosky iny konektor, ale vidiet co je kde - cervena plus v strede, cierna minus na obale/na kraji (Druhe riadky tych popisiek si nevsimaj) -- Z mobilu
Březen 30, 20169 r Tak sem to dodělal. Jsem rád, že mam zrovna Škůdku a na šroťácích sou mraky felicií ze kterých sem vydrbával 12V zásuvky i s konektorama a kabelama pro svoje zkoušení jak to přesně udělam. Než jsem došel k tomuhle cíli, tak sem při dílenských pokusech jakou zvolim technologii výroby zmařil asi 6. Jak je originál zásuvka do který vedou dráty s konektorem, tak sem ten konektor zapojil do mojeho samodomo rozbočovače kde mam 3 plusový jaýčky a dva vínusový. A až z něho sem si vyved další větve podle své potřeby. Jedny kabely sem zas zaved do konektoru 12V zásuvky. Další pár plusu a mínusu mam jako záložní kdybych chtěl něco ještě připojovat A nakonec saamotnej plusovej jazýček sem připojil přez páčkovej vypínač vedle řadící páky až do boku v palubní desce. Tam sem si na kostru připojil 12V zásuvku a zapojil jen plus. Vypínač sem strčil zespoda do díry kde má být originál ovládání vyhřívání sedadel. Vypínač mě stál 40 korun a jeho rozměry jsou takový, že sem si myslel, že snad tu díru ve středovým tunelu vyrobili podle toho vypínače. Prostě tam jak na šířku i na dýlku sednul jak prdel na hrnec. Největší pakárna byla výroba toho zozbočovače, jsem šikovnej a s kovem umim. Jenomže tady sem musel ještě použít plast a pertinax jako izolanty, a to mi zezačátku dělalo docela problém. Celej rozbočovač je přišroubovanej do závitu kam se jinak přidělává loketní opěrka. Nu, zde máte foto mé práce. Je to dle mého názoru esteticky čisté, a hlavně bez zásahu do elektroinstalace. To jak zde někteří vyváděli kabely z pojistky z pojistkové skříně mi (neberte to osobně) přišlo jako hrozná prasárna. Upraveno Březen 30, 20169 r od Mr.Pavka
Březen 31, 20169 r Ako nic v zlom, ale osobne sa mi ten prepinac/vypinac nepaci. Nebolo by lepsie klasika koliskovy? Napr: http://www.salshop.sk/termekkepek/02014.jpg -- Z mobilu
Březen 31, 20169 r Ten tvůj je sice dobrej i hezkej, ale jeho montáž by vyžadovala zásah-broušení do středovýho tunelu.
Březen 31, 20169 r Zavisi v akom rozmere najdes. Dal som to iba ako priklad inac pekne si sa pohral -- Z mobilu
Březen 31, 20169 r Ten tvůj je sice dobrej i hezkej, ale jeho montáž by vyžadovala zásah-broušení do středovýho tunelu. Ba ne, dělá se menší než záslepka přepínače vyhřívání sedadel, takže jde zadělat do ní - měla to tak myslím i nějaká neoriginální dodo vyhřívací sada.
Duben 16, 20169 r Tak a další problém. Koupil sem si novou autokameru a u ní byla nabíječka...... Jenže...... Po nesčetných výpravách na autošrotiště a vykuchávání 12V zásuvek z Felicií a myslim jednoho dvojkovýho Golfa sem zjistil, že mi do týhle zásuvky ta autonabíječka nejde (teda jde ale moc na volno takže mi jí ty postranní roztažný mínusový poly neudrží vevnitř aby se chytil plusovej pol). Je to ta přídavná zásuvka jak sem jí vyfotil někde do předchozího komentáře výše. Ale jinak připojovací konektory 12V zásuvka/konektor Fabia2. Při měření sem zjistil, že ve Fabii mam díru pro zásuvku 21mm, ale v těch všech vydrbaných z Felicií maj díru 22mm. A ten 1mm o co je díra větší je na tom dost znát. Sem doteď myslel, že u všech aspoň evropských (nebo když už, tak v rámci koncernu VW) aut je nějaká unifikace průměru díry. Takže mam tři možnosti. Buď jim řeknu, že mam tu Felicii a zásuvka mi v ní čvachtá aa nedrží tam. Nebo si budu muset vyrobit z 0,5mm plechu nějakou zužovací redukci. A nebo budu muset sehnat 12V zásuvku do Fabie, jenže to bude asi problém když je to relativně modelově nový auto a na autošrotištích se nevyskytuje. A vrakáče zas neví co by za to chtěly... Upraveno Duben 16, 20169 r od Mr.Pavka
Duben 16, 20169 r tak si kup toto http://www.aliexpress.com/item/free-shipping-New-12V-Power-Outlet-Supply-auto-Cigarette-Lighter-Socket-with-mini-fuse-box-for/885776537.html píchneš to rovnou do pojistkovky na pozici, kde bude plus po zapnutí klíčku
Duben 16, 20169 r Ale pro mě neni žádoucí aby to fungovalo jen po zapnutí klíčku. Ale aby to šlo zapnout kdykoliv auto opustí můj pozemek.
Duben 16, 20169 r a je mezi tím rozdíl? ... já myslel že auto opouští pozemek jakmile nastartuješ ne? ... tak to píchneš na pozici pod stálým napětím, řekl bych že se tato pozice tam také najde
Duben 16, 20169 r A to s čim sem si lámal hlavu jak to udělat a mrnil se s tim skoro rok, tak to mam hodit za hlavu? Vymyšlený to mam dobře, vyrobený taky. A nevypadá to ani nejhůř. Prostě sem dojel na nějaký prapodivný rozměry děr pro 12V zásuvky.
Duben 16, 20169 r tak každého volba, já právě abych nemusel nic dodělávat, bylo to krásně schované, nemusel kuchat origo kabel od nabíječky pro kameru, tak toto vidím jako ideální variantu
Duben 18, 20169 r Tak to je tim, že průměr 22mm je pro žhavící zapalovače a 21mm je zas pro 12V spotřebiče. Konstrukce a materiály stejný akorát ta velikost díry. Nakonec sem koupil na vrakáči dvě 21mm zásuvky za stovku. Dobrá cena.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.