Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Drazí molegové,

dostal jsem pěkný dáreček a to v podobě prasklé přední levé pružiny. Stalo se to při vyjíždění z řady stojících aut kdy jsem vytočil volant nadoraz doprava. Ozvalo se douchání. Při srovnání volantu bylo vče v pořádku. Po pár dnech jsem si lehnul pod auto a našel jsem v tlumiči kousek ulomené pružiny. Ulomil se kousek z konce vrchní části v místě kde dosedá miska. Pružina se po ulomení neudržela pod miskou a vyskočila nad misku a opírá se o kastlu. Chtěl jsem se vás zeptat na pár věcí. Potřebuji nutně jezdit a tak s autem jezdím. Zehnal jsem pár použitých předních pružin tady od jednoho člena. Snad mi brzo přijdou. Můžu s autem jezdit ? Kdo jste už pružiny měnil dával jste nové nebo použité ? Děkuji za vaše rady.

post-3521-1261911722_thumb.jpg post-3521-1261911757_thumb.jpg post-3521-1261911785_thumb.jpg

Vloženo

No neco podobneho jsem videl na fiat stilo r.v. 2005,praskla mu pruzina,jak jsem ale videl v jakych miskach drzi pruziny na fiatu,malem jsem se poblil!Mel zrovna namireno za rodinou po dalnici asi 150km u baraku citil neco jako kdyby se palila guma!Jel a asi po 10km auto na stranu,vysedl podival se dostal defekt,hodne podobny kousek se mu ulomi a zbytek se oprel o gumu a po obvodu ji hoblovat!Takze nova guma a pruzina!Ja si myslim nebo tak ja bych s tim urco nejezdil! ;)

Vloženo (editace)

Já s tím už najezdil aspon 100 km.

Dnes jsem namontoval nové pružiny. Vyměnil jsem uložení tlumičů a promazal ložiska. Snad to chvilku vydrží.

post-3521-1262107562_thumb.jpg post-3521-1262107630_thumb.jpg post-3521-1262107671_thumb.jpg post-3521-1262107784_thumb.jpg post-3521-1262107824_thumb.jpg post-3521-1262107850_thumb.jpg

Editováno: , autor: zdenouch
Necituj předchozí příspěvky!
  • o 2 týdny později...
Vloženo

je to lepší jí udělat. dost lidí to ale nedělá tvrdí, že to dávaj tak jak povolili (záleží co všechno a kde bylo dole spodní rameno k těhlici na 3 šrouby tam už se to může trochu pohnout) takže uvidíš jak budeš mít volant

Vloženo

Jo pružiny občas prasknou Měnil jsem je kolegovi z práce. Stalo se mu to pár metrů od garáže Pokud by stím jel tak by prožezal pneumatiku.

Sebo je má za super cenu Tak jedině nové.

post-1028-1263330545_thumb.jpg

Vloženo

Možná trochu OT, ale pro zasmání : Kamarádovi praskla podobně pružina na VW Ventu a vyřešil to jejím svařením :) . Jak myslíte, že mu to vydrželo dlouho ??? :smich:

Vloženo
Možná trochu OT, ale pro zasmání : Kamarádovi praskla podobně pružina na VW Ventu a vyřešil to jejím svařením :) . Jak myslíte, že mu to vydrželo dlouho ??? :smich:

Mozna jen nez to pustil ze zvedaku na zem... :smich:

  • o 2 týdny později...
  • o 3 týdny později...
Vloženo (editace)

Tak se mi taky ulomila pruzina. Na pravem prednim kole na me 1.8T.

pred 4 mesici jsem delal tlumice a byly ok a ted tohle.

Jednak mi to pri najeti do diry delalo takovy duty zvuk a shodou okolnosti mi odeslo na tom stejnym kolem cidlo ABS, takze jsem si toho vsiml. Ulomila se ta spodni cast v misce tlumice ....

Objednal jsem par pruzin na predek ze skoda-dily, zitra vecer tady budou, akorat si musim pujcit stahovak

pak samozrejme geoska.....

ten kamos se svarenou pruzinou je cvok :) pruzinova ocel je obecne povazovana za nesvaritelnou .... navic tim svarovanim zpusobi pnuti kolem svaru. nechtel bych takto 'spravene auto' stylem Pat a Mat. jakmile pruzina po svarovani skrehne, je pouze otazkou casu nez se rozlomi takovym zpusobem, ze auto bude drhnout ramenem o zem

Editováno: , autor: dolezelk
Vloženo
Já s tím už najezdil aspon 100 km.

Dnes jsem namontoval nové pružiny. Vyměnil jsem uložení tlumičů a promazal ložiska. Snad to chvilku vydrží.

Jestli máš kombi tak podle značení to nejsou ty které tam mají být :feve:

Vloženo (editace)

Jo mám krátkou. Budu muset dělat geometrii, když jsem nic krom tlumiče a uložení neměnil a nepovoloval ?

Editováno: , autor: KaJe
Necituj předchozí příspěvky!
Vloženo (editace)

Hondaaa : taky záleži jestli máš podvozek mormal, nebo pro špatne cesty (1GA, 1GG, 1GE, 1GB ...)

Editováno: , autor: KaJe
Necituj předchozí příspěvky!
Vloženo

Jen pro zajímavost,kdysi jsem měl peugeota 306 D. a taky mi praskla přední pružina a tak jsem ji zavařil c očkem a jezdil jsem na tom bez problémů další dva roky pak jsem ho prodal a nový majitel mi občas zavolá jak je s autem spokojenej a jezdí na tom do teď.

Jinak co se týče geometrie tak bych ji doporučil i když se cokoli rozebere a dá na stejné místo jako předtím stejně to bude rozhozený schválně jsem to měřil mám velkou posuvku (160cm.)a upravenou na měření geometrie a rozdíly před a po montáži čehokliv na nápravě jsou znát co se týče pružin tak i déka nové a starší je znát na geometrii. Protože ty tyčky z řízení nejsou rovně ale mírně šikmo dolu a pokud dáte novou pružinu tak bude ještě malinko šikmějc a to byste koukali jak to lítá a v turánu máte rozbíhavost jako prase /řízení je na pevno a auto se zvedá kola jdou dolů tyčky řízení jdou dolu společně s koly co na stává? rozbíhavost a naopak při zatížení na zemi zase zbíhavost. Pokud měnit tak obě pružiny a geometrii nechat seřídit.

Vloženo

no vidím čeho jste někteří schopní...... . Mám za sebou taky prasknutí zadní pružiny u VW Transporter Synchro po lehčím skoku po najetí 250tis v náročných podmínkách. Po montážním zásahu nebo trefení kanálu bych geometrii udělal.

Vloženo
Nepekne obrazky

Asi neni od veci pri vymene tlumicu popremyslet i nad vymenou pruzin, stat se tohle x-set nebo x-tisic km od domova musi byt hodne 'prijemne'

to bys mohl rovnou měnit všechno co tě napadne občas to praskne ale rozhodně to neni zase tak častý když si uvědomíš koli těch aut jezdí

Vloženo
Jen pro zajímavost,kdysi jsem měl peugeota 306 D. a taky mi praskla přední pružina a tak jsem ji zavařil c očkem a jezdil jsem na tom bez problémů další dva roky pak jsem ho prodal a nový majitel mi občas zavolá jak je s autem spokojenej a jezdí na tom do teď.

Jinak co se týče geometrie tak bych ji doporučil i když se cokoli rozebere a dá na stejné místo jako předtím stejně to bude rozhozený schválně jsem to měřil mám velkou posuvku (160cm.)a upravenou na měření geometrie a rozdíly před a po montáži čehokliv na nápravě jsou znát co se týče pružin tak i déka nové a starší je znát na geometrii. Protože ty tyčky z řízení nejsou rovně ale mírně šikmo dolu a pokud dáte novou pružinu tak bude ještě malinko šikmějc a to byste koukali jak to lítá a v turánu máte rozbíhavost jako prase /řízení je na pevno a auto se zvedá kola jdou dolů tyčky řízení jdou dolu společně s koly co na stává? rozbíhavost a naopak při zatížení na zemi zase zbíhavost. Pokud měnit tak obě pružiny a geometrii nechat seřídit.

Podle to co jsi napsal se tedy prakticky nedá nastavit geometrie.Protože když jí uděláš na vyvěšených kolech tak po spuštění jí budeš mít rozhozenou a naopak?

Vloženo

Samozřejmě se geometrie dělá při spuštěném autě tak že se s vozilo posunuje dopředu a zpátky aby se to dalo měřit.(jinak v momentě zatížení a vyložení vozu se nastavená geometrie mění )Jinak na vyvěšených kolech ji neuděláš.Proto každý zásah do nápravy výměna čepu uložení ramene výměna pružiny řízení a podobně vyžaduje seřízení geometrie.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...