Přejít na obsah

Škoda RAPID


djpetr

Doporučené příspěvky

... Ostatní díly uložení náprav a tlumičů je použito z dřívějších aut koncernu (u ŠA je dárcem první generace OI z r.1996) a je 10 000 000x zaplacený. 

Není to tak na 100% pravda, ale dejme tomu.

 

Jsou právě jiný ty tlumiče (dýlka a útlum), je nastavená kompletně jiná chára pružení s ohledem na úplně jinou váhu auta a na jinou kinematiku (hlavně rozchod kol). I Roomster má tu zadní nápravu drobet odlišnou, i když se říká že "je z OI". Stejně tak i přední náprava, i když "konstrukčně pochází z fábule", není na Rapovi do puntíku stejná...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, Mavericku - já o tom v podstatě vím taky kulový, protože v tý fabrice nedělám - ale dokážu si jistý věci představit jak geometricky, tak fyzikálně a navíc i (aspoň teda částečně) ekonomicky.

Ale myslím si, že POKUD JSOU STEJNÝ GEOMETRICKÝ ROZMĚRY NÁPRAVY liftbacka a spacebacka (tzn. rozchod kol, dýlka pevný i kyvný části a průměry čepů uložení) a pokud obě verze mají na dotyčnou nápravu naloženou ± autobus stejnou váhu, MĚLY BY BEJT OBĚ VERZE TLUMIČŮ MEZI SEBOU PÁROVĚ ZÁMĚNNÝ = nemělo by se žádným nežádoucím způsobem projevit nahrazení starších tvrdších tlumičů v liftbacku novějšíma měkčíma ze spacebacka - a kromě větší skákavosti by se nemělo nic projevit ani při opačný záměně, teda kdyby někdo namontoval starší liftbackový tlumení do spacebacka.

Ale JE TO MŮJ NÁZOR VYCHÁZEJÍCÍ ČISTĚ JEN Z FYZIKÁLNÍ ÚVAHY, jízdní testy jsem s tím nedělal, takže myslet si můžu co chci a v reálu to může bejt úplně jinak - i když si to nechci připustit. Samozřejmě fabrika podle dosaženejch výsledků testování může doporučovat / nařizovat / zakazovat něco jinýho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsou zatím tři čísla tlumičů: dvě pro lift, jedno pro space.

Zrovna tlumiče lift vs. space chápu, že jsou jiný kvůli jiný karoserií resp. kvůli kratšímu převisu a tím jiný páce působící na nápravu. To bych teda nekombinoval ani náhodou. Ale tlumiče lift-lift? Teď třeba nedoporučují záměnu a za pár let bude původní tlumič vyřazen z výroby pro ND a nahrazen tím novým, protože se nebude vyplácet výroba pro variantu aut, která se dělala jen rok. Taky ekonomika. A pokud by to bylo tak špatný, že by to nešlo nahradit a bylo by to nebezpečné, určitě by se změnilo i něco na uchycení, aby to prostě nešlo zaměnit.

A zajímal by mě aftermarket, jestli bude dělat dva různý typy tlumičů. Silně o tom pochybuju.

V sériový výrobě se pohybuju 20 let a vždy se snažíme změnit něco jen tak, aby to neovlivnilo další díly a bylo to záměný i zpětně, pokud to nemění úplně parametry. Prostě nový díl i pro ND.

Odpověď, že to nejde, mě neuspokojuje. Vždy to nějak jde, otázka je samozřejmě za kolik. Jiná by byla, kdyby odpověď byla: z bezpečnostních důvodů je nepřípustná záměna .......

A jak jsem tu už někde psal, měnit nastavení podvozku auta po roce výroby je tedy pěkně velká chyba celého procesu vývoje auta. To v tom autě nejezdili? Ale koncern si to může díky své mediální síle dovolit a ještě to využije marketingově - Toledo. Ale u Škodovky radši ticho po pěšině, nikdo nic neví nebo se to zatlouká.

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 4 měsíce později...
  • o 7 měsíců později...

„Edition“ - sériová výbava, designové prvky.

   Exteriér:
* kryty vnějších zpětných zrcátek v barvě vozu
* antracitová kola Bicolor z lehké slitiny s leštěným designem
* mlhové světlomety vpředu
* tónované zadní sklo a zadní boční okna (SunSet).

Akční model na první pohled identifikuje plaketa „Edition“ , umístěna na obou B-sloupcích (Fabia, Rapid), resp. na blatnících (Octavia, Yeti).

   Interiér:
* malý kožený paket pro tříramenný volant, hlavici řadicí páky a madlo páky ruční brzdy, potažené kůží se šedým obšitím
* nově uspořádaný sdružený panel přístrojů s chromovaným lemem kolem otáčkoměru a tachometru, šedým pozadím a novým designem přístrojů
* exkluzivní textilní potahy sedaček s šedým obšitím
* dekor v imitaci kartáčovaného hliníku
* textilní vkládané koberečky se šedým obšitím
* plaketa „Edition“ na hlavici řadicí páky a na palubní desce

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

dobrali jste se nejakyho zaveru ohledne pouziti novych tlumicu z liftu MR2014 na lift MR2013?

Baví být pokusným králíkem, zadní tlumiče s označením 6R0513025BA jsou na autě. Práce na hodinu, u mě klasika opět montáž na ulici před domem, jedná strana navíc v dešti. U levého tlumiče byly šrouby horního lůžka dotaženy opravdu s citem = muší silou, doporučených 30Nm tam nebylo ani náhodou! Na utahování šroubů jsem měl momentový klíč a všechny šrouby a matice jsem dle DPR poctivě vyměnil.

 

První pocity? Mám přímé porovnání, protože jsem si těsně před výměnou stejnou trasu projel s původními tlumiči, auto zatížené jen řidičem 77kg. Na zkušební trase to na kostkách zezadu míň duní, auto se plavněji přenáší přes hrboly a asfaltem zaplácnuté díry. Na příčných prazích to tolik nenadskočí, železniční přejezd bez výraznějšího drncnutí. Přitom pocitově při jízdě v mých oblíbených vlásenkách (rychlost cca 100km, bylo po dešti) jsem nezaznamenal nějaký významější neklid zadní části auta. Uvidíme ještě, co naše dálnice, jsem na to porovnání fakt zvědav, synátor se vzadu při prázném kufru vždycky pěkně natřásal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Dostal jsem se k jízdě s Rapidem Elegance 1.6TDI/77kW MR2014. Překvapilo mě pár věcí - rozdíl v interiéru oproti Ambition mizivý. Další věcí je docela dobře utlumený motor, čekal jsem, že to bude horší. V práci máme na servisu 1.2/77kW Spaceback a oproti němu mně přišel slabší podvozek - paradoxně v tlumení nerovností.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

No, pravdu mas, tiez sa velakrat pozastavam nad tym, ze cisto cierne savia, 17" neposobia tak robustne ako

cierno strieborne, chcel by som to vidiet na mojom aute, ako by to vyzeralo. Mozno tie cierno strieborne by aj bez vymeny pruzin posobili vacsie v blatnikoch :-)...

 

A pozeram, ze liftback prezentuju uz so Saviami 17", nie ako spaceback so 16" Italia, asi aj na takychto prezentacnych foto by na liftbacku posobili tie Italia male.

A samozrejme zase je liftback krasne prikrceny, mozno uz budu ponukat sport packet podvozku :-)

Editováno: , autor: tapert
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...