Publikováno Květen 8, 200619 r Koukal jsem zevnitř na víčko nádrže a tam 98čka uváděná není.. já jí netankuji, ale nevím, jestli by to šlo a aby se něco a tamto a tohle... nepokazilo...rozumíte.. Dá se to tenkovat nebo raději ne??? Dík
Květen 8, 200619 r Ani to nepoznas. Ja myslim ze jsou to vyhozene penize. Jaky je ted vubec cenovy rozdil? To uz bych radeji bral V-power 95, ten ma aspon cistici efekt.
Květen 8, 200619 r Jasně, že to jde. Já vyjímečně natankoval i V-Power 98 do starého Favorita Fakt je, že byl potom živější a motor nebyl tak hlučný, ale jezdit na to stabilně myslím nemá smysl Jinak mi říkali kočenky od Shellu, že takovéto "letecké" palivo leckdy natankují i Škodovkáři do Š 120 apod., většinou tehdy, když to prodávají a chtějí, aby auti udělalo dobrý dojem na kupce. Ach jak je ten motor krásně svižný a tichý.... to je ale super zachovalá škodověnka...
Květen 8, 200619 r Autor Jasně, že to jde. Já vyjímečně natankoval i V-Power 98 do starého Favorita Fakt je, že byl potom živější a motor nebyl tak hlučný, ale jezdit na to stabilně myslím nemá smysl Jinak mi říkali kočenky od Shellu, že takovéto "letecké" palivo leckdy natankují i Škodovkáři do Š 120 apod., většinou tehdy, když to prodávají a chtějí, aby auti udělalo dobrý dojem na kupce. Ach jak je ten motor krásně svižný a tichý.... to je ale super zachovalá škodověnka...
Květen 8, 200619 r Ani to nepoznas. Ja myslim ze jsou to vyhozene penize. Jaky je ted vubec cenovy rozdil? To uz bych radeji bral V-power 95, ten ma aspon cistici efekt. A od ceho to cisti motor? Od karbonu nebo od sajrajtu z nekvalitnich paliv?
Květen 8, 200619 r Podľa mňa totálna blbosť tankovať do 1,4 MPI N98. Ten motor nie je nataké palivo stavaný a nedokáže využiť to palivo. Len z hecu som testoval na brzde palivo s OČ cca 101 a na kW rovnaký výsledok. Testoval som kedysi (dlhodobo) aj ten V-power a žiadna zmena ako na chode motora (po tzv. vyčistení) a ani spotreba neklesla.
Květen 9, 200619 r Všichni tady řešíte proč, ale nikdo nenapíšete jestli lze:-) Lze, vyšší oktanové číslo samozřejmně, výkon Ti to sice nepřidá, ale zlepší se chování motoru v tzv. přechodových stavech-motor Ti nebude škubat ap. a to právě díky vyššímu oktanovému číslu, neb to zjednodušeně znamená míru odolnosti vůči detonacím, tedy čím vyšší, tím vyšší odolnost.
Květen 9, 200619 r Jasně, že to jde. Já vyjímečně natankoval i V-Power 98 do starého Favorita Fakt je, že byl potom živější a motor nebyl tak hlučný, ale jezdit na to stabilně myslím nemá smysl Jinak mi říkali kočenky od Shellu, že takovéto "letecké" palivo leckdy natankují i Škodovkáři do Š 120 apod., většinou tehdy, když to prodávají a chtějí, aby auti udělalo dobrý dojem na kupce. Ach jak je ten motor krásně svižný a tichý.... to je ale super zachovalá škodověnka... no votom mi povidej to mi takle jednou natankovala segra do š105 v-power a když sem si to vpoklidu bublal z kopečka na dvojku tak mi to uvalo vejfuk
Květen 10, 200619 r Souhlasil bych s Diamantem, jestli to auto nema psane moznost 98-cky, tak je to pouze placebo. Pravda je to kvalitnejsi benal ale to je vse, motor, ktery neni na nej staveny ho "nevyuzije", tzn. ani zadny vykonovy narust. A podle me to plati i pro auta s 98, pouze placebo ale dobre pro motor. Btw, 2Weirtheim, koukam, ze jdes za vykonem vsemi cestami...
Květen 12, 200619 r Nevím kde jste vyštrachali, že víc oktanů=víc výkonu, (jen) o tom to fakt není...
Květen 12, 200619 r N98 je samozrejme odolnejší proti samovznieteniu, ku ktorému obvykle dochádza z dvôvodu vyššieho tlaku vo valci alebo vysokej teplote v spaľovacom priestore. Ale okrem iného má aj nižší obsah síry a o chlp vyššiu rýchlosť horenia. Takže je možné, že chod motora je kľudnejší. Ja mám napríklad motor určený na N95, výrobca v návode odporúča N98. A skutočne to s N98 jazdí pokojnejšie, podľa výpočtov aj s nižšou spotrebou a dokonca je citeľnejší aj zásah obmedzovača pri rýchlosti 208 km/h (GPS). Ale mne N98 výrobca odporúča, čo u motorov 1,2 HTP, 1,4 MPI a pod neplatí.
Květen 12, 200619 r Kdysi jsem měl Škodu 120 a podobné problémy. Po ujetí cca 10 - 15 km zdechl motor a nenastartoval až po nějaké době čekání. Kolem této legrace pobíhalo dost dlouho mnoho odborníků až jednoho přemýšlivce napadlo jít po hadičce přivádějící vzduch do nádrže. Hadička byla v jadnom místě zaškrcena a po nějaké době chodu motoru se vytvořil v nádrži podtlak, který nepřemohl sací výkon paliv. čerpadla. Palivovou soustavu Fabie neznám, ale co když třeba ...
Květen 12, 200619 r Wertheim: Tak jinak a strucne - tankovat to muzes, efekt u 1.4 MPi se blizi nule a v penezence je zbytecne vetsi pruvan...
Květen 13, 200619 r Podobnej problém se měl u svýho starýho FORMANA - pomohla výměna palivovýho filtru. Viděl bych to na závodu na palivový soustavě - prostě jakoby dojde benzín.
Květen 13, 200619 r S tím benzínem to nebude ono.Nádrž je ovzdušněna na více místech a palivový filtr nejde jen tak ucpat.Viděl bych to spíše na vadný Hallův snímač, který snímá otáčky setrvačníku a dává info do ŘJ.Tato závada se objevuje u Favoritů(se vstřikem), Felicií a i u jiných značek.Setkal jsem se s tím i u Fordu. Je to ale jen moje doměnka.Chce to vyzkoušet a jít tzv. vylučovací metodou.
Květen 14, 200619 r Nám na Formanu SPi to dělalo obdobně...motor se zagřál a pak nešel nastartovat. Závadu v servise objasnili jako špatné palivové čerpadlo+výměna palivového filtru. Zkus jestli má čerpadlo minutový průtok litrů tolik kolik má mít. Ovšem kolik má mít ti neřeknu, to nevím.
Květen 14, 200619 r Když nemáte kompresní poměr větší než cca 12:1 dák dávat víceoktanový benzín nemá cenu. Stejnak dneska mají motory čidla klepání, takže BA 95 bohatě postačuje. Pokud ovšem výrobce motoru doporučuje BA 98 tak je situace jiná. Tom
Červen 14, 200619 r Takže oktanové číslo udává odolnost paliva proti detonačnímu spalování. Obecně platí že čím vyšší kompresní poměr,tím je potřeba paliva o vyšším oktanovém čísle. Tyto motory byly zkonstruovány pro okt č 95 a vyšší,tj že 95 vyhovuje,98 taky,ale je to zbytečnost. Smysl bych viděl poze u někoho kdo má sníženou hlavu,nebo s Fábkou jezdí nějakou rally nebo snad žije na Sahaře. Jízda s benzínem o vyšším oktanovém čísle proti 95 nepřidá žádný ani minimální výkon,jen má vyšší teplotní hodnotu,při které dojde k samovznícení,které je nežádoucí a nebezpečné pro klikové ůstrojí.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.