Přejít na obsah

1,2 TSI (77kW)


Cjoctavian

Doporučené příspěvky

No jsem rád, že škodovka tento archaismus v podobě 1,6 MPI nechala v nabídce až do konce takže snad za ty 4 roky nebudu mít moc problém sehnat 4-5 letou O2 s 1,6.Na penzi si chci koupit fungl nové auto takže to vychází buď na konec O3 nebo začátek OIV a kdoví co bude za motory..Ale třeba bude benzin stát stovku a nebude se jezdit nikam :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 3 týdny později...
  • o 8 měsíců později...

Mel bych dotaz k tomuto motoru (kdo sleduje forum sireji, tak vidi moje dotazy u LPG, u 1.6 MPi a jinde - porad resim koupi ojeteho auta).

 

Precetl jsem mraky prispevku ohledne rozvodu a podlozek pod turbo (snad vetsinu, ktera k TSi 1.2 u nas je).

 

Kdyz bych narazil na O2 1.2 TSi s nejakymi 50 000Km, rok 2010 Za nizkou cenu (do 200 000 Kc). A chtel bych hazardovat, stacilo by vymenit preventivne rozvody za "nejnovejsi" opravnou sadu?

 

Je jeste neco, co se hodne muze pos.at a da se to "levne" vyresit? Turbo preventivne asi ne, to by bylo predpokladam drahy a zbytecny, ale co ctu, tak to az tak moc neodchazi nebo ano?

 

Jinak se dostavam do schizofrenni situace - naftu nechci kvuli moznym problemum se setrvacnikem, turbem a vstriky - protoze se bojim kdo s tim jezdil, kdyz to koupim se 150 000 km. A rocne najezdim cca 8000 km.

 

U te TSi bych se mel bat stejne jako u nafty, ale prece jen by byla mene jeta.

 

Zatim mam pro sebe na 1. miste 1.6 MPi a racionalne je zduvodnena (v me hlave), pocitove bohuzel ne.

 

diky

Editováno: , autor: panet
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak by si kúpil 1.2 TSI, nemusíš automaticky meniť rozvody. Pri ročníku 2010 je dosť pravdepodobné, že už rachotili a menené boli, takže si v suchu. A keby aj menené neboli, ak nerochotia, netreba ich riešiť. Hlavne sa zameraj na to, aby auto malo reálne kilometre a reálnu servisnú knižku, a zároveň tá servisná história bola dobrá, tj. chodilo sa autom pravidelne na výmenu oleja, filtrov, resp. sviečok, ak má nad 60 tisíc. Ja osobne by som sa preventívne vyvaroval autu s premenným/predĺženým intervalom QG1. Keď už nevieš, že ako sa s autom jazdilo, tak nech aspoň máš istotu že dostal pravidelne nový olej. Inak pri tvojom ročnom nájazde je benzínový motor racionálna voľba a keby bola 1.6-ka za lepšiu cenu ako 1.2 TSI, tak neváhaj zobrať tú 1.6-ku.

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

I přes moje trable s řetězákem bych z něj při Tvém nájezdu rozhodně strach neměl a pokud nebudeš 1,6ku dávat na LPG tak je TSI dalece uživatelsky hlavně nehlučností příjemnější motor i přes jeho konstrukční složitost a. Co se týče  turba se jich, vč. mne(i když jsem dochlazoval) nějaká proběhla bych opět neměl obavy.

Jsou  k sehnání repase za slušné peníze.

U TSI jsem jezdil na nejhorší benzín EuroOil a motoru to bylo buřt. Jinak 95% OMV obyč natural. Na ty + max, save a podobné nesmysly bylo zbytečné jezdit. Nemělo to žádný vliv jak na spotřebu ani na výkon.

A k TDI- tam budeš ve výhodě a jen malé a  jen při dálničním kalupu a naložený. A pokud dálnice budeš absolvovat jen na dovolenou, tak mám odzkoušeno tempo(mimochodem tak jeli skoro všichni dovolenkáři) kolem 120ti a HR jsem udělal naložený po střechu za 6,4.

Brácha s octávkou kolem 130ti/h se služebním TDI byl na 5,5. Rozdíl vcelku nepodstatný při proběhu 8000 za rok a u TSI je za menší cenu míň km.

TSI zdar !!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdar, pridávam moju skúsenosť s TSI, snáď pomožem mnohým pri rozhodovaní.. :)

Moja osobná skúsenosť s 1,2 TSI hatchback po 3 rokoch. Zatiaľ najazdených 40000 km, olej menený minulý rok v 10. mesiaci (interval long, nastavuje sa ale automaticky podla štýlu jazdenia, u mna na 24 000 alebo 2 roky, pred rokom som menil po cca 22000km). 

 

Závady:

reklamácia klimatizácie -  po 2 rokoch stratila tlak, doplnili odskúšali vraj netesnosť nenašli, do 2 mesiacov som mal celú hadicu od klími od farbiva, vytiekla cez ventil - menené na záruku

kontrola rozvodovej retaze -  dal som skontrolovat preventívne koli obavám z vrodenej vady, pri studených štartoch občas asi 1 sec. zahrkoce reťaz, potom ok, v servise skontrolovali, voľa remeňa bola v norme, už teraz si presne nepamätám to číslo (ked zvolávali na rozvody mna sa to netýkalo mam novšiu reťaz, zvolávačka na podložku do turba ma ale neminula) 

 

Spotreba:

1,2TSI priemer: 6,5l - 90% mesto. pokial idem jemne a predpisovo dokážem ju znižit na 5,5l 

Porovnanie s Combi 1,6TDI CR 77kw (r.v.2011) - 90% dialnica, priemer 6,4l - pri priemernej rýchlosti 160km/h, predpisovo 4,3l, na jednu nádrz cca 1200km čo je výborné.

Mám kamaráta, kt. má 1,6 MPI -  spokojnosť až na spotrebu benzínu, pod 7,5 sa ešte nedostal, jazdí dialnica-mesto.

 

Celkový dojem -  pokial by som najazdil 25000 ročne jednoznačnej beriem 1,6 TDI -  výkon 77kw je uplne postačujuci, ak chcem dokážem na jednu núdrž najazdit 1200km čo je brutálne. ALE pokial by som jazdil mesto, jednoznačne beriem  1,2 TSI, Vždy ked presadám z TDI do TSI čítim sa ako by som vystupil z kombajnu do elektromobilu, ticho, ľahučká spojka, radenie, všetko je jemné ako stvorené do mesta a to porovnávam obe autá s rovnakou výbavou Elegance.

Mám síce motor, kt. sa na scéne dlho neohrial (mám typ EA111, O3 ma EA211), preto sa bojím  čo ma ešte čaká, ale v roku 2011 by som sa aj tak inak nerozhodol.

Editováno: , autor: texas
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...
  • o 4 měsíce později...
  • o 3 týdny později...
  • o 2 měsíce později...

Ak ti môžem dať dobrú radu: nahraj si to video na YouTube alebo niekam aby sa dalo pozriet online. Ja odmietam sťahovať neznáme súbory z nejakého blbého úložiska s obmedzenou rýchlosťou a s potrebou lúštiť obrázky. A obzvlášť to platí ak som na mobile a nie na PC.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...