Přejít na obsah

Napěťový měnič DC/AC


martius

Doporučené příspěvky

Nazdar,

mám dotaz. Nemáte někdo zkušenosti s používáním napěťového měniče 12V na 220V a cca špičkový výkon 300W, trvalý cca 100-150W v autě? Mám FII combi a zajímá mě, jestli připojením a hlavně využíváním tohoto zařízení by nedošlo k poškození elektrické sítě v autě. Potřebuju mít 220V v autě a nic jiného jsem nenašel. Díky za rady :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spočítej si, jakou pojistkou je jištěná která zásuvka - jestli je tam 15A, můžeš z ní cucat 15A x 12V = 180W příkonu, což při započítání účinnosti měniče nebude na výstupu víc jak 150W (při 230V přibližně 0,65A).

Pokud bude jištění 25A, máš možnost odběru až 25A x 12V = 300W, což odpovídá asi tak 250W na výstupu (1,08A při 230V).

Pokud bys chtěl provozovat měnič s vyšším výkonem (300 a více W na straně 230V), musíš ho připojovat samostatnými kabely s větším průřezem pomocí kleští přímo na baterii - úplně přesně stejně, jako startovací kabely. Takové měniče mají v sobě i patřičné jištění - tedy pokud to jsou certifikované výrobky a ne bastly Velkého Maa od rejžového pole u Žluté Řeky.

Každopádně - je nutno počítat s kapacitou akumulátoru, aby po provozu měniče nebyl vyždímaný natolik, aby nenatočil motor - zhruba počítáno, na každých 100W výstupního výkonu takového měniče se z akumulátoru za 1h provozu odebere 10Ah.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

existují měniče,že když je pokles napětí,tak se vypnou,soused má viz měnič

Jestli myslíš tenhle: http://www.deramax.cz/menic-napeti-12v-230v-1000wnabijecka-autobateriiups-hq/d-71479/ , tak ten má vypnutí při poklesu napětí baterie pod 10V - a tak vybitá už Ti žádné auto nenatočí. Slouží to jen pro ochranu před naprostým ničivým vyždímáním baterie "na šrot" - pokud tato ochrana zareaguje, měl by se akumulátor začít co nejdříve začít znovu nabíjet = neznamená to, že v něm je energie ještě na natočení motoru, ale že je totálně na dně a každé další vybíjení povede k jeho poškození (pokud se vůbec povede...).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Ahoj mám možnost mít Měnič napětí invertor adaptér 1000W 12V/230V fakt za super cenu tak přemýšlím jestli ho mám koupit do své FI. Má 1000W 4,55 A, ochrana přepětí je 0,3A špičkový 1500W po dobu 30 min. Co radíte?

Rozmysli si, jestli to baterka z fábule utáhne. Uvědom si, že při účinnosti nějakých 85% bude při výkonu 1kW na výstupu z baterky odebírat zhruba 1200W neboli skoro 100A - to žádná zásuvka nevydrží, budeš muset používat kleště jako u startovacích kabelů přímo na vývody baterky - a když se rozhodneš ho přetížit na oněch udávaných 1500W, bude ten proud skoro 150A. To běžná baterka 44Ah vydrží asi tak 10 minut - a to ještě pouze v případě, že je plně nabitá. Motorem pak už ale neotočí. Ani při 72Ah baterce (pokud to tedy myslíš pro svého dehťáka) na tom nebudeš o mnoho líp - odběr pro výstupní výkon 1kW vydrží tak 30 minut (nanejvýš). Rozhodně to není pro nějaké x-hodinové řezání elektrickou řetězovkou dřeva do kamen nebo na nějaké svícení v chatě - na podobné účely je už lepší mít agregát se spalovacím motorem nebo opravdu VELKÉ BATERKY (185 a více Ah), pokud možno spojené na 24 nebo 48V a k nim malý větrný nebo vodní generátor. A světla s úsporkami nebo zářivkami a měniči na uvedené malé napětí.

Daleko přesněji by se dalo poradit, kdybys napsal účel, ke kterému ten měnič v autě chceš využívat - a třeba taky jak často.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj spíše to řeším do našeho hasičského VW transportéra kde bych to využil na osvětlování objektu popřípadě kalové čerpadlo o výkonu 800W nebo pro halogeny 150W a 500W. Do svého dehťáka to chci dát protože je to za dobrej peníz a výkon bych asi nikdy nevyužil ....na ten noťas co mám a kdo ví co ještě. Bavíme se samozřejmně o nastartovaném autě. Jo a baterku mám novou

http://www.battery.cz/autobaterie-varta-varta-silver-dynamic-77ah-780a-12v-e44-577-400-078-316-v2795

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já osobně mám klasický měnič Belkin (do 140 W). I při tomto "malém" zatížení mi už taky klidně při vypnutém motoru a zapínání notebooku začal měnič řvát, že bere moc a vypnul se... Každopádně pro takévý účel bych do Transpotera raději nahodil extra baterie jen pro tvůj účel a měl klid - myslím že stejně to má dopravní policie ve svých Transporterech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To lukas513: na osvětlování nebo kalovku bude lepší přímo agregát na benzín nebo na naftu - víš proč? Protože když bereš energii z baterky auta, musíš ji dobíjet - a jak jinak, než alternátorem u motoru. Ten alternátor ji bere z mechanické energie rotace motoru a ten ji "vyrábí" z paliva. Baterka ji bere z alternátoru a měnič ji bere z baterky. Když z tohoto cyklu vyloučíš alternátor na 12V a baterku s měničem, můžeš s daleko lepší účinností tím spalovacím motorem pohánět přímo generátor na 230V v nějaké malé centrále - a jejím výstupem pohánět světla, kalovku, pilu... Když spočítáš účinnost všech přeměn, vyjde elektrocentrála laciněji než vše ostatní. Na menší věci (do 500W) bych neváhal a šel do měniče, s tím kilowattem je to ale už za hranicí rentability...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro tu kalovku je fakt lepší centrála - protože těžko budeš někde stát s nastartovaným autem 2 hodiny a pumpovat někomu sklep kalovkou přes alťas, baterku a měnič - ta centrála, i kdyby měla jen 2,5kW, vyjde lacinější a zabere míň místa. A na to osvětlování - dají se koupit i halogeny přímo na 12V nebo 24V - není pro ně potřeba dělat měnič. Sice je to blbárna, mít dvoje světla - na 230V a na 12/24V, ale uvědom si, že ten měnič sežere spoustu proudu zbytečně navíc... Jak říkám - do příkonu 500VA se dá dělat s měničem na 12V, pokud by to mělo dávat vyšší výkon, je lepší používat "technologii" 24V - tam není takový proud a tím klesají i ztráty, takže v náklaďáku nebo v autobusu je možné používat i měnič na 1200-1500VA - jenže tam jsou i patřičně větší baterky. Nad 1500W je ale skutečně vhodnější centrála. i proto, že s kanystrem benzínu běží celý den a je na to stavěná - auto běžící někde u baráku 24hodin je podivnost...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ja som dlho zvažoval, aký menič kúpiť do auta. Potreboval som to hlavne na napájač notebooku, prípadne na iné drobné spotreniče ako povedzme spájkovačka a pod. Preto som si stanovil, že trvalých 100W by malo v pohode stačiť. Spájkovačka má príkon cca 60W, mikropájka 70W a adaptér notebooku 90W (ale pri práci a nabíjaní aku berie tak 65W).

Vybral som tento menič:

http://www.trust.com/products/product.aspx?artnr=15834

Vybral som si ho hlavne preto, lebo je pevný (hlinikové telo a na koncoch celkom bytelný plast), páči sa mi možnosť ho postaviť do držiaka na nápoje (nie všetky valcové sa dajú, lebo majú na jednom konci kábel a na druhom zásuvku) a nikde tak nezavadzia. A keďže mám na nabíjanie mobilu nabíjačku s klasickým microUSB káblom, tak nie je problém zapojiť do USB konektora na meniči tento kábel a nabíjať aj keď je 12V zásuvka obsadená meničom. Navyše má 12V káblik rozumnú dĺžku, takže sa mikde nemotá ako pri zapojení do 12V zásuvky ale ani keď je menič odložený. A nechýba mu ani istenie a ochrana pred vybitím akumulátora.

post-407-0-05819400-1295433988_thumb.jpg

Editováno: , autor: Diamant
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...