Květen 9, 201114 r Popravdě už jsem několikrát slyšel, že auto prošlo i bez katu. Sice prý na horní hranici, ale prošlo. Tak to jedině snad s mastným podmazáním někoho na STK - reálné to není, emise se měří v několika režimech otáček a je těžko uvěřitelný, že by motor neplival oxidy dusíku (NOx) nebo špatně spálené uhlovodíky (CHx) a kysličník uhelnatý (CO) v žádném z těch režimů. Bez katu všecko tohle svinstvo letí rourou ven, s katem se to vzájemně "vyruší" (za pomoci platiny a dalších kovů ve hmotě katalyzátoru si kysličníky dusíku "vymění" kyslíkové atomy s uhlovodíky a kysličníkem uhelnatým) a z výstupní roury jde pouze plyn ochuzený o větší část kyslíku a naopak bohatší o kysličník uhličitý CO2 a vodní páru H2O. V momentě, kdy měřák se sondou vstrčenou autu do řiti "načmuchá" nespálené uhlovodíky nebo NOx, vyhazuje alarm, že je nízká nebo nulová účinnost katu - a auto je buď důkladně zkontrolováno, nebo se mu rovnou berou "papíry" = osvědčení o způsobilosti k provozu. Konečně už pochop, že na tu tvou otázku není legální řešení - buď budeš jezdit s normálním katem, nebo kat "vybouráš" - pak sice možná nějakou tu decku ušetříš, ale nemáš šanci projít žádnou poctivě udělanou kontrolou - jedině nějakým podvodem/úplatkem ojebanou. Vyber si, co chceš - chceš jezdit bez problémů s úředním šimlem, byť o pár kaček na km dráž, nebo sice "šetřit", ale mít pořád nad sebou hrozbu odstavení po jakékoliv důkladnější kontrole na cestě? A ty mobilní STK jsou - jen jich není moc (u nás a zatím) - na rozdíl od ciziny, kde je má skoro každá jednotka chlupatejch zhruba už na úrovni našeho okresu - a je jen na rozhodnutí hlídky, jestli podezřelé auto na kontrolu pošle - je to totiž v zákonech na evropské úrovni, že PaCh/chlupáč může podezřelé auto OKAMŽITĚ odeslat na nejbližší STK nebo ho nechat zkontrolovat na mobilní stanici. A tam asi nikoho "známýho" mít nebudeš...
Květen 10, 201114 r to ano, ale samotny seriovy kat je drahy zavodny ta vide este drahsie... byt tebou tak s katom nerobim nic, maximalne ak mas jeden kat dal by som ladene zvody dynamizer (pocul som ze to nerobi hluk) a sportovy koncovy tlmic. sice kat zhorsi ten prietok od tych zvodov ale budes mat pokoj s tym a vykon mozes ocakavat a urcite aj nieco na spotrebe bude lepsie
Květen 17, 201114 r Ahoj hodlam si koupit 1.4 44 kw rok vyroby 2001 fabii za 85 000 . vybava el. okna,pocitac central dalkovy .. co vy na to? najeto 81 000 km .. a proc to vlastne pisu sem .. Hlavne me zajima ta spotreba tohoto motoru .. je to ten extra zrout nebo se snim da po meste za 7 jezdit? Nechci at denne kupuju benzin diky A nebo jeste 1.4 50 kw rok 2002 za 89 000 el. okna,pc,klima,combik .. central dalkovy .. najeto 99 000 .. ale o tom ze bych to daval do plynu zatim neuvazuju .. jaky je lepsi motor na spotrebu benzinu? Diky Upraveno Květen 17, 201114 r od Petrkiller
Květen 17, 201114 r radsej kup 50kw spotreba sa moc nelisi je o nieco nizsia ako na 44kw ale tak aspon budes mat vykonnejsie auto aj ked s viac Km ale budes spokojny, no necakaj zazraky ani trhac asfaltu ale ak nemas ine auto na vyber tak kup 50kw
Květen 17, 201114 r Ja mam 44kw a jezdím s ní skoro pořád ve městě,moje spotřeba tady: http://www.spotreby.cz/skoda-fabia-1-4-mpi-44-kw-aze-a6471/ ale zaleží jestli to bude Euro 2 nebo Euro 4,i když 2001 rok by asi měl být Euro 2...
Květen 17, 201114 r bude to EU2 lebo 4ka sa zacala robit od r 2002 kde pridavali este jeden katalyzator. ja som mal tiez povodne 44kw a bol som nespokojny s tym vyokon, radsej by som riesil 50kw aj ked ma viac nabehane
Květen 17, 201114 r no ja mam 2 katalyzatory, jeden je hned za zvodami taky mensi ocelovy valec to je a potom druhy mam pod podlahou auta a samozrejme 2 lambdy. nemyslim si ze pridanim dalsej lambdy odmedzim emisne normy... Upraveno Květen 17, 201114 r od Nautilus
Květen 17, 201114 r v pohode kámo ja som tiez nechcel verit ale ked to bolo rozobrate tak uz clovek vidi viac
Květen 17, 201114 r jaaj, no hatatitlu nepoznam tak neviem povedat mozno ze je ten kat vacsi alebo jeho vnutro je inak riesene ako na MPi
Květen 17, 201114 r Ja mam rv 2001 a taky mam EURO 4, takze to se to uz vyrabelo... Podivej se do velkeho technicaku, 50kW verze E4 je AQW, potom byla D4 (nemecka norma pro vyvoz) ta ma myslim taky 2 katy a 44kW ma taky E2 a E4...ty zbyle dva kody motoru tu nekdo doplni nebo je to v DP.
Květen 17, 201114 r ja mam 44kw tam su kody motora AZE a AZF a videl som 2001tky co mali E2... asi sa to zacalo robit niekedy v priebehu r. 2001
Květen 17, 201114 r Tak jsem to nasel, v DP je: 2 katalyzatory: EU3 - AQV - 1.0MPI EU4 - AZF - 44kW D4 - ATZ - 50kW EU4 - AQW - 50kW zbytek, tedy ARV (37kW),AZE 44kW a AME 50kW maji 1 katalyzator a lambdu neni zac
Květen 17, 201114 r A tudiz kdyz to ma jen 1 lambdu a kat tak to ma i nizsi spotrebu? Ja jsem dnes zkoumal 1.4 16V 55 kw..kdyby nebyla poskladana ze dvou aut nejmene a pobourana z kazde strany na totalku tak bych ji vzal No a taky mam moznost porad 1.4 50 kw ale nevim jaky typ motoru rok vyroby 2003 co myslite? Jinak kdyby nekdo prodaval .. koupim 1.4 fabii 44 nebo 50,55 kw do 85 000kč Upraveno Květen 17, 201114 r od Petrkiller
Květen 18, 201114 r cim viac katalyzatorov mas tym viac su brzdene vyfukove plyny, to sa potom vsetko odraza na vykone a na spotrebe ale tak nie je to az take extremne ze by malo auto o 2kw menej vyhoda aut s jednym katom je ze si mozu namontovat ladene zvody
Květen 18, 201114 r já mám 2001 44kW AZF mám 2katy a 2 lambdy a podle velkýho techničáku mám EU4 a vyšší, brácha má 2000 1,4 50kW a má EU 3, a nehádejte se semnou má tam 2katy a 2lambdy, loni to byl přepisovat, jinak EU norma se neurčuje podle obsahu motoru ani podle toho kolik to má katů nebo lambda sond, ale ve velkém techničáku je ze zadu v kolonce emise myslím číslo např. ES xxx/xx pak jsi najeďte na stránky ministerstva dopravy tam vyhledejte emisní tabulky nebo tak něco a tam jsi to vaše číslo najděte. v DP jsi můžou psát co koliiv ale ve skutečnosti dopravní inspektorát se neřídí výrobcem ale tím co určuje zákon.
Květen 18, 201114 r cim viac katalyzatorov mas tym viac su brzdene vyfukove plyny, to sa potom vsetko odraza na vykone a na spotrebe ale tak nie je to az take extremne ze by malo auto o 2kw menej vyhoda aut s jednym katom je ze si mozu namontovat ladene zvody na margo brzdenia vyfukovych plynov - CIMBU mi doporucil koncovy diel vyfuku s dieslovky, vraj to pasuje a ma vacsi priemer koncovej rury
Květen 18, 201114 r já se nečilím jenom konstatuju že není pravda že do roku 2002 se dělali EU2 s 1lambdou a 1katem a už vůbec není pravda to že EU se určuje podle počtu katu a lambd
Květen 18, 201114 r no zase na druhou stranu má EU3 a má obojí po dvou, takže vazba počtu na EU tam je, akorát to začalo už s EU3 a ne EU4. Jinak samo taky bude záviset na MR, páč můžeš mít sice 2001 ale MR už to může být 2002 a tudíž vyšší EU
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.