Přejít na obsah

Slabý výkon - možný vliv čerpadla a tlaku paliva


tgfh

Doporučené příspěvky

Dobrý den, mám divný problém na svém autě. Jedná se o Felícii 1.3 MPi 50kW s chipem, r. v. 1999, najeto 160000 km. Auto je jinak ve skvělé kondici, opečováváno co to jde.

Před 3 lety jak jsem udělal řidičák, pustil jsem se do auta, opravilo se hodně věcí, měl jsem ale problém s tím, že nejčastěji při rozjezdu, při přezazení na 2. či 3. stupeň auto ztratilo tah, jako kdyby člověk pustil plyn. Na diagnostice byla chyba lambdy sporadická, vyměnila se lambda za novou, ale chyba zůstala. Podívali jsem se do nápovědy ve který jsme se dočetli, že tuto chybu může způsobovat čerpadlo. Vyměnila se originální (VDO) patrona čerpadla za turecké výroby. Auto jezdilo krásně, problém zmizel, sem tam se ale ukázal, bez jakéhokolik přičinění, opět, ale nyní až třeba kolem ražení 4.ky auto vynechalo. Bylo to ale strašně ojedinělé, na diagnostice nebylo nic tak se to neřešilo, opravdu šlo o jedno vynechání za 2 měsíce. V únoru mi turecké čerpadlo odešlo. 2 dny hučelo a pak při jízdě dojelo. Vyměnilo se za patronu čínské výroby, vznikl ale další problém. Auto jezdilo v pohodě, ale při poklesu benzínu pod 8 litrů v zatáčkách úplně zdechalo. Natankoval jsem plnou zajel k mechanikovi a jak jsme oddělali celé těleso čerpadla zjistili jsme, že vyrovnávací nádobka je úplně prázdná. Což sedělo tomu co to dělalo, kruhový objezd jsem nebyl schopný projet při 8 litrech a méně (mám palubák). Hledali jsme chybu zřejmě v tělese čerpadla, bylo rozhdnuto, že koupíme za 6000 originální celý komplet. Mechanik mi dal ještě na zkoušku patronu VDO z bourané Feldy, auto ale vynechává jak na původní VDO patroně, poměrně často tak co 50km odhadem na 2 sec. Ale nádobka je plná.

Další věc je ta, že když člověk něco vylepší přechodu na lepší úroveň si zase tak nevšimne, jako přechodu zpět. Toto čerpadlo se chová úplně jako to pmůvodní, sem tam vynechá, ale taky Felda strašně slabě jede. Mám úplně ubitý výkon.

- VDO lehce blbne a slabě jede.

- Turecké blbne jednou za 2 měsíce jede velmi dobře.

- Čínské jede dobře, jako turecké, ale nádobka je úplně prázdná - je tam tak půl deci.

- VDO lehce blbne a slabě jede.

Neboli:

- Čína jede dobře, ale nádobka je prázdná

- VDO jede slabě, ale nádobka je plná

Mám v plánu o víkendu s mechanikem pojezdit a poměřit tlak paliva, popř. nízký tlak se dá údajně i zjistit na lambdě, nižší hodnotou, je to tak?

Od února jezdím s autem, které mám moc rád, jenže jízdy jsou o ničem. Na 2. to celkem ještě jede, ale na 3. a výše je akcelerace tak 1km/h za 1 sec.

Rychlost auto celkem drží, ale když chcu někoho předjet (na 3.ku třeba) tak se nic neděje.

Dokázali by jste mi poradit, jestli je to opravdu těma patronama, mám koupit originál za 6000?

Nebo je možné aby takové náladové výkyvy (protože i na tom VDO to jede při jedné z 10 jízd dobře) dělal regulátor tlaku nebo ještě něco jiného?

VAG jsem nekontroloval, podívam se na něho v sobotu, bude na něm ale zase jen sporadická lambda, už to auto znám.

Díky moc za případnou pomoc, na Felicia Klubu mi toho moc neřekli, vlastně nic.

Editováno: , autor: tgfh
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkontroluj tlak paliva, podívej se ve VAGu na hodnoty z čidel, pro jistotu zkontroluj i těsnost popř. i funkci ventilu odvzdušnění pal. nádrže. Ideální je všechno měřit při jízdě. Chtělo by to všechno změřit osciloskopem a budeš mít jasno. Na felicii jsem schopný změřit všechno na co si zpomeneš. Jsem z Třince. Když tak http://www.diagnostikaworek.wz.cz

Editováno: , autor: kerow
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kontrola tlaku paliva je v plánu.

Hodnoty z čidel? Jakých konkrétně?

Ventily jsou v pořádku.

Odvzdušnění pal. nádrže zkontroluju.

Díky za rady, možná využiju tvých služeb, mechanik osciloskop nemá, musel by jsi to někde půjčit.

Jak říkám, něco musí být špatně, nedělá to spotadicky ale vlastně pořád, jak jsem psal.

Kdybych k tobě přijel a jezdili s tím a kontrolovali, co všechny by jsi teda sledoval a kolik by to stálo?

/Jsem z Frýdku-Místku

Editováno: , autor: tgfh
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je třeba prvně zjistit, proč ti to hlásí sporadickou chybu na lambda sondě (porucha funkce LS, rušení, chyba v kabelu). To se dá osciloskopem zjistit během pár minut. Podle chování se potom bude postupovat dál. Nelze zde uvést přesný návod, protože možností je mnoho. Paždopádně je třeba ověřit, zda-li hodnoty veličin čidel (zejména tlaku sání, poloha škrtící klapky, teploty a LS) jsou pravdivé a jestli vůbec ŘJ reguluje podle LS a není v nouzovém režimu. Jestli je regulace v pořádku, zkontroluje se přesný průběh tlaku v palivové liště pomocí externího čidla tlaku, přijednom zjistím průběh vstřiku do válců, překoku jiskry na svíčkách a sacího tlaku. Do hodiny můžeme mít přehled co se v motoru děje a jestli je problém v palivu, sání, výfuku nebo v elektrice. V nejhorším se napojím na všechny čidla a ventily co jsou na autě a provede se zkušební jízda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To zní dobře.

V nouzovém režimu Felda nejede, regulace by měla být taky v pořádku, motor běží krásně, zvuk, všechno krásně zachovalý a v pořádku.

EDIT: LS je v pořádku, má za sebou 30 000, výrobce Bosch.

Vyhodí to ji když mi Felda vynechá, nebo mi to ji vyhazovalo pořád, jak jsem jezdil na té číně, když nasaju vzduch tak hnedka se na vagu objeví sporadická lambda.

Nejvíce by mě zajímal tlak paliva a regulátor tlaku, taky to proč to na jednom čerpadle jede dobře na jiném ne a proč je jednou prázdná nádobka jednou ne, ikdyž je plná nádrž a hydrostatický tlak tlačí komplet nahoru.

Editováno: , autor: tgfh
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OK díky, určitě se ozvu.

Jestli máte ostatní nějaký tip tak napiště. Mě by ale pořád zajímala jedna otázka, jestli dokáže regulátor tlaku ovlivnit plnění vyrovnávací nádobky. Jak ten komplet vůbec funguje? Já měl za to, že čerpadlo tlačí benzín a přetlakem který vzniká u motoru, se vrací přebytek paliva zpět a plní se vyrovnávací nádobka. Na Felicia klubu mi řekli, že čerpadlo má 2 stupně, první tlačí rovnou do nádobky a druhý do motoru.

Potřeboval bych vědět jak to funguje, abych to dokázal více pochopit. Díky

Editováno: , autor: tgfh
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Palivove cerpadlo je umisteno v palivove nadrzi a zajistuje dopravu paliva o tlaku 3 bary, pres cistic paliva proudi palivo do rozdelovaciho palivoveho potrubi a odtud je rovnomerne privadeno ke vstrikovacim ventilum. Regulator tlaku paliva je na konci rozdelovaciho potrubi a je propojen se sacim potrubim a udrzuje konstantni rozdil tlaku mezi tlakem paliva a tlakem v sacim potrubi, nespotrebovane palivo proteka pres regulatr tlaku paliva a zpetnym potrubim se vraci do palivove nadrze. To co ti rekli na felicia clubu asi mysleli ze 1 stupen cerpadla tvori stupen podavaci a 2 stupen vytlacny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Píšeš "se vrací do palivové nádrže", myslíš tím do vyrovnávací nádobky, že?

Na těch čerpadlech, na kterých to jelo dobře, se sem tam ozývaly při natlačování čerpadla (po pootočením klíčku na I) zvuky, takové jako kdybych vzal nějakou stříkačku s vodou zacpal otvor a snažil se vodu vymáčknout. Mechanik mi řekl, že je to ten regulátor tlaku, nijak víc ale na to nereagoval. Je nějaká možnost, že by byl špatný?

O víkendu hodím do feldy komplet čerpadla z Feldy jiné a uvidím.

Editováno: , autor: tgfh
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Píšeš "se vrací do palivové nádrže", myslíš tím do vyrovnávací nádobky, že?

Na těch čerpadlech, na kterých to jelo dobře, se sem tam ozývaly při natlačování čerpadla (po pootočením klíčku na I) zvuky, takové jako kdybych vzal nějakou stříkačku s vodou zacpal otvor a snažil se vodu vymáčknout. Mechanik mi řekl, že je to ten regulátor tlaku, nijak víc ale na to nereagoval. Je nějaká možnost, že by byl špatný?

O víkendu hodím do feldy komplet čerpadla z Feldy jiné a uvidím.

po otočení klíčku by se mělo palivo natlačit na potřebný tlak (to je asi tak 5-10s), potom by mělo vypnout. Pokud tlačí palivo dál, tak určitě není něco v pořádku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemůžu se na zítřek dočkat, dneska jsem přijel ze školy domů, projel jsem se Feldou a určitě to bude tím čerpadlem, na lekhou nohu auto reaguje dobře, jak dám ale plný plyn tak se dusí.

Uvidíme zítra, napíšu hned jak to vyměním.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemůžu se na zítřek dočkat, dneska jsem přijel ze školy domů, projel jsem se Feldou a určitě to bude tím čerpadlem, na lekhou nohu auto reaguje dobře, jak dám ale plný plyn tak se dusí.

Uvidíme zítra, napíšu hned jak to vyměním.

To ale nijak neukazuje na čerpadlo. Nejvyšší odběr paliva je snad při vyšších rychlostech. Při nízkých by to muselo být rapidní sešlápnutí. Chci tím říct, že pokud je tlak ze začátku v pořádku, tak by třeba na první stupeň auto hrabalo na asfaltu i tak. To čachrování s čerpadly navodilo dobrý zmatek.

Pokud by nestíhalo čerpadlo tlačit, tak si myslím že by auto nemohlo vůbec dosáhnout určité vyšší rychlosti (a to i bez rapidního šlapání na plyn)

Jak dochází k výpadkům? Jde o nahodilou věc nebo je to spojené se spotřebou paliva? Z takového postupu se nedá již nic rozumného vydedukovat.

Editováno: , autor: noneac
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové díky za rady, zajel jsem v pátek pro komplet nádrž s komplet čerpadlem (měnilo se ale jen ten komplet čerpadla), ještě nikdy neoddělávaným, koupil jsem to za 500Kč, nádrž byla celkem špinavá, měl jsem z toho všelijaký pocit, ale jak jsem odmontoval čerpadlo tak se mi úplně zvedla nálada, bylo jako nové, krásně žluté, mělo najeto 100 000 km, takže je ještě opravdu relativně nové. Vyhodili jsme celé moje čerpadlo, hodili tam to "nové", přesně šipku na šipku natočili, dotáhli, nastartovali, měl jsem v nádrži hodně málo benzínu, vždycky jak jsme si s těma čerpadlama "hráli" snažil jsem se aby tam nebylo zbytečně moc benzínu. Jel jsem na lehtačku na benzínku, natankoval 1/2 nádrže a jel to projet. Jede to tak jak má, konečně, po čtvrt roce, ani nevíte jak jsem jásal, ani to neškubne, najezdil jsem zatím asi 100km a celou dobu naprosto čistá výkonná jízda. Regulátor tlaku začal zase při natlačování vydávat zvuky (hned při prvním pootočení klíčku) - říkám "Martine ozval se regulátor tlaku - to je náběh na dobrou jízdu", regulátor se lehce ozve jen při tom natlačování, jinak je samozřejmě ticho.

Tak je to vyřešené, musel sem tam mít nějaký problém v tom tělese čerpadla, dělalo to ty vynechávky už od dávna co si pamatuju, nevím kde se stala chyba. Tu patronu co jsem tam měl teď jsem už vrátil a hodím tam patronu úplně tu původní a hodím to do lavorku s technickým benzínem a zkusím to připojit ze srandy na 12V a zkusím se podívat co to bude dělat, jestli to tam nědke bude přisávát vzduch přes ty vrchí dírky v nádobce nebo nevím, zkusím ze srandy :)

Felda jezdí krásně, paráda, děkuju za pomoc, teďka je na řadě těsnění pod hlavou + 0,5mm snížení hlavy.

Editováno: , autor: tgfh
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A nebo to hodím do lavoru s vodou. Mechanik ale říkal, že na vodu to moc "nepojede". Docela by mě zajímalo kde je chyba. Jestli je nějaká z těch hadiček diravá, nebo netěsní apod. Kde se stala chyba, která tam byla už snad od začátku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý den, mám divný problém na svém autě. Jedná se o Felícii 1.3 MPi 50kW s chipem, r. v. 1999, najeto 160000 km. Auto je jinak ve skvělé kondici, opečováváno co to jde.

Před 3 lety jak jsem udělal řidičák, pustil jsem se do auta, opravilo se hodně věcí, měl jsem ale problém s tím, že nejčastěji při rozjezdu, při přezazení na 2. či 3. stupeň auto ztratilo tah, jako kdyby člověk pustil plyn. Na diagnostice byla chyba lambdy sporadická, vyměnila se lambda za novou, ale chyba zůstala. Podívali jsem se do nápovědy ve který jsme se dočetli, že tuto chybu může způsobovat čerpadlo. Vyměnila se originální (VDO) patrona čerpadla za turecké výroby. Auto jezdilo krásně, problém zmizel, sem tam se ale ukázal, bez jakéhokolik přičinění, opět, ale nyní až třeba kolem ražení 4.ky auto vynechalo. Bylo to ale strašně ojedinělé, na diagnostice nebylo nic tak se to neřešilo, opravdu šlo o jedno vynechání za 2 měsíce. V únoru mi turecké čerpadlo odešlo. 2 dny hučelo a pak při jízdě dojelo. Vyměnilo se za patronu čínské výroby, vznikl ale další problém. Auto jezdilo v pohodě, ale při poklesu benzínu pod 8 litrů v zatáčkách úplně zdechalo. Natankoval jsem plnou zajel k mechanikovi a jak jsme oddělali celé těleso čerpadla zjistili jsme, že vyrovnávací nádobka je úplně prázdná. Což sedělo tomu co to dělalo, kruhový objezd jsem nebyl schopný projet při 8 litrech a méně (mám palubák). Hledali jsme chybu zřejmě v tělese čerpadla, bylo rozhdnuto, že koupíme za 6000 originální celý komplet. Mechanik mi dal ještě na zkoušku patronu VDO z bourané Feldy, auto ale vynechává jak na původní VDO patroně, poměrně často tak co 50km odhadem na 2 sec. Ale nádobka je plná.

Další věc je ta, že když člověk něco vylepší přechodu na lepší úroveň si zase tak nevšimne, jako přechodu zpět. Toto čerpadlo se chová úplně jako to pmůvodní, sem tam vynechá, ale taky Felda strašně slabě jede. Mám úplně ubitý výkon.

- VDO lehce blbne a slabě jede.

- Turecké blbne jednou za 2 měsíce jede velmi dobře.

- Čínské jede dobře, jako turecké, ale nádobka je úplně prázdná - je tam tak půl deci.

- VDO lehce blbne a slabě jede.

Neboli:

- Čína jede dobře, ale nádobka je prázdná

- VDO jede slabě, ale nádobka je plná

Mám v plánu o víkendu s mechanikem pojezdit a poměřit tlak paliva, popř. nízký tlak se dá údajně i zjistit na lambdě, nižší hodnotou, je to tak?

Od února jezdím s autem, které mám moc rád, jenže jízdy jsou o ničem. Na 2. to celkem ještě jede, ale na 3. a výše je akcelerace tak 1km/h za 1 sec.

Rychlost auto celkem drží, ale když chcu někoho předjet (na 3.ku třeba) tak se nic neděje.

Dokázali by jste mi poradit, jestli je to opravdu těma patronama, mám koupit originál za 6000?

Nebo je možné aby takové náladové výkyvy (protože i na tom VDO to jede při jedné z 10 jízd dobře) dělal regulátor tlaku nebo ještě něco jiného?

VAG jsem nekontroloval, podívam se na něho v sobotu, bude na něm ale zase jen sporadická lambda, už to auto znám.

Díky moc za případnou pomoc, na Felicia Klubu mi toho moc neřekli, vlastně nic.

ahoj. aj ja som mal taky problem ,dva mesiace som chodil po servisoch aj sam opravoval,dvakrat bola hlava dolu,vymeneny katalizator,4x na pocitaci a bol to vyfuk. skus ho skontrolovat ci pri vyzsich otackach sa neurobi klapka apotom to nejde. vela zdaru. xhape.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za tip, výfuk je ale OK, ono se to nedusilo ve vysokých otáčkách, nebo čím výšší otáčky tím vyšší dusení, ale na lehkou nohu byla akcelerace normální, jak jsem dal podlahu tak se to dusilo, akcelerovalo to stejně jak s lehkou nohou jen to mělo trošku hlubší zvuk.

Editováno: , autor: tgfh
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...