Přejít na obsah

Studený start - problém


Vinnic

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...

Na úvod se omlouvám za založení tohoto tématu, ale na netu se mi moc odpovědí najít nepodařilo a podobné téma v rozcestníku tohoto fóra nefunguje.

 

Fabia I, motor 1,2 HTP 47 kW, 2004, 265 tis. km. Dnes ráno (teplota venku -3°C) poprvé problém se startem - auto nastartovalo až napotřetí. To ale není takový problém, horší je podle mě druhá věc - ihned po přidání plynu se začal motor dusit až skoro ke chcípnutí. Po sundání nohy z plynu se vzpamatoval a nechcípnul, otáčky se ustálily. Druhé přidání, opět to samé. Až cca. po minutě (asi drobné ohřátí motoru) začalo být vše OK.

 

Baterie se stará cca. 2 roky (Varta Silver 52 Ah), v létě vyčištěna škrtící klapka, svíčky měněny před 30 tis. km. Jediná oprava před cca. měsícem byla výměna čidla teploty chladící kapaliny, protože jsem s tím neprošel na emisích.

 

Podle diskuzí jinde by to mohly být zapalovací cívky nebo to čidlo. Ale nevím... Poradíte, prosím?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes ráno se situace opakovala, dokonce během těch 3 startů problikla i kontrolka oleje. Ale tipuji, že olej bude OK, hladina je v pořádku.

 

VAGem jsem na to kouknul včera odpoledne:

 

1. 17811 - System zpetneho vedeni vyfukovych plynu Regulacni odchylka
        P1403 - 35-00 -  -

2. 17851 - Potenciometr zpetneho vedeni vyfukovych plynu (G212) Signal prilis maly
        P1443 - 35-10 -  - - Sporadicky

3. 16502 - Snimac teploty chladici kapaliny (G62) Signal prilis velky
        P0118 - 35-00 -  -

 

ad 1) To je podle mě EGR ventil, tato závada je na autě už několik let

ad 2) Zde netuším

ad 3) To je onen snímač. Nicméně stejnou chybu to psalo i před jeho výměnou

 

Takže selským rozumem si říákám, že buď je opět vadný senzor (může se stát) nebo je závada jinde. A teď babo raď :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém vyřešen B)! O co šlo (snad to třeba někomu v budoucnu také pomůže... Problém byl skutečně u čidla chladící kapiliny, ale ne přímo čidlem. Do něj totiž vedou 2 kabely - modrý a hnědý. A ten modrý byl úplně přetržený, hnědý byl dost "načatý." Bohužel to nebylo na první pohled vidět, protože jsou oba kablíky schované ve společné černé bužírce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Zdravím, mám Fabii 1,2HTP 47kW, 2005, 202 000 km, LPG. Poslední půl rok pozoruji delší startování zejména za studena. Dříve startoval na škrk, teď už tak 3 vteřiny musím točit. Naskočí normálně i volnoběh hned po startu drží krásně i pěkne jede. Svíčky vyměněny. Vyměněno i palivové čerpadlo, protože již dávalo slabý tlak, ale startování se nezlepšilo. I když jezdím na LPG tak na benzin stejně startuje a zahřívá se. Pročítal sem forum a kdo měl problém ze startováním tak všichni měli problém spojený i se skapáváním a špatným volnoběhem. Mě to jede jak na benzin tak na LPG krásně. Neví někdo čím by to mohlo byt? Díky za tipy a nápady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Zdravím,

 

Mám problém se startem u me Fabie, auto špatně startuje pouze za studena. Např. pokud auto stoji přes noc pred barakem a rano chci jet do práce, tak mi nechce chytnout. Přijdu odpoledne z práce sednu do auto a na poprvé chytne.

Není to pravidlem, auto občas chytí na poprvé, občas na potřetí, atd..

Jak mile nastaruji, tak žádné další problemy nemám. Po nastartování, to mohu chcipnout a pak to startuje už napoprvé furt. Více méně se jedna o první start.

U auta jsem již vyměnil svíčky, palivový filtr, vzduchový filtr, sytíci klapka vyčištěna, čidlo na teplotu a tlak vzduchu vyměněno a čerpadlo nabírá.

 

Jsem z toho zoufalý, díky moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Caute chalani , Prosim Vas  vedeli by ste mi pomoct  ? Mam  problem  so studenym startom  auto sice nastartuje ale  do  10 sekund  zacne   chrchlat a nakoniec  skape. 2 start    je   to  iste  a 3 start   uz  zacnu  otacky  skakat  ako keby sa to snazilo  dorovnat   do  volnobeznych  otaciek , a potom  sa to  ustali .   Ked  je motor  teply    tak  je to bez problemov  , LPG    tam neni  namontovane .  Vymenil  som aj  cidlo  teploty chladiacej kvapaliny /origos/  a   nic ,   chybovy kod ziadny . ,  zbadal som len     ze   mi vyskocila  hodnota   na pocitadle  vynechania  zapalenia  na prvom  valci   az  na  5   ostatne    valce su  0 .  kuknem   zajtra  sviecky  este  ale  menim to  pravidelne  kazdy   60 000.    auto   ma    175 000 .    Mal by niekto  prirucku  ze ake  hodnoty  su spravne   na  volnobeh    pri studenom  a pri teplom   motore ?  

Dakujem za rady  .

Zajtra  pridam    video   ze  co to robii  .  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...
  • o 3 týdny později...
  • o 3 týdny později...

Dobrý den, potřebuji poradit. Mám Fabii 1.2 HTP + LPG. Při startu studeného motoru a vzduch 20 c  rozhozene otáčky a motor chcipa dokud se trošku nezahřeje.Když je venku 12c tak nastartuje za jízdy je celkově auto při přidávání plynu lenive. Na plyn vše ok aninecukne. Vyměněné vstřiky, benzínové čerpadlo, palivový filtr,teplotní čidlo. Diagnostika nic neukazuje ani plynová ani benzínová. Děkuji za každou radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdravíčko,

Mám tady jistý problém s Fábii od mamky a už nevím co dál vyzkoušet. (Celý problém, který zde popisuji jsem i natočil a přikládám dolů). Auto se koupilo nedávno, je to Fábie 1.2 HTP 47kW r.v. 2007 (původ ČR, vedena serviska do posledního km, dle servisky auto pravidelně dostávalo co mělo). Problém je následovný, vždy když se přijde ráno do auta, tak první start je úplně hrozný, startér točí pak auto chytne, ale motor se doslova třese pár sekund...po chvilce se ale dostanou otáčky a vše do normálu a už jede motor jak má, pak už je každý další start úplně v pohodě. Jen ten první dělá problémy (někdy chytne třeba až na po páté, ale pak se vše ustálí a už každý další start v pohodě až do druhého dne, nebo do doby kdy auto několik hodin stojí). Jelikož se to začalo dít hned chvíli po pořízení auta, tak v rámci "záruky" nám to bývaly majitel což je i známý a automechanik vzal s tím, že údajně vyměnil všechny svíčky + jednu cívku + čidlo teploty vody preventivně. Chvíli se zdálo, že je po problému, ale začalo to zase. Tak jsem si řekl, že to zkusím sám, ale už nevím co dál. Diagnostika mi nevypisuje žádnou závadu, měřil jsem tlaky - taky ok. Pak jsem ještě vyměnil palivový filtr, zda by náhodou nemohl byt přicpaný a taky nic. Nejsem moc znalec benzínu, já měl všechny své auta TDI a tady nějak nevím kudy kam. Napadá někoho něco? Čím to může být? Podotýkám, že svíčky a cívky jsem neměnil já osobně a tudíž ani nemám žádnou jistotu, že to bylo fakt v rámci té záruky poctivě vyměněno, takže pokud by se někomu mohlo zdát, že to může být tím, tak to udělám "znova". Budu rád za každý TIP na možnou příčinu, mamina už je nešťastná, chce se už auta zbavit, ale v takovém stavu ho stejně prodávat nemohu, navíc mimo toto je auto v TOP technickém stavu, takže by to byla i škoda. Dolů dávám odkazy na dva natočené videa startování (zrovna na těchto záznamech jsou starty ještě relativně dobré, někdy to takto chytne a zdechne a musí se na vícekrát než chytne na stálo). Díky předem za reakce

Editováno: , autor: Rostišrot
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

řeším teď naprosto totožný problém u našeho rooma, je to taky HTP, nicméně kód motoru BZG. Ale musím říci, že ten start je jak přes kopírák. Taktéž žádné chyby, palivový filtr měněn před dvěma roky, na prvním válci černější svíčka, svíčky mi měnil servisák, ačkoliv bylo na těch "mojich" jen cc 5 000km (ale to on nevěděl). Pak jsem po něm chtěl, aby mrkl na čerpadlo, poslední dobou je nebylo při otevření dveří moc slyšet. Tvrdil že na něm nic není a chtěl jsem aby měřil tlak na liště, jakmile s ním ale začal šachovat, naráz nedostal na lištu více jak 2 Bary a nebyl schopen to nastartovat už vůbec. Takže jsem koupil new čerpadlo, nechal je vyměnit. Pak už tlak OK. Nicméně první start zase nic moc. Když jsem auto přebral, zkoušel jsem na VAGu experimentovat sám za jízdy, a zjistil jsem, že tam sem tam naskáče pár vynechání zážehů na prvním válci (v řádech jednotek), takže jsem ještě objednal vstřik na první válec (měnil jsme tento rovněž před dvěma roky, protože vynechávalo vstřikování přímo brutálně). Po výměně vstřiku se to zlepšilo, ovšem jak stojí auto více jak den, ten první start je špatný, než se to rozběhne. Ještě mám poslední tip, že bude špatné těsnění pod sáním a bude to přisávat někde vzduch, protože podle toho startu, mi to furt přijde jako nesprávně nastavená směs (málo benzínu, nebo moc vzduchu), než se s tím po pak dvou třech vteřinách popasuje jednotka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Pozriem doma či nemám k tomu niečo ešte popísané, ale tiež som nad tým maturoval dosť dlho, až kým som sa tu na fóre nedozvedel, že bola nejaká akcia, že to robili v rámci garančky... Ja som auto kúpil jazdené tak to neviem ako to bolo s predošlým majiteľom... Ale išiel som do autorizovaného servisu Škoda a povedal som že potrebujem zistiť akú verziu softu mám v RJ motora, lebo som mal info, že od nejakej verzie to rieši upgrade... Pozerali na mňa, že odkiaľ mám tieto ingormácie a keď som trval na tom, tak mi to spravili, s tým že negarantujú... Nahrali mi nový soft... Dosť vysoké číslo verzie oproti tej mojej..  Zaplatil som cca15 €, poďakoval a už viac ma nevideli, lebo odvtedy som už tento problém nemal :) Robili mi to asi cca 2,5 roku dozadu a to som riešil rok tento problém, lebo to robilo len ráno pri prvom štartovaní auta a aj to len v určitých teplotných rozsahoch. Auto mám r. v. 2006 Roomster 1,2 htp 47 kW. A som spokojný :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě bych zkontroloval stav vstřikovačů. Co když jsou zalepené pryskyřicí a při startu se nasytí (tudíž motor nedostává dost bohatou směs) a až při určité teplotě pustí? Ten volnoběh na studeném motoru je sakra nízký. Úsady z dnešního benzínu pak jsou samozřejmě všude ve válci, na pístu, ve spalovací komoře, na svíčkách,... jen moje hypotéza, ale pár lidí už podobnou věc řešilo a stálo je to pár baterek, startérů... nakonec to bylo tohle. V teplého motoru se to (zřejmě) neprojeví. Nevim, zda zrovna HTP je na to citlivé. Aditivace čističem preventivně je jasná.

Na opravy v tomto případě bych si dal pozor. Všechno by mělo být aspoň originál, ne-li lepší; což ovšem asi nebude tento případ..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj všem, žena má ráno problém s naší F1 (1.2 40kW, kód AWY) se startováním (dnes poprvé mrzlo..)..dnes nastartovala až na 3tí pokus, první 2 nastartovala (podotýkám na všecky válce), otáčky vyskočili na 1200cca a auto chcíplo, naskočilo na 3tí pokus s troškou plynu, a drželo nějakých 1200-1300ot., pak odjela úplně normálně jako vždycky - nepřehřívá se, teplotu drží, zaparkovala po 10km v práci..po 2 hodinách zkusmo nastartovala napoprvé bez jakýchkoliv problémů. Otázka je..co by to mohlo způsobovat ? Nesvítí žádná kontrolka ani motoru, auto jede normálně, necuká se, netřepe..

Mám podezření na baterku jakoby neudržela auto v chodu nastartované ale startérem otočí, měnil jsem v pátek spínač na brzdy který se zasekl, a přes noc brzdový světla který se seply vadným spínačem totálně vytloukly baterku do úplnýho mrtva, startovali jsme přes kabely Octavkou, baterka je 2014 nová.. případně svíčky ? Netuším jak byly/nebyly měněny bohužel.. auto má 68k najeto (dle budíků samozřejmě..), olej a filtry mě čekají tento víkend.

 

Díky moc za tipy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už se objevila i kontrolka motoru ? a na světlech volnobeh 1000 až 1100 což je celkem dost po 8km jízdy, po 4hodinach stání opět start napodruhé..po dojezdu na volnobeh do kolony opět otáčky cca 1000 a výš.. 

20191029_152941.jpg

 

Edit: 

Tak po dnešní kontrole na VAG chyba trvalá ,,16891 P0507 003 - Regulace volnoběhu - Otáčky nad požadovanou hodnotou,, 

Chyba vymazaná a po cestě 10km se kontrolka neobjevila.. Někdo nějaký nápad ? Byly mi porazeny kouknout na hadice v motoru pořádně, vyměnit svíce a filtr vzduchu což jsem stejně chtěl dělat.. :)  motor co se cívek týká OK, lambdy taky nehodily chybu..

Editováno: , autor: Vojta91
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Já jsem měl také problémy se studeným startem FABIA combi 2005, 1,2HTP/47kW najeto 192 000 km, a každým dnem se to zhoršovalo. Během jízdy se ale žádná porucha neprojevila. Na diagnostice nebyly žádné chyby, Nakonec se ukázalo, že byly ne zcela vadné zapalovací moduly 1 a 3 válce. Na druhém válci byl zcela vadný zapalovací modul měněn již ve  180 000 km. Měl jsem štěstí, že se moduly zcela zničily až při vyjíždění ze servisu, kdy už se valil kouř z výfuku a válce znatelně vynechávaly. Na vadných zapalovacích modulech byly viditelné deformace ve tvaru kruhu, akorát jsem je nestačil vyfotit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...