Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

;) a Ty máš kontrolu žiaroviek?

Mam, ale podla vsetkeho vypnutu

--

Z mobilu

.... Zkus odpojit třeba přední blinkr, jde to jednoduše jen odpojením kabelu, bez demontáže žárovky, pak nastartuj a zapni blinkr.. Bud ti vyskočí kontrolka prasklé žárovky nebo ne...

 

Možná se pletu, ale určitě se kontrola žárovek vztahuje i na blinkry?

 

Už od nepaměti kontrola blinkrů existovala i bez diagnostiky, a to tak že když přes bimetalový mechanický přerušovač, procházel menší proud (pouze jednou žárovkou), blinkr blikal dvojnásobně rychle. Tato funkce zůstala taky u elektronického přerušovače, např. na Feldě. 

A v současnosti ve Fábkách apod. bliká rychle kontrolka na palubovce, ale zbylá žárovka venku bliká normálně. To rychlé blikání na palubovce upozorňuje, že jedna žárovka nebliká.

 

Jestli se rozsvítí taky symbol prasklé žárovky, teď nevím. Asi si to zítra vyzkouším. Kontrolu obrysovek mám.

Upraveno od jipol57

Máš pravdu, já to dal jako příklad, protože je to nejjednodušší na odpojení.. Samozřejmě blinkry blikají rychleji bez ohledu na kontrolu žárovek, jen když máš tu kontrolu zapnutou, rozsvítí se k tomu navíc ještě kontrolka - zkoušel jsem to  ;)  

 

juraj: Myslím si, že kontrolu určitě máš, jen ji máš vypnutou.. Zkus najít v okolí někoho s kabelem, ať ti ji zkusí zapnout, případně přijeď, zapnu ti ji  :kol-28:

to je čudné že auto môže mať toooooooooľko funkcii a všetko je z výroby vypaté :(

Kontrola parkovačky je vypnutá tak jak je na obrázku..  Takže pro vypnutí kontroly musíš mít v Byte 19 zaškrtnuto Bit 6..

Kontrola žárovek je aktivní - hlásí chybu, když ne políčko prázdné.. Mají to nejspíš naopak a nebo jsem to nepochopil  :kol-28:

 

Takže aby sme si to ujasnili. Ak mám všetky tie kolónky zaškrtnuté, tak všetky kontroly žiaroviek mám vypnuté? 

Jo

  • 1 rok později...

ahoj, byl jsem ne druhé technické kontrole a neprošel jsem , že nesvítí obrysové světlo , ale já žil v přesvědčení , že to bude hlásit kontrolka na maxidot. Pravděpodobně praskla při cestě na technickou . Dá se nějak poznat jestli to moje auto podporuje a je to jen neaktivní ? v návodu na straně 22 se píše , že to je na kontrolu prasklé žárovky , ale nenašel jsem nikde omezení dle výbavy nebo něco jiného. Děkuji předem za každou radu .

Roomster 8/2010

Upraveno od Rumík

Tak to by mě taky zajímalo. Byl jsem v domění, že to mám mít taky ve výbavě (FII elegance s maxidotem, 9/2010) a špatnou žárovku mi to nehlásí.

Mám dojem, že jednu prasklou žárovku to nepozná. Jen kdyby nesvítily obě na stejné straně. Vpředu/vzadu. To samé u brzdových světel. Nahlásí jen když nesvítí obě žárovky.

Možná se pletu.

Podľa mňa je to spôsobené citlivosťou a toleranciou odberaného prúdu podľa ktorého to RJ skúma, mám síce pred FL ale zapal som si v RJ kontrolu pripojenosti prívesného vozíka a na palubnej doske mi to indikuje vtedy keĎ mám zapnuté smerovky ale indikuje mi to aj keď nemám pripojený vozík ale mám mám zapnuté všetky výstražné svetlá.

Ale či je to tak tak to neviem naisto. Minule sme mali na fabii vypálenú žiarovku v dennom svietení na fabii po FL a nič to neukazovalo.

pozná to i jednu prasklou žárovku, ale musí to umět ŘJ. Nebo, je možné, že máš nakódováno, aby nehlásil prasklou žárovku, chce se na to podívat ve VCDS jak je to nastavené.

Před dvouma rokama na STK jsem měl předni obrysovou začouzenou že skoro nesvítila a zadní prasklou a technik jen na světlo poklepal že to se mu nelíbí ale do záznamu to nenapsal a vyměnil jsem si je hned co jsem vyjel z technické. Za měsíc jedu zase tak jsem zvědavý jak moc byli nuceni zpřísnit :unsure:

Nicméně mám 2008 a nehlásí mě maxidot ani když mě praskly obě H7 najednou a to jsem byl dost vyjukanej kdyz po 2km v noci obě naráz praskly. Raději jsem volal známému a ten že to budou jen žárovky, nic vážnějšího :D

Firee: S Fabiou po FL sa nič nerobilo od výroby pretože je to služobné auto. Ale pamätám si, že raz to ohlásilo zlú žiarovku ale ktorá to vtedy bola neviem.

MilanHos: Fabia pred FL žiadnu kontrolu žiaroviek nemá.

  • 4 měsíce později...

nevite nekdo jestli by fungovala na predFL na maxidotu za predpokladu,ze bych dodelal rj a kabelas jako to ma F1?

  • 6 měsíců později...

tak si odpovim sam kontrola na predfl nefunguje ani kdyz tam je,namontoval jsem do f1 budiky z f2 a ani  maxidot to neumi

  • 6 let později...

Zdravím a rovnou položím otázku: funguje někomu na F2/R po FL signalizace prasklé žárovky tak, jak je popsána v návodu k použití? V návodu pro Fabii 2 z roku 2013 je to na str. 21, kapitola Porucha žárovek. Zde se píše:
Kontrolní světlo se rozsvítí při poškození vlákna žárovky:
› do 2 s po zapnutí zapalování;
› při zapnutí vadné žárovky.

 a dále, že: Na informačním displeji se zobrazí např.: INFORMACE Zkontrolujte pravé přední tlumené světlo!

Mě to totiž na mé F2 (2014) takhle vůbec nefunguje. Samotná kontrolka se mi rozsvítí např. při závadě na blinkru, ale MaxiDot už nezahlásí, že je vadný blinkr ani která žárovka. Kontrolka také umí (překvapivě) nahlásit vadnou žárovku na přívěsu (mám originál tažné s chytrou ŘJ), nicméně opět bez textové specifikace, co je špatně (kdyby alespoň, že se jedná o přívěs...). Ale třeba u předních světel se nerozsvítí ani ta kontrolka - zkoušel jsem vyndavat žárovky tlumených světel i parkovaček (nejprve jednu, pak obě) a auto nezahlásí nic a to ani při opakovaném zapínání zapalování...
Kódování bych měl mít už z výroby a správné - na BYTE 16 mám ty 4 BITy ve VCDS bez zatržítek, zkoušel jsem to i zaškrtnou a nic... Zadní světla jsem zatím nezkoušel...

Mám to podobně. Svítí oranžová kontrolka signalizace prasklé žárovky a na MaxiDotu žádná informace. Paradoxní je, že přitom svítí všechny žárovky. No a když nějaká žárovka občas praskne a nesvítí, tak se kontrolka vůbec nenamáhá signalizovat závadu. Jenže u mě to bude asi tím, že vozidlo tuto funkci nemá mít - údajně v mé výbavě nebyla standardní.

Pokud vím, tak hlavní světlomety diagnostika nekontroluje vůbec, brzdová světla jen kdyby nesvítilo žádné, levé ani pravé. Obrysovky na každé straně, kdyby nesvítily vpředu i vzadu. Jednu žárovku umí kontrolovat jen u blinkrů, a při tom rychle bliká na palubce.

Tak to je takové poněkud k ničemu... Docela by mne zajímalo, proč do manuálu (ještě v roce 2013, kdy se FL dělal už třetí rok) dali tuhle zmínku, že by to mělo i formou textu hlásit např. právě prasklou žárovku předního tlumeného světla, když to vlastně neumí ani tou blbou ikonkou žárovičky zahlásit v podstatě nic, dokud neshoří 2/3 žárovek na autě...? Zatímco prasklou levou obrysovku na 40 let starém vozíku po dědovi to alespoň ikonkou žárovičky zahlásit umí...

Upraveno od Miro F.

On 5/8/2024 at 8:11 AM, Pawouk said:

Mám to podobně. Svítí oranžová kontrolka signalizace prasklé žárovky a na MaxiDotu žádná informace. Paradoxní je, že přitom svítí všechny žárovky. No a když nějaká žárovka občas praskne a nesvítí, tak se kontrolka vůbec nenamáhá signalizovat závadu. Jenže u mě to bude asi tím, že vozidlo tuto funkci nemá mít - údajně v mé výbavě nebyla standardní.

Otázkou je, jestli to hraje roli, zda to bylo standartní nebo ne... BCM to buď umí a nebo neumí. A skoro bych řekl, že to po FL bude umět každá, byť třeba to nemusí teoreticky mít aktivované v kódování... A v dílenské příručce jsem nenarazil na nějaké rozdíly ve schématech zapojení, které by naznačovaly dvě verze zapojení - se signalizací a bez... Kontrolka výpadku žárovky (K170) nemá nikde uvedenu poznámku *dle výbavy a zároveň nikde ve schematech sdružených přístrojů nechybí...

V návodu k obsluze je popsána veškerá možná výbava bez ohledu na to, zda se vůbec v daném voze vyskytuje. Je to pochopitelné - těžko mohli tisknout manuál ke každému auta zvlášť. Je to stará škodovka, co bys chtěl, prostě to má svoje mouchy, jako každé jiné auto. 

 

Návod k obsluze
Tento návod popisuje rozsah vybavení vozidla v době jeho vydání. Některá z uvedených vybavení budou k dispozici až později nebo se dodávají pouze na některé trhy. Vyobrazení se mohou v detailech lišit od provedení Vašeho vozidla, jsou chápána jako obecné informace.

 

 

 

To je samozřejmé, že nemohou obsáhnout všechny specifikace jednou tištěnou knížkou, ale o to tu nejde. Jde o to, že z diskuse v tomto vlákně a nejen zde tak nějak vyplývá, že dvojková Fabie nejspíš prasklé žárovky hlásit vesměs moc neumí. A rozhodně tedy ne způsobem, který je popsán v návodu k obsluze a který to hlásí např. Octavia ze stejného období...

Už ze schemat je jasné, že hlavní světla hlásit nemůže, protože vůbec nejdou přes ŘJ. Ale brzdovky a obrysky přes ŘJ jdou, ale kontrola je dost nepřesná. Neumí rozeznat jestli svítí jedna nebo dvě, jen jestli nesvítí žádná.

U přívěsu, jak se zmiňuje Miro F. taky kontroluje jen jednu žárovku v obvodu. Kdyby např. koncové měly více žárovek, tak by taky nepoznal, kdyby jedna z nich nesvítila. Upozorňuji že levá a pravá jsou taky odděleně, jako na autě. Obě brzdové na přívěsu, jsou v jednom obvodu, tak taky zahlásí jen kdyby nesvítíla ani jedna.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.