Přejít na obsah

Pálící se drát na pojistkové skříni


m.paka

Doporučené příspěvky

Dobrý den,

mám škoda fabia 1,9SDi r.v.2000. Mám s ní pořád takový problém..Na pojistkové skříni nad baterkou se mi pořád hřeje kabel, který jde do interiéru. Spéká se u toho očka veškerá izolace na drátě..Takže to teď oblepuji (izoluji) elektrikářskou páskou.Připadá mi, že to hlavně hřeje, když se zapne ventilátor (topení). Chtěl jsem se zeptat, zda s tím má někdo nějaké zkušenosti popřípadě bych poprosil o radu co s tím. Byl jsem s tím u autorizovaného servisu Škoda a tam si s tím také něvěděli rady..Už jsem i vyměnil pojistkovou skříň, ale pořád to dělá.

Předem se omlouvám, jeslti toto téma na fóru je, ale já jsem ho nenašel.. Předem díky Mira

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Treba vymenit ten kabel ktory sa zohrieva. Ma vysoky prechodovy odpor.

Skus na tom kabli poriadne ocistit kablove ocka . Jak na jednom tak aj na druhom konci.

Ak sa bude kabel aj dalej zohrievat tak len vymena toho kabla odstrani to zohrievanie a palenie izolacie. :)

Editováno: , autor: PROCHY603
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za radu...Uvidím, jestli se ještě někdo ozve..

Ale jsem přesvědčený, že tyto všechny problémy dělá ventilátor..Když ventilátor pustím a auto není zahřáté, tak se mi to hřeje..A když ventilátor nechám na nule a jezdím, tak je kabel v pořádku.I když ho později pustím když je motor zahřátý, tak je drát taky v pořádku..TAkže jako řešení před tím, než vyměním kabel, tak se podívám v jakém stavu jsou očka dle tvé rady a pak se mrknu na ventilátor jak vypadá...

Ale ještě jednou moc díky.. Mira

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Mne sa to tiez hrialo ked som mal este SDI,vyzihalo kabel od ocka z izolaciou,odpalilo poistku,cele auto bez prudu a v plaste nad baterkou vypalilo dieru...

Vymenil som kabel,tusim ze to bol od serva,ale opakovalo sa to znova,odpalilo ho aj s poistkou behom pol roka...

... az nakoniec elektrikar zistil ze tam bola slaba poistka,asi 50-tka a mala byt 100-vka neviem presne aka,bolo to pred piatimi rokmi a auto vidavam jazdit dodnes...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jojo..Toto mi to přesně dělá..Musel jsem vyměnit pojistkovou skříň, protože mi ti jednou "zkratovalo" za jízdy..Vše se vyplo a i motor...Ale mám podezření, jak jsme tu už psal, že to dělá ventilátor..Teď týden jezdím bez zaplého ventilátoru a vše je O.k.Musím to dát nějakému mechanikovi, ať se na to mrkne..A ohledně té pojistky, tak to taky prohlédnu..Člověk nikdy neví, co se tomu autu honí motorem. Moc díky za radu..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

]A je to tady .... stalo se mi úplně to samé. Přehřívá se kabel na pozici č.2 na baterce. Přepálil mi kryt boxu, očko pojistky se totálně přetavilo. K přehřívání dochází pouze se zapnutým topením. Pokud jsem měl otočeno na studený vzduch vodič byl vždy studený. Chtěl bych poprosit jestli se někomu tenhle problém podařil vyřešit a jak to udělal. A taky pokud nevíte jaké číslo má ten vodíč popř. kde se dá objednat.

post-7971-0-82010000-1294222954_thumb.jp

post-7971-0-64688200-1294222977_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj! S tím kabelem to není nic zvláštního, prostě je tam špatný dotek asi rezatý nebo "zkorodovaný vy tupci" a teče tam velkej proud.

Rozdělat a řádně očistit, ne nějakým sprejem ale řádně šmirglem nebo nožem až do kovu a potom pořádně utáhnout ne utrhnout.

Pokud by to bylo moc tak dát novou pojistku těch 50 stačí a spálený kabel zkrátit do čistýho nastavit nejlíp naletovat dát nové oko a přidělat.

Pokud se to vypálilo úplně dát na kabel držák přídavný pojistky a dát to přímo na tu hlavní propojku.

Čau Karel z HK

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj, zdravím mám ten samý problém, ale mám tam pojistku 110A. Propálila se mi díra na pozici č.2 jako přispěvateli Daworis. Vyměnil jsem taky ten kryt, a pálí se to znova, ale zvláštní je, že jenom někdy se kabel hřeje.Jinak úplně identický problém Daworise, zajímá mě jak jste tenhle problém vyřešili, bez toho aby se to připojovalo na hlavní propojku? O kolik se jdá kabel povytáhnout jestli vůbec? Je mi jasný že je tam přechodový odpor na očku a po hřání i na lisovaném spoji očka na kabel. Nemůže být přechoďák i na opačném konci kabelu? Někdo vejš psal, že na druhém konci kabelu je taky očko, ale to se mi nezdá měl by tam být konektor do kompaktní svorkovnice. Má někdo zkušenosti s vyměněním celýho toho kabelu? Musí se vyměnit celý svazek? Předem díky za odpovědi.

Editováno: , autor: CHALLI
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud nechceš ten vodič vytahovat, tak ho fikni kus za baterkou (poznáš podle stavu jádra v jakém je stavu), sežeň kousek nového o stejném průřezu, nalisuješ očko, můžeš i propájet a pak ty 2 vodiče k sobě připájíš. před tím na ně navlíkni 2 smršťovací bužírky a ty na to nakonec natáhni a zahřej. rychlá, spolehlivá a bezpečná oprava.

když to budeš mít ustřihlé, můžeš pomocí multmetru změřit odpor toho drátu do kabiny, aby jsi vyloučil přechodový odpor i uvnitř auta. jinak uvnitř je taky očko přišroubované na propojovací lištu. může tím téct docela velký proud a konektor by musel být na tohle hoodně velkej

jinak na tohle nemá pojistka vliv. jestli je tam 50A nebo 500A nehraje roli. spíš čím "menší", tím dřív by se měla spálit, tudíž by byla bezpečnější. je to jen a jen přechodovým odporem.

Editováno: , autor: boobika
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud nechceš ten vodič vytahovat, tak ho fikni kus za baterkou (poznáš podle stavu jádra v jakém je stavu), sežeň kousek nového o stejném průřezu, nalisuješ očko, můžeš i propájet a pak ty 2 vodiče k sobě připájíš. před tím na ně navlíkni 2 smršťovací bužírky a ty na to nakonec natáhni a zahřej. rychlá, spolehlivá a bezpečná oprava.

když to budeš mít ustřihlé, můžeš pomocí multmetru změřit odpor toho drátu do kabiny, aby jsi vyloučil přechodový odpor i uvnitř auta. jinak uvnitř je taky očko přišroubované na propojovací lištu. může tím téct docela velký proud a konektor by musel být na tohle hoodně velkej

jinak na tohle nemá pojistka vliv. jestli je tam 50A nebo 500A nehraje roli. spíš čím "menší", tím dřív by se měla spálit, tudíž by byla bezpečnější. je to jen a jen přechodovým odporem.

Díky moc za odpověď. Co jsem koukal, tak kabel je celej prohřatej, zpuchřelej teplem. Dal jsem mu asi slušně zakouřit:-D. Vyřešim to celou výměnou kablíku. Na aukru jsem vyhrál aukci na celej svazek za úplnej pakatel, ale je to na 1.4 MPI, předpokládám, že kablík je stejnej jako u 1.9 TDI. Případně bych musel kabel vyrobit, měl jsem štěstí a sehnal jsem si přímo kleště na lisování očka na kablík 16, abych vyvinul spravnej tlak. Ještě jednou díky za radu!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nevím jestli bude stejnej (někdo třeba objasní), protože tdi má navíc el. topení s poměrně velkým proudovým nárokem (pojistky 3x40A). pokud bude průřez menší, nedávej to tam a radši si vyrob svůj. doporučuji očka na obou koncích propájet a je to spolehlivé.

doplnění: vodič od baterky na rozděliovací lištu za přístrojovkou má mít průřez 25mm2, takže tu 16ku ne.

Editováno: , autor: boobika
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nevím jestli bude stejnej (někdo třeba objasní), protože tdi má navíc el. topení s poměrně velkým proudovým nárokem (pojistky 3x40A). pokud bude průřez menší, nedávej to tam a radši si vyrob svůj. doporučuji očka na obou koncích propájet a je to spolehlivé.

doplnění: vodič od baterky na rozděliovací lištu za přístrojovkou má mít průřez 25mm2, takže tu 16ku ne.

Jestli bude mít menší průřez, tak to tam nedám, to je mi jasný. Já myslel, že je tam 16mm2, našel jsem to i ve schématu v knížce "Jak na to Fabia". Je možný, že TDI má silnější, ale to je mi divný, když jsem to rval do kleští co jsou na průřež 10mm2, tak očko mělo jen malý přesah. Je fakt, že v tom schématu můžou být nesmysli, je tam v průběhu cesty vodiče na dozdělovací lištu konektor. Tak fakt nevím :)

Editováno: , autor: CHALLI
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S velkou pravděpodobností to pasovat nebude - právě kvůli tomu elektrickému topení. Je to topné těleso s výkonem minimálně 1kW, takže "žere jak ruskej zájezd". Slouží k tomu, aby z ventilace šel teplý vzduch ještě předtím, než se ohřeje motor natolik, aby byl schopný dodávat teplo přenosem přes chladicí kapalinu. Mají to osazované hlavně dehťáky, protože u nich je doba prohřívání mnohem delší než u benzínů. Probírá se to hodně ve vláknech o topení - zkus si to pročíst, je to poučné čtení, dovíš se tam třeba taky jak je důležité mít očištěné kontakty a dobře utažené svorky na kabelová oka...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

CHALLI: čoveče, koukal jsem to dílenské příručky a podle ní je ten drát u všech motorizací stejný - 25mm2 (samozřejmě stejný je i kostřící). to, že byl jen o trošku větší než 10mm2 je tím, že 25mm2 má průměr jádra cca 5,6mm a 10mm2 cca kolem 3,6mm, tzn rozdíl pouze 2mm na průměru.

jinak ano, svorkovnice na té trase opravdu je a sice na příčné stěně - šedá 3pólová.

Editováno: , autor: boobika
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, zdravím mám ten samý problém, ale mám tam pojistku 110A. Propálila se mi díra na pozici č.2 jako přispěvateli Daworis. Vyměnil jsem taky ten kryt, a pálí se to znova, ale zvláštní je, že jenom někdy se kabel hřeje.Jinak úplně identický problém Daworise, zajímá mě jak jste tenhle problém vyřešili, bez toho aby se to připojovalo na hlavní propojku? O kolik se jdá kabel povytáhnout jestli vůbec? Je mi jasný že je tam přechodový odpor na očku a po hřání i na lisovaném spoji očka na kabel. Nemůže být přechoďák i na opačném konci kabelu? Někdo vejš psal, že na druhém konci kabelu je taky očko, ale to se mi nezdá měl by tam být konektor do kompaktní svorkovnice. Má někdo zkušenosti s vyměněním celýho toho kabelu? Musí se vyměnit celý svazek? Předem díky za odpovědi.

Mam stejnej problem....jak si to vyřešil dík za odpověd... a kam vůbec vede druhej konec kabelu....dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam stejnej problem....jak si to vyřešil dík za odpověd... a kam vůbec vede druhej konec kabelu....dík

Ještě jsem to nevyřešil, čekám až mi příjde celý svazek kabelů. Předpokládám, že bude v pořádku a vodič z pozice č. 2 vyměním. Jinak jsem si koupil horní kryt nad baterkou, stojí cca 1000Kč a použitej jsem našel za cca 700Kč. Na druhým konci jak psal uživatel BOOBIKA vede na rozdělovací lištu za přístrojovou deskou, ale na trase vodiče je svorkovnice šedá 3 pólová. Případně si stáhni schéma, nebo tiho můžu poslat, nebo vložit sem an forum.

Editováno: , autor: CHALLI
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...