Přejít na obsah

Zmena podsviceni interieru + budiku


gdanx

Doporučené příspěvky

  • o 3 týdny později...

Zdarec pánové.Může mi někdo poradit jakou svítivost diod dáváte do těch ovladačů(myslim ty 3mm)???Já chci mít ovladače do modra.Koupil jsem 3mm diody ale ty svítí moc.Nebo jestli mi by někdo neporadil kde je kupuje a jaký mají označení

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Takby mne zajímalo,co jsou to ty originál VW ledky,cotady někdo zmiňoval?Jaké mají parametry,jako napětí,proud,svítivost?Pokud tyco se dávalydo pola,tak ty se absolutně na změnu ze zeleného podsvícení nehodí.Mají celkem dost velké napětí,cca 3,6V.Mohli by ste někdo hodit fotky,jak to vypadá přímo s nima?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 3 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Zdarec pánové.Může mi někdo poradit jakou svítivost diod dáváte do těch ovladačů(myslim ty 3mm)???Já chci mít ovladače do modra.Koupil jsem 3mm diody ale ty svítí moc.Nebo jestli mi by někdo neporadil kde je kupuje a jaký mají označení

Ja som si kupil klasicke led diody 3mm modre tiez velmi svietili namontoval som to a v poho. A keby si chcel aby to svietilo slabsie na pristrojovke sa da regulovat jas pristrojov je to nalavo od volantu,

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 4 týdny později...

1.lze tedy pouzit diody PLCC2 vypadaj uplne stejne jako ty origo?

2.jakym zpusobem vratim rucicky do budiku aby ukazovaly presne? mam je dat do polohy jako kdyz sou budiky vypnute nebo se musej neak nastavit?

3.jak odzkousim budiky doma pred montazi do auta, myslim podsviceni. na co se mam napichnout?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj. Mám problém. Spravil som zmenu podsvietenia v celom aute a budíky som si nechal na koniec. Všetko mi fungovalo dá sa povedať na prvý pokus. Ale budíky nie. Funguje na nich všetko ale podsvietenie stupnice teploty chlad. kvapaliny a stupnice stavu paliva nie. Ručičky fungujú a svietia. Aj otáčkomer a rýchlomer. Akurát tie stupnice pri kvapaline a palive. Viete mi niekto poradiť. Na fotkách tuto som videl

budikzespoda.jpg

budik11.jpg

že to nesvieti ani tuto. Je problém v zle dotlačenom kábli alebo inde?? Druhý môj problém sa týka imobilizéru. Keď som včera budíky namontoval, okrem zrejmého problému s podsvietením mi bliká kontrolka immo. Auto ide štartovať ale nenaštartuje. Mal už niekdo podobný problém alebo som jediný. Ďakujem.

EDIT: Problém s Immo bol skutočne v zle zastrčenom konektore. Toto je teda vyriešené. Zostáva už len to podsvietenie.

EDIIT2: VYRIEŠENÉ. Jedna z tých štyroch led bola zle otočená (prvá z ľava).

taky mám problém s posvícením těchto budíků ...... vyměnil jsem i diody ( u mě to svítí, ale mizerně ) nebude někde nejaký odpor, který se musí vyměnit??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prave predelavam stribrnou O1 do bilo-oranzove kombinace (vsechno podsviceni bile, rucicky+kontrolky zapnuti a stred ovladace svetel oranzove, funkcni tlacitka klimy a central.zamykani v puvodni barve = cervena/zelena/modra).

Predelat tlacitka je naprosta pakarna, staci mit doma trafopajku a LEDky. Protoze jsem to delal o vikendu a mel doma jen bile 5mm LED, nacpal jsem tam ty. Staci odriznout ten sloupek co v nem LEDka je o delku 5mm LED a tu pripajet na konec + trochu zbrousit rozsirenou zakladnu LEDky do puvodniho ctverce. Sviti to perfektne.

Par poznatku o tlacitkach:

1) kontakty v rozich jsou + LED, - je zapojen pres odpor

2) pouzite odpory k puvodnim LED jsou 500R (ja nemel, tak jsem dal 2x 1k paralelne. Sezente si je nez rozeberete tlacitko ohrevu zadniho skla, budete ho potrebovat k LEDce kterou nahradite zarovicku indikujici zapnuti - a mozna i jinde)

3) pokud by se vam zdalo ze nove podsviceni sviti moc vymente odpor 500R za vetsi (s 1K to sviti taky slusne), nebo zbruste spicku LEDek do roviny.

4) muzete klidne pajet trafopajkou, neni tam co znicit a je to rychlejsi :)

5) nez tlacitko slozite, vlozte pruzinku(proti vyjizdejicimu kolicku) a naklopte tlacitko tak aby byla naklonena na prostredek tlacitka. Po slozeni hned premerte zda kontakt spina a rozpina, obcas se to napoprve nepodari kdyz pruzinka nedosedne kam ma.

A ted otazka pro profiky:

Rizeni podsviceni v O1 je "jen" nejakym sledovacem, ktery predava dal napeti nastavene na potenciometru regulace podsviceni, nebo je tam nejaky pulsne-sirkovy modulator? Climatronik rozdejchal pripojeni podsviceni primo na spinany + (svitim denim svicenim a chci ho mit podsvicenej hned po nastartovani - jinak na nej blbe vidim :) , jenze ted ho jdu predelat na bile podsviceni (jen regulace teploty zustane modra/cervena a mozna rezimy eco/auto oranzove) a chtel bych mit regulaci podsviceni.

Zaroven bych rad mel podsvicene pristroje hned po odemceni a pokud je to rizeny napetovou urovni neni nic jednoduzsiho, nez dat za ovladac podsviceni do serie diodu a pres dalsi diody za ni pritahnout napeti ze stropniho svetla (rozsviti zaroven s lampickou po odemknuti dalkou nebo otevreni dveri) a ze spinaneho napeti (zajisti sviceni po otoceni klickem v zapalovani, kdyz strop.osvetleni zhasne)...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

rychly dotaz: jak jsi podsvítil display od Climatronicu? ty bocni LEDky nemůžu sehnat a 3mm se mi tam nevešly

- ty 3mm muzes normalne seriznout nebo ubrousit. Nechavam milimetr za "koncema" nozicek a v pohode - nic se jim nikdy nestalo. Rezu to dremlem s brusnym kotouckem.

nebo

- normalni (rozumej jakekoli) SMD LEDky priletovane na bok. Takhle jsem to delal u sveho klimatronika. Jestli chces videt fotky, neni problem.

Editováno: , autor: Mr.Mira
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ovladani podsviceni:

podle meho pozorovani jsou LED v tlacitkach a "hloupych" ovladacich napojene primo na napetove rizenej vystup z "potenciometru" (asi tam bude nejakej rizenej zdroj napeti, musim to promerit) a Climatronik a budiky - kde je jiz LEDek hafo si je ridej vlastni elektronikou (a napeti z "potenciometru" berou jen jako ovladaci. Po predelani meho podsviceni na bilo-oranzove se mi taky zda ze to sviti trochu zbytecne moc, premerim to a pripadne zkusim snizit minimalni uroven napeti z "potenciometru".

Mohl by mi, prosim, nekdo napsat jak pripojujete budiky pri zkouskach podsviceni na stole? Predpokladam ze staci napajeni budiku a ridici napeti pro podsvit - ale na ktere piny? Za obrazek se sipkama bych byl moc vdecnej, jinak budu muset dlouho hledat na tistaku spravne cesticky :)) Dekuju!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ovladani podsviceni:

podle meho pozorovani jsou LED v tlacitkach a "hloupych" ovladacich napojene primo na napetove rizenej vystup z "potenciometru" (asi tam bude nejakej rizenej zdroj napeti, musim to promerit) a Climatronik a budiky - kde je jiz LEDek hafo si je ridej vlastni elektronikou (a napeti z "potenciometru" berou jen jako ovladaci. Po predelani meho podsviceni na bilo-oranzove se mi taky zda ze to sviti trochu zbytecne moc, premerim to a pripadne zkusim snizit minimalni uroven napeti z "potenciometru".

Mohl by mi, prosim, nekdo napsat jak pripojujete budiky pri zkouskach podsviceni na stole? Predpokladam ze staci napajeni budiku a ridici napeti pro podsvit - ale na ktere piny? Za obrazek se sipkama bych byl moc vdecnej, jinak budu muset dlouho hledat na tistaku spravne cesticky :)) Dekuju!

modry konektor:

GND: 7, 9, 24

Vcc: 23

osvetleni: 20

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

modry konektor:

GND: 7, 9, 24

Vcc: 23

osvetleni: 20

Diky, zkusim. Zatim si furt na budiky nemuzu najit cas.

Dneska jsem ale zkousel snizit napeti z regulatoru podsviceni nekolika diodama v serii. Takovejch sest diod (6 * 0,7V, bacha tece tam az 400mA, tak zadne SMD prcky) uz je docela znat a tlacitka a ovladace na dverich tak jdou regulovat krasne, ma to ale par nevyhod:

1) prvky s vlastni regulaci podsviceni to ignorujou a drzej si svoji nejnizsi hodnotu podsviceni, kterou uz nejde nijak snizit(viz. budiky, climatronic, atd.)

2) nektery ovladace kde je vic jak tri diody v serii se uz pri nenastartovanym motoru (palubni napeti 12,2V) nerozsvitej - u me to je jen el.ovladani zrcatek

3) nejde samozrejme dosahnout maximalni hodnoty podsviceni, musel by se pridat spinac(rele), kterej by treba pres den "srazeci" diody vyzkratoval a nastavil tak puvodni uroven podsviceni

----------------------------

reseni ktery me ted napadaj:

1) rozdelit okruhy rizeni podsvitu na dva - oba by byli rizeny "koleckem", ale jeden z nich by hodnotu napeti z "kolecka" prevadel na PWM modulaci a ridil tak vsechny "neinteligentni prvky". Druhej by sel primo z "kolecka" na budiky, kam by se dali vetsi odpory pred LEDky (nechalo by se jim vlastni rizeni)

+ podsvit tlacitek by sel ridit od ztracena do maxima

+ pokud by byli budiky a climatronix zvlast, slo by zapinat jim podsviceni zaroven s otevrenim dveri/nastartovanim/... a to klidne na jinou uroven nez je nastavena pro "nocni" jizdu

(ja to mam pomoci jendnoho rele u Climatroniku uz ted - ve dne sviti naplno (rizeni podsvitu je pres rele pripojeno na +Ucc) a az po zapnuti svetel se prepina zpatky na vystup z "kolecka"

- predelavat podsviceni budiku by bylo pracnejsi

2) predelat rizeni podsviceni na PWM, odpojit prvky s vlastni regulaci a do tech zapojit LEDky rizene primo (premostit vlastni elektroniku rizeni podsvitu)

+ komplet rizeni vseho od ztracena do maxima koleckem

- jeste vic "srani se" v budikach nez u varianty 1 :)

-----------------------------

docela by se mi libila moznost "dvouurovnoveho" podsviceni - prvni (vysoke) by se aktivovalo treba hned po otevreni dveri nebo po nastartovani a druhe "nizke" v noci po rozsviceni svetel... Premejslel jsem jestli ve dne nechat svitit jen budiky, nebo i tlacitka - ale proto ze LEDky maji minimalni odber (a bude to jednoduzsi), tak bych to snad ani nerozdeloval...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Moje úprava s podsvitu, provedena spolu s mým pajmistrem. Budíky ala VW s ručičkama PassatCC a zbytek do modra. Velikánská změna oproti nudné zelené. Použili jsme předface budíky a změněno i teplota a palivo modře a ručičky červeně...

Fotky jen mobilem, udělám lepší a přiložím.

post-36141-025448100 1286276483_thumb.jp

Editováno: , autor: pepohlud
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chcem si spraviť vo Fabii biele podsvietenie budíkov z červenými ručičkami. Mám známeho, ktorý si to robil v Octávke a povedal mi, že mi to spraví za 80 Eur :o , ale neodporúčal mi to, že vraj to bude veľmi silno svietiť lebo nemám regulátor osvetlenia. Máte niekto niečo podobné spravené na Fabii? Dajte sem prosím foto,prípadne na koľko vám to vyšlo, lebo mne sa ani tá cena nezdá, no neviem. Vopred ďakujem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2) predelat rizeni podsviceni na PWM, odpojit prvky s vlastni regulaci a do tech zapojit LEDky rizene primo (premostit vlastni elektroniku rizeni podsvitu)

+ komplet rizeni vseho od ztracena do maxima koleckem

- jeste vic "srani se" v budikach nez u varianty 1 :)

jak by fungovala varianta predelat vse na buzeni pres PWM, s tim, ze chytry veci se nechaji jak jsou

regulovat by mohlo jit osvetleni v celem rozsahu, pokud by vnitrni chytrost v budikach stihala s ledkama blikat v rytmu pwm

mam na hrani na stole budiky z golfa, jeste sehnat nejakou pwm a dam vedet vysledek

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...