Přejít na obsah

Kontrolka chladící kapaliny


krysolet007

Doporučené příspěvky

tu oxidaciu vytvori po case nemrznuca zmes.ked sa tak zamyslite co je lepsie precistit alebo kupit novu?pri oboch pripadoch je nutne previest demontaz a montaz! ja som zvolil prvu variantu preto ze aj ked kupite novu,bude to trvat iba tolko kym aj tam nenastane oxidacia kontaktov do nevodiveho stavu. inak odporucal by som po vycisteni alebo vymene naliat min zmesy.preto ze nanos sa tvori iba pri ponorenych elektrodach,tak ze ak vam to o pol roka zoxiduje dolejete nieco nad min a nemusite to zase cistit atd.treto v servise odporucaju doliat to nad max a problem prestane ale to len vdaka tomu lebo vyssie su este ciste elektrody.potom uz nie je kam doliat pretoze bude uplne plna nadrzka.ked uz robite preplach nadrzky tak ten koncentrat nechajte aj posobit nie len zatriast a vyliat. inak neviem ci to je dobre skratovat ten konektor,to meranie sa neuskutocnuje pomocou skratu dvoch elektrod ale vzajomneho odporu medzi dvoma elektrodami.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tu oxidaciu vytvori po case nemrznuca zmes.ked sa tak zamyslite co je lepsie precistit alebo kupit novu?pri oboch pripadoch je nutne previest demontaz a montaz! ja som zvolil prvu variantu preto ze aj ked kupite novu,bude to trvat iba tolko kym aj tam nenastane oxidacia kontaktov do nevodiveho stavu. inak odporucal by som po vycisteni alebo vymene naliat min zmesy.preto ze nanos sa tvori iba pri ponorenych elektrodach,tak ze ak vam to o pol roka zoxiduje dolejete nieco nad min a nemusite to zase cistit atd.treto v servise odporucaju doliat to nad max a problem prestane ale to len vdaka tomu lebo vyssie su este ciste elektrody.potom uz nie je kam doliat pretoze bude uplne plna nadrzka.ked uz robite preplach nadrzky tak ten koncentrat nechajte aj posobit nie len zatriast a vyliat. inak neviem ci to je dobre skratovat ten konektor,to meranie sa neuskutocnuje pomocou skratu dvoch elektrod ale vzajomneho odporu medzi dvoma elektrodami.

Hele, kdo by se s tím čistil, když jednou za 4 roky dám novou za 600, tak je to ta nejmenší položka z investic do auta. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vymenit! Vycisteni moc nepomuze a kdyz tak na mensi dobu naz nova... navic... nemusi se menit vycko!! A pokud se to rozsviti a nekdo to chce klempovat dratem tak ma smulu, musi se vypnout klice a znovu zapnout... ta mrcha si to kuli tomu aby clovek musel dojit zkontrolovat zda nemam malo vody pamatuje! Proste dokud se nevypnou klice, tak porad otravuje :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes som sa aj ja zaradil medzi tých čo majú problémy s kontrolkou chlad. kvapaliny.Priebeh je presne taký istý ako u väčšiny iných :studený štart,vzápätí svieti kontrolka a píska bzučák! lol po zohriati je všetko OK.

Tak som sa rozhodol,že nádržku vyčistím lebo na stenách bol taký ružový povlak z G12.Vymontovanie je otázka pár minut ale čistenie je niečo iné! O očistení tych drôtov nemôže byť ani pomyslenie pretože sa dnu nedá absolutne nijako dostať! skúšal som vypláchovať saponátom,benzin. čističom aj acetonom ale povlak zo stien vôbec na nič nereagoval a držal .Potom som skúsil kyselinu chlorovodíkovú ktorá sa používa na letovanie ja sňou čistim steny bazena .Ta mala na povlak 100% učinok nádržka je ako nová! :palec2: Potom som ju od kyseliny dôkladne vypláchol a nasadil späť na auto Som velmi zvedavý kolko to vydrží.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak moje cidlo chladici kapaliny taky zacalo blikat. Vse se deje jen pri studenem motoru. Po zahrati staci motor vypnout/pak znova nastartovat a je to pryc. Je to tak 10dnu zpatky co jsem cistil nadrzku s chladici kapalinou technickym benzinem. Byl tam uz docela bordel, par sedych skrvn. Po vycisteni (nadrzka skoro jako nova - jen dolni stena se nepodarila vycistit poradne) vse ok, ale jak rikam po 10 dnech je to tu znova....teda jenom to cidlo, chladici kapalina se zda byt cista. Z kraje me taky blblo cidlo teploty chladici kapaliny, nicmene po vycisteni nadobky a doliti ukazuje tak jak ma.

Taky se mi zda, ze lehce ubyva chladici kapalina. Pred tydnem jsem doleval nadrzku na MAX a ted je hladina nekde v pulce mezi MIN/MAX (chybi tak 1-2 deci). Ze by to teklo do motoru? Oleje je rekl bych porad stejne. Vicko od oleje je taky vesmes ok, jen jednou jsem tam zjistil nejaky vysrazeny sedy povlak.

Slysel jsem, ze Fabie do roku 2002 trpej na spatny tesneni pod hlavou....ze by to byl i muj pripad? Mam 1.4 MPI 50KW, vyrobena 12/2002. Najeto kolem 110 000KM.

Nebo je hotovy cidlo chladici kapaliny na termostatu?

Co myslite?

Diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za poslední měsíc jsem již 2x doléval chladící kapalinu. Poprvé se mi rozsvítila kontrolka(studený start), jdu se podívat a hladina byla na min, dolil jsem cca 1dcl +,-. Po měsíci naprosto stejný případ, nějak mi kapalina prostě mizí, ale kam???

Víčko od oleje je bez té šedívé emulze. Sice jezdím denně cca 150km, ale je to divný. Může za to zima??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne to zatial drži kontrolka sa nerosvietila! :palec2: Možno že tá kyselina vyčistí tie elektrody dokonalejšie! mal som tiež obavy o to tesnenie pod hlavou lebo mi 2x vystrelilo víčko na víku ventilov ale bolo tam iba stvrdnuté tesnenie! včera som ho vymenil 11sk a drží jak bejk! ;):p

Ze bych tedy jeste pouzil tu kyselinu pro lepsi vycisteni... :)

Kazdopadne diky za pripominku. Stejne asi vyrazim zacatkem roku k jednomu znamemu na kontrolu toho tesneni. Jen mi jeste nejde do hlavy kam se ztraci ta chladici kapalina. Nebo je normalni dolivat 1-2deci za 14dnu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za poslední měsíc jsem již 2x doléval chladící kapalinu. Poprvé se mi rozsvítila kontrolka(studený start), jdu se podívat a hladina byla na min, dolil jsem cca 1dcl +,-. Po měsíci naprosto stejný případ, nějak mi kapalina prostě mizí, ale kam???

Víčko od oleje je bez té šedívé emulze. Sice jezdím denně cca 150km, ale je to divný. Může za to zima??

Tak jsem zjistil ze ta seda emulze na vicku se zrejme dela jen pri kratky jizde. Vcera jsem jel cca 4KM a byla tam zase...Takze mozna fakt za to muze to pocasi ;)

Ale o tom uniku kapaliny, cert vi?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dikes ;)

Citujem....Tak sem udělal další pokusy. Nastartoval jsem a začlo to pískat a blikat, tak sem odpojil konektor od nádržky a jak radil profor sem to propojil drátem... a nic, blikalo to furt. Připadá mě že to čidlo na to nemá vůbec vliv...

Nebude chyba v řídící jednotce?

A skusil si vypnut a nastartovat motor s prepojenim kablikom?Vcera som to riesil kamosovy a prepojil som to drotom a po opetovnom nastartovany uz to neblikalo.Citujem ....No veď o tom to je, to čidlo je v normálnom stave ponorené v kvapaline, zašpiní sa, prúd prestane tiecť od jednej elektródy k druhej.

To isté sa stane keď ho odpojíš.Jednoducho nieje prechod cez kvapalinu.Myslim ze sme sa to ucili v skole.No a to tesnenie co pisal tak to kamosa nepotesilo.Ak pridete na nieco ine dajte vediet.S pozdravom Karol Slovensko

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ze bych tedy jeste pouzil tu kyselinu pro lepsi vycisteni... :)

Kazdopadne diky za pripominku. Stejne asi vyrazim zacatkem roku k jednomu znamemu na kontrolu toho tesneni. Jen mi jeste nejde do hlavy kam se ztraci ta chladici kapalina. Nebo je normalni dolivat 1-2deci za 14dnu?

Teraz ma napadá,že kyselina chlorovadíková je fakt ideálna na vyčistenie tej nádržky.V elektrotechnike sa používa na leptanie kovov a napríklad vodári ju používajú na odstraňovanie vodného kameňa (usadených minerálov všeobecne).Pritom plastom neublíži vôbec.Pri čistení to najprv odstráni usadeniny a potom možno aj trošku nadleptá tie elektródy,ktoré tak vyčistí "dočista dočista". :)

Editováno: , autor: ramon
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne preto som ju použil,doteraz to nezablikalo ani raz a je to od čistenia takmer mesiac! :palec2: Podla toho čo som čítal v predchadzajúcich príspevkoch tak keď sa to čistí benzínom alebo acetonom tak sa kontrolka ozve behom pár dní znova! Na okte sa to dá očistiť priamo elektrody sú dostupné ale na fabke nie . :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moc to řešíte a zbytečně si přiděláváte práci. sundat, čistit, proplachovat a za pár dní nebo měsíců to samé. Není fakt lepší dát za pětibábu novou expanzku? :feve:

No jasne chlapy,

osobne jsem cistil technickym benzinem shakeoval jsem 2x expanzku jako divej + znova proplach vodou. Po tydnu to zacalo blikat znova. V patek uz me to prestalo bavit, dojel jsem do prodejny a koupil novou expanzku za cca 200KC. Vymontoval starou, presroubal vicko a je po starostech! :p

Fakt se to nevyplati cistit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 4 měsíce později...

ahoj taky me trapi kontrolka chladici kapaliny, ale u me se dejou jeste dalsi zahadny veci: nez se mi totiz rozsviti a zapipa tak na PP vidim ze mi klesa venkovni teplota a zaroven se mi zveda palivomer. Po zapipani a rozsviceni kontrolky spadne palivomer az pod uroven a PP se zablokuje nejde vubec prepinat. Je to fakt zahada. Mam fabia 1.9 TDI combi 02

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes som sa aj ja zaradil medzi tých čo majú problémy s kontrolkou chlad. kvapaliny.Priebeh je presne taký istý ako u väčšiny iných :studený štart,vzápätí svieti kontrolka a píska bzučák! lol po zohriati je všetko OK.

Tak som sa rozhodol,že nádržku vyčistím lebo na stenách bol taký ružový povlak z G12.Vymontovanie je otázka pár minut ale čistenie je niečo iné! O očistení tych drôtov nemôže byť ani pomyslenie pretože sa dnu nedá absolutne nijako dostať! skúšal som vypláchovať saponátom,benzin. čističom aj acetonom ale povlak zo stien vôbec na nič nereagoval a držal .Potom som skúsil kyselinu chlorovodíkovú ktorá sa používa na letovanie ja sňou čistim steny bazena .Ta mala na povlak 100% učinok nádržka je ako nová! :palec2: Potom som ju od kyseliny dôkladne vypláchol a nasadil späť na auto Som velmi zvedavý kolko to vydrží.

Mimochodom zatial je všetko OK-7mesiacov! :):p

Editováno: , autor: vikino1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...