Listopad 29, 201014 r patří tam dle výrobce Brisk DOX15LE, i v plynu vydrží minimálně 30 tisíc, takže není důvod tam dávat něco jiného, já je mám za 75 Kč.
Prosinec 5, 201014 r tak pro motor 1,2 51kW od 01/2007 kod motoru BZG patří svíčky BOSCH F7HER2 interval je 60 000km nebo 4 roky.Žádný brisk tam nepatří,jestli se tam mohli dávat před 5 lety,to mně nezajímá A nebudte lhostejní k životnímu prostředí
Březen 28, 201114 r Zdravím, máme již druhým rokem Fabii II. r.v. 2008 s motorem 1,2 HTP 51kW. Už na podzim jsem se jal zkoumat, jak to je s výměnou svíček. (přístup,demontáž atd.) No a když jsem se teď k tomu vrátil, narazil jsem na problém, že prostě nerozumim tomu jejich patentu, co tam na tom mají... Prakticky jsem skončil na tom, že nevím, jak sundat tu "mističku" pod třema cívkama. Tu, jak jsou v ní uloženy všechny kabely k jednotlivým cívkám a vede krz ní i zemnicí kabel. Jinak dál už si snad poradim, až budu vědět, jak se tohle provádí. Nemůže to přece bejt tak složitý, když ten motor je konstrukčně vlastně starej. Pokud to prosím už někdo dělal a ví jak na to, popište mi to. Většinu věcí na autě si v rodině děláme sami. Jak na Renaultu Laguna, tak na FII, tak na stařičké Š130L z roku 1985 Ale na tenhle německej bazmek, prostě nemůžu přijít. Děkuji za všechny rady, P.
Květen 7, 201114 r Ja som síce menil len 40kW HTP, tam sú sviečky z boku, ale aj tak je tam taký držiak na cievky a sviečky sú pomerne hlboko. Sviečkový kľúč 16 mi ale cez tie otvory držiakov prešiel, tak sa musí zmestiť aj tu, v tom sviečkovom kľúči (použil som 3/4 16mm "orech" na sviečky) by mala byť taká gumená vložka, čo tú sviečku udrží pri vyberaní aj vkladaní. Cievky sú skoro také isté, len 40kW verzia je tuším niečo dlhšia, ale priemer je rovnaký. Orech versus cievka: Upraveno Květen 7, 201114 r od lubikSK
Květen 8, 201114 r Autor Ďakujem za odpoveď, myslím, že mi pomôže. Nejdem to skúšať teraz, lebo v prípade neúspechu som dosť ďaleko od najbližšej predajne Škoda, no cez pýždeň sa do toho pustím. Nemyslel som si, že sviečky budú až tak hlboko, som zvedavý, či sa mi ich podarí dostať vonku klasickým orechom, alebo budem musieť kupovať prípravok na montáž sviečok No každopádne ďakujem.
Květen 8, 201114 r Klasickým orechom určite nie musí byť minimálne "predĺžený" 16mm, ale ten nebude mať tú gumenú vložku, ideálny je ten "sviečkový"
Květen 9, 201114 r Autor Ešte taká otázočka: čí si vytiahol ten zapalovací modul/cievku? Skúšal som to šroubovákom, ale bál som sa, že to dolámem. Vzhľadom k cene novej cievky sa radšej opýtam.
Květen 9, 201114 r Je na to špeciálny prípravok nazvaný T10094, v podstate sa jedná o to aby bol ťah prevádzaný v ose cievky, tak teda skrutkovačom určite nie, lebo ju budeš priečiť, iba ak zahnutým o 90°, prípadne si vyrobiť prípravok z hrubšieho plechu, jemné pootáčanie tam a späť (cca 1mm) tomu výrazne napomôže, šikovnejší to vytiahne aj rukou, jemne pootáčačať a ťahať, milimeter po milimetri by to malo ísť. T10094: Upraveno Květen 9, 201114 r od lubikSK
Květen 10, 201114 r Autor Ďakujem za pomoc, podarilo sa mi to v pohode dvomi šroubovákmi. Spočiatku som sa trošku bál, ale šlo to v pohode. Ďakujem ešte raz za pomoc
Srpen 15, 201114 r Ahoj - chtěl bych se přeptat. Nevíte po kolika ujetých kilometrech se dávají nové zapalovací svíčky?? Jaké jsou nejlepší pro motor 1.2HTP(44kw). Je problém si je namontovat svépomocí?? Děkuji za odpovědi.
Srpen 15, 201114 r Mění se co 60tis. km. Je tady téma,prohledej. Na vytažení toho hebla(ted nevím jak se tomu říká) je potřeba takový vytahovák.
Srpen 15, 201114 r Zdravím pokud jste si svíčky u tohoto motoru někdo měnil sám, tak jak jste postupovali? Díky, z toho vlákna nejde nic vyčíst.
Srpen 15, 201114 r Mám najeto 21tis.km tak mám ještě čas i když se mi zdá, že na 60tis.km je to nějak pozdě. Asi bych je tam dal tak na 30tis.km. Díky(to vlákno jsem pročetl)
Srpen 15, 201114 r Zdravím pokud jste si svíčky u tohoto motoru někdo měnil sám, tak jak jste postupovali? Díky, z toho vlákna nejde nic vyčíst. a toto si si tam nevšimol ?? Ten dekl se musí sundat, třeba já u 1,4 16V ho mám na šroubech s TORX hlavou. Pod ním je zapalovací lišta, která je spojená kabelovým svazkem s ŘJ motoru - po tom svazku jdou veškeré povely. zapalovací lišta je nastrčená na horní kontakty svíček a gumovými "objímkami" se drží za izolátory svíček jako dřív "fajfky" na samostatných kabelech - jde sejmout tahem. Některé motory ji mají ještě přišroubovanou - "pro sichr". No a svíce jsou pod ní, použít klíč na svíčky snad zvládneš sám, ne?
Srpen 15, 201114 r ak nechceš poškodiť tie zapalovacie moduly,tak je najlepší nato ten vyťahovák dá sa to ale zvládnuť aj bez toho,šrobovákom opatrne podpáčiť....POZOR,aby sa nezlomila tá zap.cievka tu máš celú sadu pre názornosť: http://www.uni-max.sk/vytahovak-zapalovacich-cievok-vw-set/d/img/ Upraveno Srpen 15, 201114 r od libero1071
Srpen 16, 201114 r podebírám dvěma velkými šroubováky a nikdy se nic nestalo ... poprvé mi to dělali v servise a myslíte že bral do ruky nějaký vytahovák ? ... houby tak leda, držel šroubováky, povystrčil modul, odpojil konektor a pak sundal rukou, tak to dělám zrovna tak
Srpen 16, 201114 r ... a zrovna tak jsem podebíral modul i teď na jaře, kdy mi při 205 000 najetých kilometrech odešel první ... musí se s citem, žádná rasovina
Srpen 19, 201114 r Tak svíčky jsou vyměněny, šlo to úplně hladce. Plochým šroubovákem jsem podebral na jedné straně moduly a druhou přidržel rukou, aby šel modul rovně vzhůru a během 5-ti minut hotovo.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.