Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

a když se ti těch 1500kg rozhoupe, umí to RJ ESP ve spolupráci s RJ tažného srovnat tak aby jsi neskončil v příkopě? nebo tam máš levnou sračku jenom proto aby to bylo levné?

Nachápu proč se hádáte,každý má takové tažné jaké chce v učité cenové relaci a vyhovuje mu to. :kol-32:

Milhausek: Jak ŘJ pozná, že mám na kouli 1500kg  vozík nebo 50kg nosič s koly? Doufám, že nijak... Mám TZ origo Škoda z výroby.

snímač příčného a podélného zrychlení pozná jak se auto chová při jízdě.. ESP komunikuje s RJ tažného - pozná zda je nebo není připojen vlek

Musím říct, že jsou zde zajímavé názory na tažné, leč příspěvek o tažném jsem napsal, že jsem s ním za skoro 5 let užívání spokojený a vřele bych ho doporučil (co uživatel, to názor).

 

Reakce na příspěvek níže: totální nesmysl, asi jo, mile rád budu jezdit s tou svou nesmyslnou elekrikou u svého tažného, parkováky nemám (to všechno určitě "nemám"), na co, protože je to moderní? Nic co je napsáno to nedělá a za to jsem rád, jen mi svítí světla na nosiči a vozíku, hromadu věcí odvezu na vozíku a nosič na 4 kola s nimi odvezu v pohodě (již 2x u moře). Mám 1,2 Tsi a nepotřebuji mít tažné, jako když tahám několikatunový náklad, tzn. aby umělo to a to, tam bych možná volil "vytuněnou" elektriku, ale tady to opravdu neřešim, užívám a jezdim.

 

tak to musela být super elektrika za tu cenu - totální nesmysl... vypíná parkováky, spolupracuje s ESP, vypíná mlhovku, hlásí vadné žárovky na vleku.... to všechno určitě máš že?

Milhausek: Nechci rozpoutat flame, ale myslím, že je to blbost. Že ŘJ (všechny, nejen ta od ESP) poznají, že v zásuvce je něco připojeno, je jasné. Ale akcelerometry nemají šanci zjistit, jestli jsou např. příčné kmity způsobeny vlekem, bočním větrem nebo hrby na silnici, to je problém i při testování u strojů oblepených akcelerometry (vím, o čem mluvím, v oboru, ne tedy v autech, se trochu pohybuju). Že se chování ESP mění se zapojením "čehokoliv" na kouli, je možné, nehádám se. Ale vlastnosti (hmotnost,moment setrvačnosti, neřku-li boční plochu) toho "čehokoliv" nemá šanci zjistit. Pokud můžete sdělit něco víc, sem s tím, třeba do SZ.

Tento systém se u škodovek nazývá "Stabilizace jízdní soupravy" TSA a je součástí jednotky ESP, po novu ESC. V učebních pomůckách jsem bohužel nenašel žádné podrobnosti o jeho fungování, je tam jen obecný popis zásahu:

 

Vozidlo s přívěsem se dostane do kritické situace z hlediska dynamiky jízdy mnohem snadněji, protože:
- při rozkývání přívěsu (při nepřiměřené rychlosti nebo vlivem bočního větru) dochází k ovlivnění stability tažného vozidla,
- tažné vozidlo poté svým pohybem zpětně ovlivní rozkývání přívěsu a dochází ke střídavému ovlivňování vozidla a přívěsu, což může vést ke smyku a ztrátě kontroly nad vozidlem.
TSA stabilizuje jízdní soupravu ve dvou krocích:
- nejdříve se střídavým zásahem brzd tažného vozidla stabilizuje přívěs,
- pokud to nepostačuje, provede se stabilizace celkovým zabrzděním všech čtyř kol tažného vozidla a přívěsu pomocí nájezdové brzdy přívěsu, přičemž se automaticky rozsvítí brzdová světla.

  • 2 měsíce později...

Zdravím, nevíte někdo jak má dieselový Yeti Euro 6 , bez rezervy ,uložený tažný (kouli) - v tom původním místě je

nádobka na AdB .

U nás na saloně mají jen s přiobjednanou rezervou.

Tyre fit , sada na opravu pneumatik je tiez len pohodena v kufri, da sa to riesit odkladacou taskou. Pytal som sa v servise a bolo mi povedane yeti ma plnenie ad blue dorabne tak nejak na rychlo preto je plnenie z vnutra kufra a nie zvonku ako u inych modelov kde s tym uz pocitali. Predpokladam ze tazne bude na tom rovnako.

http://skodask-apps.azurewebsites.net/katalogy/skoda_yeti_sop_katalog.pdf

Ano s tím AdB na rychlo to sedí !       Ale je toho víc -  tažné(koule) + šroubovací oko + žárovky + kompresor s tmelem + drátek na poklice a "šroubovák T20"

 

 a třeba ještě adaptér 13/7 .  Tohle se přeci nemůže u nového vozu jen tak válet v kufru.

netvrdím že je to zlé , ale na origo to nemá , a hlavne tú elektriku by som do auta nedal ani zadarmo

Originál z výroby se vyplatí mají to promyšlené, zesílené a vše je propojené i když stojí asi 12100Kč

 

 

 

Tažné zařízení s odnímatelnou hlavicí

Při objednání tažného zařízení přímo z výroby jsou ve voze automaticky přizpůsobeny všechny potřebné komponenty, např. ventilátory chladicího systému, alternátor a akumulátor. Tyto komponenty disponují vyšším výkonem, a proto dokáží zaručit správnou funkci vozu při tažení přívěsu s maximální povolenou hmotností. Tažné zařízení má odnímatelnou hlavici, pro jejíž odložení je určena prohlubeň v prostoru pro nářadí. 
A také:

• u vozu s připojeným přívěsem nebo jiným zařízením se při zapnutí zadního mlhového světla rozsvítí mlhové světlo pouze u přípojného zařízení a nikoli na voze, což šetří energii a prodlužuje životnost žárovky;
• u vozu se po připojení přívěsu nebo jiného zařízení automaticky deaktivují zadní parkovací senzory.
• řídicí jednotka tažného zařízení umožňuje připojení zařízení s LED světly.

Pro diesel snížený objem zav. prostoru – 310l

Len je trochu skoda ze sa neda objednat s vyroby aj pevne ale zial len ako prislusenstvo dodatocne.

A potom dodatocna montaz original elektrika a tazne  v skode cca 5h prace x 38-39 Euero/hod co robi cirka 200 Euro + material tazne a elektrika dalsich 250 Euro. Cena odnimatelneho  z vyroby stoji necelych 600 euro.

 

cena montáže čo robíme my je cca 110eur /rozobratie polky auta,  káble pekne ku zväzku do poistkovej skrinky , bcm a nakodovanie / , cenu ťažného a elektriky vieš ... 

Stejný typ tažného (2 šrouby) jako Escrito, ale včetně elektriky o něco dráž, je to ale již skoro 5 let. Montováno od tazak.cz, nikdy žádný problém.

  • 4 týdny později...

Kto teraz vyraba prvovyrobu pevneho tazneho pre yeti? EEA 639 001, Prof svar, westfalia alebo bosal? A este kde sa vyrezava najmensia diera do naraznika?

  • 2 týdny později...

Tak len by som sa rad podelil so skusenostou kupy tazneho. Vyrobcovia sa predhanaju v reklame kto ma lepsiu povrchovu upravu, kvalitu, presnost a neviem co este. Tak som vsadil na esop originalnych dielov z prvovyroby objednal a cakal. Doslo az prekvapivo rychlo do 3 dni. Zacal som rozbalovat a nestacil sa divit. Tazne bolo odrane az do cisteho kovu na asi 5 tich miestach. Mam za to ze nebolo mozne aby sa niektore poskodenia udialy pocas prepravy a preto si myslim ze mi bolo zaslane uz poskodene. Riadiaca jednotka aj s kabelazou bola prilepena na taznom. Ked som rozbalil igelit krabica a kabelaz vyzerala akoby po krabici 4 hodiny niekto zurivo dupal, skakal. Zacal som si nadavat preco som to vobec objednaval. Nastastie plati zakonna lehota na vratenie, tak som aj urobil. Doprava spat ma stala 20% tazneho. Obvolal som niekolko dodavatelov taznych a pytal sa ci je to normalne a ako bezne balia tazne, odpoved do igelitu a ze ked chcem tazne typ top tak nech idem priamo do vyroby inak ze mi nikto neda zaruku ze nebude poskodene. Skoncil som u skodovky kde som si ho prezrel a je ok. Uz by som to cez net nekupoval a neodporucam nikomu ak negarantuju normalne zabalenie v kartone.

post-1939-0-65735400-1457457840_thumb.jp

post-1939-0-92935300-1457457858_thumb.jp

post-1939-0-27211900-1457457902_thumb.jp

potom udelej fotky cca po mesici na aute, tech 20% jsi vyhodil oknem

Tažná zařízení jsou nekvalitně barvena u všech výrobců,není tam většinou žádný základ,barva se snadno loupe a za tři roky

je to rezaté.Na trhu je však výrobce který tažná žárově zinkuje,není to choulostivé na odření a dlouhou dobu to vypadá dobře.Cena je

velice příznivá,kdo to chce,tak si to najde,mají dost reklamy i ve zpravodajství.

Celozinok je napríklad Galia , a tiež vyzerá po troch rokoch hrozne , tak neviem ...

  • 5 let později...

mohli by ste sa pls podelit s kodovanim jednotky TZ.

Kupoval som origo jednotku + kabelaz na yetiho a kodovanie vyzera takto:

Coding.jpg

Já mam takhle (Yeti 2.0 103kW 4x4 2009)
SW: 1K0 907 383 E
HW: 1K0 907 383 E
Kódování: 4100000100000000
 

YETI 1.8 TSI 118kW 4x4 2009
SW: 1K0 907 383 F   

HW: 1K0 907 383 F
Kódování: 410D000100000000

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.