Pawouk Vloženo 21. Duben 2014 Sdílet Vloženo 21. Duben 2014 jj, u 1.2 TSI nevím přesně, mám jen TPI pro 1.4 TSI, tam je to 6 hodin. 750 ot. není nízký volnoběh (máš zapnutou klimatizaci?), toto je nějaký mezistupeň, při kterém motor ještě neběží hladce. Jak dlouho se ti to drží na těch 750? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mkaba Vloženo 21. Duben 2014 Sdílet Vloženo 21. Duben 2014 (editace) Sledoval jsem to max 5 minut a přijde mě, že je to pořád stejný. Klimatizaci mám vypnutou. To škubání je nepatrný a jenom párkrát a je pouze, když motor trochu vystydnul po předchozí jízdě a venku je teplo jako třeba dnes. Za jízdy mám volnoběh jinak kolem 900, ale jak zastavím tak klesne a v klidu si motor přede. Editováno: 21. Duben 2014, autor: mkaba Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 21. Duben 2014 Sdílet Vloženo 21. Duben 2014 Hm, já mám u zahřátého motoru volnoběh těsně nad 600 ot. při vypnutých spotřebičích (klima, výhřev okna). Snad jen za mrazu je to víc. Je pravda, že motor na volnoběh občas nepatrně pocukne, což u nového nebylo cítit (jak jsem tady kdysi psal). Je otázka, jestli by si toho ovšem někdo jiný všimnul. Je to fakt hodně neznatelné a neviditelné, podle mě to nemá smysl řešit a ani to řešit nebudu. Už jsem asi moc zhýčkaný. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 21. Duben 2014 Sdílet Vloženo 21. Duben 2014 U atmosférický 1,4 16V to dělá taky - ptal jsem se na to člověka co opravdu rozumí motorům, on říkal že to je u VW normální, že to je způsobený několikrát za minutu nesouběhem signálu ze snímačů polohy na klice a vačce na vstupech ŘJ - prostě motor si na volnoběh si občas cukne, protože vynechá náhodně 1 válec. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mkaba Vloženo 22. Duben 2014 Sdílet Vloženo 22. Duben 2014 Dík za info. Je fakt, že bych si toho vůbec nevšimnul, kdybych nenechal auto běžet na volnoběh delší dobu a nakládal věci do kufru. Samozřejmě mě to zarazilo tak jsem to různě zkoušel a občas to prostě nepatrně houpne pouze po nastartování poloteplýho motoru a když jsou nízký otáčky. Jinak je to ok. Tak snad to bude jenom nějaká anomálie :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mkaba Vloženo 22. Duben 2014 Sdílet Vloženo 22. Duben 2014 Ještě mě napadlo jestli to nemůže být benzínem, tankuju tak různě a neřeším to. Ale v pátek jsem poprvé natankoval na Benzině N95 a od té doby jsem to pozoroval. Někde jsem četl, že benzina do všeho dává aditiva a přímovstřiky na to můžou bejt při určitých podmínkách citlivý. Ale to jenom lovím ze vzduchu možná jsem si toho dřív nevšimnul. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jay Kay Vloženo 22. Duben 2014 Sdílet Vloženo 22. Duben 2014 A já jsem to chtěl reklamovat... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 22. Duben 2014 Sdílet Vloženo 22. Duben 2014 Aditiva dávají do paliv všichni výrobci - jednak se tím nahání oktanový číslo u benzínu (nebo cetanový v případě nafty), druhak se tím zvyšuje trvanlivost paliv po (€urohujerským nařízením uzákoněným) přidání "biosložky" - samotný minerální základy paliv mají trvanlivost měřitelnou na roky, pokud k nim má omezenej přístup vzduch - s možností větrání se víc oxidujou a "vodnatí". Ty biosračky, který ale podle €urohujerů "zvětšujou ekologičnost" (podle selskýho rozumu jen votravujou a zdražujou všecko od paliv až po skutečný jídlo) totiž mají daleko menší stabilitu chemickýho složení, už po několika týdnech doslova žluknou a vyloučí ze sebe organický kyseliny, který jednak leptají všecky materiály, se kterýma přijdou do styku, druhak totálně otráví i ty jinak použitelný minerální složky ve zbytku objemu paliva. A tohle bez přidání speciálních aditiv udělají i když k nim nemá přístup vzduch, stačí jen teplota nad bodem mrazu. Takže dneska už pomalu ale jistě začíná platit, že čím míň deklarovanejch aditiv palivo obsahuje, tím menší podíl biosraček v něm pravděpodobně bude... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 22. Duben 2014 Sdílet Vloženo 22. Duben 2014 Zkus tedy tankovat jinde. Já do toho beru N95 od Shellu a to celých 73 000 km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mkaba Vloženo 22. Duben 2014 Sdílet Vloženo 22. Duben 2014 A já jsem to chtěl reklamovat... Tak to jsme na to stejně, ale radši jsem se zeptal nejdřív zde jestli nemá někdo podobnou zkušennost Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jay Kay Vloženo 22. Duben 2014 Sdílet Vloženo 22. Duben 2014 No při minulé garančce jsem se o tom zmínil,ale že je to normální. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mkaba Vloženo 22. Duben 2014 Sdílet Vloženo 22. Duben 2014 A myslíš to co popisuju já, to občasný škubání při nízkých otáčkách, nebo to že to za tepla vyletí vysoko kvůli těm emisím? Já jen jestli mluvíme o stejné věci :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jay Kay Vloženo 22. Duben 2014 Sdílet Vloženo 22. Duben 2014 No mě se motor tak jakoby zatřepe??? Musím to ještě vysledovat,ale vypadá že jo. Podle toho co je výše popsáno tak jo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dandisan Vloženo 22. Duben 2014 Sdílet Vloženo 22. Duben 2014 u mě úplně stejně jako u vás....a je jednom jestli natanukuju N95 od Agipu či od Albertu...a je to nepravidelný jev... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lukino200 Vloženo 22. Duben 2014 Sdílet Vloženo 22. Duben 2014 Taky to občasný pocuknutí mám...hlavně za studena...když je motor ohřátej není to nic hroznýho....tankuju furt na OMV střídám 95maxxmotion, 100maxxmotion a klasiku...ale vždy když to jde tak OMV....... nepomohlo by třeba přehrání řídící jednotky na novější soft...třeba to nějak řešili..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 22. Duben 2014 Sdílet Vloženo 22. Duben 2014 Pokud vím, tak to neřešila žádná verze softu - pod kapotu běžně nevidno, aby občasný zatřepání na volnoběh běžícího motoru jako ratlíka když vyleze z vody uráželo číkoliv estetický cítění (což je údajnej důvod, proč byl z vysokýho % verzí vypuštěnej teploměr chladicí kapaliny) - a při zatížení se to vynechávání v neporuchovým stavu nevyskytuje. Tudíž to výrobce neřeší... Ty otáčky co vylítnou do vysokejch za poloteplýho motoru, i když by to člověk naopak čekal za úplnýho studena - to je opravdu úlitba ekoteroristům. Na úplně ledovým motoru to soft neudělá, protože tam se nejdřív upřednostňuje předehřev motoru - aby se jeho chod co nejdřív stal stabilním, musí se ohřát spalovací prostory a hlava. Takže se dávkuje víc paliva jako "sytič", i když se nepřidává vzduch = klapka se otevírá jen minimálně. Teprve potom, když se trochu ohřeje i olej, aby nemohlo dojít k přidření nedostatečně mazanýho motoru (desítky sekund chodu motoru od startu) a pokud zároveň ŘJ nevyhodnotí, že auto už jede = motor je v zátěži, tak pootevře škrticí klapku v sání a dovolí větší průtok vzduchu = zvedne otáčky. Tím se zvedne i teplota katalyzátoru, jak požadujou ekoteroristi, pro jeho co nejrychlejší náběh do funkce. Přitom pokud auto jede, tak ten kat se ohřeje i tak = jízdou. Tam to ale nikdo nevidí, protože vyšší točky jsou jednou z podmínek pro jízdu. Katalyzátor se tak ohřívá "automaticky". No a když se startuje při těch řádově 10 - 15°C, tak ŘJ usoudí, že motor má teplotu dostatečnou pro stabilní běh i dostačující mazání a POKUD SE IHNED NEVYJEDE, tak začne ohřívat kat, aby vyhověla ekoteroristům = zvedne otáčky i při mírně chudší směsi, aby se zvedla teplota plynů při spalování a kat se tak rychle ohřál. Nezapomínejte, že dokud se používal karbec, tak byla bohatost směsi nastavená "napevno" jak pro volnoběh, tak pro vyšší otáčky a jediný co se s bohatostí dělalo, byl vstřik dodatečnýho paliva do difuzoru akcelerační pumpičkou při prudším přidání plynu a naopak ochuzení směsi větším množstvím vzduchu v palivovým kanále při ustálený poloze škrticí klapky. Jednodušší systémy vstřikování braly do úvahy jen polohu škrticí klapky a maximálně ještě teplotu motoru - takže uměly režim "sytič", aby motor za studena nezdechnul, pozdější "s řízeným katalyzátorem" si přidaly ještě lambdu. Teprve moderní digitálně řízený vícebodový vstřikování "umí" do palivový mapy zahrnout ještě další podmínky, mnohdy značně protichůdný. V neposlední řadě je potřeba říct, že ten volnoběžnej režim se zvýšenýma otáčkama "na ohřev katu" ŘJ ukončuje okamžitě, jak řidič sešlápne plyn a auto se rozjede - pak už se kat ohřívá přímo jízdou... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mkaba Vloženo 22. Duben 2014 Sdílet Vloženo 22. Duben 2014 Auto mám nové z listopadu 2013, takže tam ani žádnej novej soft nehrozí. Ale zrovna úplně náhodou přijel do práce jeden kolega na služební návštěvu novější Fabii 1,2 63 TSI. Pokecali jsme, záměrně jsem ho u toho takticky zdržel, aby auto trochu vychladlo a pak jsem ho poprosil, ať to nastartuje a nechá běžet na volnoběh. Jelikož auto stálo po předchozí jízdě cca hodinu, naskočilo hned na nízkej volnoběh (venku okolo 20°C). Po chvíli si ta mrcha několikrát škubla stejně jako mě. Bylo to nepatrný náhodný houpnutí několikrát za sebou, na motoru to bylo jasně vidět. On na to samozřejmě čuměl jak z jara, tak jsem ho přivítal v klubu možná ho tu za chvíli potkáme Takže asi další podivná vlastnost toho dle motůrku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 22. Duben 2014 Sdílet Vloženo 22. Duben 2014 (editace) Jak říkám, NENÍ TO VLASTNOST JEN 1,2TSI - dělá to víc motorů. A protože to dělá jen na volnoběh a podle vyjádření lidí, co s motorama dělají dnes a denně a živí se tím to nemá žádnej nežádoucí efekt, nemá ani cenu to řešit jako nějaký negativum. U dvoutaktu taky nikdo neřeší nepravidelnej chod a vynechávání na volnoběh - pokud v zátěži dělá to co má, nikdo a nikdy mu prskání na volnoběh nevyčítal a nevyčítá. Editováno: 22. Duben 2014, autor: Ekkar_z_Bastlírny 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 22. Duben 2014 Sdílet Vloženo 22. Duben 2014 Auto mám nové z listopadu 2013, takže tam ani žádnej novej soft nehrozí. Toto by som si nedovolil tvrdiť. Ja mám automat, tak sa za verzie s manuálom nemôžem vyjadriť, ale keď som auto kupoval, auto malo softvér verziou 2701, potom som aktualizoval na 4050 a teraz mám už niekoľko mesiacov 5491. Podľa servisu skáču verzie každých približne 300 čísiel. Takže pri aute z roku 2013 je naozaj vysoká pravdepodobnosť, že existuje už aktuálnejšia verzia softvéru pre RJ. Treba zájsť do servisu pichnúť auto na kábel a povedia ti, či je dostupná aktualizácia. Čo ti ale nepovedia, že čo sa v jednotlivých softvéroch upravovalo/menilo. Changelog nemajú k dispozícií ani v servise. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 22. Duben 2014 Sdílet Vloženo 22. Duben 2014 Jakejpak klub? Leda tak paranoidnich hnidopichů. Auto jede jak má, tak nehledejte problémy tam kde nejsou! Fakt hrozná tragédie, že motor škubne na volnoběh, zkus taky někdy zařadit rychlost a normálně jezdit a neřešit pi.oviny. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 22. Duben 2014 Sdílet Vloženo 22. Duben 2014 Asi tak, pokud to neběží na tři válce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mkaba Vloženo 22. Duben 2014 Sdílet Vloženo 22. Duben 2014 Díky kluci ;-) ale pořád lepší udělat ze sebe blbce tady než v servisu :-D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lukino200 Vloženo 22. Duben 2014 Sdílet Vloženo 22. Duben 2014 Tak tak nějak tomu pozornost nevěnuju...ale jen že tu o tom debatujete tak sem přidal svoji zkušenost....jediný co mě očas sere že když někdy nastartuju tak motoru při startu vyilítnou otáčky a zavrní to krátce a pak zase spadnou hnedka dolů....... docela taky zajímavý jev motoru Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Capri Vloženo 26. Duben 2015 Sdílet Vloženo 26. Duben 2015 (editace) Ahoj chci se zeptat jestli někdo vyřešil to "škubání" motoru při zátahu (cca 1700ot/min+) auto za studena začne škubat (pocitově to tak hodně vibruje) motor střídavě ztrácí "vědomí" a zase ho nabírá dokud nepustím plyn. Žádné kontrolky se nerozsvěcí a diagnostika nic nehlásí. Jak se pozná vadné turbo ? :-) Jinak mám na autě provedenou změnu 24W6 ale na ventilu není žádná podložka a tyčka i tak nedrnčí Díky za rady Editováno: 26. Duben 2015, autor: Capri Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dalo1970 Vloženo 4. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 4. Srpen 2015 Dobrý deň. Tiež ma zaujíma to ,,škubání,, studeného motora. Bol som aj v servise a nezistili nič. Keď sa motor zohreje, šlape ako hodinky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.