Přejít na obsah

1,2 TSI - cukání motoru


luke46

Doporučené příspěvky

Sledoval jsem to max 5 minut a přijde mě, že je to pořád stejný. Klimatizaci mám vypnutou. To škubání je nepatrný a jenom párkrát a je pouze, když motor trochu vystydnul po předchozí jízdě a venku je teplo jako třeba dnes. Za jízdy mám volnoběh jinak kolem 900, ale jak zastavím tak klesne a v klidu si motor přede.

Editováno: , autor: mkaba
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm, já mám u zahřátého motoru volnoběh těsně nad 600 ot. při vypnutých spotřebičích (klima, výhřev okna). Snad jen za mrazu je to víc. Je pravda, že motor na volnoběh občas nepatrně pocukne, což u nového nebylo cítit (jak jsem tady kdysi psal). Je otázka, jestli by si toho ovšem někdo jiný všimnul. Je to fakt hodně neznatelné a neviditelné, podle mě to nemá smysl řešit a ani to řešit nebudu. Už jsem asi moc zhýčkaný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U atmosférický 1,4 16V to dělá taky - ptal jsem se na to člověka co opravdu rozumí motorům, on říkal že to je u VW normální, že to je způsobený několikrát za minutu nesouběhem signálu ze snímačů polohy na klice a vačce na vstupech ŘJ - prostě motor si na volnoběh si občas cukne, protože vynechá náhodně 1 válec. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík za info. Je fakt, že bych si toho vůbec nevšimnul, kdybych nenechal auto běžet na volnoběh delší dobu a nakládal věci do kufru. Samozřejmě mě to zarazilo tak jsem to různě zkoušel a občas to prostě nepatrně houpne pouze po nastartování poloteplýho motoru a když jsou nízký otáčky. Jinak je to ok. Tak snad to bude jenom nějaká anomálie :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě mě napadlo jestli to nemůže být benzínem, tankuju tak různě a neřeším to. Ale v pátek jsem poprvé natankoval na Benzině N95 a od té doby jsem to pozoroval. Někde jsem četl, že benzina do všeho dává aditiva a přímovstřiky na to můžou bejt při určitých podmínkách citlivý. Ale to jenom lovím ze vzduchu :) možná jsem si toho dřív nevšimnul.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aditiva dávají do paliv všichni výrobci - jednak se tím nahání oktanový číslo u benzínu (nebo cetanový v případě nafty), druhak se tím zvyšuje trvanlivost paliv po (€urohujerským nařízením uzákoněným) přidání "biosložky" - samotný minerální základy paliv mají trvanlivost měřitelnou na roky, pokud k nim má omezenej přístup vzduch - s možností větrání se víc oxidujou a "vodnatí". Ty biosračky, který ale podle €urohujerů "zvětšujou ekologičnost" (podle selskýho rozumu jen votravujou a zdražujou všecko od paliv až po skutečný jídlo) totiž mají daleko menší stabilitu chemickýho složení, už po několika týdnech doslova žluknou a vyloučí ze sebe organický kyseliny, který jednak leptají všecky materiály, se kterýma přijdou do styku, druhak totálně otráví i ty jinak použitelný minerální složky ve zbytku objemu paliva. A tohle bez přidání speciálních aditiv udělají i když k nim nemá přístup vzduch, stačí jen teplota nad bodem mrazu. Takže dneska už pomalu ale jistě začíná platit, že čím míň deklarovanejch aditiv palivo obsahuje, tím menší podíl biosraček v něm pravděpodobně bude...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky to občasný pocuknutí mám...hlavně za studena...když je motor ohřátej není to nic hroznýho....tankuju furt na OMV střídám 95maxxmotion, 100maxxmotion a klasiku...ale vždy když to jde tak OMV....... nepomohlo by třeba přehrání řídící jednotky na novější soft...třeba to nějak řešili.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud vím, tak to neřešila žádná verze softu - pod kapotu běžně nevidno, aby občasný zatřepání na volnoběh běžícího motoru jako ratlíka když vyleze z vody uráželo číkoliv estetický cítění (což je údajnej důvod, proč byl z vysokýho % verzí vypuštěnej teploměr chladicí kapaliny) - a při zatížení se to vynechávání v neporuchovým stavu nevyskytuje. Tudíž to výrobce neřeší...

 

Ty otáčky co vylítnou do vysokejch za poloteplýho motoru, i když by to člověk naopak čekal za úplnýho studena - to je opravdu úlitba ekoteroristům. Na úplně ledovým motoru to soft neudělá, protože tam se nejdřív upřednostňuje předehřev motoru - aby se jeho chod co nejdřív stal stabilním, musí se ohřát spalovací prostory a hlava. Takže se dávkuje víc paliva jako "sytič", i když se nepřidává vzduch = klapka se otevírá jen minimálně. Teprve potom, když se trochu ohřeje i olej, aby nemohlo dojít k přidření nedostatečně mazanýho motoru (desítky sekund chodu motoru od startu) a pokud zároveň ŘJ nevyhodnotí, že auto už jede = motor je v zátěži, tak pootevře škrticí klapku v sání a dovolí větší průtok vzduchu = zvedne otáčky. Tím se zvedne i teplota katalyzátoru, jak požadujou ekoteroristi, pro jeho co nejrychlejší náběh do funkce. Přitom pokud auto jede, tak ten kat se ohřeje i tak = jízdou. Tam to ale nikdo nevidí, protože vyšší točky jsou jednou z podmínek pro jízdu. Katalyzátor se tak ohřívá "automaticky". No a když se startuje při těch řádově 10 - 15°C, tak ŘJ usoudí, že motor má teplotu dostatečnou pro stabilní běh i dostačující mazání a POKUD SE IHNED NEVYJEDE, tak začne ohřívat kat, aby vyhověla ekoteroristům = zvedne otáčky i při mírně chudší směsi, aby se zvedla teplota plynů při spalování a kat se tak rychle ohřál. 

 

Nezapomínejte, že dokud se používal karbec, tak byla bohatost směsi nastavená "napevno" jak pro volnoběh, tak pro vyšší otáčky a jediný co se s bohatostí dělalo, byl vstřik dodatečnýho paliva do difuzoru akcelerační pumpičkou při prudším přidání plynu a naopak ochuzení směsi větším množstvím vzduchu v palivovým kanále při ustálený poloze škrticí klapky.

Jednodušší systémy vstřikování braly do úvahy jen polohu škrticí klapky a maximálně ještě teplotu motoru - takže uměly režim "sytič", aby motor za studena nezdechnul, pozdější "s řízeným katalyzátorem" si přidaly ještě lambdu.

Teprve moderní digitálně řízený vícebodový vstřikování "umí" do palivový mapy zahrnout ještě další podmínky, mnohdy značně protichůdný.

 

V neposlední řadě je potřeba říct, že ten volnoběžnej režim se zvýšenýma otáčkama "na ohřev katu" ŘJ ukončuje okamžitě, jak řidič sešlápne plyn a auto se rozjede - pak už se kat ohřívá přímo jízdou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto mám nové z listopadu 2013, takže tam ani žádnej novej soft nehrozí.
 

Ale zrovna úplně náhodou přijel do práce jeden kolega na služební návštěvu novější Fabii 1,2 63 TSI. Pokecali jsme, záměrně jsem ho u toho takticky zdržel, aby auto trochu vychladlo :) a pak jsem ho poprosil, ať to nastartuje a nechá běžet na volnoběh. Jelikož auto stálo po předchozí jízdě cca hodinu, naskočilo hned na nízkej volnoběh (venku okolo 20°C). Po chvíli si ta mrcha několikrát škubla stejně jako mě. Bylo to nepatrný náhodný houpnutí několikrát za sebou, na motoru to bylo jasně vidět. On na to samozřejmě čuměl jak z jara, tak jsem ho přivítal v klubu :) možná ho tu za chvíli potkáme :) Takže asi další podivná vlastnost toho dle motůrku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak říkám, NENÍ TO VLASTNOST JEN 1,2TSI - dělá to víc motorů. A protože to dělá jen na volnoběh a podle vyjádření lidí, co s motorama dělají dnes a denně a živí se tím to nemá žádnej nežádoucí efekt, nemá ani cenu to řešit jako nějaký negativum. U dvoutaktu taky nikdo neřeší nepravidelnej chod a vynechávání na volnoběh - pokud v zátěži dělá to co má, nikdo a nikdy mu prskání na volnoběh nevyčítal a nevyčítá.

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto mám nové z listopadu 2013, takže tam ani žádnej novej soft nehrozí.

 

Toto by som si nedovolil tvrdiť.

Ja mám automat, tak sa za verzie s manuálom nemôžem vyjadriť, ale keď som auto kupoval, auto malo softvér verziou 2701, potom som aktualizoval na 4050 a teraz mám už niekoľko mesiacov 5491. Podľa servisu skáču verzie každých približne 300 čísiel. Takže pri aute z roku 2013 je naozaj vysoká pravdepodobnosť, že existuje už aktuálnejšia verzia softvéru pre RJ. Treba zájsť do servisu pichnúť auto na kábel a povedia ti, či je dostupná aktualizácia. Čo ti ale nepovedia, že čo sa v jednotlivých softvéroch upravovalo/menilo. Changelog nemajú k dispozícií ani v servise.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tak :) nějak tomu pozornost nevěnuju...ale jen že tu o tom debatujete tak sem přidal svoji zkušenost....jediný co mě očas sere že když někdy nastartuju tak motoru při startu vyilítnou otáčky a zavrní to krátce a pak zase spadnou hnedka dolů....... docela taky zajímavý jev motoru :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj chci se zeptat jestli někdo vyřešil to "škubání" motoru při zátahu (cca 1700ot/min+) auto za studena začne škubat (pocitově to tak hodně vibruje) motor střídavě ztrácí "vědomí" a zase ho nabírá dokud nepustím plyn. Žádné kontrolky se nerozsvěcí a diagnostika nic nehlásí.

 

Jak se pozná vadné turbo ? :-)

 

Jinak mám na autě provedenou změnu 24W6 ale na ventilu není žádná podložka :) a tyčka i tak nedrnčí :)

 

Díky za rady

Editováno: , autor: Capri
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...