Přejít na obsah

1,2 TSI - cukání motoru


luke46

Doporučené příspěvky

pocukávání jsem řešil jak u starého tak je i u nového a dle servisu jde o korigování emisí a otáček potahováním předstihu. No, blbější odpověď jsem jako "automechanik" slyšet nemohl, ale "něčím" musí odbýt. Zas tak nekultivované  to není a nehučet ventilátor tak o něm ani nevím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

jedu z práce a pod plynem motor začne cukat 2-3x během 1 km, potom to přestane a vše je v pořádku, motor je studený, nedávám podlahu jedu plynule... to cukání je jako když se vám proklouznou přední kola a zase se chytnou... ale určitě vím, že to neklouzalo... je zajímavý, že když jedu ráno do práce - to je chladněji než odpoledne taky motor nezahřátý - tak se nic nestane... stalo se vám to taky?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jednoznačně bych nejdřív vyměnil svíce - já třeba ani nečekal na nějaký 60 000km, ale vyměnil jsem je už v nějakejch 33 000km a 4 letech věku auta, ze kterejch ale rok a čtvrt stálo na odstavný ploše lízingovky jako zabavený kvůli neplacení.

Přínos byl naprosto jednoznačnej, motor se zklidnil, běh se stal "uhlazenější", starty i za mrazu většího než -20°C spolehlivější. Aktuálně mám na těch svících najeto asi 20 000km a uvažuju, že je napřesrok na podzim, až budou mít zase odhadem 30 000 odježděno, vyměním zas. Vzhledem k tomu, že za BOSCH Super Plus +51 FR7HC+ Yttrium jsem zaplatil necelou pětistovku za celou sadu 4ks, nevidím důvod proč zbytečně škudlit a vyjíždět svíčky až na durch...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A aké máte pri tom otáčky? Nie že by som mal tento problém, len ma to zaujíma.

včera jsem to chtěl vypozorovat a zrovna to necukalo, nicméně mě se to stávalo na 4 st. cca 1500-1700 ot. rychlost byla 55 km/h...

 

 

Jednoznačně bych nejdřív vyměnil svíce - já třeba ani nečekal na nějaký 60 000km, ale vyměnil jsem je už v nějakejch 33 000km a 4 letech věku auta, ze kterejch ale rok a čtvrt stálo na odstavný ploše lízingovky jako zabavený kvůli neplacení.

Přínos byl naprosto jednoznačnej, motor se zklidnil, běh se stal "uhlazenější", starty i za mrazu většího než -20°C spolehlivější. Aktuálně mám na těch svících najeto asi 20 000km a uvažuju, že je napřesrok na podzim, až budou mít zase odhadem 30 000 odježděno, vyměním zas. Vzhledem k tomu, že za BOSCH Super Plus +51 FR7HC+ Yttrium jsem zaplatil necelou pětistovku za celou sadu 4ks, nevidím důvod proč zbytečně škudlit a vyjíždět svíčky až na durch...

 

objednal jsem je, dnes by měli přijít a příští týden auto jde do servisu, tak mi to vymění... upřednostňuješ svíčky značky Bosch, jsou lepší než originál, nebo odvedou stejnou práci, ale rozhodla cena? nevím tedy kolik stojí originály na 1.4..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na 1.2 HTP som mal mať podľa DP a NGK a z výroby tam boli BOSCH dáke F7HER2, nepamätám si to na 100%, chcel som ich dať vymeniť pri 30k km, čo mi v servise vyhovorili, údajne škoda preškoda vie prečo predpisuje 60k km, tak sa menili teda pri 60k km, do vtedy nebol problém, alebo vynechávanie, šli tam znovu BOSCH, HTP som predal pri cca 110k km s druhou sadou sviečok. Predal som ju hlave z obavy o zdravie hlavy valcov na základe tých rečí na fóre, že to skôr či neskôr príde. Pri poslednej technickej kontrole (105k km) emisie hlboko pod limity a stále šla ako hodinky a jazdí s origo hlavou do teraz.

Editováno: , autor: lubikSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nevím typový označení těch origo svící, protože na nich je na izolátoru jen dvojice černejch pásků kolem dokola a pod nima je velkýma písmenama VW AG a menšíma BOSCH, pod tím Bosch je znak vypadající jako velký tiskací "E" ležící na zádech. Na kovovým válcovým tělese těch původních svíček je mezi šestihranem a závitem dokola vyraženo postupně firemní logo BOSCH, za ním písmena DE (pravděpodobně označení země výroby) a kód BOM 101905601F  R1  7K - jestli to náhodou není označení typu FR17K ...? Ale podle manuálu přímo od BOSCHe v servisu jsme s maníkem vybrali jako přímo náležející k typu motoru BXW ty FR7HC+ Yttrium. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to lubikSK: a na fabii tsi si už měnil svíčky? popř. jaký výrobce? objednal jsem svíčky v eshopu - psali originální díl i škoda číslo souhlasilo a přišli svíčky výrobce NGK... tak by mě zajímalo jaký je ten originální dodavatel svíček pro škodu v případě TSI motorů... jak píše Ekkar má Bosh, ale může být rozdíl u mpi a tsi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na TSI ešte nie, je stále v záruke a nechcem do toho vŕtať a ešte k tomu nemá ani 30k km, navyše má momentálne dobré obdobie a aj náladu. Ale podľa skúseností s bývalou HTP, tam škod"off"ka v prvovýrobe pchá minimálne sviečky od troch rôznych výrobcov (BOSCH, NGK, Brisk) z dôvodu redundancie, je to trochu lotéria, všetkým pri tom predpisuje výmenný interval 60k km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele, já se pokusím sem nasázet odkazy na svíčky, který má "natypovaný" dodavatel ELIT Autodíly pro fábule/roomstery na motorizace 1,2 HTP 40kW/44kW/47kW/51kW, 1,4 MPI 44kW/50kW, 1,4 16V 55kW/59kW/63Kw/74Kw, 1,6 16V 77kW a 1,2TSI 63kW/77kW. Jsou tam uvedený značky BOSCH, NGK a DENSO. Do e-katalogu třeba KELLY jsem se nekoukal, to může zase někdo jinej.

 

1,2HTP 40kW kód AWY, BMD :  http://ecat.elit.cz/ArticleBrowser.aspx?TT=car&TNV=305|-32164|-32163|8&VehicleID=13995&VehicleTypeID=1&TTab=False

1,2HTP 47kW kód AZQ, BME :  http://ecat.elit.cz/ArticleBrowser.aspx?TT=car&TNV=305|-32164|-32163|7&VehicleID=19187&VehicleTypeID=1&TTab=False

1,2HTP 44kW kód BBM, CHFA: http://ecat.elit.cz/ArticleBrowser.aspx?TT=car&TNV=305|-32164|-32163|8&VehicleID=33308&VehicleTypeID=1&TTab=False

1,2HTP 51kW kód BZG, CEVA, CGPA, CHTA: http://ecat.elit.cz/ArticleBrowser.aspx?TT=car&TNV=305|-32164|-32163|8&VehicleID=33309&VehicleTypeID=1&TTab=False

1,4MPI  44kW kód AZE, AZF : http://ecat.elit.cz/ArticleBrowser.aspx?TT=car&TNV=305|-32164|-32163|10&VehicleID=20168&VehicleTypeID=1&TTab=False

1,4MPI  50kW kód ATZ, AME, AQW : http://ecat.elit.cz/ArticleBrowser.aspx?TT=car&TNV=305|-32164|-32163|8&VehicleID=11269&VehicleTypeID=1&TTab=False

1,4 16V 55kW kód AUA, BBY, BKY : http://ecat.elit.cz/ArticleBrowser.aspx?TT=car&TNV=305|-32164|-32163|17&VehicleID=20165&VehicleTypeID=1&TTab=False

1,4  59kW kód BUD : http://ecat.elit.cz/ArticleBrowser.aspx?TT=car&TNV=305|-32164|-32163|1&VehicleID=28777&VehicleTypeID=1&TTab=False

1,4 16V 63kW kód BXW, CGGB : http://ecat.elit.cz/ArticleBrowser.aspx?TT=car&TNV=305|-32164|-32163|5&VehicleID=33310&VehicleTypeID=1&TTab=False

1,4 16V 74kW kód AUB, BBZ : http://ecat.elit.cz/ArticleBrowser.aspx?TT=car&TNV=305|-32164|-32163|9&VehicleID=11268&VehicleTypeID=1&TTab=False

1,6 16V 77kW kód BTS, CFNA : http://ecat.elit.cz/ArticleBrowser.aspx?TT=car&TNV=305|-32164|-32163|5&VehicleID=21356&VehicleTypeID=1&TTab=False

1,2TSI 63kW kód CBZA : http://ecat.elit.cz/ArticleBrowser.aspx?TT=car&TNV=305|-32164|-32163|2&VehicleID=32769&VehicleTypeID=1&TTab=False

1,2TSI 77kW kód CBZB : http://ecat.elit.cz/ArticleBrowser.aspx?TT=car&TNV=305|-32164|-32163|2&VehicleID=32760&VehicleTypeID=1&TTab=False

 

Jinak škodovka montuje naprosto shodně s jinejma výrobcema motorů doslova "co dům dá" - prostě jakou značku/typ komponentu (tady svíček) se nákupčím podaří v daným období nasmlouvat nejlacinější a přitom s požadovanou tepelnou hodnotou a dýlkou závitu/vejškou jiskřiště, to montážníci na lince motorů osazujou...

 

Od výrobce/dodavatele subkomponent nebo i celejch montážních celků je ve smlouvě požadovaný, aby díly splňovaly jak provozní, tak životnostní parametry nastavený kostrukčně/zkušebnou pro danej typ motoru a basta, kontroluje se to namátkově a dokundamentace od každý dodávky se archivuje včetně údajů, do který série a kdy se daná dodávka montovala. Je to tak podle norem ISO řady 9000 a VDA 5.x a 6.x, kterýma je určenej způsob kontroly kvality výroby a evidence všech parametrů dílů. Ta samá evidence je požadovaná i od těch dodavatelů a jejich dodavatelů - postupně až skoro od těžby suroviny.

 

Má to jednu výhodu - dá se tak dohledat doslova jedinec, kterej při výrobě někde na pátým nebo šestým podstupni subdodavatelskej vztahů ojebal svou práci a způsobil nějakou vadu. Je otázkou, jak se bude někomu při zjištění nějaký výrobní vady subkomponentu CHTÍT hledat až tak daleko do historie výrobku - ale můžu z osobní zkušenosti potvrdit, že se to dá dohledat i několik let zpátky a pokud jsou z takový chyby nějaký větší finanční ztráty nebo dokonce když taková chyba vede k újmám na zdraví nebo životech, jsou z toho průsery jak Brno - odškodný v řádech miliónů nebo soudní postihy nejsou vzácnost.

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to lubikSK: a na fabii tsi si už měnil svíčky? popř. jaký výrobce? objednal jsem svíčky v eshopu - psali originální díl i škoda číslo souhlasilo a přišli svíčky výrobce NGK... tak by mě zajímalo jaký je ten originální dodavatel svíček pro škodu v případě TSI motorů... jak píše Ekkar má Bosh, ale může být rozdíl u mpi a tsi.

V ETCE jsou NGK, tak snad nebude problém.

post-32075-0-02894600-1379344076_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stačí si na elektronickým katalogu vybrat postupem volby "Značka vozidla - typ - motorizace/výkon/ročník výroby/kód" to auto, do kterýho hledáš ND a pak v levým sloupci vbrat oblast - "Motor", "Karosérie", "Brzdy"...

Vše najdeš na stránce, kde má ELIT svůj e-katalog: http://www.elitecat.cz/  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Včera jsem si všimnul, když bylo venku nad 15stupňů a nastartuju tak je volnoběh vyšší. To je ok, už jsem se dočetl proč se tak děje. Ale co mě znepokojilo, když jsem popojel pár kilometrů a cca po hodině se chtěl vrátit tak po nastartování byl volnoběh hndd okolo 750ot. a cca po minutě stání si občas lehce škubnul. Na otáčkoměru to vidět nebylo, ale když jsem koukal na motor tak si prostě lehce drcne. Jak jsem se rozjel tak vše ok. Za jízdy v pohodě. Dneska jsem to zkusil opakovat a to samý. Zvláštní je, že když, ale stojím víc jak 2 hodiny tak zase volnoběh vyletí vejš a žádný škubání. To samé opačně, když vyjedu cca po 15min. po předešlé jízdě, tak je volnoběh hned nízký, ale vše ok. Najeto mám 6 tis. auto jede jinak v pohodě. Dělá tohle lehký škubání i někomu jinému?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Emise, emise, emise... Je to kvůli rychlejšímu ohřátí katalyzátoru = v určitém rozsahu teploty chladící kapaliny (cca 15 - 33°C) se provádí emisní testy dle směrnice EHK, toto je uloženo v řj motoru a ta se tak podle toho řídí. Takže zvýšený volnoběh je jen v tom uvedeném intervalu teploty. Už se to tady několikrát probíralo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo to chápu, co jsem četl, tak je tam i nějaká doba hájení od předchozího vypnutí motoru, aby se to nedělo třeba každých 10 minut. Mě jenom zaráží, proč v této době když motor běží na nízký volnoběh si občas škubne a jindy to neudělá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...