Přejít na obsah

Dnes se podruhé narodila moje Oktávka


Wojnar

Doporučené příspěvky

Jak píšu v nadpisu.

Jen co jsem minul sypač s pluhem jen tak mimoděk jsem mrknul do zpětného zrcátka a nestačil jsem se divit.

Na jedné polovině silnice sypač na druhé pluh.

Ten vůl totíž v plné rychlosti zavadil o obrubník chodníku co vede po mostě.

Kdybych se někde zdržel jen o cca vteřinu a půl tak se s ním nemíjím až za mostem, ale zrovna v tom místě kde urazil ten pluh.

imag0106m.jpg

imag0105m.jpg

imag0107m.jpg

Jen mně teď se*e, že jsem to nefotnul celé, tak jak to stálo na silnici.

EDIT:

Jsem vůl. Jsem věděl že jsem to fotil :rolleyes:

Jenže jsem ji nějak v telefonu přehlídnul.

imag0104m.jpg

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vždycky, když se míjím na podobné silnici se sypačen, napadají mně různé černé myšlenky typu: "..co když mu s tím někde trhne", ".. co když najednou vybočí", atd...

Po včerejší zkušenosti vím, že to není jen výplod mé bujné fantazie a přehnané paranoje, ale může to být klidně realita.

BTW: Když se tak zpětně koukám na ty fotky, tak ten pluh vlastě na tom autě "na ničem" nedrží.

Když uvážím jaké páky, tlaky a rázy působí na to zavěšení....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten vůl totíž v plné rychlosti zavadil o obrubník chodníku co vede po mostě.

Proč myslíš, že je vůl?? Podle fotek to vypadá, že se mu utrhli "packy" který tu radlici přidržujou. Nahoře "háčky" co na nich vysí radlice na desce sou. Pak už stačí hrb a radlice je dole.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To máš pravdu, že na "ničem" nedrží.

Vono msíš jezdit dost u vobrubníků, jinak by ta silnice byla jak chodník. Taky se mi párkrát povedlo škrknout vo vobrubník nebo kanál. U tažený radlice za traktorem se mi kolikrát podařilo, že sem najednou stál čumákem votočeným vo 180°.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty nosné prvky radlice jsou tak "poddimenzované" naprosto záměrně - právě proto, aby se při nějakém tom "drbnutí" spíš odtrhla radlice od auta než aby to otočilo sypač hore kokotom nebo vyvalilo obrubník ze země. Takto se utrhnou/zničí jen ty úchyty, které vyrobí každý schopný zámečník za půl hodiny (i méně) práce a zbytek auta i radlice zůstanou relativně nepoškozené. Kdyby to drželo pohromadě "nafest", při případném nárazu by z radlice "zásluhou" kinetické energie rozjetého náklaďáku zbylo něco, co už by radlici asi moc nepřipomínalo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta radlice musí ustát i obrubník a nesmí se stát to že takhle odlítne od auta.Jezdím se sypákem a radlicí na tatře už 5 let a těch kopanců od obruníků už jsem zažil dost a radlice musí na tý koze držet.Maximálně radlici ohneš a ta se dá zas zapomocí autogenu a jiných donucovacích prostředků narovnat.Ale jak je patrný z tý fotky radlice tak sice nahoře háčky jsou ale dole v rozích nejsou sklopný šrouby který zaklopíš na desku na autě a utáneš a radlice nikam nemůže upadnout.Vypadá to na to že to měl jen zaháknutý za horní háčky a dole nebylo nic.Pokud se teda neurvaly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No i tak by to mělo držet a mělo by dojít k deformaci radlice a ne k jejímu nekontrolovatelnýmu odletu od auta na kterým má bejt.

Provozní rychlost je téměř u všech radlic i posypovejch nástaveb jen 40km/h.A to že s tím lítaj klidně 80tkou to už je dost velký risk nehledě na ostatní účastníky na komunikaci i mimo ni.To na KSSLK co sloužím tak vždy radlice z auta nespadne ale při nějakým nárazu dojde u starších radlic k protržení rámu na kterým drží skz radlici a u novějších jsou takový silonový íčka který se roztrhnou a pohltí deformační energii.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nevím, já bych hlavně střílel gůmo-půškou do prdele zepředu ty debily, co jezdí u nás po městě u Technických služeb - přestože na sídlišti se parkuje jen po jedné straně komunikací a druhá je ponechaná nuceně volná (zákazy stání a zastavení, striktní dozor Městských Příživníků + botičky a pokuty), když shrnujou sníh a mají na to obousměrně překlopný radlice namontovaný na Renaultech, zásadně sníh nahrnou na zaparkovaná auta - na spočítání kolikrát jsem takhle doslova vykopával auto ze sněhu nahrnutého až na kapotu, na to by mi asi ruce a nohy nestačily...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nefňukej letos to stojí všude za h...o. Není to kam hrnout už jsou tak vysoký mantinely že se to nedá přehodit a pokud maj natáčecí radlice tak to máš pech.Nezbude ti než si stěžovat na vedení zimní údržby která to má nastarost že to dělaj naschvál že to můžou hrnout nadruhou stranu a pokud nemůžou tak ať zajistí odvoz sněhu.

Doma to mám taky nadraka silnice na dvě auta je teď sotva na jedno a pravidelně i když nepadá jede vocas s unimogem a rve ty mantynely ne ní to kam vyhrnout a jak se přiblíží do vyházenejch vjezdů tak ti tam napere,uklidíš to,zanadáváš si a za pět minut jede traktor nebo multikára a je to tam zas.Letos už jsem zlámal tři hrabla za 3 tejdny.Tak asi tak. :prc:

Editováno: , autor: acek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už jsme si stěžovali - jenže je to výkal platný, jejich šéf řekne že jim strhnul prémie a oni to najust udělají znovu - protože jim samozřejmě řekne, že "na sídlišti si tam a tam stěžovali, že jim zahrnujete auta" - musel bys je u toho chytit a zmlátit je lopatou přes držku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vypadá to na to že to měl jen zaháknutý za horní háčky a dole nebylo nic.Pokud se teda neurvaly.

Tos mně teda dostal.

Když tak zpětně prohlížím ty obrázky, už jsem i pochopil princip uchycení.

Koukám, že dole kdyby tam byly nějaké šrouby, tak by byly na nějakém čepu. Ikdyby ho střihlo, tak minimálně jeho horní část by tam měla být a není v ani jednom. Taky je vidět, že to neurvalo poprvé.

Přemýšlím, že vemu ty fotky a půjdu se na silničku zeptat jak to zajišťují.

radlice.jpg

EDIT:

Možná, že vlevo je vidět nějakou závlačku. Asi ten bolec je strčený zezdola a na pravé straně není vidět bo vypadnul.

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jak tak koukám tak tam zajišťovací šrouby byly ale po zásahu autogenu (je to vydět na pravým dolním rohu jak je to opálený) je vydět zbytek otočnýho šroubu je utrženej a zůstalo tam jen očko to samí na druhý straně a hlavně to někdo předělával protože by to mělo bejt původně o jednu placku víš (Tam co je ten zbytek z toho otočnýho šroubu) není to origo a je to předělaný na jinou kozu co je na autě. Pavděpodobně to bylo zarezlý a rozhejbávali to autogenem a šrouby přehřály a ty změkly a tu ránu nevydržely.

A tady jsem dostal jeden email jak dopadl další smolař silničář.Tak bacha na sypače jsou nebezpečný :aggressive:

post-30138-0-05804100-1293451147_thumb.j

Editováno: , autor: acek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...