Přejít na obsah

JayBee1

Uživatel
  • Počet příspěvků

    573
  • Registrace

  • Poslední návštěva

  • Dny vítězství

    2

Návštěvy profilu

4067 zobrazení profilu

Oznámení JayBee1

  1. Přesně. Soukromě jsem v CZ na Shellce tankoval párkrát, služebně jsem nikde jinde než na Shellce tankovat nesměl. Služebně najetých km mnohonásobek, za body autíčka pro děcka, takže asi tak. Na druhou stranu, když jsem věděl, že auto nebude moc jezdit a nafta mu bude dýl stát v nádrži, jezdil jsem soukromě v zimě k OMV pro MaxxMotion, protože v něm není MEŘO (nebo, když do ní dávali HVO, pro Vervu z Kralup k Benzině). Při nízkém nájezdu to tolik nebolí a je to investice do životnosti motoru.
  2. Už 3 roky? :D Ta moje modrá Božena je z 2008 a dodnes výborně drží i oba akumulátory, co k ní byly. 14 let a spousta práce – takhle se získávají spokojení zákazníci! Ale jak říkám, tuhle už dávno nedělají a ty nové nemusí být nutně stejná kvalita. Chce to číst recenze. Mimochodem, ještě mám od modrého Bosche SDS příklepovku, která je ještě starší a jeden čas sloužila i k řemeslu a funguje bezvadně. Modrý Bosch je (by měl být) zkrátka evropská Makita. No a když je řeč o Makitě, tak 12V Makitu mám taky. Oproti Bosch Professional na první pohled a bohužel i pocit low cost (což daný typ asi v rámci značky byl). Není lepší vůbec v ničem. Snad jedině že díky velkému překážejícímu akumulátoru nehrozí, že by vyklouzla z ruky. Není silnější ani nemá větší výdrž (teď už vůbec ne), Ni-Cd aku vyžaduje péči a stejně má proti Li-ion životnost na houby. @Tomdlouhan Ano, záruku máš, ovšem pokud se dostaneš do situace, kdy potřebuješ nutně něco udělat (ideálně třeba nějakou přípravu pro řemeslníky, kteří už ti stojí za zadkem), mašina ti kiksne a náhradu nemáš, je ti záruka k ničemu, o čemž se přesvědčila řada lidí, co si pořídili výše naťuknuté Parkside bourací kladivo. Prostě to není vždy jenom o ceně a pokud někdo ty prachy má, proč si rovnou nepořídit něco lepšího? Ale co vím, pár lidí to skutečně dělá tak, že si místo jedné lepší mašiny koupí v Lidlu dvě a když jedna chcípne, mohou pokračovat v práci s druhou. Taky řešení.
  3. To je hodně obecný dotaz. Potřebuješ skladnější vrtací šroubovák, nebo univerzální vrtačku, která utáhne téměř cokoli? Potřebuješ i vrtání s příklepem? Jaký by měla mít výkon (kroutící moment, průměr vrtání do kovu)? Pokud máš na vyloženě hrubou práci větší nářadí, tak osobně mám výbornou zkušenost s Bosch Professional 10,8V vrtačkou s malým Li-ion akumulátorem. Současná náhrada by byla asi GSR 12V-30? Perfektně se s tím dělá a je to na furt. Na domácí kutilství ideál. Dělá se s tím tak dobře, že jsem se vybavil i dalším nářadím z této série, přestože ceny nejsou zrovna lidové. Ale zase jak má jednou člověk jednu, dvě nabíječky a několik akumulátorů, už to není tak hrozné, protože kupuje jenom holé nářadí. Několikrát jsem to kotě v příbuzenstvu půjčil a dělá se s ním tak dobře, že si někteří pořídili vlastní, třeba rovnou i ve verzi s příklepem. :) Nevím, jestli novější modely Bosch nešidí, jak je dnes bohužel všeobecným zvykem, nejvíc právě u nástupců dobře hodnocených produktů. Co se týká Parkside z Lidlu, tak pár věcí odtud mám a k prozatímní velké spokojenosti sem tam používám. Co jsem vysledoval, u věcí s hrubší mechanikou není radno nakupovat nové modely, ale vždycky je dobré počkat na recenze od lidí, co si to koupili a nějakou dobu používali. Dá se tam koupit za lidovku dobré nářadí s fantastickým poměrem cena/kvalita, ale i šmejdy (záhy se rozpadající převodovka bouracího kladiva apod.).
  4. Jo, tos mi ještě připomněl, že samozřejmě jsou bonusy rozdělené do kategorií podle druhu vozidla (moto, osobák, náklaďák...) a i s těmi zacházejí různé pojišťovny různě. Některé striktně oddělují, některé uznávají i mezi (některými) skupinami. Takže něco podobného, jako s databází škod z povinného ručení u ČKP, kde dostávají všechny pojišťovny stejná data, ale používají je různě, viz např. tvůj případ bonusu staršího než 10 let.
  5. @Mariacek Nechápu otázku. Ačkoli povinné ručení je ze zákona na vozidlo, bonus/malus ne – ten se načítá pojistníkovi (osoba, která má auto pojištěné). Tzn. pojistník má stejný bonus na všechna vozidla (edit: stejné kategorie), která pojistí. Fiktivní bonusy by už nemělo být možné udělovat (byla neskutečná prasečina, že to vůbec kdy šlo) a hodně zredukované jsou i možnosti převodu bonusů manžel/manželka, IČO/RČ apod. Pořád je možné uznat bonus na základě potvrzení pojišťovny (obvykle zahraniční, u nás to většinou není potřeba díky databázi ČKP). Některé pojišťovny (např. ČPP) umí udělit bonus za 36 bezeškodných měsíců dopředně s tím, že když v následujících 3 letech způsobíš škodu, musíš pojišťovně vrátit udělenou slevu.
  6. @hardhouse.trip Promiň, že reaguju s takovou prodlevou, nemám teď moc času sem chodit. Ano Allianz má nově (tzn. v současném balíčkovém produktu MojeAuto) skutečně GAP jenom na 2 roky. Aniž bych to teď kontroloval, jenom tak z hlavy, mají u nás všechny ostatní velké pojišťovací domy GAP na 3 roky, s výjimkou ČSOB pojišťovny, která ho má (rozsah Premiant) do 5 let stáří auta s tím, že lze sjednat od úplné novoty do 2 let stáří (rozhoduje pouze rok, nikoli celé datum, tzn. v nejzazším případě to může být vlastně téměř do 3 let stáří). Tzn. když si sjednáš pojištění pro nové auto, máš GAP na 5 let, když pro 2leté auto, máš ho už jenom na 3 roky. Zajímavý přístup.
  7. Hlavně je potřeba aby všechny vnější žárovky měly vlastní stabilní zdroj. Jak jsou LEDky připojené jenom přes ochranný odpor přímo na palubní síť, budou časem odcházet (pokud svítí při startování tak nejspíš dost brzy), začnou blikat a umí dělat i jiné vylomeniny. Velkou výhodou potom je, že žárovky se stabilním zdrojem jsou nezávislé na polaritě a navíc mají řídící SMD odpor, jehož změnou za silnější lze omezit jas a zároveň prodloužit životnost. Viz např. na třetím obrázku zde stačí vyměnit 680 Ohm vpravo nahoře nad zdrojem za tuším 5k Ohm a osvětlení značky je v cajku a napořád. Nebo např. tyto jsou v červené verzi ideální pro výměnu zadních obrysovek (v Roomsteru, nevím, jestli má F2 stejně orientované patice), ale ve výchozím stavu zbytečně moc hřejí, což vyřeší výměna tuším původního 790 Ohm za ideálně 1k5 Ohm (na obrázku od videa je odpor označený R2 vidět na pravé žárovce) - teplota se sníží znatelně, svítivost málo, v podstatě na úroveň standardních žárovek, zůstane příjemná čistě červená barva světla. Prošel jsem s tím přes STK a nikdo nic neřekl. Jo a hrany tišťáku tvořícího spodek patice těch W5W je vhodné přiměřeně zbrousit/zapilovat v úhlu 45°, jinak může dojít k poškození kontaktů v patici. Níže např. bílá verze W5W s 910 Ohm vyměněným za 3k3 a 5k1 Ohm. Dle mého barevného označení je zřejmé, že s 3k3 na můj vkus ještě pořád moc svítila a hřála, s 5k1 v pohodě. Sufitka na osvětlení značky je focená ještě s originálem 680 Ohm.
  8. Viz dílenská příručka Elektrická zařízení (skupina 94, článek 1.1.3 - Demontáž a montáž světlometů) a Karoserie - montážní práce (skupina 63, článek 1.1/1 - Přední nárazník/Demontáž). Dle příručky ve zkratce nejdřív podběh, potom nárazník, nakonec 2 spodní šrouby + horní šroub světlometu. Takže v podstatě jak píšeš...
  9. @Dano1011 @jarro Tady se řeší VAG DPF. Jiné aplikace si řešte v příslušných tématech, která tu jsou založená. Sk0d@ to snad řekl jasně, ne?
  10. "... nové nařízení přivítali ekologové z organizace Transport & Environment, kteří věří, že nové nařízení posune EU k dopravě s nulovými emisemi." Tak jasně. Nulové emise nebude mít vaše doprava ani když půjdete pěšky, vy zelení vypatlanci. Nulové emise v kontextu dopravy = perpetuum mobile. Vzhledem k tomu, že se hovoří o celé EU, tak tady ani nelze namítat, že měli na mysli lokální emise. Oni jsou prostě úplně mimo realitu. Ach jo! :(
  11. OMG, a jo, máš pravdu, teď na to koukám. Co k tomu říct, není nad jasná a jednoduchá pravidla bez výjimek. :( V tom případě, pokud jde o běžné auto, nějak nevidím důvod k nákupu nového auta mimo ČR. Bude ti v tom nějakou dobu viset spousta peněz a navíc s nejistým výsledkem. To by musel být rozdíl cen hodně velký, aby mělo smysl tohle podstupovat, což u normálního auta asi nebude, ne?
  12. Obecně platí, že pokud nakupuješ v jiném členském státu EU jako soukromá osoba, DPH platíš pouze jednou a to v zemi, kde zboží pořizuješ. Ergo pokud nejsi plátce, nemusí tě DPH vůbec zajímat. Pokud jde o zboží pro vlastní potřebu nebo osobní potřebu rodinných příslušníků, které není určené k dalšímu prodeji, tak neplatíš ani clo.
  13. Viz dílenská příručka Elektrická schémata\S0065090015-Základní_vybavení__od_.pdf -> světlomet vpředu vlevo str. 10, světlomet vpředu vpravo str. 11...
  14. @jipol57 Pozor, před třemi lety odešel svazek u řidiče, teď u spolujezdce. Oba originály z výroby. Letní teploty problém nebudou, ale ztvrdnutí izolace v mrazech. @Domio To jo, no, jenže 1.) to by se zase nesměl zlomit zobáček držící průchodku v A sloupku. Ty původní svazky měly jištění fakt udělané blbě. Novější jdou stahovat bez poškození úplně v pohodě. No a za 2.) opravený drát už nevydrží tolik, co původní. Sice tady to nebylo tak špatné jako předtím u řidiče, ale i tak... Když jsem to vyměnil, tak vím, že už to u tohoto auta v životě nebudu muset řešit. :)
  15. Tak po třech a půl letech od výměny svazku ve dveřích řidiče začalo auto za jízdy cvakat pokaždé při překročení 15 km/h, po zamknutí zůstala chvíli svítit dioda ve dveřích (závada v centrálním zamykání), po napíchnutí na diagnostiku jednotka 09 vypsala: 03302 - Response Closing Status of Passenger's Door 008 - Implausible Signal Zkusil jsem tedy po zamknutí dveře spolujezdce a byly odemčené. Při zamykání/odemykání auta v nich lehce cvakalo, ale silnější cvaknutí zámku se od nich neozývalo. První mě samozřejmě napadl zámek, ale vzhledem k pověstné lámavosti drátů jsem nejprve zkontroloval průchodku. Modrý přerušený, několik dalších načatých, takže výměna.
×
×
  • Vytvořit nový...