Přejít na obsah

Sedačky, zakrytí kolejnic sedáku.


fabiahtp

Doporučené příspěvky

Lebo ste už všetko vykúpili:) Mňa by zaujímalo, či je naozaj nutné vyberať sedačky, však sa vŕta z boku sedadla, nie? Vyberať ich určite nebudem, odpájať káble..atď. To si tam radšej tie kryty nalepím žuvačkou:) Všetky foto sú tu už s namontovanými krytmi, ani jedno foto s postupom montáže, vŕtaním dier, nitovaním...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže návod je tu.

 

Předně zklamu ty, kdo doufají, že bez vyndavání sedaček to půjde. Nepůjde..... . Bohužel přední držák se dává zespodu, otvory tam pro něj nejsou, musí se vrtat a nýtovat a místo tam opravdu není.

 

1. Plastová páka zvednání sedačky: je nutné trochu s násilím páku odehnout od sedáku a pak západku malým šroubováčkem odklopit. Pak se plastová páka vysune ven směrem dopředu.

post-6633-0-97093200-1459868594_thumb.jppost-6633-0-84722000-1459868595_thumb.jppost-6633-0-63041000-1459868596_thumb.jp

2. Malým šroubovákem vyloupnout krytku na páce nastavování sklonu opěradla.

post-6633-0-54367000-1459868597_thumb.jppost-6633-0-18847600-1459868598_thumb.jp

3. Vsunout plochý šroubovák do mezery mezi pákou a krytem, zapáčit (rukojetí směrem k opěradlu) a páka se celkem lehce vysune ze čtyřhranu. 

post-6633-0-06170100-1459868599_thumb.jppost-6633-0-98584900-1459868599_thumb.jp

4. Odcvakat tři packy v prostoru pod pákou nastavení sklonu opěradla.

post-6633-0-47412400-1459868592_thumb.jp

Horní lem krycího plastu odehnout od sedačky, musí se trochu násilím a vysunout nahoru, lem je totiž zaháknut za kostru sedačky v místě rohu mezi opěradlem a sedákem. Vzadu dole je vidět čep plastového nýtu, co je zespodu. Dlouhým šroubovákem čep a pak nýt vytlačit ven. Nebo pokud máte náhradní plastový nýt,  lze nýt zvenku vypáčit rovnou (nýt se tím ale zničí). Potom už jde kryt vyndat (z trochou síly) ze sedačky.

post-6633-0-99182100-1459868611_thumb.jppost-6633-0-84305400-1459868612_thumb.jp

5. Nasadit nový kryt na sedačku do všech míst, kde to má být zacvaknuté, a to vč. uchycení zadním plastovým nýtem.

6. Demontovat sedačku. Bohužel jinak to nejde, ale jde to naštěstí i bez odpojení kabelů. Stačí povolit 6 matic M8, co drží sedačku na lyžinách, překlopit opěradlo směrem dopředu (co to jde) a pak sedačku povalit směrem dozadu.

post-6633-0-10474000-1459868594_thumb.jp

7. Nasadit a přišroubovat držák na plast. Pozor, v seznamu jim chybí matice M6. Šroub M6, co je v seznamu, není samořezný, ale normální.

8. Vyrovnat plast, aby všude správně seděl (trochu se totiž kroutí). Vyvrtat dva otvory pr.5mm a nýty přichytit držák k sedačce. Vrtejte opatrně, nejlépe novým ostrým vrtákem a na konci přestaňte tlačit na vrtačku, ať si neprovrtáte potah........ Zajímavý je, že mě přišly 4ks trhacího ocelového nýtu pr.5mm pro přinýtování toho držáku a ne ty plastové nýty, co jsou v seznamu. Ještě že mám nýtovací kleště, tak mi aspoň držák drží fakt pevně. 

post-6633-0-29934100-1459868593_thumb.jp

9. Pak už jen namontovat zpět sedačku, nasadit zpět obě páky nastavení sedačky, uklidit pracovní nepořádek a kochat se.......

post-6633-0-64462700-1459868613_thumb.jppost-6633-0-47617800-1459868614_thumb.jppost-6633-0-17534500-1459868615_thumb.jppost-6633-0-29264700-1459868611_thumb.jp

 

EDIT: doplnění info o spojovacím materiálu zde:http://forum.skodahome.cz/topic/130417-seda%C4%8Dky-zakryt%C3%AD-kolejnic-sed%C3%A1ku/page-3#entry2036937

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem povoloval sedačky i s kolejnicemi. Čtyři šrouby na sedačku, za dvě minuty je venku. Při vyndavání sedaček mimo vůz pozor na krátké kabely elektriky. Ale rozpojení konektorů není žádný problém. Nebo jak již bylo psáno, stačí sedačky překlopit dozadu. Při případném rozpojení konektorů do sedačky je nezapomeňte zpřed zapnutím klíčku znovu zapojit, nebo vám bude stále svítit kontrolka airbagu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se ještě trochu rýpal v těch dílech pro zakrytí sedaček. Mají v ETCE vs. skutečnost dost borčus......

 

Upevnění krytu vzadu dole: v ETCE je naznačeno pomocí šroubu s čočkovitou hlavou a vnitřním mnohohranem (=torx M6x12) N 907 371 07 a matice plechové M6x23,4x16 N 901 686 07. Ve skutečnosti, aspoň u mého RAP MR2013 tam má plastový nýt s čepem N 038 501 2 (rozměr 6x12). Tento čep tedy doporučuji dokoupit (2ks celkem), snadno se při demontáži zničí.

post-6633-0-75562700-1428957990_thumb.jp

Uchycení držáku nových krytů kolejnic: číslo N 907 038 2 není nýt plastový s čepem A4 8x9, ale (i podle skutečnosti, co mě přislo dle obj.č.) klasický hliníkový nýt trhací s ocelovým trnem, správné označení je Al/St 4,8x9.

post-6633-0-13281200-1428958276_thumb.jp

Možná by šly tyto nýty, u těch co nemají možnost použití nýtovacích kleští, nahradit těmi plastovými N 038 501 2 (2ks na držák, 4ks celkem), ale jelikož je to na exponovaném místě (možnost nakopnutí krytu při na/vy-sedaní), bude to dle mého názoru hodně subtilní upevnění držáku k sedačce. A taky na boku bude tělo nýtu trčet do poměrně slabého molitanu sedáku.

 

Uchycení krytů na držák: správně je uveden šroub s čočkovitou hlavou a vnitřním mnohohranem (=torx M6x12) N 907 371 07 (2ks celkem) a k němu má být ještě matice plechová M6x23,4x16 N 901 686 07 (2ks celkem)

post-6633-0-61725100-1428958768.jpgpost-6633-0-30040900-1428958984_thumb.jp

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...