Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Motor 1.4 16V

  1. Zahájeno uživatelem dudanek78,

    Ahoj, mám Fabia r. v. 2001,1.4 16 V 55kw,kód AUA a rozsypala se mi převodovka. Převodovku s kódem AUA se mi nedaří nikde sehnat, tak se chci zeptat jestli náhodou převodovka k tomuto motoru nemá jiné označení popř. jestli se dá použít nějaká jiná. Díky moc za radu, vím že se tady mají řešit jen motory, ale myslel jsem že motoráři mi poradí nejlépe.

    • 3 odpovědi
    • 2,2tis zobrazení
  2. Zdravím , chtěla bych se zeptat, jestli někdo nemá zkušenosti s chcípáním fabky za jízdy. Průběh je takový, že auto na pár sekund začne cukat, poté ztratí akceleraci a spadnou otáčky (při podřazení zase vyskočí, ale na plyn nereagují), rozsvítí se kontrolka baterie (nejspíš nouzový režim) a někdy během chvíle naskočí, někdy během jízdy pro urychlení vypnu motor a pokouším se znovu nastartovat (což se povede nejčastěji až na 3. pokus..). Někdy se rozsvítí kontrolka motoru, někdy ne. Egr vyčištěný, klapka vyčištěná i nastavená, měněné svíčky. Diagnostika píše chybu na 4. válci. Pro upřesnění, je to rok 2001, 55kW, typ AUA. Napadá mě více příčin - lambda sonda, závada …

    • 2 odpovědi
    • 9,1tis zobrazení
  3. Zahájeno uživatelem sisik,

    Ahoj, dneska jsem si všiml u své Fabie Combi rok 2005, že mi jde z výfuku nepravidelně kouř a jakoby puká. Otevřel jsem kapotu a všiml jsem si, že i motor vibruje. Možná to dělalo i dříve a je to normální, ale zdá se mi to více a když se soustředím v sedačce, tak vibrace citím taky. Generálka motoru je dělaná 2 roky, takže nevím jestli to může být motorem nebo to má třeba spojitost s výfukem. Nemáte někdo podobnou zkušenost ať vím na co se mám připravit? Nebo to mohou být rozvody nebo vodní pumpa? Nesvítí mi žádná kontrolka - dříve mi při problémech např s cívkou svítila kontrolka motoru. Díky za rady.

      • Pozitivní
    • 8 odpovědí
    • 3,5tis zobrazení
  4. Zdravim mam problem zaujimalo by ma ako tam prehodit tu klapku cely motor som totiz uz prerobil na tu 74kW (zosilnene piestne kruzky, vacka) a mam aj skrtiacu klapku lenze za prve nepasuje a za druhe aj ked ju pripojim na kable tak nereaguje na plyn ... akurat sa nastavi pri starte a to je vsetko...

    • 7 odpovědí
    • 6,3tis zobrazení
  5. Zahájeno uživatelem Martin Ungr,

    Ahoj lidi, potřeboval bych radu znamej si nechaval dělat na své Fabii hlavu kompletní repas i z rozvodama a teď když už to má složené tak to chytne bez problému ale po chvilce to padne do nouzaku a v zápětí začnou padat otáčky a na diagnostice to hlásí snímač polohy nadmořské výšky a netěsnost saní. Nemáte z tím někdo nějaké zkušenosti ? A popřípadě co je to ten snímač a kde ho najdeme.Děkuji

    • 0 odpovědí
    • 4,1tis zobrazení
  6. Zahájeno uživatelem Radek554,

    Zdravím mám problémy s Fabii kod motoru AUB,auto se na neutrál klepe, nejede, sviti kontrolka EPC+serva, nejdřív občas jela na 2-3 válce, ted už nejede vůbec,nastartuje ale nereaguje na plyn..Měněno , lambda sonda pred katalytatorem,zapalovací modul, svíčky i kabely, vyčištěna a znovu nastavena škrtící klapka, vyčištěn egr (nejde znovu nastavit asi bude v háji), diagnostika ukazuje chybu 1 a 4 válce, a chybu výfukových plynu.Víte někdo co s tim? Nebo podobna zkušenost? Děkuji.

    • 5 odpovědí
    • 3,2tis zobrazení
  7. Zahájeno uživatelem Moole6,

    Zdravím, mám Fabii I, 1.4 59 kW (BUD), najeto 108k km, před 2k km výměna rozvodů a pumpy. Před pár dny se začalo ozývat bzučení nebo vrčení kdesi od rozvodů a zdá se, že se postupně zesiluje. Dělá to při studeném i teplém motoru, výška bzučení je závislá na otáčkách, v nižších otáčkách je to dobře slyšet, pak se to buď vytrácí nebo to přehluší hluk z jízdy. Zkusil jsem při volnoběhu zatížit alternátor (zapnout všechny světla), to nemá vliv. Přikládám dvě nahrávky, zevnitř a od motoru. Na té zevnitř je bzučení/vrčení jasně slyšet od poklesu otáček dál. Nevíte, odkud to pochází a jestli to může být něco rizikového? Díky. Fabia_bzuceni_zevnitr.mp3 Fabia_bz…

    • 5 odpovědí
    • 3,1tis zobrazení
  8. Zahájeno uživatelem Gus,

    Ahoj,mám problém s Fábií 1,4 16V r.2003 se mi občas stane,že při jízdě z ničeho nic tak na dvě vteřiny spadnou ručičky a auto přestane jet pak hned vše naskočí a jede dál. Vag nepíše žádnou chybu, svazek je rozmotám a dráty vypadají v poho. nesetkal se stím někdo?

    • 8 odpovědí
    • 5,8tis zobrazení
  9. Zahájeno uživatelem century,

    Měnil jste někdo snímač otáček motoru? jestli ano tak jaký byl důvod? a Co cena snímače. Prý jsou tam dva... Mluvím o fabii...

    • 85 odpovědí
    • 82tis zobrazení
  10. Zahájeno uživatelem Vejvik,

    Zdravím, prosím vás o radu. Koupil jsem si ojetou Škodu Fabii I 1.4 16V 59kW a po pár dnech začal zničehonic jakoby řinčet motor, viz video. Na palubním počítači to nehlásí žádnou chybu, ale ten zvuk je dost nepříjemný a nevím, co by to mohlo být. Co se týče aut, tak jsem laik. Začalo to dělat včera krátce po startu, ale jel jsem jenom krátkou trasu, cca 5 minut, takže to dělalo celou dobu. Až když jedu kolem 50 km/h, tak to není moc slyšet. Dnes se zvuk stále ozývá z motoru. Nevíte někdo, co by to mohlo být? Najeto 100 tis kilometrů, rozvody prý stačí udělat až za rok (dle servisu). Snad to bude z videa slyšet. Díky, Vašek.

    • 0 odpovědí
    • 2,4tis zobrazení
  11. Zahájeno uživatelem lukes128,

    Ahoj kluci chystam se na vycisteni saciho kose v olejove vane a chci se zeptat jestli musi pri demontazi vyfuk dolu?Popripade na co si mam dat pozor?Dik za info

    • 4 odpovědi
    • 3,6tis zobrazení
  12. Zahájeno uživatelem Majky13,

    Nevíte co by mohlo dělat vypínání motoru na volnoběh? Motor 1.4. 16V 74KW Najeto 160xxx km.

    • 2 odpovědi
    • 1,9tis zobrazení
  13. Zahájeno uživatelem lukes128,

    Ahoj kluci kdyz sundam vicko oleje pri nastartovanem motoru tak zacne motor tarokovat dusit se a kolisat volnobeh a pripadne mi ze fuci vzduch do vicka.A u toho se rozsviti kontrolka EPC pote co chcipnu motor a nastartuji tak EPC zhasne.Je to normalni nebo je to problem?Diky za rady

    • 1 odpověď
    • 2,3tis zobrazení
  14. Zahájeno uživatelem moldow,

    Po dlhej dobe sa objavil u mna dalsi problem a myslim ze sa zhorsuje. Auto klepe za jazdy pri miernej zatazi. Napriklad idem na stvorke, 60km/h, otacky su nieco nad 2 000 a zacne mierne stupanie. Chcem udrzat rychlost, jemne zosliapnem plyn a auto v stupani zacne vydavat take klepotave zvuky od motoru (ako stare skodovky, tie za tak "zvonili"). Rychlost si pekne udrzim auto ide ako ma, len ten zvuk nie je prijemny. Ked dam plyn na podlahu, zvuky prestanu. S plynom na podlahe sa mi ale tazko udrzuje konstantna rychlost, tak sa jazdit neda. Robi to podobne pri vysetkch prevodovych stupnoch. Nevie niekto cim by som mal zacat? Dakujem. Auto: Fabia I, 2003, 74kW, 16V, 105 …

    • 6 odpovědí
    • 11,2tis zobrazení
  15. Fabia 1.4 16V 55 kW, rok 2001 přii startu pod 15 C bojuju s cukáním motoru, běží na 3 válce a je to cítit ve výkonu. Bliká kontrolka motoru. Poté co teplota vystoupá nad 15 C a více se kontrolka rozsvítí a svíti - při dalších jízdach zhasne. Na VAgu to píše chybu: chyba zapalování na prvním válci. -při výměně rozvodů vyměněny veškeré filtry + olej -nové svíčky -nová cívka po projetí fóra zvažuji ještě výměnu kabelu mezi svíčkou a cívkou -vše začalo, když jsem do auta přidal jednotky flexifuel a začal brát ethanol. Palivový filtr vyměněn po 600km. S cílem trochu ušetřit jsem už proinvestoval 16000 Kč (4000 Kč jednotka na ethanol + 12000 rozvody a veškeré filtry). Př…

    • 6 odpovědí
    • 9,6tis zobrazení
  16. Zahájeno uživatelem DOMINIK 23,

    Ahoj začala nám při jízdě svítit kontrolka oleje,tak jsem mrknul na měrku a bylo tam na minimum...ale když jsem dal pryč kryt motoru,tak kolem klapky byl olej...kde se tam vzal?Dík

      • Pozitivní
    • 14 odpovědí
    • 17,6tis zobrazení
  17. Zahájeno uživatelem aeronaut,

    Zdravím, hledal jsem EGR u typu BKY - nenašel (viz foto) - taky nevím co to je zašroubováno v hlavě (zelený s konektorem) - na fotce sání pod klapkou je vidět jen velký otvor (vedle je malý do podtlaku) - hadice od tohoto velkého jde POD sáním dozadu na levou stranu do "plastového" něčeho (s "víkem"- červená šipka). VAG na dotaz (adresa egr) odpovídá nevim, neznám, nepamatuji se Motor zlobí....

    • 1 odpověď
    • 2,8tis zobrazení
  18. Zahájeno uživatelem aeronaut,

    ahojte, prosím instantní radu - nedrží mi tlak v liště (měřím to přes ten cykloventilek na liště, kterému škodovka přezdívá "odvzdušňovací"- takže nevím zda je to správně). Při startování tlak pomalu roste z nuly na 2,5 - tam motor chytá a tlak drží na 2,5, po vypnutí motoru/čerpadla tlak padá během sekund (tj zmáčknu li ventilek po vypnutí motoru, tak jen zaslzí a je po tlaku). 1/stará se o tlak a jeho udržení ten ventil filtru (http://www.nejlevnejsidilyskoda.cz/palivove-filtry-c631/filtr-paliva-s-regulaci-tlaku-3bar-fabia-6q0201051b-meyle-i4227/)? Nebo je to práce čerpadla či jiného regulátoru ? 2/projev - postupně se prodlužovala délka startu, nyní motor chyt…

    • 0 odpovědí
    • 4tis zobrazení
  19. Zahájeno uživatelem Emanuel Fiala,

    Ahoj, prosím mam dotaz ,nevíte jakou plní emisní normu Fabia 1.4 16V 74kw r.v.2000 typ motoru AUB ,dle velkého TP ma plnit euro2 ale když koukám na inzeráty kde prodejci uvádějí že plní euro3 i euro 4 tak jsem z toho zmatenej,mužu koupit fabii s tímto motorem tak se nazdá že se platí 3000kč eko poplatek. díky za info.

    • 9 odpovědí
    • 11,6tis zobrazení
  20. Zahájeno uživatelem krkman,

    Zdravím, za jazdy mi vyskočila kontrolka motora, motor neslo vytočiť na viac ako 2000 ot. Napichol som to na VAG a vyhodilo chybu: 1 Nalezeny chyby: 17953 - rizeni skrtici klapky Chybna funkce P1545 - 35-10 - - - Sporadicky Readiness: 1010 0001 Škrtiacu klapku som nedavno vybral a ručne vyčistil, potom samozrejme cez VAG urobil zakladne nastavenie. Odvtedy som prešiel nejakych 300km a vyhodilo tuto chybu. Chybu som vymazal, urobil znova zakladne nastavenie klapky a po par km znova auto v nudzovom rezime a ta ista chyba. Neviete poradiť v čom by mohla byt príčina?

    • 3 odpovědi
    • 16,5tis zobrazení
  21. Zahájeno uživatelem brcko40,

    Cauko.Mam problem s volnobehom.Boli robene rozvody a cistena klapka.Pred tym to nerobilo.Ked sa otvori vicko ventilov je to este horsie.Klapka bola nadstavena ,chybu nepise ziadnu.Motor 1,4 16V 59kw.

    • 0 odpovědí
    • 2,1tis zobrazení
  22. Zahájeno uživatelem epedo,

    Ahojte, rad by som vas poprosil o radu v com moze byt problem: rano po nastartovani ked otocim volantom zacnu mi klesat otacky a motor ide akoby skapat, no neskape (len pri toceni volantom). Akonahle sa rozbehnem i ked o 3metre uz neklesaju otacky tak rapidne a kolisanie uz pozorujem len na rucicke, to aj po po prejdeni 10km. (len pri toceni volantom) Co moze byt problemom? PS: klimatizaciu mam od minuleho roka pokazenu (prasknuta trubka) nedaval som to opravit, kedze klimu nemusim, moze to mat nieco aj s tym? Dakujem za rady a zdielanie skusenosti.

    • 4 odpovědi
    • 3,8tis zobrazení
  23. Zahájeno uživatelem Pitrsonek,

    Zdravím, mám Fabii I. 16V 55k benzín, nejeto přes 130 000 km. Minulý týden mi začala zlobit, moc netáhla při nízkých otáčkách a klepala se. Servisák řekl, že jeden jen na 3 válce, tak vyměnil všechny svíčky, které byly na tom hodně zle. Nyní OK, ale stále se projevuje klepání vozu. Při nízkých otáčkách do kopce nebo při rozjezdu se projevuje cukání a přijde mi, že auto táhne i méně než dříve. Olej je pravidelně měněn a počítač nehlásí žádnou chybu, byla provedena i diagnostika na PC a nic nebylo nalezeno. Bylo mi doporučeno ať zkusím auto protáhnout lepším benzínem, dotankoval půlku nádrže benzínem VERVA 100 a dnes ujel kolem 100 Km. Stále se projevuje klepání (cukán…

    • 2 odpovědi
    • 2,3tis zobrazení
  24. Zahájeno uživatelem Popopepa,

    Zdravím mám problém co může být příčinou, že se motor třepe a cítíte to i když sedíte v autě. Nejde ani moc pravidelně. A někdy motor nejde nastartovat diagnostika ukázala ty to chyby: 6 Nalezeny chyby: 16686 - Valec 2 Zjisteno zapalovani vynechava P0302 - 35-10 - - - Sporadicky 16684 - Zjisteno vynechavani zapalovani P0300 - 35-10 - - - Sporadicky 16685 - Valec 1 Zjisteno zapalovani vynechava P0301 - 35-10 - - - Sporadicky 16686 - Valec 2 Zjisteno zapalovani vynechava P0302 - 35-10 - - - Sporadicky 17584 - rada 1: korekce lambda za katalyzatorem Regulacni mez dosazena P1176 - 35-00 - - 16502 - Snimac teploty chladi…

      • Pozitivní
    • 16 odpovědí
    • 28tis zobrazení
  25. Zahájeno uživatelem P.e.t.r_S,

    Zdravím Vás, potřeboval bych poradit. Mám Fabii 1.4 16V 74kW + LPG kód motoru BBZ, najeto 160 000km. Po nastartování studeného motoru začne blikat kontrolka motoru a motor jede na 3 válce. Po ohřátí motoru na cca 40°C kdy se automaticky přepne na LPG problém pokračuje. Když ale vypnu motor na cca 10 sekund a opět nastartuju tak na LPG jede bezvadně a kontrolka pouze svítí. Problém je pouze při jízdě na benzín i na zahřátém motoru. Vag píše : 16688 – valec 4 zjištěno vynechávání zážehu - sporadická 17584 – rada valcu 1:lambda regulace za katalyzátorem–regulacni meze dosazeno sporadicka 17604 – rada valcu 1 – sonda 1: elektricka chyba obvodu vytapeni – sporadicka Sví…

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.